Mihin Skoda Kodiaqia pitäisi verrata?

63 kommenttia
2
  • Onkos sinulla pipo kireällä Auto-m?

    Rönkkö on aika varovainen tässä linkissä:
    http://www.iltalehti.fi/autotestit/201611232200031130_at.shtml

    Kodiaq hakee häikäilemättömästi asiakkaikseen jopa niitä ostajia, jotka ovat aiemmin asioineet Volkswagenin tai Audin liikkeissä. Myös Bemarin ja Volvon ikkunoista kurkistellaan nyt Skodan suuntaan.

      
  • Pentti Rönkkö on tapansa mukaan niin pihalla kuin autotoimittajaksi itseään kutsuva vain voi olla. Nämä jutut ovat VW-konserni/Volvo fanaatikon mainoksia räikeimillään.

      
  • "Kodiaq hakee häikäilemättömästi asiakkaikseen jopa niitä ostajia, jotka ovat aiemmin asioineet Volkswagenin tai Audin liikkeissä. Myös Bemarin ja Volvon ikkunoista kurkistellaan nyt Skodan suuntaan."

    On huomattava että tuossa tekstissä käytetään sanaa "jopa". Joten premiumautot eivät välttämättä ole ensisijainen verrokki.

    Tässä Topspeedin jutussa tosin ensisijaisina verrokkeina mainitaan Mercedes GLC, Audi Q5 ja BMW X3. Näiden autojen hintaluokka on ihan eri kuin Kodiaqin hintaluokka mutta voihan se olla että autoverottomassa maassa hintaerot autojen välillä tasoittuvat.

    "The Kodiaq is pretty elegant and sporty, and it needs to be, considering it competes against the likes of the Mercedes GLC-Class, Audi Q5, and – as far as price and power goes – the BMW X3. Highlights about the car include a luxurious and functional interior, seating for seven, and some DNA from the Skoda VisionS that debuted earlier this year at the Geneva Auto Show. So, with that said, let’s dive on in and take a look at the all-new Skoda Kodiaq and why Mercedes, Audi, and even BMW should be worried."

    https://www.google.fi/amp/www.topspeed.com/cars/skoda/2017-skoda-kodiaq-ar173416.amp.html

      
  • Jälleen Kumppani jättää vastaamatta ja yrittää olla näppärä kopioimalla minun sanomisiani, joten laitetaan uudelleen:

    Miksi muuten aina vaadit muilta kaikenlaista listaa, selvittelyä ja teet miljoona asiaa sekoittavaa johdattelevaa ja typerää kysymystä, kun itse et sano varsinaista mielipidettäsi yhtään mistään. Kyselet kuin 3-vuotias, johdatat keskustelun harhateille omilla kuvitelmillasi muiden ajatuksista, vaadit vastauksia, mutta et itse koskaan sano mitään mihinkään. Et uskalla edes omaa autoasi kertoa.

      
  • Ja mikä tuossa nyt on varovaista? Minusta ihan normaali ja asiallinen toteamus. Skodaa harkitsee moni "premium-merkin" asiakas, enkä ollenkaan asiaa epäile.

    Miksi muuten poimit juuri tämän toteamuksen? Onko tämä kaikki jankutus lopulta vain tuota yhden miehen loputonta sotaa ns. "premium-segmenttiä" vastaan? Olisin kuvitellut, että Kumppani olisi jo päässyt yli alemmuuskompleksistaan, mutta taidat vieläkin häpeillä autoasi?

      
  • Ota huumorilla Auto-m, et ole ainoa joka on joutunut Kumppanin kyselyautomaatin uhriksi.
    Autokseen täällä voi ilmoittaa kuten hyvin tiedät vaikka? Ladan, mikä minäkin olen aikanaan omistanut 1200L hyvä erittäin lämmin auto.

      
  • Quu;"Missä ja mistä se kaasu tehdään tai tulee?"
    Hyvä kysymys. Ei kaikki kaasu ole todellakaan Venäläistä.
    http://www.biokaasuyhdistys.net/
    Osa tulee esimerkiksi sianpaskasta. Ja Suomi voisi ottaa vaikkapa Saksasta mallia biokaasun käytön osalta, jossa 11000 ihmistä työllistyy biokaasu bisneksessä.

    Tuo Kodiakin muuntaminen kaasukäyttöön tuli mieleen muutaman muunkin auton osalta, kun tavaratilaa jäisi vielä normaaliin tarpeeseen. Kaasuautoilu on melko kilpailukykyistä kustannuksiltaan, kenellä on kaasua tarjolla (ja mielellään biokaasua, niin jää rahat Suomeen). Käytettyjen hakijoillekin löytyy Saksasta ja Ruotsista paljon kohtuhintaisia vaihtoehtoja.

      
  • Nyt kun ne on saaneet alulle terveydenhuollon sotkemisen, siirrytään risupuskapolitiikalla sotkemaan energiamarkkinoita tukiaisten muodossa.
    Tämä kaasukupla tulee vielä veronmaksajalle kalliiksi. No onhan meillä isot työttömien ja eläkeläisten joukot mistä ottaa.

      
  • Tuossa sinulle Auto-m keskustelun harhateille johtamisesta mallisuoritus Quulta

    Auto-m:
    Miksi muuten aina vaadit muilta kaikenlaista listaa

    No milloin viimeksi ja mihin liittyen? Ja mitä sitten? Kun asiat vaativat tarkennuksia ja varmistuksia, niin se tehdään kysymällä.

    teet miljoona asiaa sekoittavaa johdattelevaa ja typerää kysymystä

    Typeryysasteesta saat olla vaikka tuota mieltä, mutta sekoittavuudesta tässä(kin) osiossa olen eri mieltä: ihan selvää asiaa kysyin. Ja johdatteluahan tarvitaan nimenomaan siksi, ettei juttu lähde harhailemaan.

    kun itse et sano varsinaista mielipidettäsi yhtään mistään.

    Tuossa on erittäin vahvaa liioittelua, mutta se taas on tyypillistä Auto-m:ää (miten tuo muuten lausutaan...)

    Kyselet kuin 3-vuotias

    Vai niin. Mielipiteesi on sallittu. Tämäkö on sinusta sitten kypsän aikuisen kommentti:
    Olisin kuvitellut, että Kumppani olisi jo päässyt yli alemmuuskompleksistaan, mutta taidat vieläkin häpeillä autoasi?

    johdatat keskustelun harhateille omilla kuvitelmillasi muiden ajatuksista, vaadit vastauksia, mutta et itse koskaan sano mitään mihinkään

    Minä olen tässä kysynyt asiat hyvin yksiselitteisesti, lakkaa höpäjämästä. Ja toistamasta.

    Et uskalla edes omaa autoasi kertoa.

    Sotket uskaltamisen siihen, että miksi katsoisin sen tarpeelliseksi. Et ymmärrä eroa, mutta ei se mitään. Pääasiallinen seikka on se, että täällä typerykset eivät ymmärrä sitä, että jotkut vaihtavat merkkiä autoa ostaessaan ja kierron kesto on mitä on. Syitä on monta, mutta helpoimmasta päästä kokeilut ja uteliaisuus, tarpeiden vaihtelu, varustelukoukutukset - juneimit. Kun on vaikkapa firman auto, niin se on...sanotaan vaikka vaivattomampaa.

    No niin, palataanko aiheeseen Auto-m, vai jatkatko keskustelun harhateille johtamista pipo kireällä?

      
  • :o Kumppani alkaa lämmetä?

    Turha tässä on enää keskustella, sait jo vastauksesi.

      
  • Se energia kommentti oli kannanotto tähän:
    "Tuo Kodiakin muuntaminen kaasukäyttöön"

    Pöljä kysymys mihin Kodiaqia pitää verrata, tietysti toiseen itäblokin tuotteeseen Nivaan.

      
  • Auto-m:
    Kumppani alkaa lämmetä?

    Minä vastasin sinulle nyt erikseen, jos huomioisit tämän näkökulman. Sen pitäisi riittää. Löysää pipoasi ja lakkaa johdattamasta keskustelua harhateille ja kyselemästä 3-vuotiaan tasolla.

      
  • Mikähän mahtaa olla mielestäsi tämän keskustelun aihe? Onko se edelleen kysymys: mihin Kodiaqia pitäisi verrata?

      
  • NHB:
    Onko kysymys edelleen: mihin Kodiaqia pitäisi verrata?

    Kysyt minulta, vai keneltä? Minähän aloitin tästä aiheesta, joten kyllä vaan ja mielellään! Vähän tuo Auto-m:ä yrittää johdatella sivuun, mutta jospa se riittäisi tältä osin.

      
  • Ei tuossa aiheessasi ole oikein paljoa käsiteltävää. Vastaus kuuluu, ettei tuota pidä verrata mihinkään, mutta jokainen voi verrata sitä mihin haluaa.

    Tämä koko Kodiaqin verrokkien etsimise vaikuttaa aivan yhtä omituiselta, kuin sinulle mahdoton tehtävä mutta muille äärimmäisen helppo premiumluokan määrittely

      
  • Miten tuo pomppasi taas mukaan ja kukas muu kuin NHB.

    Vastaus kuuluu, ettei tuota pidä verrata mihinkään, mutta jokainen voi verrata sitä mihin haluaa.

    Pyörään ja Miniin ja Ponsseen. No mikäs siinä, jos asia on noin äärimmäisen helppo. Mutta tuollaisia vertailuja en odota lehdiltä, joiden vertailutesteihin odotin teiltä veikkauksia.

    Mutta odotellaan nyt niitä vertailuja, niin katsotaan kilpaileeko SKodiaq jossakin "luokassakin" tms. Ja ketä nyppii ja mikä, kun tänne niitä kommentoidaan.

      
  • Kumppani jos sinulla on tarvetta 7 paikkaiseen katumaasturiin niin et kai verokiksi ota Ponssea.
    Autovertailussakin asetetaan marginaalit ja valitaan vertailtavat sen mukaan, jos taas marginaalit on liian väljät vertailu ei ole enää mielekäs.

      
  • Täällä taas yksi kyselee muilta epämääräisiä pelkästään päästäkseen moittimaan vastauksia. Kuluuhan se aika niinkin.

    Mersuun ja BMW:hen Kodiaqia voi verrata hyvin. Skodaan ei saa oikeaa nelivetoa, Bemuun ja Mersuun saa. Ostaja päättää tämän havainnon tärkeyden, ja myyntitilasto tulee osoittamaan, ettei nelivedon toteutustavalla ole suurimmalle osalle nelivedon ostajista kovin suurta merkitystä.

    Happy now?

      
  • Ainoa ketää näyttää nyppivän, on Kumppani. Vastauksen kysymykseesi sait jo, joten kiitos ja kuulemiin.

      
  • Kiitos 740GLE.

    Happy now, kun vastasit oikeaan suuntaan. Quu-vastaukseen verrattuna selvästi luet sekä muiden, että omat kirjoituksesi. Mutta ei se ole uutta teidän kahden välillä.

    Minä kyllä luettelin automerkkejä jo aiemmin. Vaan kun kyselin malleja varsinaisesti.

      
  • Vertailumallit tulee luonnollisesti tässä tapauksessa skodan hinta haarukan/kokoluokan mukaan, eihän se muuten olisi järkevää.

      
  • VW-konserni ehkä on osaltaan pyrkinyt siihen että Ateca, Kodiaq ja Tiguan ovat siinä määrin erilaisia ainakin kooltaan etteivät välittömästi kilpailisi toistensa kanssa. Skodalta on lisäksi ilmeisesti tulossa Kodiaqia pienempi SUV.

      
  • Yeti II?

      
  • No tietysti Kia Sorentoon ja Hyundai Santa Fe'hen. Molemmat ovat, kuten Skodakin halpisautomerkkejä ja 7-paikkaisia. Muotoilun puolesta Q5 toki soveltuu samalle viivalle, onhan sillä yhtä möykkymäinen olemus ja paljon yhteistä VW-tekniikkaa:-)

      
  • Hyundai Tucson pärjäsi aika hyvin testissä rinkeliskodaa eli Audi Q3:ta vastaan.

    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/hyundai-tucson-audi-q3-bmw-x1-land-rover-discovery

      
  • Laitetaanpa Derrickin löytö paremman otsikon alle:

    Tässä olisi kiinnostuneille ostettavissa vertailu Skoda Kodiaq, VW Tiguan ja Audi Q5. Eli mikä on VAG-konsernin paras SUV. Veikkaan että kamppailu on tasainen.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-q5-skoda-kodiaq-vw-tiguan-test-11927333.html

      
  • SKodiaqin pituus on 4697mm
    Tiguanin 4432mm
    Ero on siis +265mm SKodiaqille

    Audi Q5:n pituus on 4629mm
    Ero on siis +68mm SKodiaqin hyväksi.

    Miksei SKodiaqia siis koon perustella verrata VW Touaregiin?
    Pituus on 4795mm eli ero on -98mm SKodiaqille.

    Imagot?

    Ja konsernin kilpailijoista jäi Seat Ateca sitten vertailematta (4363mm ero +334) jos kerran näiden "pienempien" kanssa väännetään.

      
  • Volkswagenilta on tulossa sellainen auto kuin Tiguan Allspace, eli pidennetty Tiguan, arviolta noin 470 senttiä pitkä. Totta on että tässä AMS:n testissä tämä normi-Tiguan on vähän turhan pieni. eli Kodiaqilla on kokoetua.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit