Superauto Suomesta

4 kommenttia

Onkos kukaan aiemmin kuullut tällaisesta:
http://www.toroidion.com/
http://www.carscoops.com/2015/02/a-new-all-electric-supercar-is-on-its.html
Jos tätä ihan tosissaan ollaan tekemässä niin ei voi kavereita ainakaan kunnianhimon puutteesta syyttää.

  
  • TOROIDON

    Tämä voi näyttää vaikealta ja varmasti sitä myös on.
    Mutta.
    Josko joilain tahoilla olisi ryhtiä tarttua asiaan kaikesta huolimatta.
    Joka on logistinen sekä - Suomen mittakaavassa - valtava taloudellinen haaste.

    Luodaan Toroidonin valmistus mahdollisuutena Suomeen: Uudenkaupungin autotehtaalle!
    On toki aivan eri asia ja eri mittaluokan haaste suunnitella auto, muokata se (pien-)sarjatuotantoon, suunnitella rakentaa ja toteuttaa valmistusliukuhihnalogistiikka "oman" auton kokonaisvalmistukseen kuin saada emotehtaalta valmiit konseptit toteutettaviksi.
    Ottaen huomioon mikäli patentit ovat skaalattavissa edullisimpiin saatettaisiin luoda myös "käyttöautojen" valmistusmahdolisuus kotimaahamme.
    Olisiko varastosähköisten kuljettimien läpimurron paikka? Nyt riippuu patenttien teknoideoista.

    Nyt olemassa olevat patentit, niiden oikeudet ja omistussuhteet ollevat nyt mahdollisuuksien
    rajoissa saada suomalaisille sijoittajille sekä luotavalle valmistajakonsortiumille mahdolisuus
    saada kaupaksi käyvä tuote kansainväliseen markkinointiin.Toroidia varten luotava "1MVConcept"-konsortium on juri sitä mitä Suomi tässä vaiheessa tarvitsee.

    Joka myös vahvistaa suomalaisten uskoa taloudeliseen tulevaisuutemme.
    Kuin uusi mahdollisuus matkapuhelinten jälkeen.. Kentälle jossa tiedollinen jalanjälkemme on merkittävä, merkittävästi suurempi noiden tietotaidollisten patenttien hyödyntämisen myötä.

    toivoo Eda

      
  • Kuulostaa uskomattomalta, että TM 09:n mukaan Toroidionin akkukapasiteetilla 18 kWh voi ajaa sen 1000 kW:n teholla vain yhden minuutin. Eli Le Mansin 24 tunnin ajossa akut pitäisi vaihtaa 1440 kertaa - ei vaikuta Super-autolta.
    18 kWh / 1000 kW = 0.018 h = 1.08 min
    Eskokalervo

      
  • 1000 kW teholla auto kiihty huippunopeuteensa parissa sekunnissa. Nopeuden ylläpitäminen ei vaadi kuin murto-osan tuosta.

    Koeajoin taannoin yli 500 kW:n tehoisen Tesla S P85D:n. Normaalissa ajossa (ei kiihdytyksessä) näytti noin 20 kW:n lukemia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit