BMW ei seuraa kehitystä, vaan johtaa sitä

74 kommenttia
13»
  • Veikkaan että 10 vuoden sisään VV konserni ostaa mersun ja Toyota bemarin. Kuka on sitten se kolmas iso joka jää? Sitten varmaan tiedetään kuka johtaa kehitystä.

      
  • Uuden 2-sarjan 3-syl koneen testilukemat olivat mielenkiintoisia. Bemarin nykylinjasta poiketen kone kulutti melko paljon.

      
  • BMW johtaa kehitystä. Yhtiön autolaboratoriossa on ollut jo muutaman vuoden ajan vireillä hanke, joka toteutuessaan mullistaa autoilun kokonaan. BMW:n insinöörit ovat tulleet laskelmissaan siihen tulokseen, että sijoittamalla vetävät pyörät auton etuosaan saadaan aikaan tiettyjä etuja. BMW:n suunnitelmissa on yllättää automaailma ja esitellä muutama vallankumouksellinen etuvetoinen malli muutaman vuoden päästä. Nähtäväksi jää, seuraavatko muut autonvalmistajat esimerkkiä.



    http://www.autoexpress.co.uk/bmw/88403/bmws-front-wheel-drive-revolution-6-new-models-by-2017



    BMW on hyvä myös tuning-auto, kuten tämä hyvällä maulla toteutettu esimerkkikin osoittaa. Tässäkin asiassa BMW on johtava malli ja harrastajien kestosuosikki.



    http://kuvapilvi.fi/k/yI7x.jpg



      
  • SO2001:

    BMW johtaa kehitystä. Yhtiön autolaboratoriossa on ollut jo muutaman vuoden ajan vireillä hanke, joka toteutuessaan mullistaa autoilun kokonaan. BMW:n insinöörit ovat tulleet laskelmissaan siihen tulokseen, että sijoittamalla vetävät pyörät auton etuosaan saadaan aikaan tiettyjä etuja.




    Jep, se etu että voi rahastaa niitä typerimpiä, mielikuvituksettomimpia, totaalisesti autoista tietämättömiä ja kiinostumattomiakin oikein kunnolla.



    Miksi tehdä jokin asia hyvin kun sen voi tehdä halvalla ja rahastettavat suorastaan tykkää enemmän?!

      
  • SO2001:

    BMW johtaa kehitystä. Yhtiön autolaboratoriossa on ollut jo muutaman vuoden ajan vireillä hanke, joka toteutuessaan mullistaa autoilun kokonaan. BMW:n insinöörit ovat tulleet laskelmissaan siihen tulokseen, että sijoittamalla vetävät pyörät auton etuosaan saadaan aikaan tiettyjä etuja.


    Minäkin olen kuullut haaveesta valmistaa etuvetoinen oikea auto, mutta teoria on toistaiseksi vahvistamatta. Toivottavasti saamme lisää tietoa aiheesta tulevaisuudessa.



    Siltä varalta, ettei hanke taaskaan onnistu, luotan silti muilla perusteilla autonsa ostavia löytyvän riittävästi pitääkseni ja jatkossa myös kasvattaakseni BMW, Toyota, Ford ja VW omistustani.



    Ne ovat kaikki hienoja yrityksiä. Niiden omistaja voi itse ajaa millä haluaa :smile:



    Kuten tietysti kaikki muutkin.

      
  • Putput:

    Jep, se etu että voi rahastaa niitä typerimpiä, mielikuvituksettomimpia, totaalisesti autoista tietämättömiä ja kiinostumattomiakin oikein kunnolla.


    En menisi sanomaan heitä typeriksi, mutta heidän prioriteettinsa kyllä ovat erilaiset. Mielipidekysymys. Minä nousen barrikadeille vasta siinä vaiheessa, kun joku näistä mieluummin etuvetoisella ajavista tulee opastamaan minua tekemään samoin. Pitäköön luisupulkkansa, jos niistä tykkäävät, mutta turha niitä on viattomien sivullisten riesaksi sentään tyrkyttää!



    Putput:

    Miksi tehdä jokin asia hyvin kun sen voi tehdä halvalla ja rahastettavat suorastaan tykkää enemmän?!


    Omistajan kannalta juuri näin. Lisää markkinaosuutta alueelta, joka on aiemmin ollut pelkästään kilpailijoiden hallussa. Uusi halpa ja toivottavasti volyymimalli, joka ei kannibalisoi oman mainstream tuotelinjan kakkua on hieno juttu.



    Vahva osta nykykurssillakin. Osake siis.

      
  • 740 GLE "En menisi sanomaan heitä typeriksi, mutta heidän prioriteettinsa kyllä ovat erilaiset. Mielipidekysymys. Minä nousen barrikadeille vasta siinä vaiheessa, kun joku näistä mieluummin etuvetoisella ajavista tulee opastamaan minua tekemään samoin. Pitäköön luisupulkkansa, jos niistä tykkäävät, mutta turha niitä on viattomien sivullisten riesaksi sentään tyrkyttää!"



    Ja minä kun olin jo välillä bongaavani täältä ihan aikuisia kommentteja vetotavoista. Kyllä etuvetoisella on tosiaan vaikeampi ajaa näyttävissä sivuluisuissa pidon äärirajoilla, joka on tyypillistä ja tärkeää juuri ajokortin saaneille nuorille miehille. Tämä käyttäytyminen kun ei nykyään jää radoille/ jääradoille, kun niitä ei käytännössä enää ole.



    Tulee mieleen 80-luvulta eräällä jääradalla tehty testi, jossa A-ryhmän Opel Corsa pesi Escort BDA:n. BDA:n meno syheröisellä jääradalla oli näyttävää, mutta ei se ollut nopeaa. Kun ajellaan radalla ja oli alla millainen luisupulkka tahansa, pitää osata hyödyntää vetotavan hyvyydet. Mutta kun ollaan tuolla liikenteessä, en edelleenkään ymmärrä näitä kommentteja vetotapojen paremmuuksista. Taitamaton on se, joka ei ymmärrä ajaa muun liikenteen seassa siten, ettei tarvitse liikkua pidon rajoilla. Ja kohta joku toteaa, että kuinkas kun tarvitse väistää ? Jos onnettomuustutkintoja katsotaan, väistämiset eivät ole onnistuneet sen kummemmin millään vetotavalla. Asiaan kun vaikuttaa niin moni asia kuskin ja vetotavan lisäksi. Oleellisimpina (mahdoton) nopeus, renkaiden kunto...



    Ajellaan ihmisiksi, oli alla sitten edestä, takaa tai joka nurkasta raapiva.

      
  • BMW 5-sarja lähestyy luksustasoa!

    Uusi BMW M5 tulee sitten ensi kertaa myyntiin myös nelivetoisena. Näin se maailma muuttuu toki se on edelleen saatavana myös takavetoisena.

    http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tuleva-bmw-5-sarja-lahestyy-luksustasoa/4fzjtVT3

      
  • Kauppalehdennotsikko on samaa puppua kuin lukuisat perustossaneiden uutuuksista kertovat jutut, joissa kerrotaan uuden mallin kolkuttelevan premiumluokkan ovia. Arvon journalistit ovat tuota lokemattomia kertoja kirjoitelleet, mutta jälkeenpäin aina havaitaan väitteiden jääneen toteutumatta. Edeltäjiensä luokassa ne uudet mallit lähes poikkeuksetta pysyvät. Noin ne malliesittelyjen viinanhuuruiset illanistujaiset vaikuttavat.

      
  • Mielestäni tämä on osittain tulkintakysymys. Onhan se tosiasia, että monet viimeaikoina uudistuneet mallit ovat hypänneet selkeästi ylemmäs aikaisemmalta tasolta, mutta toisaalta saman hypähdyksen tekevät sitten ne suuremmatkin mallit. Esimerkiksi uusi C oli sisustuksen laatuvaikutelmaltaan aivan toista tasoa kuin vanha C, tai silloiset kilpailijat, eli vanha A4 ja BMW 3. Sehän on sisältä kalliimmaan oloinen kuin nyt vanhaksi jäävä E. Mutta nyt uusi E hyppää taas askeleen ylemmäs.

    Samoin uusi Passat lähestyi oikein varusteltuna sisustuksen laatuvaikutelmaltaan "premiumia", mutta nyt uudistuvat "premiumit" menevät taas askeleen edelle.

    Mielestäni etenkin autojen sisustuksessa on nyt tapahtunut selkeä harppaus ylöspäin. Johtuu osittain suurista näytöistä ym. teknologiasta, mutta myös ihan perinteiset materiaalit ovat laadukkaampia ja tyylikkäämpiä.

    No eihän sisustus ole ainoa asia joka tekee autosta luxuksen, mutta ehkä yksi eniten tuohon fiilikseen vaikuttava asia. Ja onhan esimerkiksi varustelu jo aika huimaa näissä uusissa malleissa.

      
  • Tosiasia on, että autoissa on tapahtunut huimaa kehitystä joka alueella viimeisen 10-15v. aikana. Kaikki on avian uudella tasolla, moottorit, vaihteistot, päästöt, melut, elektroniikka, ABSit, ESPeet, avustavat järjestelmät, turvallisuus, informaatiojärjestelmät, laser-valot, painonpudotus, korikomponenttien sovitus, sisätilat, materiaalien laatu, yleinen laatu, ym., ym. Lista on loputon.

      
  • WhatCar ja tuo kaikki vain meidän autoilijoiden iloksi.

      
  • Näinhän se menee. Uuden mallin täytyy kehittyä huomattavasti edeltäjäänsä verrattuna. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että malliuudistuksen yhteydessä oltaisiin siirtymässä uuteen luokkaan. Siitä uudestakin mallista tulee muutamassa vuodessa vanha ja silloin aletaan taas odottelemaan "uutta lähestymistä kohti arvokkaampaa luokkaa". Todellisuudessa ei loikita yhtään mihinkään, vaan ainoastaan päivitetään tuote ajan mukaiseksi.

      
  • Eipä tuota asiaa voi tuon järkevämmin ilmaista, näin se on.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit