Olisiko aika korjata nettisivupalvelut?

5 kommenttia

Aikaa epäonnistuneesta nettisivu-uudistuksesta on kulunut mutta mitä on tapahtunut epäonnistumisen parantamiseksi?

Tämä on palveluna edelleen aivan järkyttävä. Kaduttaa että taas tuhlasin aikaani yrittäessäni käyttää maksamaani palvelua. Artikkelien hakutoiminto on aivan ala-arvoinen ja navigointi hakutulosten ja haettujen erilaisilla tekniikoilla toimivien artikkelien lukemisen välillä on toivotonta, sekavaa ja turhauttavaa. PDF-muotoisina artikkeleja ei edelleenkään voi tallentaa.

Oletteko hyvä Tekniikan maailman väki yrittäneet ja kokeilleet koskaan itse etsiä artikkeleita jostain aiheesta ja lukea niitä? Mitä mieltä itse olette käytettävyydestä?

  
  • Toimituksen kommentti

    Kiitokset kommenteistasi!

    Haun epätarkkuudet ovat hyvin toimituksen tiedossa. Olemme myös vieneet niistä viestiä eteenpäin tekniikasta vastaaville. Tilanteen pitäisi parantua uudella hakumoottorilla, joka otetaan käyttöön hetimmiten testausvaiheen päätyttyä. Samalla selkeytetään sisältöjen välistä navigointia. Jatkamme kehitystyötä, joten palaute sivuston käytettävyydestä on edelleen tervetullutta!

      
  • Tulin juuri samaan tulokseen. Sivut ovat aivan surkeita, eikä mitään tahdo löytyä.
    Miten ennen toiminta oli aivan eri luokkaa, eli mitä ihmettä on tapahtunut.
    Eikö uudistuksien pitäisi parantaa, eikä huonontaa. Olen monta kymmentä vuotta
    ollut TM:n tilaaja ja nytkin kestotilaaja. Hävitin lehdet vanhat numerot, kun ajattelin, että
    löydän ne täältäkin, kuten ennen, mutta ei. Samoin ihmettelen sitä, että vuoteen 2012
    saakka tuli lehden vuosikerta aina DVD:nä tilaajalle kotiin, mutta nyt ei enää sitäkään
    ole tullut ainakaan minulle. Mikä ihme mättää ? kyllä näin kalliilla lehdellä pitäisi kaikki
    toimia harmittomasti.

      
  • TM:n kannattaisi muistaa myös, että tällä palstalla on muitakin käyttäjiä kuin kestotilaajat. On paljon myös lehdestä kiinnostuneita irtonumeron ostajia, jotka eivät halua tilata jokaista lehteä, vaan ostavat itseään kiinnostavat irtonumerot. Tällaisia palstan käyttäjiä palveli ennen erinomaisesti yksittäisten artikkelien ostomahdollisuus PDF-muodossa, joka jostain syystä poistettiin. Itse kaipaisin tuota ominaisuutta takaisin toimivan hakumoottorin lisäksi.

    Ja korjatkaa nyt jo ihmeessä tuo keskustelupalstakin sellaiseksi kuin tekniikan erikoislehdeltä voisi odottaa. Nykyinen keskustelupalsta on käytettävyydeltään täysi floppi ja suurin syy varmasti siihen, että ennen vilkkaana käynyt keskustelu on nykyisin lähes kuollutta.

    Tieto keskustelupalstalle lisätyistä uusimmista viesteistä ei edes päivity ajantasaisesti oltaessa näyttöhierarkiassa Keskustelu -tasolla. Huomasin tämän nyt, kun tämän lisäämäni viestin tiedot ei näy Keskustelu-tasolla. Miten tämmöisiä kömmähdyksiä voi olla vielä jäljellä näin kauan sivuston uudistamisesta? Ei tunnu todellakaan homma olevan hallussa sivuston toteuttaneella taholla. Lieneekö toteuttaja kilpailuttamisen seurauksena jossain Intiassa?

      
  • Täysin samaa mieltä muiden kommentoijien kanssa. Lehti joka mainostaa olevansa johtava tekniikan lehti niin kyllä tämä on aika lailla pohjanoteeraus ollut jo kauan. Tämä sama ongelma taitaa vaivata muitakin Otavamedian lehtiä?

    Pitää ihan miettiä onko tämä nettiversio tehty samoilla resursseilla kuin lehti. Lehti on yrittänyt välillä houkutella nuorempia kehittämään lehteä mutta epäilen että ei se ole ollut menestyksellistä, jos olisi niin olisihan tämä jo kauan siten parantunut.

    Tuo keskustelupalstahan on ollut täysin kuollut jo kauan. Taitaa olla syynä se että lehden lukijat ovat sitä sukupolvea jota some-maailma ei juuri kiinnosta.

    Tekniikan lehtenä luulisi että niitä pääuutisia olisi myös muita kuin autouutisia, näitä sitten päivitetään muuta vähemmän.

      
  • Moneen kertaan on todettu, ettei verkkopalvelun toteutus tai toiminta selkeästi voisi vähempää toimitusta tai kustantajaa kiinnostaa, kuten ei asiakaspalautekaan. Jos jotakin todella haluttaisi asian korjaamiseksi tehdä, olisi tuloksia kuluneen puolen vuoden aikana jo nähty.

    Eri asia lienee, jos loputkin vähät kestotilaajat alkavat suuremmissa äärin tilauksiaan irtisanoa ja samalla antaa palautetta tapahtuneen syistä. Ehkä se lopulta ajaisi edes toimitusta peiliin katsomaan. Kustantajaa tuskin sekään, ainahan sitä ajastaan jälkeen jääneen lehden voi lakkauttaa. Norsunluutornissa kaikki on kultaa ja kiiltää.

    Itse sain viimein lehden tilattua verkkosivuston uudistuksen myötä, kun lainvastainen automaattinen markkinointikielto tilauslomakkeelta poistui, mutta tällä menolla jää kyllä omakin tilaukseni varsin tyngäksi.

    Ei maksava asiakas kovin pitkään vittuilusta jaksa maksaa. Suomalainenkaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit