"Premium merkit"

318 kommenttia
1567911
  • NHB:

    Jatketaan samaa epätoivoista linjaa: 70 kW kompakti vs. 223 kW Coupe.




    ????



    http://www.bentleymotors.com/models/new_continental_gt/



    Vastaapas nyt näihin (huh, jo kolmas kerta):



    - Onko Hyundai Genesis Coupe perusauto?



    - Mihin se sijoittuu hintahaitarissa vastaaviin?



    - Onko se noin yleisesti edullinen "tavis"? Jos ei, niin miksei?



    NHB:

    Se on luokassaan edullinen.




    Meinaatko, ettei Tuulilasi-listan premium-merkkien mallistosta löydy edullisempia coupe-malleja, vai mitä?



    Tasoihin? Eikös se ole jo ohittanutkin jossakin tilastossa vanhoja "legendoja"? Mistä sinä puhut?



    NHB:

    No linkitä toki tilastoja toteutuneista hinnoista. Siitähän homma selviää.




    Eikö sinulle asti ole tullut tätä ilosanomaa vielä?

    http://www.hyundai.fi/tarjoukset.asp?tiedosto=YWluZWlzdG90LzUzL3ZhbHRhX29uX3ZhaWh0dW51dCgxKS5odG0&tyyppi=SK&jul_id=47072&ain_id=&suoj=&jul_nimi=VALTA+ON+VAIHTUNUT



    Hyödyllisempänä? Kenelle ja miksi se on "tärkeää"???



    NHB:

    Pidän tuota hyödyllisempänä Hyundaille. Sen tärkeyden voitkin ratkaista ihan itse.




    Miksi sinulle hyödyllisempää (=tärkeämpää ) että Hyundai ikäänkuin pysyttelisi lestissään?



    Annetaan merkille tilaisuus näyttää kyntensä, vaikka "saksalaisten luomaan identiteettiin" ihastuneet poteroituvat entisestään.



    Laatua, saati premium-sellaista ei kertakaikkiaan voi syntyä heidän mielestään missään muussa tehtaassa, kuin mitä Tuulilasin lista määrää.

      
  • Kumppani:


    ????

    http://www.bentleymotors.com/models/new_continental_gt/

    Vastaapas nyt näihin (huh, jo kolmas kerta):

    - Onko Hyundai Genesis Coupe perusauto?

    - Mihin se sijoittuu hintahaitarissa vastaaviin?

    - Onko se noin yleisesti edullinen "tavis"? Jos ei, niin miksei?




    Niin, tuollaisten autojen hintoja vertailit. Vastasin jo tuohon hintaa koskevaan kysymykseen hyvin helposti ymmärrettävällä lauseella. Tavis- tai perusauto pitäisi ensin määritellä, ennen kuin tuohon voisi vastata. Omasta mielestäni tuo ei ole tavis harvinaisuutensa vuoksi.



    Meinaatko, ettei Tuulilasi-listan premium-merkkien mallistosta löydy edullisempia coupe-malleja, vai mitä?




    Anna tulla esimerkkejä.



    Eikö sinulle asti ole tullut tätä ilosanomaa vielä?
    http://www.hyundai.fi/tarjoukset.asp?tiedosto=YWluZWlzdG90LzUzL3ZhbHRhX29uX3ZhaWh0dW51dCgxKS5odG0&tyyppi=SK&jul_id=47072&ain_id=&suoj=&jul_nimi=VALTA+ON+VAIHTUNUT




    Vastauksesi ei liity mitenkään pyyntööni.



    Miksi sinulle hyödyllisempää (=tärkeämpää ) että Hyundai ikäänkuin pysyttelisi lestissään?




    Nyt kirjoitat totaalisen pehmoisia. ei Hyundain hinnoittelulla ole oikein mitään merkitystä minulle. Jos Hyundai jatkaa nykyistä linjaansa, niin näen sen mielelläni heittämässä tuoretta haastetta vanhoille valmistajille missä hintaluokassa tahansa.



    Moni merkki haluaisi autoistaan premium-luokan kilohinnan. Vain harvat sitä onnistuvat perimään. Hyundain siirtymisen tuohon korkeamman kilohinnan luokkaan näen monessakin mielessä hyvin haasteellisena.



    Annetaan merkille tilaisuus näyttää kyntensä, vaikka "saksalaisten luomaan identiteettiin" ihastuneet poteroituvat entisestään.

    Laatua, saati premium-sellaista ei kertakaikkiaan voi syntyä heidän mielestään missään muussa tehtaassa, kuin mitä Tuulilasin lista määrää.

    ´

    Juontaako tämä kaikki juurensa ennakkoasenteistasi saksalaisilla autoilla ajaviin? Ethän nyt vain lokeroi ihmisiä heidän autojen perusteella?

      
  • kumppani: Miksi se on tärkeää?




    Ei se olekaan tärkeää. Jostain syystä vaan on tarve luokitella autoja ja esimerkiksi vaikka elintarvikkeita.





    Juuri näin Huyndai on päättänyt tehdä!!




    Kuten sanoin, moni on suunnitellut vaikka mitä mutta harvempi onnistunut. Hyundain osalta varmaan olennaisempaa on ensin tavoitella esimerkiksi Volkswagenin ja Fordin kaltaisia merkkejä kuin yrittää siirtyä samaan luokkaan Mersun, BMW:n ja Lexuksen kanssa.



    Sitten tuleekin mielenkiintoinen osa: mikä "raati" saa päättää toteutuuko tuo ja miten se tapahtuu?




    Markkinatalous ei onneksi tarvitse raateja suunnitelmatalouksien tapaan. Raatina toimivat kuluttajat.



    Myyntihän ei kerro mitään sinänsä, koska ainakaan Suomessa premiumeja ei myydä paljoa kuin takseina...




    Mielenkiintoinen perustelu. Suomen myydyimmät automerkit, tammikuu -11: 3. Volvo, 7. Audi, 8. M-B, 11. BMW. Myydyimmissä malleissa lasken 20 eniten myydyn joukosta aika monta premium-luokkaan laskettavaa autoa. Tuskin A4 millään taksimyynnillä on sijalla 7?





    Mutta kerrohan sinä, eikö ole mahdollista strategiassaan päättää tehdä korkeatasoisia autoja ja myydä sikana.




    Puhut taas ihan eri asioista, korkeatasoisen auton voi mieltää monella tapaa. Toki tuo mahdollista on, ainakin rajallisilla markkinoilla joilla on ostovoimaista väkeä. Jos otetaan otos esim. Luxemburgin automarkkinoista, niin varmasti premiumien osuus on aika merkittävä.







    Pienenä vinkkinä, että käsite premium itsenään on se mistä kirjoitan, se tarkoittaa monipuolisesti laatua ja vaikka MMS:n esittämää fiilistä. Minusta teikäläiset laput silmillä kulkeva merkkifriikit ette näe käsitteen olevan eri ihmisille erilainen ja fiilikset myös autojen osalta ovat henkilökohtaiset.




    Minun puolestani tuo sinun käsitteesi ja sinun fiiliksesi autoista voivat olla ihan mitä vain. Niiden perusteella ei kuitenkaan määritellä markkinasegmenttejä.



    Se tarkoittaa vaikka sitä, että samanmerkkisestä, mutta eri mallisesta autosta koetaan ihan eri asioita, mukaan lukien pettymykset ja toisessa päässä ihastuksen huokaukset.




    Ihan miten vaan. Tässä voidaan taas palata siihen testiin: ajetaan se Audi ja Skoda vierekkäin parkkiin ja katsotaan kumpi herättää enemmän mielenkiintoa keskimäärin. Tai vaikka BMW ja Hyundai.





    Sinusta Audi on premium piste Jonkun muun mielestä A8 on ilman muuta, mutta A1 "aika tavis".




    Jos nyt verrataan vertailukelpoisia tuotteita keskenään ja pohditaan tuota premiumin käsitettä, niin minusta A1 erottuu kokoluokassaan selvästi enemmän premiumina kuin A8 omassaan. A8 on luokassaan aika tyypillinen auto, sen sijaan A1:n kaltaisia autoja ei varusteiltaan, hinnanasetannaltaan ym montaa muuta varsinaisesti kilpailevissa tuotteissa vielä ole. Lähinnä Mini. Toki on niin, että A8 luokkaiset autot jo sinänsä ovat aika harvinaisia.



    Sinun mielestäsi "käsite on määritelty selkeästi", tai "no kun Tuulilasi kertoi mulle"???? Minusta sinulla on kummallinen käsitteen havaitsemiskyky.




    Kyllä minä uskon ja tiedän senkin että vaikkapa sellainen historiallinen käsite kuin renessanssi oli olemassa. Uskotko sinä?





    Mutta ei siellä ole kyllä mitään erillistä tilaa "premium-merkeille", kuten automaailmassa siellä tulisi olla ihan eri kerros Tuulilasin määrittelemille merkeille.






    Olemme kait käyneet eri Stockmannilla, koska minusta siellä on aivan selkeä jako eri vaatemerkkien välillä. Bossit myydään Bossin osastolla jne. Tietenkään siellä ei lue mitään premium-merkeistä, koska tuota käsitettä ei käytetä vaatealalla. Merkkivaatteet, design-vaatteet ym kategorioita kyllä vaatealalta löytyy ja aika selkeästi ne on myös myyntipaikoissa sen mukaan ryhmitelty.



    Stockalla on naisten vaatteiden kerros ja miesten vaatteiden kerros isoin jako, noin karkeasti






    Tuolla karkeudella on tosiaan ihan yhdentekevää, miten tuotteita kategorisoidaan. Miksi muuten naisten ja miesten vaatteet mielestäsi on Stockalla erotettu toisistaan ja miksi tuollainen käsite on olemassa? Eihän autokaupassakaan ole mitään erillisiä osastoja miehille ja naisille.

      
  • NHB:

    Niin, tuollaisten autojen hintoja vertailit.




    Tarkoitat ilmeisesti sitä heittoani A-mesestä. Siihen Hyundai-yleistykseesi siitä, että merkki kuuluu hintahaarukan alapäästä. Laitoin esimerkin, että Hyundain hintahaarukka on itse asiassa hyvinkin leveä mallistoltaan. Sinusta oli olevinaan hyvä vastaveto ottaa tuo isompi MB Coupe.



    Minun pointtini oli kyllä ne kysymykset, jotka olen esittänyt kolmeen kertaan. Aika huonoilla vastauksilla, koska et osaa niihin vastata, vain tehdä vastakysymyksen.

    Hmmmmm....



    NHB:

    Vastasin jo tuohon hintaa koskevaan kysymykseen hyvin helposti ymmärrettävällä lauseella.




    "Edullinen luokassaan"? Sitäkö tarkoitit? Ja se luokka oli....? Minähän aloitin mallin hinnasta ja kysyin, onko auto määritelmäsi mukaisesti "perusautojen hintahaitarin alapäässä".



    NHB:

    Tavis- tai perusauto pitäisi ensin määritellä, ennen kuin tuohon voisi vastata. Omasta mielestäni tuo ei ole tavis harvinaisuutensa vuoksi.




    Kovin helppo oli vastata tuo edellinen ainakin: sana "perusauto" tuli ihan heittämällä kehiin! Tajuatko tässä vaiheessa jo missä menet?



    Minä olen jotenkin kuvitellut, että käsite "tavisauto" olisi maailman helpoin asia määritellä, etenkin jos "premium" on päivänselvä!!



    Hei, täähän alkaa mennä oikeasti mielenkiintoiseksi!



    Meinaatko, ettei Tuulilasi-listan premium-merkkien mallistosta löydy edullisempia coupe-malleja, vai mitä?




    NHB:

    Anna tulla esimerkkejä.




    Sinulle on näköjään helpompi vastata vastakysymyksellä, ihan niinkuin tuon Hyundai Coupen kohdallakin.



    Hei, myös tässä kohtaa minä tein kysymyksen, itse asiassa monta!



    Eikö sinulle asti ole tullut tätä ilosanomaa vielä? ("Valta on vaihtunut&quot:wink:




    NHB:

    Vastauksesi ei liity mitenkään pyyntööni.




    Se on kyllä nimenomaan vastaus, tai paremminkin toteamus. Oletko jo unohtanut, mihin? Kerroit näin:



    NHB:

    Realistisempana ja hyödyllisempänä näen nousemisen tasoihin perinteisten kansanautojen kanssa.




    Tuon voi arvioida monella ja listaamiset tuntuu olevan päivän sana. Sen takia ihmettelin, miksi et ollut kuullut tuosta laatututkimuksesta vielä. Sehän osoittaa

    että Hyundai on jo kirinyt kiinni ja mennyt jopa ohi!



    Sinun "pyyntösi" oli, No linkitä tokitilastoja toteutuneista hinnoista.



    Voit käydä katsomassa noita mistä sinua huvittaa. Mitä tuo edes tarkoittaa?



    Miksi sinulle hyödyllisempää (=tärkeämpää ) että Hyundai ikäänkuin pysyttelisi lestissään?




    NHB:

    Nyt kirjoitat totaalisen pehmoisia. Ei Hyundain hinnoittelulla ole oikein mitään merkitystä minulle.




    Sinusta oli hyödyllisempää, ettei merkki pyri tekemään premium-malleja. Minun tulkintani siitä on, että "suutari pysyköön lestissään". Siksi kysyin sinulta, miksi näin? (Mistä sinä tuon "hinnoittelun" siis tähän vedit?)



    NHB:

    Jos Hyundai jatkaa nykyistä linjaansa, niin näen sen mielelläni heittämässä tuoretta haastetta vanhoille valmistajille missä hintaluokassa tahansa.




    Eli et olekaan sitä mieltä yhtäkkiä, että Realistisempana ja hyödyllisempänä näen nousemisen tasoihin perinteisten kansanautojen kanssa.? Puhuitko sinä siis pehmoisia aiemmin?



    NHB:

    Moni merkki haluaisi autoistaan premium-luokan kilohinnan. Vain harvat sitä onnistuvat perimään. Hyundain siirtymisen tuohon korkeamman kilohinnan luokkaan näen monessakin mielessä hyvin haasteellisena.




    AkiK:ta lainatakseni, he ovat nyt tehneet strategisen päätöksen. Kyllä se siitä.

    (tämä on ihan yhtä maailmoja syleilevä kommentti kuin sinunkin = heitto)



    NHB:

    Juontaako tämä kaikki juurensa ennakkoasenteistasi saksalaisilla autoilla ajaviin? Ethän nyt vain lokeroi ihmisiä heidän autojen perusteella?




    Sano sinä, olenko väärässä! Se olisi minulle iloinen tieto, heillä ei olisikaan niin laput silmillään, eivätkä nimenomaan olisi lokeroimassa merkkejä, tai käsitteitä. Premium-friikeille se asia kun on tärkeämpi. Minä olen toistamastani toistanut, että kyllä asioita voi katsella laajemminkin.

      
  • AkiK:

    Ei se olekaan tärkeää. Jostain syystä vaan on tarve luokitella autoja ja esimerkiksi vaikka elintarvikkeita.




    Onko elintarvikkeissa premium-listaa? Mitkä merkit siihen kuuluvat?



    AkiK:

    Hyundain osalta varmaan olennaisempaa on ensin tavoitella esimerkiksi Volkswagenin ja Fordin kaltaisia merkkejä kuin yrittää siirtyä samaan luokkaan Mersun, BMW:n ja Lexuksen kanssa.




    Katos, sullekin tuo on "olennaisempaa". Miksi ihmeessä? Kärsiikö tuulilasilista asiasta?



    AkiK:

    Markkinatalous ei onneksi tarvitse raateja suunnitelmatalouksien tapaan. Raatina toimivat kuluttajat.




    Väität siis, että kuluttajat ovat luoneet autoille premium-käsitteen ja tuulilasilistan? Eikös se ollutkaan tehtaan strategia, tai kaikenmaailman tuulilasit?

    Tai markkinointiosasto?



    Mutta kerrohan sinä, eikö ole mahdollista strategiassaan päättää tehdä korkeatasoisia autoja ja myydä sikana.



    AkiK:

    Puhut taas ihan eri asioista, korkeatasoisen auton voi mieltää monella tapaa.




    Niinkö? Ahaa.... No, minä olen koko ajan ollut sitä mieltä ja olen sitä yrittänyt kertoa. Korkeatasoisuus tarkoittaa myös premiumia.



    Keksitkö juuri oman autoluokan "Korkeatasoiset", vai puhutko premiumista?

    NHB:lle se, mitä on "perus-/tavisauto" on määrittelemätön jostakin syystä, onnistuisitko häntä paremmin tuon luokan määrityksessä?



    AkiK:

    Toki tuo mahdollista on, ainakin rajallisilla markkinoilla joilla on ostovoimaista väkeä. Jos otetaan otos esim. Luxemburgin automarkkinoista, niin varmasti premiumien osuus on aika merkittävä.




    Niin, miten se nyt sitten on? Teetkö nyt eron "korkeatasoisella" ja "premiumilla", vai et tee?



    AkiK:

    Ihan miten vaan. Tässä voidaan taas palata siihen testiin: ajetaan se Audi ja Skoda vierekkäin parkkiin ja katsotaan kumpi herättää enemmän mielenkiintoa keskimäärin. Tai vaikka BMW ja Hyundai




    Ei nyt ihan noin helposti määrity käsite premium. Imago kylläkin selittää paljon.





    AkiK:

    A1:n kaltaisia autoja ei varusteiltaan, hinnanasetannaltaan ym montaa muuta varsinaisesti kilpailevissa tuotteissa vielä ole. Lähinnä Mini. Toki on niin, että A8 luokkaiset autot jo sinänsä ovat aika harvinaisia.




    Aiemmissa keskusteluissa aiheesta premium, myös Mini on listattu mukaan kuuluvaksi, oletko samaa mieltä?



    Jos auto on harvinainen katukuvassa Suomessa, muuttuuko se sen takia premiumiksi, vai miksi tuo oli mainittava?



    AkiK:

    Kyllä minä uskon ja tiedän senkin että vaikkapa sellainen historiallinen käsite kuin renessanssi oli olemassa. Uskotko sinä?




    Renessanssi tarkoittaa taide-, kulttuuri- ja aatehistoriallista murrosta siirryttäessä keskiajalta uuteen aikaan. Se ei määrittele laatu-, hinta-, tai imagoseikkoja.





    AkiK:

    Olemme kait käyneet eri Stockmannilla, koska minusta siellä on aivan selkeä jako eri vaatemerkkien välillä.




    Stockalla ei ole kyllä täysin "eri segmenttiä" (lue: erillinen tila tai kerros jopa) kalliille merkkituotteille, jotka voisivat olla premium-määritelmään kuuluvia laadultaankin. Vieressä nimittäin voi olla joku sinun mielestä tavismerkkikin loosillaan ja edullisemmilla hinnoilla. Et myöskään näe missään rankingia vaatemerkkien osalta, kuten autoissa on jostakin syystä oltava. Ihmiset, eli ne kuluttajat voivat vertailla tuotteita tarpeisiinsa ilman automaailmassa jotenkin tärkeät päälleliimaukset.



    AkiK:

    Tietenkään siellä ei lue mitään premium-merkeistä, koska tuota käsitettä ei käytetä vaatealalla.




    Vaikka kuinka monet ovat täällä verranneet premium-käsitettä myös vaatteisiin ja vaikka mihin tuotteisiin! Nyt sinusta koko käsitettä ei ole vaatemaailmassa??

    Erittäin mielenkiintoista...



    AkiK:

    Merkkivaatteet, design-vaatteet ym kategorioita kyllä vaatealalta löytyy ja aika selkeästi ne on myös myyntipaikoissa sen mukaan ryhmitelty.




    Stockalla Helsingissä merkkejä myydään kyllä jopa omissa looseissa, kuten tuossa jo totesin, mutta hyvin tasa-arvoisesti jakautuneena kerrokseen. Stockalla ei ole tarpeen tehdä mitään omaa, erillistä osastoa vain esim. kalliille tuotteille.



    Kuvitellaanko siis autoilijoiden olevan niin pönttöjä, että heille pitää erikseen kertoa, että "tämä on sitten premium-merkki" ja tehdä vielä tuulilasilistoja. Minusta se juuri on niin huvittavaa.



    AkiK:

    Miksi muuten naisten ja miesten vaatteet mielestäsi on Stockalla erotettu toisistaan ja miksi tuollainen käsite on olemassa? Eihän autokaupassakaan ole mitään erillisiä osastoja miehille ja naisille.




    Mieti sitä ihan itseksesi. Ei liity käsitteeseen premium mitenkään.

      
  • Kumppani:


    Tarkoitat ilmeisesti sitä heittoani A-mesestä. Siihen Hyundai-yleistykseesi siitä, että merkki kuuluu hintahaarukan alapäästä. Laitoin esimerkin, että Hyundain hintahaarukka on itse asiassa hyvinkin leveä mallistoltaan. Sinusta oli olevinaan hyvä vastaveto ottaa tuo isompi MB Coupe.




    Laitoin siihen Mersun mallistosta omasta mielestäni kaikkein lähimmäksi samanlaisen auton. Sinä taasen vertasit mahdollisimman paljon eroavaa Mersua. Oletko ero mieltä?



    Millä perusteella tuo E-coupe edes on isompi? Mersu on 68 milliä pidempi ja 8 milliä korkeampi mutta 79 milliä kapeampi. Mun mielestä koot ovat vähintäänkin riittävän lähellä toisiaan. Oletko eri mieltä?



    Molemmat ovat nelipaikkaisia coupeja, niissä on lähes saman kokoiset V6-moottorit ja ne ovat mielestäni aika lähelle saman kokoisia. Voisitko perustella, millä tavalla tuo on huono vertailu?



    Minun pointtini oli kyllä ne kysymykset, jotka olen esittänyt kolmeen kertaan. Aika huonoilla vastauksilla, koska et osaa niihin vastata, vain tehdä vastakysymyksen.
    Hmmmmm....




    "mielestäni tuo ei ole tavis harvinaisuutensa vuoksi".

    Mitä kohtaa et ymmärrä tuosta?



    "Edullinen luokassaan"? Sitäkö tarkoitit? Ja se luokka oli....?




    Nelipaikkainen coupe +200 kW moottorilla.



    Minähän aloitin mallin hinnasta ja kysyin, onko auto määritelmäsi mukaisesti "perusautojen hintahaitarin alapäässä".

    Se on kyllä nimenomaan vastaus, tai paremminkin toteamus. Oletko jo unohtanut, mihin? Kerroit näin:

    Hei, täähän alkaa mennä oikeasti mielenkiintoiseksi!

    Kovin helppo oli vastata tuo edellinen ainakin: sana "perusauto" tuli ihan heittämällä kehiin! Tajuatko tässä vaiheessa jo missä menet?

    Puhuitko sinä siis pehmoisia aiemmin?




    Sinulle näyttää olevan tärkeintä etsiä ristiriitoja muiden kirjoituksista, viisastella, keskittyä sanamuotoihin ja puhua kaikesta muusta kuin itse asiasta. Katsotaan pitkäänkö jaksan jatkaa tällaista keskustelua.



    Sinulle on näköjään helpompi vastata vastakysymyksellä, ihan niinkuin tuon Hyundai Coupen kohdallakin.




    Ja ne halvemmat coupet olivat...



    Se on kyllä nimenomaan vastaus, tai paremminkin toteamus. Oletko jo unohtanut, mihin? Kerroit näin:

    NHB:
    Realistisempana ja hyödyllisempänä näen nousemisen tasoihin perinteisten kansanautojen kanssa.


    Tuon voi arvioida monella ja listaamiset tuntuu olevan päivän sana. Sen takia ihmettelin, miksi et ollut kuullut tuosta laatututkimuksesta vielä. Sehän osoittaa
    että Hyundai on jo kirinyt kiinni ja mennyt jopa ohi!




    Tässä ei nyt keskustella laatututkimuksista. Puhun tuossa hinnasta enkä mistään laatututkimuksen tuloksesta.



    Sinusta oli hyödyllisempää, ettei merkki pyri tekemään premium-malleja. Minun tulkintani siitä on, että "suutari pysyköön lestissään". Siksi kysyin sinulta, miksi näin? (Mistä sinä tuon "hinnoittelun" siis tähän vedit?)




    Hinnoittelu on yksi ilmeisimmistä asioista premiumeista puhuttaessa. Tulkintasi on täysin väärä.



    Syitä siihen, miksi näe premium-luokkaa Hyundaille parhaana luokkana on monia. Hyundain on liian suuri pemium-luokkaan. Sen pitäisi saada 100 prosentin siivu premium-luokkasta tai ajaa toimintaansa alas raskaalla kädellä. On myös todella hankala hypätä hinnalla kilpailevan tuotteen asemasta suoraan premiumiksi. Autoteollisuus on niin tiukkaan kilpailtu ala, että pidän tuota lähes mahdottomana.





    Eli et olekaan sitä mieltä yhtäkkiä, että Realistisempana ja hyödyllisempänä näen nousemisen tasoihin perinteisten kansanautojen kanssa.? Puhuitko sinä siis pehmoisia aiemmin?




    Tämä alkaa olla vähän puuduttavaa. Koko ajan yrität vain löytää jotain virheitä muiden kirjoituksista. Ikävä kyllä näyttää vain siltä, että kykene siihen. käydäänpä tämä nyt läpi siinä toivossa, että lopettaisit tuon.



    Väitteeni ovat siis seuraavat:

    1. Hyundain näkisin mielelläni haastamassa mitä tahansa merkkejä



    2. Uskon Hyundain menestyvän paremmin Kilpailemalla perinteisia kansanautomerkkejä vastaan kuin kilpailemalla premium-merkkejä vastaan.



    Tuossa ei ole mitään ristiriitaa. Sinähän toki rakastaisit yli kaiken tuollaisella ristiriidalla mässäilyä. Asioista et näköjään juurikaan edes yritä keskustella. Ikävä kyllä, tälläkään kertaa sellaista ei ole.



    Sano sinä, olenko väärässä! Se olisi minulle iloinen tieto, heillä ei olisikaan niin laput silmillään, eivätkä nimenomaan olisi lokeroimassa merkkejä, tai käsitteitä. Premium-friikeille se asia kun on tärkeämpi. Minä olen toistamastani toistanut, että kyllä asioita voi katsella laajemminkin.


    Kovasti jotku yrittävät lokeroida ihmisiä näiden kirjoitusten perusteella. Minua on yritetty asettaa esmerkiksi seuraaviin lokeroihin:

    -BMW vihaaja

    -Fanaattinen BMW-fani

    -Volkkarifani

    -Viherkommari-ituhippi

    -Premiumfriikki

    -Autoista mitään tietämätön polkupyöräilijä



    Kai aika lajasti sitten asioita katselen kun lokeromaakarit omistavat minulle noin laajan lokerikon.



    Jotenkin hassua, että julistat asioiden laajemman tarkastelun puolesta, mutta samalla lokeroit tiukasta ihmisiä heidän omistaman auto merkin perusteella.

      
  • Kumppani:

    Stockalla Helsingissä merkkejä myydään kyllä jopa omissa looseissa, kuten tuossa jo totesin, mutta hyvin tasa-arvoisesti jakautuneena kerrokseen. Stockalla ei ole tarpeen tehdä mitään omaa, erillistä osastoa vain esim. kalliille tuotteille.

    Kuvitellaanko siis autoilijoiden olevan niin pönttöjä, että heille pitää erikseen kertoa, että "tämä on sitten premium-merkki" ja tehdä vielä tuulilasilistoja. Minusta se juuri on niin huvittavaa.


    Koko Stocka on aika vahvasti premiumiin kallellaan. Vertaa vaikka Sepäälään, niin jotain eroja pitäisi löytyä.



      
  • NHB:

    Sinulle näyttää olevan tärkeintä etsiä ristiriitoja muiden kirjoituksista, viisastella, keskittyä sanamuotoihin ja puhua kaikesta muusta kuin itse asiasta. Katsotaan pitkäänkö jaksan jatkaa tällaista keskustelua.




    En ole tähän päivään mennessä vielä oppinut puolesta sanasta ajatuksia, tai lauseita lukemaan.



    Jos minun pitää kysyä sinulta tarkennuksia kirjoituksiisi(kyllä: mielestäni usein ristiriitaisia keskenään ja/tai vajaita ainakin, ei: riitelyä ), niin saat minun puolestani pitää sitä vaikka viisasteluna. Itse haen vain selvyyttä ja pyrin tarkentamaan omaa näkemystäni sinulle samalla.



    Tai sitten ei vain olla samalla aaltopituudella, mutta sellaista se on kanssakäyminen näin kirjoittamallakin, saati jos oltais naamatusten.



    NHB:

    Koko ajan yrität vain löytää jotain virheitä muiden kirjoituksista. Ikävä kyllä näyttää vain siltä, että et kykene siihen.




    Heh, vertaa edellinen!! Mutta mielenkiintoista, jos pidät itseäsi totuuden torvena. Minähän esitän vain mielipiteitäni "suurta tuulilasilistaa" kohtaan + avaamaan käsitettä tuollaisen ajattelun ulkopuolelle. Sinä yrität todistaa sitä tuulimyllytaisteluksi....



    Meillä on oikeutemme mielipiteisiimme.



    NHB:

    Kai aika lajasti sitten asioita katselen kun lokeromaakarit omistavat minulle noin laajan lokerikon. Jotenkin hassua, että julistat asioiden laajemman tarkastelun puolesta, mutta samalla lokeroit tiukasta ihmisiä heidän omistaman auto merkin perusteella.




    Niinkö, yhä edelleen mielestäsi. Miten merkillisen pieleen voitkaan tulkita!



    Minä olen juurikin toistamasta päästyäni toistanut, että premium-käsite automaailmassa ja täällä monen kirjoittajan päässä on hassuimman sorttista lokeroimista jo itsessään. Jos sinunkin pitää kynsin hampain todistaa täällä, että "premium-lista on totuus" ja "käsite on päivänselvä", olet muiden kanssa jo lokeroinut itsesi valmiiksi. Ihmettelen kovasti, että sieltä lokerostasi jaksat osoitella sormella minua "lokeroijaksi"...



    Minä olen yrittänyt avata sen lokeron kannen päivänvaloon, mutta täytynee tyytyä siihen, jos olis vaikka saanut edes reikiä kanteen tökittyä (edes neulalla yhden!??), että merkki- tai käsite- tai mitkälie intoilijat "saisivat happea" välillä!



    Jos ei onnistunut, niin siellähän sitten pysytte. Minä en teitä ole sinne pukannut, hyvä NHB tai AkiK, tai vast! Eikä yrittänyttä voi laittaa...



    Sen verran vielä, että kopsaan taas kerran tähän TM:n hienon määritelmän käsitteelle premium automaailmassa:



    Premium-auton määrittelemme siten, että siinä on ominaisuuksia, joista asiakkaat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. Premium ei ole laadun synonyymi, vaan kyse on enemmänkin laadun tunnusta, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.



    Ei minkäänlaista hassunhauskaa listaa merkeistä niinkuin Tuulilasissa! Tämä kelpaa edelleen minulle!



    NHB:

    Tämä alkaa olla vähän puuduttavaa.




    Näin on! Joo, eiköhän panna pillit pussiin. Ei saatu kumpikaan maailmaa valmiimmaksi. Kiitoksia vastineistanne, siitähän tämä palsta saa voimansa!

      
  • Kun nyt kovin helposti tungit värikynää käteeni, niin vastaa vielä kahteen kysymykseen. Millä perusteella E-Klasse Coupe on Genesistä olennaisesti suurempi? Mitä ovat ne mainostamasi Genesistä halvemmat Coupet?



    Kumppani:


    Minä olen juurikin toistamasta päästyäni toistanut, että premium-käsite automaailmassa ja täällä monen kirjoittajan päässä on hassuimman sorttista lokeroimista jo itsessään. Jos sinunkin pitää kynsin hampain todistaa täällä, että "premium-lista on totuus" ja "käsite on päivänselvä", olet muiden kanssa jo lokeroinut itsesi valmiiksi. Ihmettelen kovasti, että sieltä lokerostasi jaksat osoitella sormella minua "lokeroijaksi"...

    Minä olen yrittänyt avata sen lokeron kannen päivänvaloon, mutta täytynee tyytyä siihen, jos olis vaikka saanut edes reikiä kanteen tökittyä (edes neulalla yhden!??), että merkki- tai käsite- tai mitkälie intoilijat "saisivat happea" välillä!






    En mä mitään listaa todista oikeaksi. Väitteeni on se, että premium-autot ovat niitä, joita myydään lajitovereitaan kalliimmalla hinnalla. Tätähän tuo sana tarkoittaa. Tuulilasin lista tosin ilmeisesti kuvaa aika kattavasti ne merkit, jotka sopivat tuohon ruutuun.



    Sinulla on ollut tässä keskustelussa kaksi perustetta tuota vastaan. Toinen on Teknarin määritelmän luova tulkinta ja toinen on omenoiden vertaaminen appelsiineihin. Teknarin määritelmän voi tulkita varmasti hyvinkin luovilla tavoilla, mutta vielä on näkemättä sellainen Teknarin premium-luokan vertailu, jossa olisi Tojo, Volkkari tai Huyndai. Samoin A-Klassen vertaaminen Genesikseen on perusteena täysi torso. Kun hintoja verrataan, niin lajin pitää olla sama. Jokaisessa vertailussasi jolla olet yrittänyt rikkoa premiumin rajoja on sama vika. Varustelu, teho, tai korimalli ovat täysin erilaiset. Pahimmillaan nuo kaikki ovat täysin erilaiset verrokeissasi.

      
  • NHB:

    Millä perusteella E-Klasse Coupe on Genesistä olennaisesti suurempi? Mitä ovat ne mainostamasi Genesistä halvemmat Coupet?




    Voi itku sun kanssa. Kuinka kaukaa voitkaan kiertää pointtini tuollaisella lillukanvarrella tässä vaiheessa vielä! Sanotaanko vaikka, että "onko koolla sulle väliä", heh.



    Ja etsi itse ne autot, minähän sitä pyysinkin alunperin!



    NHB:

    mutta vielä on näkemättä sellainen Teknarin premium-luokan vertailu, jossa olisi Tojo, Volkkari tai Huyndai.




    Aika halpaan yrität viedä! Miten olis ihan vain kokoluokan sisäinen vertailu? Siitä vaan!

    Miksi saksalaisille tuon suuntaiset ei näytä olevan kynnysasia. Onko tämä niin suomalaista lokerotouhuilua?



    NHB:

    Kun hintoja verrataan, niin lajin pitää olla sama. Jokaisessa vertailussasi jolla olet yrittänyt rikkoa premiumin rajoja on sama vika. Varustelu, teho, tai korimalli ovat täysin erilaiset. Pahimmillaan nuo kaikki ovat täysin erilaiset verrokeissasi.




    Taas hyvä esimerkki siitä, miten et ole lukenut mitä on kirjoitettu ja missä yhteydessä olen hinnat ottanut käsittelyyn.



    No hei, halvin Hyundai on tässä: i20 1,2 Classic 3ov 13392,70 € Ja kallein Mersu on tässä: S 65 A AMG Lang 417805,10 €



    Mieti hei, oliskohan noissa eroja ja kerro mulle....



    Aina voit aloittaa alusta tuolta ekalta sivulta ja lukea kirjoituksia uudestaan, vaikka

    ajatuksella tällä kierroksella. Saattaa niistä jotakin uutta näkökulmaa aueta.



    Mutta jos se sinulle toisi lohdutusta, niin sovitaan nyt vaikka näin: olet IHAN oikeassa, aivan kaikessa!



    Hei hei! :wave:

      
  • Premium merkit? Tosi häilyvä tuo raja, mutta mielestäni on vain harvoja, jotka täyttävät kaikki kriteerini eli
    1. Täytyy olla autojen pioneerimerkki
    2. Täytyy olla harvinaisempi kuin rekisteritilastojen 3 yleisintä
    3. Täytyy olla laadukas vaikutelma sisätiloissa eli laadukkaat materiaalit, puujäljitelmää, alumiinia jne.
    4. Kestävä kori, voimansiirto, moottori ja osat yleensä kestäviä ja laadukkaita sekä osat omaan merkkiin tarkoitettuja
    5. Pitää olla hyvä imago ja brandi eli tunne paremmasta ja/tai parhaasta
    6. Pitää olla AUTO eli siis siihen pitää mahtua hyvin 4 ihmistä sisään ja takapenkille myös. Ei siis voi olla mikään Smart, pikkubemmu tms.
    7. Premium auton pitää kääntää katseita ja herättää voimakkaita tunteita sekä pysäyttää kenet tahansa
    8. Sen merkin auton pitää olla tunnistettavissa ja erotettavissa mistä tahansa muusta jostakin ainutlaatuisesta yksityiskohdasta kuten auton logo tms.

    Ainakin nämä piirteet tulisi olla premium autossa. Tällöin lista on oikeastaan vaan 1 automerkki- Mercedes Benz ja mallisarjoina vaan C, E, S jne keskisuuret, suuret ja valtavat autot. Itsellä on tällä hetkellä MB E 200 D.
    Jos 1. kohdan poistaa tulee listaan jo valtavasti autoja, sillä AINAKIN nämä kaikki täyttävät nuo vaatimukset:
    Mercedes, BMW, VOLVO, SAAB, JAGUAR, ROLLS ROYCE, LAND ROVER, CADILLAC, ALFA ROMEO, MAYBACH ja BENTLEY. AUDI ja Lexus eivät täytä premium auton vaatimusta, koska AUDI= VW ja Lexus=Toyota. Audi ja Lexus eivät ole itsenäisiä automerkkejä lainkaan!!
    Mutta jos täytyy olla myös pioneeri, niin Mercedes ja ehkä Maybach vain ovat premiumia. Maybach vaan taitaa olla Mese nykyisin, joten vain MB on premiumia ja muut kuin Smart, A-sarja...

      
  • Preemiohan määritellään muita vastaavasta tuotteesta tai palvelusta maksettavana lisähintana, siis käyvän markkinahinnan ylityksenä:

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Preemio

    TeliaSoneroideni keskihinta on 5.49 € ja perjantain päätöskurssi on 4.638 €. Olen siis maksanut preemiota etuudestani TeliaSoneran mahdollisiin tuleviin osinkoihin.

    Avensiksen hinnalla ostamastani Mersustani sen sijaan en mielestäni maksanut preemiota. Se on minulle tärkeissä ominaisuuksissaan (tilat, kulutus, mukavuus) niin selkeästi Avensista parempi, että mielestäni saman hintaisen Aven ostaen olisin maksanut Preemiota, s.o. lisähintaa.

    Eri ominaisuuksia arvostava saattaa nähdä asian aivan oikeutetusti niin päin, että hänen Avensiksensa on hänelle normihintainen tuote, ja sitä kalliimpi Mersu olisi "vastaava tuote" mutta lisähintaisena, s.o. preemion kera. Tai Avensiksen hintainen Mersu voisi olla hänen käyttötilanteessaan niin paljon Avensista huonompi, että sekin tekisi Mersusta premiumauton.

    Miksi joku haluaa ylpeillä maksaneensa lisähintaa? Minua ainakin tuo Tellut nolottivat jo ennen syksyn romahdusta, koska keskihinnassani näkyy yhä vuosia sitten taitamattomasti premiumhinnalla ostamani tarpeettoman kallis erä, vaikka olenkin ahkerasti vetänyt keskihintaani alas myöhemmillä ilman preemiota tekemilläni välillä hyvinkin edullisilla ostoilla.

    "Price is what you pay, value is what you get"

    Ja arvo riippuu ostajan horisontista, niin arvopapereissa kuin autoissakin, joten one size fits all on kuvitelmaa.

      
  • Petterin Premium-merkkien kriteereitä kommentoiden:

    "1. Täytyy olla autojen pioneerimerkki"
    Peugeot ja Opel ovat Daimleria vanhempia yrityksiä. Entäs erilaisten tekniikoiden pioneerit, hybridi, wankel, jne?

    3. Täytyy olla laadukas vaikutelma sisätiloissa eli laadukkaat materiaalit, puujäljitelmää, alumiinia jne.
    Täältä tulee ainakin minkä tahansa jäljitelmän osalta peukkua alas. Jos pitää nimetä tyylittömyyden huiput, ne ovat urheilualumiini nelosdieselissä ja puujäljitelmä ihan missä tahansa.

    4. Kestävä kori, voimansiirto, moottori ja osat yleensä kestäviä ja laadukkaita sekä osat omaan merkkiin tarkoitettuja
    Vuoden 2009 Mercedes E200 ja E350 saattavat siis olla premiumia, mutta kaksiturboiset E220 ja E250 CDI eivät ole.

    Vuoden 2011 E220 ja E250 saattavat ollakin, mutta en voi sanoa varmaksi, kun en tiedä vielä?

    5. Pitää olla hyvä imago ja brandi eli tunne paremmasta ja/tai parhaasta
    Kenen mielestä?

    6. Pitää olla AUTO eli siis siihen pitää mahtua hyvin 4 ihmistä sisään ja takapenkille myös. Ei siis voi olla mikään Smart, pikkubemmu tms.
    Minun autossani ehdoton vaatimus, mutta en ymmärrä, mitä tekemistä tällä on auton arvostuksen, premiuden (=lisähinnan), imagen tai muun suhteen? Neljän hengen seurueelle se on toki hyvin käytännöllistä. F30 BMW saattaa häpeään useita muka isompia korihylsyjä, jos takapenkillä istuvat ovat pitkäselkäisiä.

      
  • Hienoa Petteri! Ei ihan kerinnyt tulla 5-vuotisjuhlapäivää täyteen tämän keskustelun viimeisimmästä kommentista, joka olisi tullut 23.2.2016 Ja nyt sinua sitten alkoi aihe kiinnostaa...

      
  • Minusta tuo vanhoissa posteissa mainittu Mercedes C212, eli E-sarjan coupe on premiumauto. Tilaa on vähemmän kuin E-sarjan sedanissa tai farkussa, mutta hinta on kovempi. Kalliin kuoren sisällä ei silti ole katkaistu ja kavennettu E, vaan C sedan.

      
  • 740 GLE, se taitaa olla VOLVO 740 GLE, eikö niin? ;)
    Näin juuri. Avensis on Toyota( Jos et muuta saa, toi ota). Toyota on kansanauto, erittäin huono ajaa ja kuitenkin siihen nähden kallis. Tiedän tämän, koska Toyotaa on ollut itselläni. Jopa Ladat olivat parempia ajaa. Ja Toyota ruostui käsiin, todellakin rapea kuin ranskalaiset.

    Näin moni varmaan näkeekin asian. Se ei tee Toyotasta muuta kuin ajoneuvon. Autoa tuo ei siitä tee sen enempää kuin Toyota Lexuksestakaan. Lexus on huono kuin Toyota. Jos jossakin on ylihintaa, niin Lexuksessa. Tavallinen Corolla ylihinnalla!!
    MB on käsite. Se on mittapuu autoille. Siinä se. Eikä käsitteelle, arvolle ole olemassa mitään hintaa. Ei siis voi olla mitään ylihintaakaan.

    Ok...

    1. Niin mutta Benz teki ekan auton, joten Karl Benz on pioneeri!! Mitä nämä ompelukoneiden ja/tai pyörien valmistajat, mitä heistä?

    2. Olen täysin eri mieltä. Toki puun tulisi olla aitoa jalopuuta Etelä-Amerikasta veneiden tapaan, mutta tämäkin on riittävää.

    3. Näin se menee. Onhan Mesejä ja mesejä...toki...:)

    4. Minun....tietenkin...ja MB tehtaiden...maahantuojien...myyjien etc

    5. Se mitä sanoin eli premium auto on KOOKAS, ISO. Ei pikkubemmu tai MB A tai Smart tms. Tämähän on ihan itsestäänselvyys. EI tästä edes kannata väitellä, 740 GLE!! Olen omistanut VOLVO 740 auton ja se oli ISO, VALTAVA laiva ja se oli siinä rajoilla, ollako premium vai ei. Mm. Smart ei ole auto LAINKAAN. Hyvä vitsi, siinä kaikki...:D. Eihän LELUAUTO ole auto!! :D

      
  • Kumppani, en tiennytkään, että tämä ketju oli jo homeessa!! :D. Sory kauhiast, kyll maar mää ny saa anteeks hirmu rikokseni kuitenki...?? Vai onk se ny hirspuu edes aamul? ;)

      
  • Muunnetaan: kovennettua joutaisit seisomaan ;-) Et nimittäin vaikuttanut lukeneen tuosta ketjusta yhtään mitään. Et mitään uutta tuonut ketjuun siis. Sen verran homeista kommenttia tulit latelemaan ainakin. Lisäksi käsityksesi autoista vaikuttaisi olevan ties kuinka kaukaa ja kuten 740GLE:kin kertoi jo, niin kovin valikoivalla muistilla...

    Petteri:
    Tosi häilyvä tuo raja, mutta mielestäni on vain harvoja, jotka täyttävät kaikki kriteerini eli
    1. Täytyy olla autojen pioneerimerkki
    Mitä mahtaa tarkoittaa? Lähdetäänkö T-Fordista liikkeelle sitten?

    2. Täytyy olla harvinaisempi kuin rekisteritilastojen 3 yleisintä: miksi?

    3. Täytyy olla laadukas vaikutelma sisätiloissa eli laadukkaat materiaalit, puujäljitelmää, alumiinia jne:
    Makuasioita. Puu(jäljitelmä) taisi olla kova juttu joskus 70-luvulla viimeksi, mutta kuten mainitsin, niin homeisilta nuo käsityksesi vaikuttivatkin. Ja jos jäljiltelmäkin kelpaa, niin merkkivalikoima olisi aika iso...

    4. Kestävä kori, voimansiirto, moottori ja osat yleensä kestäviä ja laadukkaita sekä osat omaan merkkiin tarkoitettuja:
    Jos perehtyisit tuohon tarkemmin, niin menisiköhän merkkivalikoimasi uusiksi?

    5. Pitää olla hyvä imago ja brandi eli tunne paremmasta ja/tai parhaasta:
    Mitkä ovat tietojesi mukaan 5 kovinta ns. mitattua autobrändiä? Vai imagokin, mitähän niistä hyvistä imagoista tarkoitat?

    6. Pitää olla auto eli siis siihen pitää mahtua hyvin 4 ihmistä sisään ja takapenkille myös. Ei siis voi olla mikään Smart, pikkubemmu tms
    Jaahas, ei tämä siis ollutkaan merkki- vaan mallikilpailu näköjään! Valikoima joko supistuu tai kasvaa, katsantokannasta riippuen.

    7. Premium auton pitää kääntää katseita ja herättää voimakkaita tunteita sekä pysäyttää kenet tahansa:
    Tässä kohtaa merkkien määrä sen kuin harvenee, onko tuollaisia Suomessa edes? Jotka siis pysäyttäisi ainakaan kenet tahansa ja vielä saisi aina päät kääntymään...

    8. Sen merkin auton pitää olla tunnistettavissa ja erotettavissa mistä tahansa muusta jostakin ainutlaatuisesta yksityiskohdasta kuten auton logo:
    Otetaanpas tähän sitten painavan sanansa sanomaan meidän naapurin 3-vuotias pikkupoika, joka tunnistaa vastaantulevia, tai ohiajavia autoja liki 100% ihailtavalla varmuudella, eikä ole ronkeli. Petteripremiumit täytyy olla tosi-toosi-tooosi harvinaisia sitten Suomessa...

      
  • Luokittelisin näin:

    • Audi BMW ja Mercedes-Benz ovat vankka perusta premiummerkien suhteen
    • Jaguar ja Lexus voidaan laskea mukaan, vaikka tästä mielipide jonkin verran vaihtelee

    Ja sanoisin näin:
    Eräs premiumin lähtökohta ja sydän on moottori. On monasti todettu, että 6-sylinterinen rivimoottori on paras vaihtoehto tasaisuuden, värinöiden toisaalta pakoäänien ja äänettömyyden suhteen. Tällaista premium-auton omistaja suorastaan vaatii autoltaan. Se löytyy mainituista autoista, Audissa V6. Varmaankin iso osa näistä myydään 6-koneella vaikka hinnat alkaen 4-kone on saatavissakin.

    Näillä em. merkeillä on myös pitkä historia, maine & status premiumautojen valmistajina.

      
  • Helppoa. Saksasta: Audi, BMW, Mercedes-Benz. Englannista: Jaguar ja Land Rover. Japanista: Lexus. Sitten onkin kiikun kaakun onkö Volvo premiummerkki?

      
  • Kiikkuja ja kaakkuja on vaihtelevasti näköjään aina. Ei se niin heleppoa ole, vaikka yrittää ollakin jotakin mieltä... Onko kyse makuasiasta, vai "faktoista", se ei ilmiselvästi helpota ja huvittavia "törmäilyjä" mielipiteissä sitten näkyy.

    Eikö noita autoja valmistavia maita ole muita esim?

      
  • Hyundai Tucsonia on yksi malli jossa mallimerkinnässä lukee "Premium".

    http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/tucson

      
  • Dieselgate Audin voi poistaa listalta hajoavine moottoreineen ja vaihdelaatikkoineen. Ja ryvettyneen maineen myötä. Varsinkin tapa miten homma tehtiin ei ole Premium-merkin arvolle sopivaa.
    niin listan jatkoksi… Hyundai/Kia on kovasti tulossa.

    Japani: Infinity
    USA: Cadillac ja Jeep
    Italia: Alfa Romeo

      
  • Jos laatuongelmat pitävät merkin poissa premium -listalta, Alfalla tuskin on sinne myöskään mitään asiaa? ;)
    Ja eikö Land Roverin sijaan Range Rover olisi enemmän sitä premiumia?

      
  • No jos kaikenlaiset laatuongelmat tosiaan jättäisi pois premium-listalta, lista taitaisi olla aika lyhyt... mutta jos jälkimarkkinoinnin pelastamiset hyväksytään, niin joku taitaisi päästä listalle.

      
  • No tässäkin voisi vielä luokitella:

    1. Audi, BMW, Mercedes
    2. Jaguar, Land/Range Rover, Lexus, Infinity, Cadillac, Jeep

    Sitten niin Alfa kuin Volvo ovat näitä kiikun kaakun lasketaanko mukaan.

      
  • Jos on aivan välttämätöntä määritellä premiumkategoria, kannattaisiko ensin listata sen tunnusmerkistö ja sen jälkeen katsoa löytyykö yhtään mitat täyttävää mallia? Olisi nimittäin edes hieman uskottavampi kriteeri, kun ei ensin julistettaisi suosikkimerkkejä preemiumiksi ja sen jälkeen alettaisi keksitä perusteluja esitetylle väitteelle.

    Omalta osaltani ongelmaa ei ole, koska minullahan tuo preemion määritelmä on jo kirkkaana mielessäni. Vaikkapa Mersun E-coupen tavoin pidän myös Alfaa ilman muuta premiumtuotteena, onhan kummankin hinnassa selkeä preemio. Etenkin Alfa ilman kardaania on täysin selkeä premiumauto.

      
  • 740GLE:
    Jos on aivan välttämätöntä määritellä premiumkategoria, kannattaisiko ensin listata sen tunnusmerkistö ja sen jälkeen katsoa löytyykö yhtään mitat täyttävää mallia?

    Välttämätöntä se ei ole kyllä, se on totta.

    Tarkoititko tuollaista petterilistaa? Olisi lista sitten millä otsakkeella vaan, niin hyvin lyhyeksi jäisi. ;-)

      
  • Premium on vain osa markkinointia ja yritys tehdä pesäeroa muihin autoihin, jolla ei kuitenkaan ole mitään todellisuuspohjaa. Se kelpaa ihmislle, jotka elävät mielikuvien eivätkä järjen maailmassa.

      
  • Katukiven kanssa ollaan näköjään samaa mieltä tästä asiasta.

    Klassisen markkinakäsityksen mukaan premiumia on tuote tai palvelu, josta maksetaan hintapreemio, s.o. lisähinta käypään markkinahintaan tai muuhun vastaavaan tuotteeseen verrattuna. Tuotteen nimeäminen premiumiksi on markkinoijan keino houkutella ostaja maksamaan omalta kannaltaan haitallinen preemio.

    Premiumtuotteesta maksettu preemio ei kerro hankinnan järkevyydestä tai siitä, kummalle osapuolelle kauppa oli edullinen. Preemio ei kerro myöskään tuotteen teknisistä ominaisuuksista mitään, koska preemio on ostotapahtumaan liittyvä ominaisuus.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit