Veho "palvelee"

4 kommenttia

Veho "palvelee"
VEHOSTA
20.4.2015 13:02
Olen valitettavasti todennut että saan lotossa helpommin seitsemän oikein kuin palvelua veho hyötyajoneuvokorjaamolla. Ovat keksineet hyvän nimen tuon hyötyajoneuvot kun sillä ikävä kyllä haetaan hyötyä vain vehon suuntaan.

No mennään aiheeseen.

Ostin sprinterin 319 vuonna 2012 veho lommilasta. Osto sujui hyvin ja auto tuli muutaman viikon myöhässä. No ei tuo harmittanut. Sitten auto teki temput 1/2 vuotta vanhana, avaimet virtalukossa ja auto käynnissä niin ovet menivät itsestään lukkoon. Tavaratilan ovi jäi onneksi auki ja onnistuin vääntämään välitilan ikkunan siten auki että sain puukepillä avattua ovet. Siitä ajoin suoraan lommilan vehoon että saisin apua ikkunan takaisin paikkoilleen laittamiseen. Myyjät alkoivat vain kertomaan miten ja millä konstilla saan sen korjattua. Hermostuin kun autossa takuu voimassa ja apua ei saa. Sitten onneksi tuli se oikea myyjä joka auton minulle myi ja hän otti auton haltuunsa ajaen sen korjaajalle joka laittoi ikkunan paikoilleen, Tämä ei vielä hirveästi harmittanut. Sitten toin 1/2 vuoden päästä auton lommilan huoltoo jonka ajan olin varannut niin auton luovuttaminen eikä vastaanottaminen sujunut ollenkaan vaan asiakkaan olin pelkkää ilmaa ja koin itseni ei toivotuksi. Tekstiviestillä tuli vehosta kysely palvelusta 1-6 huono/hyvä niin vastasin numero ykkösen ja seuraavana päivänä lommilan korjaamon pomo soitti ja alkoi tivaamaan miksi annoin kyseisen arvosanan ja kyseli sekä etsi vain syyllista eikä pahoittelua tullut huonosta palvelusta.

Suraavaksi sattui harmittavasti murto auotoon sivuikkunan kautta jolloin iso kivi oli heitetty sisään. Auton verhoiluun oli jäänyt verijälkiä ja ohjaamo täynnä lasinsirpaleita, kojelaudassa oli isoja jälkiä kivestä. Auto olisi vehon suutarilan toimipisteessä korjattavana ja siellä he kolaroivat kulkuvälineen. Ei taaskaan tullut edes pahoittelua. Jouduin ottamaan auton käyttöön ja sain sen parin päivän huollon jälkeen täynnä lasin sirpaleita ja murtosotkettuna. Eikä taaskaan mitään pahoitteluja. No meni vähä yli viikko että sieltä soitettiin että milloin voisin tuoda auton korjaukseen. Sanoin puhelimessa että olin hermostunut kun asiakas oli unohdettu ja taaskaan ei pahoittelua. No jotkut pomot sitten soittelivat kun olin laittanut sähköpostia valittaen vehon "palvelua" ja lupasivat ilmaisen öljynvaihdon. Vein auton seuraavalla viikolla vantaalle huoltoon ja sen valmistumisen luvattiin kello viideksi. Sain korjaamolalta soiton kello 20.17 että auto on nyt valmiina. Tuli kiire ehtiä sinne ennen yhdeksää milloin paikka meni kiinni. No eipä taaskaan tullut pahoittelua vaikka he olivat luvanneet palauttaa luottamukseni heidän palveluitansa kohtaan. Tämä on aivan käsittämätöntä että nykyaikana asiakkaita kohdellaan kuin ilmaa. Vehossa on näköään työntekijöinä vanhoja taksikuskeja sekä rekkamiehiä. Kaveriyrittäni meseauto vuosi vettä sisään ja muutaman kerran sen huollossa korjauttamassa käyneenä luovutti kun ei jaksanut enää valittaa asiasta eikä se tullut ikinä kuntoon. Nyt hän pyysi tarjouksen uudesta autosta lommilan myymälästä ja lupasivat lähettää sähköpostilla tarjouksen ja eipä sitäkää tullut pariin kuukauteen ja nyt hän sitten vaihtaa volkkariin. Kertokaa onko Volkswagenin huolto toimiva? Meinaann itsekin vaihtaa auton toiseen merkkiin kun mesen huolto ei toimi.

  
  • Autohuolto-/korjaamoalaa vaivaa tuo sama ongelma, palvelun ja työn laatu laskee jatkuvasti, koska asiakkaita riittää joka tapauksessa ja rahat saadaan tekemättömistäkin töistä niin kauan kuin asiakas ei huomaa.
    Hankala on nähdä mikä tuota kehityksen suuntaa korjaisi, se kun on ollut laskeva vuosikausia.

    Tekniikan Maailman korjaamotestien perusteellakin voidaan jo todeta, ettei ainakaan 90-luvulta ole parempaan päin tultu.

    http://korjaamolla.blogspot.fi kertoo myös omaa kieltänsä kokemuksien kautta korjaamoista, erityisesti tosin varaosatukkujen ketjukorjaamoista.

    Niiden osalta tarina on vielä kamalan paljon merkkiliikkeitä surkeampi.

      
  • No taas vehon "palvelu" tökkii mutta nyt vuorostaan naiseni auton (honda) kanssa. Vaimo vei auton muuralan vehon toimipisteeseen pinten lommojen korjaukseen ja sieltä luvattiin että auto on valmis viikossa. no viikko meni ja soittivat että eivät ole saaneet uutta ovea eli menee vielä toinen viikko. No vaimo soitteelee sinne eikä kukaan vastaa ja sitten viimein seuraavalla viikolla aamusta soitteivat ja sanoivat että unohtivat ilmoittaa mikä on tilanne. Soitossa ilmoittivat että ovi tulee tämän viikon keskiviikkona ja sitten menee viikko kun auto on valmis. Näin auton pieneen fiksaukseen menee kolme ja puoli viikkoa. Oven pienen klommon olisi saanut hyvin helposti oikaistua mutta eihän veho sillä lailla toimi vaan uutta osaa tilalle. Minun pitäisi viedä oma auto suutarilan korjaamoon jossa he auttoni itse kolaroivat niin sieltä sanoivat että viikko menee. Voisikohan noihin vehon heppuihin enää luottaa?

      
  • Tuon sähköjäniksen linkki oli aika lailla paha. Onko tämä tosiaan on taso huoltopalveluissa?
    Tuossa linkissä vierailun aikanan muistui kuinka alppilan autohuolto yritti huijata edellisen autoni kanssa. Katsastusmies ystävällisesti näytti minkä tukivarren kumi pitää vaihtaa ja merkkasi sen myös väriliidulla että oikea osa osataan vaihtaa. Mutta mitä tekivät alppilan korjaajat tilasivat uudet tukiraudat ja paljon muitakin osia.

    No kävi tuuri että olivat saaneet väärät osat jotka eivät autoon sopineet joten remppa jäi tekemättä. Kysyin että eihän siitä tarvinnut vaihtaa vain kuin se kumirengas jonka katsastusmies näytti. Vastaus oli että se kun niin vaikea vaihtaa.

    Eli totesin että kyseessä oli HUIJAUS.

      
  • Jukka, taso ikävä kyllä on juuri tämä. Tekniikan Maailman huoltovertailut 90-luvulta lähtien ovat sen osoittaneet, ja näin on myös havaittu laajalti kokemusten perusteella.

    Hämmästyttävää on ehkä eniten se, ettei näin laaja-alaisesta mädänneisyydestä ole julkisuudessa enempää keskusteltu. Alan etujärjestöt syyttävät asiakkaita eli meitä kuluttajia, korjaamot tekevät mitä sattuu ja laskuttavat. Kuluttajansuojaviranomaiset hautautuvat valitusten alle; käsittelyajat hipovat ilmeisesti näissä korjaamoasioissa jo kahta vuotta.

    Ei tähän taida tulla minkäänlaista parannusta muuten kuin julkisuuden kautta. Niin kauan kuin raha virtaa sopiviin taskuihin nykymallilla, ei mikään motivoi näitä huijareita muuttamaan toimintatapojaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit