Uusi BMW 5-sarja G30

1244 kommenttia
1246742
  • Ei voi kuin ihmetellä tuota antipatiaa joidenkin keskustelijoiden välillä. Kyllähän silloin on peiliin katsomisen paikka molemmin puolin, kun autoista keskustelu menee liian henkilökohtaiselle tasolle. Kannataisi ainakin edes yrittää vähentää sellaista muita väheksyvää "minä olen aina oikeassa" -asennetta ja jälkiviisastelua tyyliin: "mitä minä aiemmin kirjoitinkaan ja muut oli täysin väärässä".

    Olisihan se mukavaa, jos täällä voisi asiallisesti vaihtaa kokemuksia ja tietoa, mutta tosiasia on, että täällä harvemmin sellainen onnistuu. Ja eihän täällä myöskään ole mitään moderointia eli sana tuntuu olevan täysin vapaa. Lisäksi palstahan on puolikuollut eli harvemmin täällä siksi keskustelua syntyykään.

    Vaikka mitäpä noista. Homma jatkunee entiseen malliin ja siihen on tyytyminen, niin kauan kuin ei ole mitään moderointia.

      
  • Niin, luulin että Auto-m olisi asiallisella linjalla jatkossa mutta sitä lienee turha odottaa. Olen yrittänyt useampaan kertaan saada normaalia keskustelua aikaiseksi (ja niin on kyllä muutkin) kyseisen solvaajan kanssa laihoin tuloksin. NHB on yrittänyt samaa, että pitäydyttäisiin vain asioisssa ja faktoissa tunteiden sijaan, muttta nämä menevät kuuroille korville kerta toisensa jälkeen. Henkilökohtaiset solvaukset raikaavat välittömästi kun tunteet valtaavat kyseisen keskustelijan (Auto-m). Täällä on kaikki mahdollisuudet saada palsta hyvälle mallille jos vain kaikki noudattavat hyvän keskustelun pelisääntöjä toisia ja toisten mielipiteitä kunnioittaen vaikka ne poikkeaisivat omista miten tahansa.

    Tämä tulehtunut ilmapiiri oli kerran aikaisemmin ja silloin moderaattori ohjeisti tätä palstaa ja osa keskusteluista suljettiin ja näin homma rauhoittui. Nyt ei tarvitsisi kuin yhden ymmärtää, että jatkuva solvaus ei käy ja itsensä jatkuva esilletuonti "olin oikeassa" kuten Mp-autoilija totesi ei vaan sovi asialliseen keskusteluun. Aika näytää meneekö tämä selvä asia jakeluun vaiko ei.

      
  • Uusi BMW 5-sarja G30 jää kaikilta osin Mercedes-Benz E:n varjoon.

      
  • Joko kävit VIP-esittelytilaisuudessa? Mainitse nyt edes muutama ja kerro toki lisää! Kuulemma penkin sähkösäätöjen muistinapit on siirretty (mersumaisesti) oviin, joka on mielestäni hyvä asia.

      
  • Mistähän kristallipallosta nuo varjoon jäämiset näkee tässä vaiheessa, kun autoa ei ole vielä päästy edes kokeilemaan?

      
  • No mistähän kristallipallosta tämä muu ylistys sitten juontuu, NHB - kun autoa ei vielä ole päästy edes kokeilemaan?

      
  • Tracktestin hyvää ja asiallista keskustelulinjaa noudattaa esimerkiksi se, kun minä aikoinani jostain syystä kerroin (täysin merkityksetön asia) uutisesta, että nykyisestä BMW M5 mallista ei tule farmaria, niin tracktestin mukaan minä olen valehteleva trollaaja, jonka pitäisi mennä suomi24 palstalle.

    Vastaavia tracktestin itkupotkuraivareita nähdään jatkuvasti. Oikeastaan joka kerta, jos joku rohkenee kirjoittaa, että BMW ei ole universumin paras kaikessa. Onko sitten ihme, jos jälkeenpäin joku muistuttaa olleensa oikeassa, kun aikanaan on kuullut olevansa valehteleva trollaaja kertoessan totuuden.

    No mutta ei tracktest tätä ilkeyttään tee.

      
  • Kuvat ja tunnelmat riittää.
    Muut ominaisuudet molemmilla merkeillä seuraa mukana vaikka koppaa ja tekniikkaa uusitaan aika ajoin missä mersu on aina askeleen edellä, niin tulee käymään nytkin.

    Henkilökohtaisesti ei minulla ole nykyään tarvetta neliovisille pappamallin sedaneille.

      
  • En ihan tarkkaan muista mistä tuo keskustelu lähti, mutta tuolloin en tiennyt sitä että BMW F11 M5 Touringia ei tule. Viimeiseksi jäi tosiaan BMW M5 E61 LCI Touring. Tuon kyseisen auton arvo nousee aivan varmasti jos se tosiaan jää viimeiseksi M5 Touringiksi. Sen talliin saamiseksi joku harrastaja tekee hyvän hankinnan. Miksei myös itselle BMW E60 M5 Sedan lienee silti yhtä mielenkiintoinen valinta ei siinä mitään.

    Tuolloin tuli nelivetoinen BMW M550d M-Sport A xDrive F11 Touring joka oli ilmeisesti riittävä korvaaja F11 M5 Touringille näin ainakin tuon asian miellän. Uusimman BMW G30 M5 tarjonnasta tiedän vain sen että se tulee nelivetoisena Sedan mallina. Touringista ei ole ainakaan vielä tietoa joten se tästä aiheesta. Jos jollakin on asiasta parempaa tietoa niin tuokoon julki.

      
  • Otetaan järki käteen ja laitetaan jäitä hattuun bmw ylistykselle.

    Saksan suurimman katsastajan TÜVin raportista.
    2015 – kesäkuu 2016

    2–3 vuotta vanhat henkilöautot.
    13. Audi A6 / A7
    34. Mercedes-Benz E-sarja
    96. BMW 5-sarja

    4–5 vuotta vanhat henkilöautot
    2. Audi A6 / A7
    31. Mercedes-Benz E-sarja
    80. BMW 5-sarja

    6–7 vuotta vanhat henkilöautot
    10. Mercedes-Benz E-sarja
    55. Audi A6
    67. BMW 5-sarja

    BMW 5 on aina keskiarvon alapuolella, tämä kannattaa käytettyjen tuonti autojen ostajien ottaa huomioon. Etenkin jobbareilla on tapana ropeloida kilometrejä ja vaihtaa polkimia ratti ym. vähemmän ajetuista lunastusautoista.

      
  • Asiallinen keskustelu sellaisen kanssa, jolla on eri säännöt itselle ja muille on aika hankalaa.

      
  • Lefa vei sanat suustani ja tracktest voisi pohtia mitä tuo tarkoittaa.

      
  • Takaisin veto. Toisaalta tämä näyttää olevan tässä.
    THE END

      
  • Uudesta BMW 5-sarjasta pelkkien kuvien ja hintojen perusteella ei tunnu keskustelua syntyvän. Tilanne muuttuu sitten kun autoja alkaa tulla testeihin ja tilatut autot ovat asiakkailla.

      
  • tracktest:
    Uudesta BMW 5-sarjasta pelkkien kuvien ja hintojen perusteella ei tunnu keskustelua syntyvän.

    No vähän on ollut niin kuin mainoksia lukisi ja mainoksia ollaan katseltu. "Kivan näköinen B-pilari, eikö teistäkin?"...

      
  • Hieno BMW 5-sarja F10/11 oli tullessaan selvästi erilainen kuin BMW 5-sarjan E60/61 sitä tuskin kukaan kiistää. Hienoja toki kumpikin omalla tavallaan. Tämä uusin BMW 5-sarja G30 ei suuresti eroa edeltäjästään, mutta on kuitenkin täysin tunnistettvissa uudeksi malliksi kun nämä aikoinaan ilmestyvät liikenteeseen. Pidän tätä uutta 5-sajaa upeana autona ja BMW:n konservatiivinen muotoilu 5-sarjassa on ollut mieleeni aina. Oli varmasti helppo jalostaa onnistunutta mallia F10/11 joka tulee olemaan uutta havittelevalle suora jatkumo ilman suurta mietiskelyä kun saadaan autoja katukuvaan. Uusi malli erottuu muista varmasti edukseen en epäile yhtään. Banglen näkemys oli aikanaan uusi tuulahdus tähän kokoluokkaan joka myi hyvin ja näin sekin onnistui varsin hyvin. Mihin muotoilu menee sen näyttää tulevaisuudessa uusi 3-sarja seuraavaksi tuleeko radikaalia muutosta tuskin ja hyvä niin.

    Kovasti Volvo-fanaatikot hehkuttavat uutta S90/V90:iä mutta itselle tuo ei anna mitään ahaa-elämystä missään suhteessa. Takaa nämä ovat epäonnistuneet niin pahasti, että on vaikea ymmärtää miten nuo pääsi sellaisena tuotantoon. Makuasioita silti ruma perä on jollekkin siedettävän rajoissa ja se menettää merkityksensä valintaa tehtäessä. Kyllästyminen saattaa silti tulla nopeasti eteen, kun kilpailijoilla on komeammat mallit jotka tosiaan erotttuvat edukseen.

      
  • BMW 5-sarja ja Volvo S90 muistuttavat toisiaan jonkin verran autojen sivuprofiilin osalta. 5-sarja ei muistuta lainkaan esimerkiksi Mercedes E-sarjaa tai Audi A6:ta.

      
  • Se on totta onhan noita useasti kuvissa rinnakkain katseltu se onkin Volvon paras puoli ei käy kieltäminen. Makuasioita toki kuten aina. Perä on epäonnistunut, keulan osalta uudistus on ilmeinen, mutta ei voida mielestäni puhua suuresta onnistumisesta. Tuo keula tulee jalostumaan varmasti vielä. Audin keulan uudistus oli aikoinaan onnistunut ja sitä voi pitää vieläkin hienona ja se pysyy pitkään muuttumattoma. BMW:n ja MB:n osalta mennään pienin uudistuksin ja se sopii. MB:n muotoilu ei saa minua innostumaan mitenkään ehkä rasitteena on tuo iänikuinen pappa-malli jota on karistettu radikaalilla muotoilulla joka ei oikein innosta.

      
  • Minusta uusi BMW 5 sarja on niin totaalisen epäonnistuneen näköinen pappabiili, että ei jaksa kiinnostaa vähäisimmissäkään määrin. Haukotuttaa ajatuskin koko kotterosta. Siksi siitä ei jaksa edes kirjoittaa juuri mitään.

      
  • Onhan se perin ikävää jos auton ulkonäkö merkitsee niin paljon, että kaikki muu on täysin merkityksetöntä. Tämä uusi BMW 5-sarja on paljon muutakin, kuin vain tuo tuttu konservatiivinen ulkomuoto. Kokonaisuus merkitsee itselleni eniten kun autoa lähden valitsemaan.

    http://autot.fi/2016/10/13/bmw-julkisti-uuden-5-sarjan-sedanin/

      
  • Ilmeisesti Volvon voitto vuoden auto Suomessa -kisassa sai tracktestin provosoitumaan, kun alkoi loanheitto Volvon muotoilua kohtaan. Kyllähän tuolla tittelillä jotain merkitystä on ihan markkinoinnin kannaltakin ja tuomarit on koeajaneet kaikki mallit. Ja ainakin se aiheuttaa vastareaktioita, kuten tracktestin tapauksessa.

    Oma mielipiteeni uusista Volvoista on, että ovat erinomaisen onnistuneita malleja ja herättävät paljon kiinnostusta tällä hetkellä. Joku muotoilullinen yksityiskohta voi jotain ärsyttää, mutta ei se peitä onnistunutta kokonaisuutta. Ja parempi radikaali muotoilullinen uudistuminen kuin BMW:n umpivanhoillinen linja.

    Eihän uusi 5-sarja minusta epäonnistunut ole, vaan ihan tyylikäskin, mutta nyt lähes samaa muotoilua saa katsella yli vuosikymmenen ja se on pitkä aika. Ennen Mersu oli umpivanhoillinen muotoilultaan, mutta nyt se osa tuntuu siirtyneen Bemarille ja myös Audille. Tuleva 3-sarja tuskin myöskään paljon eroaa nykyisestä mallista, mutta jos olen väärässä, niin olen siitä pelkästään ilahtunut, koska 3-sarjan farmarikin voisi sitten tulla jatkossa mahdollisten vaihtoehtojen joukkoon.

      
  • Mp-autoilija en provosoitunut vaan kerroin sen minkä olen tästä uudesta Volvosta kertonut ennenkin. Ei siinä mitään muutosta ole tapahtunut auton perä on epäonnistunut joka syö tuon kokonaisuuden laimeaksi ei siitä muuta voi edelleenkään todeta. Volvomiehelle tuo rittää, mutta mielipiteitä on hyvä sietää vaikka se ei ihan vastaa omaa mielipidettä tämä on hyvä muistaa. Provosoitumatta Mp-autoilija ilman tunteen paloa.

      
  • Tässä keskustelussa missä ulkonökö tuntuu olevan korkeassa kursissa unohdetaan yksi tärkeä asia nimittäin se, että ulkonäköä on helppo kohentaa esimerkiksi vanteilla. Tehtaalta lähtiessä auton alla ovat laadukkaat vanteet näissä premium- merkeissä. Tästä ei ole kyse, mutta huomattavasti hienompia vanteita on kaupan ja laatu kalleimissa on samaa tasoa kuin tehtaalta tulevissa tai jopa parempi. Omissa autoissa on pyörinyt aina nastarenkaissa BMW:n tehdasvanteet ja kesällä autoon sopivat ulkonäköä kohentavat kalliimmat vanteet on toki makuasia mikä silmää kullakin miellyttää. Vanteita on niin suuri määrä kaupan että valinta on todella vaikeaa. Toiset arvostavat ulkonäköä ja toiset eivät piittaa asiasta tuon taivaallista.

      
  • Kyllähän tämän kokoluokan autot on esitteissä ja myös autoliikkeissä vähintään 19 - 20 " mahdollisimman näyttävillä tehdasvanteilla. Käytännössä siis itse ainakin heitän tuollaiset renkaat huitsin nevadaan ja valintani olisi 17 - 18 " renkaat. Enkä myöskään halua käyttää vanteisiin mitään suuria summia. Tämän tason koristelu on siis pois suljettu vaihtoehto, koska seurauksena on suurten kustannusten lisäksi vaan auton ominaisuuksien heikkeneminen uraherkkyyden ja melun lisääntyessä ylikokoisilla renkailla. Itse olen aina tuon asian logiikkaa ihmetellyt, kun varta vasten halutaan huonontaa auton ominaisuuksia ja vielä maksetaan siitä.

      
  • Nastarenkaissa vanteina on ollut 16-18" vanteita ja leveydet 215-225. Nykyisin tehtaalta tulee nämä uusimmat BMW ja Volvo autot varmasti noilla 19-20" vanteilla ulos noita en nastarenkaisiin laittaisi max on tuo 18" leveys 225. On totta että matalaprofiiliset renkaat ja suuri renkaan leveys 19" vanteilla ei ole paras mahdollinen yhdistelmä tuo aiheuttaa uraherkkyyttä jokaisessa merkissä jos joutuu ajamaan huonoilla teillä. Olen välttänyt nykyisin huonoja teitä tarkoituksella kesärenkailla ajellessa jossa 19" vanteet ja leveät ja matalaprofiiliset renkaat alla. Hyvillä teillä ajokokemus on hyvä. Huonoilla teillä ajaville auton alle mahdollisimman kapeat renkaat lain puitteissa tietenkin tehtaan suosituksiin nojaten.

      
  • Ei nyt niin överiksi tarvitse laittaa tarkoitin lähinnä pikkuteitä missä on reikiä siellä täällä ja niitä on paikattu miten sattuu. Korkeita kuhmuja jne.. Ei uraisia teitä tarvitse pelätä kun alusta on kunnossa ja nelipyöräsuuntaus tehty auto kulkee suoraaan. Niitä on Suomessa niin paljon että niitä osuu varmuudella jossain eteen. Ja kuten olen todennut vain idiootti ajaa urissa. Ajan aina viivan viereessä, asfaltti on sileämpää ja ei uria. Täytyyykö tämä sama asia käydä aina läpi, käyttäkää joskus teille suotua järkeä ensin. Ei kannata alentua moiseen heittelyyn ei siihen ole mitään tarvetta. Tätä paskajauhantaa harrastaa tietyt trollit älä ala tällä tavalla haastamaan. Ei jaksa, tätä on niin paljon jo kuultu joten riittää kiitos.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit