Volvo S/V90

1677 kommenttia
1679111256
  • Juuri näin ja tuon vuoksi en osta itselleni enää ikinä etu- tai takavetoista autoa, mikäli asun maassa, jossa on talvi, tai usein edes märkää.Tämä onkin ehkä ainoa asia, jonka pystyn sanomaan tulevista autoistani, mikäli autot tulevaisuudessa ovat yhtään sellaisia, kuin tänä päivänä.

      
  • Jotta asia ei mene aivan totaalisesti sivuraiteille, niin tässä vielä muutamia testejä Volvosta.

    http://autoweek.com/article/car-reviews/2017-volvo-s90-first-drive-revival-swedish-sedan

      
  • "Kun tilaa kerta on parannuksille, niin Teknikens Världissä on otsikko: Volvo V90: ”Bullrig, trång och dyr” Vad säger världen där ute om nya Volvo V90?

    Mikä on maailman mielipide V90:stä, ”meluisa, ahdas ja kallis”?

    http://teknikensvarld.se/volvo-v90-bullrig-trang-och-dyr-306817/"

    Miksi et WhatCar selostanut kaikkia artikkelissa mainittuja testejä, niitähän on lukuisia ? Miksi jätit taas positiivisia asioita kertomatta Volvosta ?

    Voisit WhatCar muuten ostaa netistä mulkun suurentimen oman mitättömän egosi kohentamiseksi, mutta varo ettet saa postissa suurennuslasia.

    http://www.voice.fi/ilmiot/mies-tilasi-peniksen-suurentimen-sai-postissa-suurennuslasin-67232

      
  • "mrse
    Voisit WhatCar muuten ostaa netistä mulkun suurentimen oman mitättömän egosi kohentamiseksi, mutta varo ettet saa postissa suurennuslasia.

    http://www.voice.fi/ilmiot/mies-tilasi-peniksen-suurentimen-sai-postissa-suurennuslasin-67232
    "

    Tämä oli aika paha herja, repesin.
    Vaikka ehkä WhatCar on vuosikymmenen trollauksellaan jotain tuommoista kommenttia ansainnutkin.

    Se meluisa tarkoitti 4-sylinteristä bensiinimoottoria, joka on jonkin Belgialaisen autojulkaisun mielestä meluisa. Samanlaisia ne on kilpailijoidenkin 4-sylinteriset. Volvolla nyt ei vaan ole enää kuutoskoneita, joita joku Belgialainen autohifistelijä-toimittaja tuntuu kaipaavan. Toki onhan noita kuutoskoneita kaipaavia ja Volvo ei enää halua kosiskella sitä porukkaa. Suunnitelmat tuntuu olevan voimanlähteissä muualla eli jatkossa entistä enemmän sähkömoottoreissa ja hybrideissä.

      
  • Ajattelija2015 postaat siihen tahtiin Volvon testejä ja videoita, että on pakko kysyä todisteletko tässä sitä että olet tekemässä oikeaa valintaa vaihtaessasi Audin Volvoon? Pitääkö tätä aikuisen ihmisen edes todistella jos tekee itsenäisiä päätöksiä ilman, että saa riitävän hyväksynnän samanhenkisiltä. Mielestäni tuossa touhussa ei ole munaa nimeksikään.

      
  • "Ajattelija2015 postaat siihen tahtiin Volvon testejä ja videoita, että on pakko kysyä todisteletko tässä sitä että olet tekemässä oikeaa valintaa vaihtaessasi Audin Volvoon? Pitääkö tätä aikuisen ihmisen edes todistella jos tekee itsenäisiä päätöksiä ilman, että saa riitävän hyväksynnän samanhenkisiltä. Mielestäni tuossa touhussa ei ole munaa nimeksikään."

    Taitaa moni "samanhenkisen" postaus johtua tämän trollipelle WhatCarin toiminnasta.

      
  • Eikö tämä ketju ole S90/V90 -malleista, joten mihinkä muualle niitä testejä ko. autoista sitten olisi soveliaampaa postata? Ei haittaa ainakaan minua, jos tänne postataan testejä luettavaksi. Kunhan vaan referoidaan asiallisesti ja tasapuolisesti linkattavia testejä, eikä niin että kaivetaan vaan testeistä jokainen löydetty negatiivinen lause. Tuollainen toiminta on jo propagandaksi luettavaa.

      
  • Negatiivistakin palautetta on hyvä pystyä suodattamaan asiallisesti. Tässä ketjussa ruoditaan uusia Volvo S90/V90 malleja, mutta pelkässä kehussa on yleensä oma lehmä ojassa. Eikä pystytä hyväksymään kaikkea jos se poikkeaa omasta näkemyksestä. Autoissa on muutamia häiritseviä asioita, mutta en rupea niitä tarkemmin ruotimaan. Volvo ei herätä minussa mielenkiintoa siinä määrin, että olisi harkinnassa omaksi menopeliksi. On autoja jotka ovat muita varten, mutta on hyvä että on valikoimaa meille kaikille mistä valita.

      
  • "tracktest:
    Volvo ei herätä minussa mielenkiintoa siinä määrin, että olisi harkinnassa omaksi menopeliksi."

    Sinänsä hauska kommentti, kun tietää ettei sinulle ole ollut olemassa 30 vuoteen muita merkkejä omaksi menopeliksi kuin BMW.

    Eipä minuakaan kaikki automerkit kiinnosta, mutta on noita mahdollisia merkkejä kuitenkin ainakin yhdellä kädellä laskettavaksi.

      
  • Tuossa tracktestin kommentointia 3.12.2015.

    "Tämä on uutta tietoa tämän päivän uutisia. Tätäkö on kiinalainen laatu vai oliko tämä sitä hämmästyttävää ruotsalaista laatua mitä Volvo-uskovaiset ovat toitottaneet muille vuosikaudet.

    http://www.iltalehti.fi/autot/2015120320772960_au.shtml"

      
  • Tämä tuntuu ehkä myös hieman huvittavalta, mutta kun nelivetoa valitsin niin mielessä oli vain kaksi vaihtoehtoa Audi tai BMW. A-utoilija ei varmasti kovin helppo valita, kun niitä on kuitenkin viisi josta voit valinnan tehdä.

    mrse heh tuostahan saatiin mehukas keskustelu ja oli värikkäitä käänteitä riittämiin.

      
  • Tracktest:
    "Ajattelija2015 postaat siihen tahtiin Volvon testejä ja videoita, että on pakko kysyä todisteletko tässä sitä että olet tekemässä oikeaa valintaa vaihtaessasi Audin Volvoon? Pitääkö tätä aikuisen ihmisen edes todistella jos tekee itsenäisiä päätöksiä ilman, että saa riitävän hyväksynnän samanhenkisiltä. Mielestäni tuossa touhussa ei ole munaa nimeksikään."

    Pyydän nöyrimmästi anteeksi, että linkkaan aloittamaani Volvo S/V90 ketjuun testejä Volvo S/V90 mallista. Olisihan minun pitänyt ymmärtää, että tämä ketju - kuten kaikki muutkin ketjut - on pyhitetty vain ja ainoastaan BMW:n palvomiseen ja välillä muiden merkkien puutteiden listaamiseen.

    Et ole pelkästään niin uskomattoman tyhmä, että kanssasi ei voi edes keskustella, vaan sinulla on mitä luultavimmin myös jotain muita ongelmia päänupissasi tuon äärettömän typeryytesi lisäksi. Surullista.

      
  • AjattelijaXXXX-> tracktest: "Et ole pelkästään niin uskomattoman tyhmä, että kanssasi ei voi edes keskustella, vaan sinulla on mitä luultavimmin myös jotain muita ongelmia päänupissasi tuon äärettömän typeryytesi lisäksi. Surullista."

    Oho?? En lähde näihin henk. kohtaisiin solvauksiin mukaan, mutta nyt on pakko kommentoida. Ala-arvoista. Koeta nyt ryhdistäytyä, jäitä hattuun AjattelijaXXXX.

      
  • WhatCar tämän suuren AjattelijaXXXX:n tunteenomainen Volvo palvonta on saavuttamassa kliimaksinsa ennen perusteellista latausta. Ala-arvoista tosiaan järkevä keskustelu ei sovi ajattelijalle. Solvaus on keino mikä otetaan käyttöön, kun järkevät argumentit loppuvat ja tämä keino näyttää olevan käytössä heti kun vastapuoli on eri mieltä asioista. Järkevä keskustelu menee faktojen ja asioiden pohjalta tämä ajattelija vetää tunteen vallassa kaiken aikaa ja ala-arvoisesti kuten kaikki näkevät.

      
  • Merkillepantavaa näissä uuden Volvon videoissa on se, että tuota pitkähköä konepeltiä ei edes raoteta missään videossa, että näkisi edes vilaukselta paljonko tuolla on tilaa pienehkön moottorin ympärillä. Tasaisesti nuo koneet ei käy se kai on selvää kaikille jo entuudestaan. Kilpailijoiden moottorit kattavat kaikkien tarpeet se on sanomattakin selvää. Pieni on kaunista sopii tähän hyvin, mutta kun se laitetaan isoon autoon on se varmasti hieman huvittavan näköinen. Olisiko se syy, että konepeltiä ei availla näissä Volvon esittely-videoissa. Kilpailijoiden videoissa moottorit näytetään osana kokonaisuutta kuten pitääkin.

      
  • tracktest puhumassa järkevyydestä...?? Hohhoijaa.

      
  • "Negatiivistakin palautetta on hyvä pystyä suodattamaan asiallisesti. Tässä ketjussa ruoditaan uusia Volvo S90/V90 malleja, mutta pelkässä kehussa on yleensä oma lehmä ojassa."
    Omien juttujesi mukaan bmweelä pitää ajakin ojanpenkalla kun se ei sovi kansanautojen raideleveyteen ja uriin.

      
  • Jore44, Toyota ja Quu teiltä on jäänyt koulut kesken ja syytä ei tarvinne arvailla.

      
  • Tässä videossa on konepelti auki usean minuutin ajan.

    Miten muuten kun tuo Volvon moottoreiden pääsuunnittelija on napattu BMW:ltä, niin miten on mahdollista että kyseisen herran työ BMW:llä on loistavaa, mutta muuttuu heikommaksi Volvon palveluksessa ?

      
  • mrse kiitos videosta! Moottorin koosta siis kyse. BMW:ltä tullut insinööri osaa varmasti asiansa ei siinä mitäään. Kilpailijoiden moottoripaletti on täydellinen, kun niitä verrataan Volvon tarjoamaan valikoimaan. Jos Volvo laskee pärjäävänsä riittävän hyvin tuolla valikoimalla niin hyvä. Aika näyttää miten käy.

    Kuten arvelin moottorin päällä on reippaan kokoinen muovi joka hämää tuota alla olevaa moottoria ja sen kokoa, ettei tietämätön edes tajua mitä sen alla on. Moottorin äänet tosin paljastavat asioista perillä oleville aivan kaiken.

      
  • Toisille tuo merkki keulalla tuntuu muuttavan kaiken. Monet näyttävät esimerkiksi tietävän, että nykyisin Volvolla vain täydellisiä linjoja luova muotoilujohtaja tuotti aikaisemmassa pestissään vain sutta ja sekundaa.

      
  • NHB, tiedän vain Volvo S90:sta sen että se on voittanut arvostetun muotoilupalkinnon. Jury koostui 18:sta huippusuunnittelijasta, muun muassa Daimlerilta, Ferrarilta, McLarenilta ja Bentleyltä.

    https://www.media.volvocars.com/uk/en-gb/media/pressreleases/187905/volvo-s90-wins-prestigious-production-car-design-of-the-year-2015

    Kukaan ei ole edes väittänyt, että S90:n muotoilijan aiempi työ olisi ollut huonoa. Kaiken kaikkiaan ihmeellinen väite.

      
  • "Kuten arvelin moottorin päällä on reippaan kokoinen muovi joka hämää tuota alla olevaa moottoria ja sen kokoa, ettei tietämätön edes tajua mitä sen alla on."

    Johtuuko se siitä etten keskenjääneen koulutuksen takia ole katsonut moottoritilan muovin alle, toisaalta miksi sitä ihailisin kun kaikki pelittää.

      
  • tracktest
    "Quu teiltä on jäänyt koulut kesken ja syytä ei tarvinne arvailla."

    Mistä sinä minun koulutustason tiedät? Mitä tekemistä minun koulutustasolla on kun itse kerrot Suomen uraisille teille sopimattomista raideleveyksistä?

    The end

      
  • Kyllähän tälläkin palstalla aika tavalla kuraa on heitelty Ingenlathin edellisen työnantajan tuotteiden muotoilun päälle.

      
  • Mitäs Volvon muotoilujohtaja on aikaisemmin tehnyt? Sisustuksesta vastaava kaveri on muistaakseni tullut Bentleyltä, mutta hänestä nyt tuskin puhutaan.

    En tosin siinä näe mitään ihmeellistä, että sama muotoilija voi jossain työssä onnistua ja toisissa epäonnistua. Eikä auton muotoilua kuitenkaan yksistään muotoilujohtaja taida päättä, vaan muotoilua tehdään myös paljon insinöörien ja markkinatoiveiden mukaisesti - tai näin ainakin kuvittelisin. Muotoilujohtaja yrittää näistä lähtökohdista sitten vääntää mahdollisimman kauniin kompromissin. Esimerkiksi V90:en perä on nyt muotoiltu kauniiksi, joka syö tilaa, josta taas kaikki eivät pidä. Ilmeisesti siitä käytiin pieni vääntö Volvolla. Mutta nyt ainakin yksi potentiaalinen ostaja tuli lisää, kun perä ei ole aivan laatikko. Voipi olla, että joitain ostajia myös karkoitettiin.

      
  • Skodalta ja Volkkarilta kaveri näemmä kotoisin. No jaa, ovathan monet noista hieman tylsiä, mutta asia tuskin on ollut pelkästään muotoilujohtajan käsissä. Ja onhan niitä onnistuneitakin malleja, kuten esimerkiksi Passat CC. Eikä Passatkaan nyt mikään rumilus mielestäni ole ollut.

      
  • Nyt tuli tracktest sinullekin mieluisa lista kun BMW on ykkönen selkeällä voitolla.

      
  • Toyota: "Nyt tuli tracktest sinullekin mieluisa lista kun MBW on ykkönen selkeällä voitolla."

    Kirjain sotkusta huolimatta luulen tietäväni mihin viittaat. Tuohon amerikkalaisten tutkimukseen eri merkkisten autojen kustannuksista ensimmäisen kymmenen vuoden ajalta.

    Toyotan elämä päättyy tuohon kymmenen vuoden ikään tullessa tai hieman ennemmin. Listan keulilla olevien elämä jatkuu tuon maagisen kymmenen vuoden jälkeen vielä 20 vuotta. Ja kilometrejä mittarissa ennen viimeistä nesteiden poistoa ja paalia noin 700 000 km.

    Hieman kummastuttaa nämä amerikkalaisten tutkimukset sillä en koskaan ole saanut menemään huoltoihin enkä korjauksiin vuodessa 1500€. Tosin kalleimmat kilometrit on ajettu jo ensimmäisen omistajan toimesta, kun ostan BMW autoni vähän ajettuina käytettyinä ja tämä on ollut mielestäni viisas ratkaisu. Ja vielä se että kalleimilla autoilla ajavat joilla on varaa maksaa autoistaan hulppeat hinnat tuskin päivittelevät huoltojen kalleutta tai ylipäätään vuotuisia kustannuksia noin yleensä. Kyllä nämä päivittelijät löytyvät muiden merkkien ratista. Meneekö uuden BMW:n huoltoihin 1500€ vuodessa hieman tuota epäilen. Luottaisin enemmän suomalaiseen tutkimukseen tässäkin asiassa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit