Tekniikan Maailman uudet nettisivut

364 kommenttia
1568101113
  • hardy_, kokeile klikata haluamaasi sivua näköislehdestä oikealla napilla ja valita "Avaa kuva uudella välilehdellä" tai "Avaa kuva uudessa ikkunassa", ja tulostaa sitten ko. kuva!

      
  • hardy_, kokeile klikata haluamaasi sivua näköislehdestä oikealla napilla ja valita Avaa kuva uudella välilehdellä tai Avaa kuva uudessa ikkunassa, ja tulostaa sitten ko. kuva!

      
  • hardy_, kokeile klikata haluamaasi sivua näköislehdestä oikealla napilla ja valita "Avaa kuva uudella välilehdellä" tai "Avaa kuva uudessa ikkunassa", ja tulostaa sitten ko. kuva!

    Mielenkiintoista muuten, että lehden tilaajatunnuksella kirjautuneena en enää pysty kirjoittamaan tänne keskustelualueelle - mitään virhettä palvelu ei anna, mutta viestit vain katoavat lähetettäessä bittitaivaaseen. Kyllä huomaa että kohta on vuosi palvelua kehitetty, erityisesti tätä keskustelualuetta ja hakutoimintoa.

    (Oletan, että palvelu ei toimi kun nimimerkissäni on ääkkösiä, mutta miksipä sitten sellainen nimimerkki on sallittu? Ilmeisesti eivät Intian koodaajat ole tulleet ajatelleeksi että jossakin voi olla käytössä muunlainenkin merkistö kuin US-ASCII)

      
  • Tässä kun TM on kehityttänyt keskustelupalstalleen vain "vänkiä" mainoskikkoja kaiken vanhan version toiminnallisuuden kustannuksella, tuli mieleen tällainenkin huononnus vanhaan verrattuna:

    Nykyisin tuossa vaikkapa aloitussivun "Keskusteluissa" -osiossa (oikealla laidalla skrollatessa) näyttäisi jopa siltä, että viimeisin lisäys olisi päällimmäisenä. Vaan eipä nyt ihan välttämättä ole. Lisäksi päivittymisessä on joku ihme viivekin vielä edelliseen versioon verrattuna.

    Mikä on ero vanhaan? Siihen aikaan Otsikon ja lyhyen referaatin alla luki HUOM! Viimeisimmän kirjoituksen päivämäärä ja taisi olla kellonaika, ihan varma en ole kirjoittajasta.

    Nyt lukee jostakin syystä aloituspäivämäärä, höhhhhh! Voi itku: paljonko kiinnostaa, että threadi on avattu 2013, kun vertaa tietoon, olisiko tullut uutta kommenttia?

    Jotta näet, onko tullut uutta kommenttia johonkin aiheeseen, pitää ihan mennä avaamaan ko. linkki, jossa yläreunassa sitten lukee tietoa tyyliin "Tämä aihe sisältää , 98 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Kanimies 09.10.2015 at 11:43", kuten tässä otsikossa ennen minun kirjoitustani. Kätevääkö? Kaikkea muuta!

    Ei olisi todellakaan vaikeaa vaihtaa aloitussivun "25.5.2015" muotoon "Kanimies 09.10.2015 at 11:43", tai ihan vain "17.10.2015 at 12.31" kuten kohta on jonkun aikaa?

    Tietysti, jos on tärkeämpää kehittää ärsyttäviä mainostuskikkoja, eikä toiminnallisuutta käyttäjiä ajatellen, niin jäähän tuollainen selkeä huononnus vanhaan, erittäin hienosti toimineeseen ("uuteen" verrattuna ainakin) sitten tekemättä. Tai toimivuus kaupallisuuden jalkoihin to-do -listan hännille...

      
  • Tuosta keskustelujen typerästä listauksesta on todettu aiemminkin tässäkin ketjussa - kaikki nämä palautteet Tekniikan Maailmassa luetaan ja otetaan vakavasti eli jätetään täysin huomiotta.

    Tuo viive etusivun Keskustelut -palstan päivittymisessä johtunee TM:n käyttämästä 'kuormantasausjärjesteystä', eli sivut jaellaan Cloudflaren palvelun kautta, joka toimii välimuistina ja hakee noita päivittyneitä sisältöjä ilmeisemmin tietyin väliajoin - tällä säästetään palvelimen kuormaa Otava Median puolella -- lieneekö näin etteivät Intian pojat ole saaneet edes tätä yksinkertaisuutta koodattua toimivaan välttävällä tasolla edes tällä vähäisellä käyttäjämäärällä?

    Selväähän se on, ettei Tekniikan Maailmaa tai Otavamediaa tämän palvelun toiminta kiinnosta, kun eivät he tätä itse käytä tai keskusteluihin osallistu - ei montaa kertaa tarvitsisi tätä sontaa yrittää käyttää ja turhautua että varmasti kehitystä tapahtuisi muutenkin kuin keväisissä korulauseissa.

    Esimerkkinä myös Keskustelu -sivun helppolukuinen ja selkeä lista, jota ihmettelin aiemminkin;
    "Uudet autot (2,537, 61,075)"

    Nuo numerot kenties tarkoittavat aiheita ja viestejä, tai sitten jotakin muuta. Sitä ei palvelu vaivaudu suotta avaamaan. Tai sitten se on vain kryptinen koodi jota joku jossain käyttää.

    Lukisin tuon numeroina 2537 sekä 61075, mutta voihan se olla myös lukusarja 2, 537, 61, 075 - molemmat yhtä informatiivisia.

    Kohta tässä on vuosi odoteltu luvattuja korjauksia ja parannuksia - mitään ei ole tapahtunut - on aika äänestää jaloillaan. Ehkä joku meistä tekee paremman, korvaavan palvelun. Ehkä sellainen on jo olemassa.

    Ei tätä syöksykierrettä ainakaan kannata jäädä katselemaan.

      
  • Mainosmaisista 'uutisista' ja 'artikkeleista' on ennenkin täällä puhuttu; nyt JSN on antanut asiassa langettavan päätöksen ja siten huomautuksen Tekniikan Maailmalle ( https://tekniikanmaailma.fi/elektroniikka/tekniikan-maailma-sai-langettavan-paatoksen-julkisen-sanan-neuvostolta/ ).

    Optimisti minussa toivoisi, että edes tämä johtaisi viimein Otavamedian ja Tekniikan Maailman norsunluutornissa silmien avaamiseen ja laadullisen syöksykierteen taittamiseen.

      
  • Mainosmaisista 'uutisista' ja 'artikkeleista' on ennenkin täällä puhuttu; nyt JSN on antanut asiassa langettavan päätöksen ja siten huomautuksen Tekniikan Maailmalle ( https://tekniikanmaailma.fi/elektroniikka/tekniikan-maailma-sai-langettavan-paatoksen-julkisen-sanan-neuvostolta/ ).

    Optimisti minussa toivoisi, että edes tämä johtaisi viimein Otavamedian ja Tekniikan Maailman norsunluutornissa silmien avaamiseen ja laadullisen syöksykierteen taittamiseen.

    PS. Ei muuten edelleenkään onnistu kirjoittaminen tänne keskustelupalstalle tilaajatunnuksellani. Aiemmin se toimi, eli joko Tekniikan Maailma on päättänyt mitään ilmoittamatta estää minua osallistumasta keskusteluihin, tai sitten Intian pojat ovat tosiaankin rikkoneet palstan kyseisen käyttäjätunnuksen osalta.

    Mielenkiinnostuneeksi tämä kaikki jättää pienen ihmisen.

      
  • Eipä näytä tulevan mitään vastausta tähän käyttäjätunnusongelmaan TM:n tai Otavamedian puolelta vaikka mitä kautta asiasta kysyy ja yrittää korjausta pyytää.

    Näin paljon heitä asiakkaat kiinnostavat.

      
  • Testi testi

      
  • Jos olet kestotilaaja, kirjaudu käyttäen sähköpostiosoitetta ja asiakasnumeroa. Asiakasnumeron löydät laskusta tai lehden takakannesta. Kirjoita asiakasnumerosi ilman etunollia ja kirjaimia. Jos olet rekisteröitynyt käyttäjä, voit kirjautua sähköpostilla ja salasanalla.

    Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

    Puhelin (09) 156 6227

      
  • Quu, menikö jotain ohitse?
    Kysehän ei tässä ole kirjautumisongelmasta vaan siitä, että kirjoitettaessa tänne keskustelualueelle viestejä, ne eivät tallennu lainkaan..

      
  • Quu, nyt et ehkä ymmärtänyt lukemaasi; kyse ei ollut kirjautumisongelmasta, johon myös tuo asiakaspalvelunumero yrittää antaa apua, vaan siitä että kirjautuneena käyttäjänä tänne keskustelualueelle viestejä lähetettäessä ne vain katoavat - ei virheilmoitusta, ei mitään, mutta Lähetä -napin painallus ei viestiä tallenna.

    Ja tähän ongelmaan ei Tekniikan Maailma vaivaudu mitään vastausta antamaan..

      
  • Saisiko Honda CRV:n mainoksen korjattua? Suunnilleen joka toinen kerta kun yritän klikata uudelle sivulle, tuleekin pelkkä mainos, jota ei saa suljettua muuten kuin palaamalla edelliselle sivulle ja yrittämällä uudestaan.

      
  • Apropos, kun tämä sivuston "uudistus" täyttää kohta vuoden, olisiko Tekniikan Maailmalta saatavissa kommenttia milloin niitä lupailtuja korjauksia ja parannuksia oikeasti täällä nähdään?

      
  • Voi kun ärsyttää.
    Kävin taas pitkästä aikaa (usein ei voi käydä, kun nettisivusto on niin hankala ja ärsyttävä käyttää) toiveikkaana hakemassa tietoa vanhoista lehdistä. Nykyään ei vain tuo haku toimi. Tulee niin valtavasti hakutuloksia, joista suurin osa huteja. Ennen uudistamista löysi helposti hakemansa artikkelin.
    Usein googlettamalla löytää helpommin hakemansa TM:n artikkelin, kuin näiltä TM:n sivuilta.
    Vanha nettisivusto takaisin, kiitos!
    Tehdäänkö lukijat joku adressi tms. vanhan sivuston takaisin saamiseksi, vai lopetetaanko vain tilaus nyt vuoden odottelun jälkeen?

      
  • ariv, minä lopetin tilauksen. Otavamediassa raha on ainoa vaikuttava voima, joten vain jaloillaan äänestämällä voi vaikuttaa. Onhan se nähty ettei näitä kiinnosta.
    Katteettomia lupauksia ja valheita ne vähät mitä lehti tai kustantaja asioihin ottavat kantaa.

      
  • Digipalvelun toiminnallisuuksien ja sisältöjen suhteen on toki tehty töitä – harmi sinänsä, ettei se ole selkeämmin näkynyt sivustolla. Joka tapauksessa urakoimme jatkossakin, jotta harmilliset tekniset bugit ja muut häiritsevät asiat saadaan kuntoon. Tällä hetkellä painopiste on keskustelupalstan uudistamisessa sekä hakutoiminnoissa. Testaamme mm. toista hakumoottoria, jolla voi yksityiskohtaisemmin hakea verkkopalvelun ja lehden sisältöjä.

    Minäpä jätän tämän Tekniikan Maailman viimeisimmän kehitystiedotteen huhtikuulta (23.4.2015) vain tähän.
    Voidaan katsella taas ensi vuonna miten paljon on urakoitu ja keskustelupalsta sekä hakutoiminto ovat kehittyneet.

      
  • Kaksi huomiota näiden viimeisimpien lisäksi:

    • Herbertin mainitsemalle Honda CRV:n mainokselle ei ole tehty mitään. Se todellakin toimii noin surkeasti - edelleen (minulla Chrome-selaimella), vaikka 9.11. on asiasta jo huomautettu! Eikö asiaa uskota toimituksessa ja sivujen ylläpidossa? Vaatisin mainostilan ostajana korvauksia toimimattomuudesta. Vai maksaako Honda tuosta "fiitseristä" jotakin? No ,eipä tarvitse mennä sitten Honda-kauppojen lähellekään, ei voisi enempää ärsyttää tuollainen mainonta!

    • Lokakuun puolivälin paikkeilla mainitsin siitä, ettei palstalta voi seurata vanhaan hyvään tapaan, milloin joku keskustelu on päivittynyt, sieltä TM-pääsivulta siis. Nyt se vähäinenkin, joskin hankala tapa esittää asia, on poistettu! Nyt ei enää edes aiheen pääotsikon alta näe, kuka ja milloin olisi päivittänyt keskustelua omalla vastineellaan.

    Voitaneen tulkita että kehitys ei tule kehittymään ainakaan tämän TM:n osalta. Ikävä juttu.

      
  • Otavamedia lähestyi juuri maililla

    Saat TM digipalvelun maksutta vuoden 2016 loppuun saakka, kun otat palvelun käyttöön kirjautumalla ensimmäisen kerran tämän vuoden puolella. Etu edellyttää voimassaolevaa TM kestotilausta. Vuoden 2016 alusta alkaen digipalvelun hinta TM kestotilaajille on 30 € / vuosi.

    Hyviä lukuhetkiä!

    Siis ei voi olla totta???

      
  • Siis mitä!?

    Olen vuosikymmeniä ollut kestotilaajana. Myös käyttänyt digi-lehteä satunnaisesti. Etenkin, koska lehdessä ei enään edes ole kaikkea juttuihin liittyvää tietoa, vaan se pitää erikseen käydä netistä hakemassa. No, onneksi tilaukseen on kuulunut molemmat.
    Ja nytkö ollaan viemässä tämäkin lisämaksun taakse? Eli lähetetään postissa tilaajalle lehden kannet ja lisää maksamalla saa sisällön?
    Jos tähän mennään, taitaa TM:lla olla yksi uskollinen maksaja vähemmän. Vai onko meitä enemmänkin...?

      
  • Kymmeniä vuosia kestänyt TM tilaukseni ei kestä euronkaan korotusta, lehtikin kuihtuu minua kiinnostavista aiheista vuosi vuodelta.

      
  • Täytyyhän tällaisen jatkuvasti kehittyvän verkkopalvelun käytöstä vähän preemiota asiakkailta kerätä, miten muuten nämä huikeata vauhtia kehittyvät toiminnot kuten digilehti jota ei enää voi selata olematta a) kestotilaaja ja b) verkkoyhteyden päässä, hakutoiminto joka ei toimi sekä keskustelupalsta joka kuolee tekniseen mahdottomuuteensa voisivat pysyä valovuosien päässä kilpailijoistaan?

      
  • Saat TM digipalvelun maksutta vuoden 2016 loppuun saakka, kun otat palvelun käyttöön kirjautumalla ensimmäisen kerran tämän vuoden puolella. Etu edellyttää voimassaolevaa TM kestotilausta. Vuoden 2016 alusta alkaen digipalvelun hinta TM kestotilaajille on 30 € / vuosi. Hyviä lukuhetkiä!

    Kai tuon täytyy olla vain virhe viestinnässä, on varmaankin kirjoitettu jotain muuta kuin mitä on oikeasti tarkoitettu?

    Jos tuo pitäisi paikkansa, olisi katastrofi ja palveluitten alasajo aikalailla maksimoitu...

      
  • Irtisanoin TM-tilaukseni tänä vuonna oltuani kestotilaaja muistaakseni vuodesta 1983. Edelleen pidän sisältöä ja sen laatua hyvänä ja vähän harmittaa että tällaiset paperipanotteiset julkaisut tuntuvat jäävät ajastaan jälkeen. Koko ajan saa vastaavantuntuista sisältöä netistä enemmän ja enemmän ja kotimaisen sisällön lisäksi myös ulkomailta, usein jopa "ilmaiseksi".
    Lähinnä olisinkin kiinnostunut siitä voinko tilata pelkkää digijulkaisua paperiversiota edullisempaan hintaan. Sitten olisin taas mukana.

    Jos tosiaan digiversio maksaa lisää rahaa "pakollisen" paperiversion päälle, niin tarina on sitten toistaiseksi tässä.

      
  • Voihan TM:n tilata pelkänä diginäkin 12,90/kk
    Joskin paperilehden taitto ja aukeaman näkymä ohjaa lukemaan lehden paljon tarkemmin. Nyt kun paperilehti tuli myöhässä luin ensin sähköisen version. Paperilehden tultua huomasin jälleen kerran todella paljon enemmän kiinnostavaa luettavaa . sama on Hesarin kohdalla. Nettiversion kanssa menee 15-30 min, paperiversion 1-2h.

      
  • Liittykää autoilijat autoliittoon, niin saatte hyvän paperi/nettilehden jäsenmaksulla.

      
  • Missä ihmeessä se arkistohaku ylipäätään on? Ei löydy mistään, ei huonosti toimivaa eikä hyvin toimivaa. Vanhoja lehtiä pääse lukemaan, mutta mitään hakumahdollisuutta ei näytä olevan.
    Vanhassa sivustossa toimi hienosti.

      
  • Kiitos JPN, täytyypä tarkistaa tämä mahdollisuus.
    Pelkän digilehden vaihtoehdosta ei prosessi kertonut mitään kun olin paperiversioni irtisanonut. Tuli s-postia päätoimittajalta, jossa luvattiin paperiversiota puoleen hintaan. Otin, ja myöhemmin huomasin että ei se ollutkaan läheskään puoleen hintaan siitä mitä olin aiemmin maksanut eli siihen loppui mielenkiinto ja tilaus...

      
  • Aika hyvin tuo on jemmattu, eikö pelkää digiä haluta myydä
    https://tekniikanmaailma.fi/tilaa?utm_source=OMfi&utm_medium=banner&utm_campaign=OMfi_

    >Tuli s-postia päätoimittajalta, jossa luvattiin paperiversiota puoleen hintaan
    Lehdet saa yleensä dealeriltä huomattavasti edullisemmin, kuin suoraan lehtitaloilta. Digiä en ole tosin missään muualla ole nähnyt tarjottavan.

    >huomasin että ei se ollutkaan läheskään puoleen hintaan
    Eipä tämä ole mitenkään poikkeuksellista markkinoinnissa. Milloinkaan ei kannata ostaa prosentteja, vaan tiedostaa tavaran hinta.

    Olisihan se tietty reilua kestotilaajia kohtaan, että he saisivat lehden varmuudella halvimmalla hinnalla, mutta pitää pelata niillä säännöillä kun on annettu

    Esim. tuo 'antelias' s-posti digitarjous. Ainoa signaali, joka menee talousosastolle asti, on katkaista tilaus - ainahan sen voi sitten uudistaa ja etsiä tarjous paremmilla ehdoilla.

    Mutta kyllä minä ihmettelen, mikä markkinatutkimus on osoittanut tämän sivuston lisäävän tilaajalle niin suuren lisäarvon, että mainittava joukko tilaajista olisi valmis maksamaan pyydettyä lisähintaa??? Itseasiassa luulen mainittavan joukon vetävän herneen nenäänsä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit