Volvo S/V90

1685 kommenttia
1282931333457
  • Kun kerran alkuun päästiin, niin tässä lisää lainauksia Moottori-lehdestä. Miksi Volvo S90/V90 on vuoden auto Suomessa?

    "Volvoa huomaa lähestyvänsä parkkipaikalla eri asenteella kuin harmaita saksalaisia. Se on skandinaavista muotoilua parhaimmillaan. Upeus jatkuu sisätiloihin, jotka ovat erityisesti luksusvarustelluissa versioissa nahan, jalopuun ja alumiinin kaltaisten arvomateriaalien voittokulkua.

    Volvo onnistuu kutittamaan autonaisen ja –miehen tunneaistia juuri oikeasta kohtaa. Sen vaikutusta järkevän, tilavan ja turvallisen perheauton ominaisuuksiin ei voi aliarvioida. Siksi se on Vuoden Auto Suomessa 2017."

    http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volvo-s90v90-vuoden-auto-suomessa-2017/

      
  • En ymmärrä S-mallin sisätilojen ylistystä. Hyvä suunnittelija tekee lisää tilaa samoihinkin ulkomittoihin ja keskinkertainenkin entistä suurempiin. Minusta on typerää kasvattaa ulkomittoja sisätilojen pienentyessä.

    V-tyyli on parempi, vaikka ei sekään ole tässä suhteessa yhtä hyvä kuin edeltäjänsä.

      
  • Anakin minun tilatessa omaani ei Inscripition varustelutasoon kuulunut säädettävää alustaa vaan säädettävät ajotilat(eivät siis vaikuta alustaan), tuo säädettävä alusta (iskunvaimentimet) tulee nimen omaan ilmajousituksen mukana.

      
  • 740, tuossa "ylistetään" sisätilojen muotoilua ja materiaaleja, ei sisätilan tiloja. Kaksi eri asiaa.

      
  • Autoilia, kiitos tiedosta. Täälläkin tulee joskus hyödyllistä tietoa esille. Täytyy miettiä ilmajousitusta, jos tuo pitää paikkansa. Ovatko etupään iskunvaimentimet myös säädettävät, jos ottaa ilmajousituksen? Jos eivät ole, niin en edelleenkään usko, että ajettavuus merkittävästi paranee. Tuosta S90:en ilmajousituksesta ollaan ylipäätään vähän kahta mieltä, jotkut ovat pitäneet, toiset eivät.

    XC90:en täyttä ilmajousitusta on sen sijaan kehuttu useissa esteissä. Auto muuttuu oikeasti paremmaksi ilmajousituksella.

      
  • Koko alustaan tulee sähköisesti säädettävät iskunvaimentimet ja taakse nuo ilmajouset. En tiedä S90:stä mutta olen kokeillut peräkkäin ilmajousilla sekä säätyvällä alustalla olevan V90:sen ja vakioalustaisen, kyllä siinä iso ero minusta oli joten siintä syytä päädyin omaani ottamaan tuo ilmajusituksen. Eroa nimenomaan tuossa alustan pintapehmeydessä normaali asetuksella.

      
  • Alkaa olla vähän sekavia nämä jutut näiden uusien Volvojen sisätiloista. Esimerkiksi tässä Autobildin vertailussa, jossa ovat vastakkain Volvo V90 ja E-sarjan kombi, on liitteenä video, jonka kohdassa 1.52 alkaen kuvaillaan autojen sisätilojen eroa.

    Volvo on E-sarjaa tilavampi erityisesti takapenkin osalta, ja lisäksi ilmeisesti pientä "etua" on myös etupenkin osalta. Jos kerran saksalainen autolehti tällaista toteaa, niin tähän on kai uskominen. Autolehden testaaja käyttää sanoja "mehr Platz". (Nämä sanat kai pitäisi tajuta vaikka on lukenut pelkän lyhyen saksan.)

    http://www.autobild.de/artikel/mercedes-e-klasse-t-modell-volvo-v90-test-10958027.html

      
  • Moottori lehden vertailuun on otettu Mercedes-Benz E 220 T A Premium Business ja Volvo V90 D4 Business Inscription aut
    Käsittääkseni näissä ei ole mitään räikeää varuste eroa kuten ilmajousitusta ym.
    Tässä vertailtiin näitä kahta mallia näillä varusteilla ja Volvosta tuli esiin sellaisia ominaisuuksia kuten tienpinnan epätasaisuuden aiheuttama tutina, mikä etenkin nyky Suomessa tulee korostetusti lisääntymään, pakko säästää ja panostaa risupuskapolitiikkaan kun hiili on liian halpaa.

      
  • 2016 Mersun farkussa on vakiona taka-akselin ilmajousitus.

    Autoilia, tuo muuttaakin tilanteen täysin, jos vain ilmajousituksella varustetussa autossa on säädettävä iskunvaimennus. Sitten on aivan selvää, että autoissa on eroa ja itsekin tulen luultavasti ilmajouset valitsemaan. Omituista, että myyjä ei ole tätä ottanut esille. Olisikohan tässä ensimmäinen kerta, kun TM:n palstan jankutusten lukemisesta/kirjoittamisesta on oikeasti hyötyä.

    AntiCar, ehkä farkussa tilanne on toinen. Volvon sedanissa on kai selvästi vähemmän pääntilaa kuin farkussa. En ole perehtynyt tuohon tarkemmin, kun asia ei kauheasti kiinnosta itseäni.

      
  • @AntiWhatCar: edessä ei valittamista, mutta takatilat ovat ilmeisesti muille pelkkää jalkatilaa? Minä istun mukavammin itseni mittaisen kuskin takana vaikkapa BMW 300:n takapenkillä, jossa ylimääräistä tilaa ei ole, mutta minkään mitan vuoksi ei tarvi säätää istuma-asentoa. Mutta ammattilaiset mukannluettuna muiden arvioista huomaan olevani vähemmistössä, joten minulle kriittinen mitta ei selvästi muita rasita.

    @Auto-m: niinpäs muuten tehdäänkin, kiitos. Vuosia sitten käytettynä ostamani auto on näköjään arkipäiväistänyt nahalla ja kuultolakatulla saarnipuulla sisustetun tunnelmavalaistun salonkivaunun, kun siinä istuu päivittäin. Eli Orrefors kristallia lukuunottamatta normisettiä. Sitäpaitsi, eihän vaihdetanko kuulukaan muki- ja puhelintelineeseen. Automaatin pysäköinti tapahtuu poistamalla avain ja nousemalla autosta voimansiirto lukittuna.

      
  • Mersun farmarissa on vakiona takapään ilmajousitus ja lisäksi siinä oli Moottorin testissä Agility Control -alusta. Näin sanotaan tuosta alustasta Mersun sivuilla:
    "Tämä alusta, jossa on selektiivinen, passiivinen iskunvaimennus, huolehtii erinomaisesta ajomukavuudesta parantamalla vierintäominaisuuksia, iskunvaimennusta ja ajovakautta tieolosuhteiden mukaan.

    Eiköhän Mersun jousitusmukavuus selity tuolla alustalla. Ja mitä tulee Volvoon, niin siihenkin saa säädettävän iskunvaimennuksen ja takapään ilmajousituksen. Ja yleisesti ottaen aika moni kaipaa jostain syystä urheilullista, jämäkkää jousitusta ja onhan siinä sitten varjopuolena ylimääräisiä tutinoita joissain olosuhteissa Suomen huonoilla teillä. Käytettyjä Audi A4 farkkuja kun olen katsellut netistä, niin lähes kaikissa tuntuu olevan urheilualusta ja itse en sellaista haluaisi.

      
  • Ilmajousituksen tuomaa ajomukavuutta ei ole saanut Volvoon ennemmin, nyt ilmeisesti tähän Volvo S/V90:een sen saa lisävarusteena. Saksalaisissa farmareissa se on ollut taka-akselilla vakiovarusteena jo pitkään. Kalleimissa malleissa ympäri auton. Ilmajousituksella saadaan kuormasta riippumatta auton maavara pysymään vakiona joka on suoraan verrannollinen ajomukavuuteen.

    Vakioalusta on ns kompromissi urheilualustan ja ilmajousitetun alustan välistä siksi se saa testeissä yleensä hyvät pisteet ajomukavuudesta alustasta riippumatta. Urheilulisessa ajossa väistökokeissa ja radalla urheilullinen alusta on omaa luokkaansa. Toisaalta vetopitoa menetetään liian kovalla alustaratkaisuilla sillä hieman löysempi alusta taas lisää vetopitoa. Volvo V90 on näin tullut saksalaisten farrmareiden kanssa samalle viivalle, kun siihen saa taka-akselille ilmajousituksen. Onko se vakiona vai lisävarusteenaa sen voitte varmentaa jotka olette uudesta V90:n ominaisuuksista (vakiona/lisävarustuksena) paremmin perillä?

    Vakiovarusteena ilmajousitus on tämän kokoluokan missä tässä ketjussa keskustellaan BMW 5-sarjan Touringissa ja GT:ssä. BMW Gran Turismon ajomukavuuden huomaa myös ajoäänestä. Patentoitu integraali-V-taka-akseli erottaa ajotien ja voimansiirtolinjan värinäteknisesti toisistaan tinkimättä kuitenkaan ajovakaudesta tai vierintämukavuudesta.
    BMW 5-sarjan Gran Turismon vakiovarusteisiin kuuluu taka-akselin ilmajousitus, joka säätää perän korkeustasoa automaattisesti. Näin alusta toimii optimaalisesti myös täydessä kuormassa.

    https://theseus.fi/bitstream/handle/10024/31998/Saastamoinen_Jyri.pdf?sequence=1

      
  • Mp-autoilija:
    (Moottori-lehden) Autotestit on lähinnä mutu-tuntumalla tehtyjä, ilman mitään mittauksia.

    Jousitus on kuitenkin mitä suurimmassa määrin perstuntumajuttu. Miksi sinä siltä osin kuitenkin vähättelet lehden arvioita, kun kuitenkin ovat tehneet eroa kahden eri vaihtoehdon välillä?

    Auto-m
    Pelkän ilmajousituksen vaikutusta on siis hankala testata.

    Minusta sinä haet vain verukkeita. Miksei muka muiden automerkkien osalta autoliikkeillä olisi "eri rengastuksia" ja alustan säädöillä tai ilman niissä autoissa, joita on koeajettavana. Siis suunnilleen satunnaisesti ja liikkeistä toiseen vaihdelleen. Eikö muka perustuntuma ja perusidea jousitusten välillä selviä vähemmällä hifistelyllä ja ns. riittävällä tasolla? Ja jos yhdestä liikkeestä löytyy yhtä versiota, niin toisesta löytyy muu versio.

    Onko ainoa vaihtoehto todeta ero ilmajousittamattoman ja -jousitetun auton välillä siis pistää auto paikalleen penkkiin ja sitten saada mukamas eroa pehmeyksissä tai kovuuksissa? Ja mitä se siltikään todistaisi mitään sinun tai Mp-autoilijan perstuntumasta nimenomaan ajettaessa?

    Ymmärrän kyllä, että Toyotaa ajavalle tämä on hieman vaikeaa ymmärtää

    Mitä!? Onko Toyota ainoa automerkki, johon ei saa ilmajousitusta? Voi hämmästys sentään! Mutta mitä tekemistä asialla on ymmärryksen kanssa, oli alla sitten mikä tahansa merkki, johon sitä ei saa?

      
  • Kumppani on asian ytimessä renkaat ovat merkittävä osa ajomukavuutta. Ilmajousitusta löytyy myös Toyotalta Lexus LC120 (Toyota Land Cruiser), LS400, LS430, RX450h. Turha tätä on keneenkään vähätellä noin yleisesti.

      
  • Kerrankin puhutaan asiaa, niin johan Kumppani tulee taas sotkemaan keskustelun vailla mitään sisältöä. Kuten sanoin, kaikkien vaihtoehtojen kokeileminen on aika hankalaa. Samassa liikkeessä ei ole kaikkia/oikeita vaihtoehtoja.

    Enhän minä missään sanonut, että Toyota on ainoa merkki johon ei saa ilmajousitusta. Taas laitat sanoja suuhun. Pointti vain oli, että erilaisia vaihtoehoisia alusta ja rengasvaihtoehtoja on esimerkiksi Audilla niin monia, että kaikkia ei mitenkään pääse kokeilemaan. On normaali alusta, sporttisempaa alustaa, s-line alustaa, korkeampaa maavaraa, säädettävää iskaria, mahdollisesti vielä ilmajousitusta....käy sitten kaikki läpi samalla rengastuksella. Toyotaa ostettaessa ei tällaisia asioita tarvitse miettiä, kun maahantuoja on valinnut ehkä kaksi tai kolme varustelua ja niillä mennään.

      
  • Tracktest, ei ole ollut ilmajousitusta saatavilla esimerkiksi A6 Audiin muuta kuin alkaen 3.0 l malleihin, joissa se onkin ollut sitten vakiona. Joten älähän taas puhu sontaa.

    Volvoonkin on ollut saatavilla jo aikoja sitten vakiona pysyvä maavara, en tosin muista miten se on toteutettu.

      
  • Audi A6, Allroad Quattro, A8, Q7 näihin joko vakiona tai tehdasasenteisena lisävarusteena kuten muihinkin saksalaisiin jo pidemmän aikaa. Koita nyt edes joskus keskustella asiallisesti ettet lykkää tuota "sontaa" joka väliin tai muuta lokaa tyyliisi kuin kuuluvana. Ei kai ole liikaa vaadittu hieman sivistyneenpää tyyliä alkaa vaikka harjoitella. Itse pilaat keskustelut haukkumalla eri mieltä olevat keskustelijat ilman mitään syytä kuten WhatCar edellä osuvasti totesi.

    "Volvoonkin on ollut saatavilla jo aikoja sitten vakiona pysyvä maavara, en tosin muista miten se on toteutettu."

    Ei liity ilmajousitukseen millään lailla. Normaali alustaratkaisu korkealla maavaralla. Jouset, iskunvaimentimet etc.

      
  • Tracktest kirjoitit näin:
    "Saksalaisissa farmareissa se on ollut taka-akselilla vakiovarusteena jo pitkään."

    Audi A6 avantiin et saa edes lisävarusteena ilmajousitusta, jos ostat sen neloskoneella. Ilmajousitus ei siis ole saksalaisissa farmareissa vakio, eikä aina edes saatavilla lisävarusteena. Näin ollen yllä oleva lauseesi on täyttä SONTAA. Jos et tykkää sanasta sontaa, niin oletko sitten mielummin valehteleva TROLLI? Tuosta sanasta ainakin pidät ja ilmeisesti tuon hokeminen on sivistynyttä. Minä sentään syytä sinua valehtelevaksi trolliksi vain silloin kun valehtelet. Sinä hoet tuota vaikka muut puhuisivat totta.

      
  • Tuossa olin väärässä koskee sitten vain BMW ja MB farmareita oletin, että myös A6 Avantia. Tuntuu kuin kävisit taas aivan hulluilla kierroksilla "SONTAA, TROLLI" rauhoitu hyvä ihminen hieman. Ei tälläistä keskustelua jaksa kukaan jatkaa. Ei voi olla vaikeata ymmärtää. Oletko muuten selvinpäin vai jossain aineissa?

      
  • Ihan selvinpäin ja rauhallinenkin. Tässä vain jälleen esimerkki siitä, miten sinä kirjoitat mitä sattuu ja sillä ei ole mitään väliä. Kun joku muu kirjoittaa mitä tahansa vähänkin negatiivista mutta totta BMW:stä, niin sekoat täysin. Jos itse noudattaisit noita keskustelusääntöjä joita jakelet muille, niin ehkäpä sinut otettaisiin vakavammin.

    En kyllä pitäisi "sontaa" sanaa kovinkaan epäasillisena netin keskustelupalstalla. Valehtelevaksi trolliksi syyttäminen - jota sinä viljelet usein - on paljon epäasiallisempaa ja se oli toinen pointtini.

      
  • Hyvä juttu. Yritetään, kyllä mekin osataan sivistyneesti keskustella kun vain saadaan kunnioitusta kohdilleen molemmin puolin. Tätä juuri toivon jatkossa vaikka ajan BMW:llä ja aion ajaa niin kauan kuin itse autoa ajan. Käy joskus koeajamassa uusi BMW 5-sarjan G30, kun siihen avautuu mahdollisuus helmikuussa 2017 saatat yllättyä positiivisesti. Ennakkoluulot murrettuaan ihminen eheytyy kuten tulet huomaamaan.

      
  • Taas kerran alkaa keskustelu jonkin auton paremmuudesta, joten olisi syytä muistaa se hinta. Turhaa vetää keskusteluun huomattavasti kalliimpia vaihtoehtoja, jossa vakiona ilmajousitus tai kyseiseen jo lähtökohtaisesti huomattavasti kalliimpaan sellaiseen saa kun lataa eurot tiskiin.

    No mitä tulee Volvon S/V90 ilmajousitukseen, niin onhan se osalle ostajista iso puute, että vain taka-akselille saatavana. Valinta on tehty mahdollisesti rakenteellisista syistä tai sitten asiaa ei ole pidetty niin tärkeänä. Siitäpä iso miinus Volvolle.

    Edellä keskustelussa mainituista autoista on kokemusta lyhyen aikaa ainoastaan A6 Allroadista ja sillä kokemuksella voi todeta, että kyllä ilmajousitus on hemmetin hyvä ratkaisu Suomen kynnöspelloiksi muuttuville teille. Auto oli hyvä, mutta kyseinen auto olikin maksanut lähemmäs 6 numeroisen luvun. Syytäkin on silloin olla hyvä.

    No saahan noita käytettynäkin, mutta mikähän lienee noiden ilmajousitusten elinkaari ja kustannukset ongelmien ilmetessä ? Kaikkia osia ei taida saada tarvikkeena eikä vaihto taida tapahtua kuten sitikan kaasupallot.

      
  • "@AntiWhatCar: edessä ei valittamista, mutta takatilat ovat ilmeisesti muille pelkkää jalkatilaa? Minä istun mukavammin itseni mittaisen kuskin takana vaikkapa BMW 300:n takapenkillä, jossa ylimääräistä tilaa ei ole, mutta minkään mitan vuoksi ei tarvi säätää istuma-asentoa. Mutta ammattilaiset mukannluettuna muiden arvioista huomaan olevani vähemmistössä, joten minulle kriittinen mitta ei selvästi muita rasita."

    Ruotsalaisen miehen keskipituus on 181,5 cm, on outoa jos ruotsalaiset olisivat tehneet auton jonka takapenkille oman maan kansalaiset eivät mahdu.

      
  • inspektor70: "No saahan noita käytettynäkin, mutta mikähän lienee noiden ilmajousitusten elinkaari ja kustannukset ongelmien ilmetessä ? Kaikkia osia ei taida saada tarvikkeena eikä vaihto taida tapahtua kuten sitikan kaasupallot."

    Audi A8 vm 2005 ilmajousituksen korjaus auton ympäri 10 000 £. Muistaakseni 200 000 km ajettuna.

      
  • Anti-WC: "Ruotsalaisen miehen keskipituus on 181,5 cm, on outoa jos ruotsalaiset olisivat tehneet auton jonka takapenkille oman maan kansalaiset eivät mahdu."

    Muista kuitenkin, että Kiinalaisen miehen keskipituus on noin 168,3 cm, eli huomioiden Volvon kiinalaisuuden, Geely on tehnyt Volvon johon ainakin kiinalaiset mahtuvat. :)

      
  • Suomalainen mies ei istu takapenkillä kuin ympäripäissään joten harvalla tuosta on mitään muistikuvia mieleen jäänyt. En edes muista koska olisin viimeksi istunut minkään auton takapenkillä. Pituuteni ylittää ruotsalaisen miehen keskipituuden, jotta eipä tarvitse itseään Volvon takapenkille ainakaan sovitella. Olisi perin outoa jos ulkomitoiltaan isoon autoon ei mahdu yli 183 cm:n mies kuin etuistuimelle.

      
  • En tiedä kuinka pitkä henkilö ei mahdu S 90:n takapenkille, mutta jaan tässä taas kuitenkin uudemman kerran tuon Autogefuhlin videon, jonka kohdassa 25 minuuttia 186 cm pitkä testaaja istahtaa S 90:n takapenkille. Jaoin tämän videon jo aiemmin, mutta sen sisältö ei näköjään ole mennyt kaikille jakeluun, minkä takia tämä jankkaus Volvon takatiloista jatkuu edelleen turhana.

    Itse olen 183/184 cm (keskimittainen) mutta en samalla lailla elastinen ja spagettivartaloinen kuin tuo Autogefuhlin testaaja joka painaa ehkä korkeintaan 75 kiloa. Olisiko tällä fysiikallakin merkitystä kun pitää kömpiä matalaan autoon. Jäykkäselkäisyydestä ainakin on haittaa.

      
  • Näytti siltä kuin selän suoristuksen jälkeen tilaa jäi sormen vahvuuuden verran. BMW 5-sarjan kohdalla tuo katon sisäverhous on muotoiltu pääntilan kasvattamiseksi. Korkeaotsainen ja pitkäselkäinen mahtuu heittämällä tilaan eikä hiuksetkaan vielä viistä kattoa. Näitä asioita mietitään kyllä, jalkatila ei lopu kesken kai missään tässä keskustelussa esiintyvissä autoissa.

      
  • Muuten, ihan kuin uusi 5-sarja olisi kasvanut korkeutta ainakin vähän. Vanha oli 1464 mm korkea, uusi on 1479 mm korkea. Tosin on tullut pituuttakin lisää ja vähän leveyttä.

    "In terms of size, the G30 5 Series is larger than the F10 5 Series. In terms of length, you’re looking at 4,936 mm (194.3 in) of car. Width: 1868 mm (73.5 in). Height: 1,479 mm (58.2 in). Wheelbase: 2,975 mm (117.1 in). Cargo capacity: 530 liters (18.71 cuFT). In the case of the BMW F10 5 Series, length stands at 4,907 mm (193.1 in). Width: 1,860 mm (73.2 in). Height: 1,464 mm (57.6 in). Wheelbase: 2,968 mm (116.8 in). Cargo capacity: 520 liters (18.36 cuFT).

    Read more: http://www.autoevolution.com/news/5-reasons-the-2017-bmw-g30-5-series-is-better-than-the-f10-5-series-112108.html#ixzz4SSEa1mKG"

      
  • Auto-m:
    Kerrankin puhutaan asiaa, niin johan Kumppani tulee taas sotkemaan keskustelun vailla mitään sisältöä. Kuten sanoin, kaikkien vaihtoehtojen kokeileminen on aika hankalaa. Samassa liikkeessä ei ole kaikkia/oikeita vaihtoehtoja.

    Miten niin sotkemaan? Kun yrität nimenomaan vakuuttaa, että niin moni asia vaikuttaa yhdessä ja erikseen ajotuntumaan ja fiilikseen, mutta pitäisi osata valita oikein.

    Olet siis kuitenkin vain testien varassa (miten luottaa niihin ja miksi), tai sitten joudut oikeasti tarkistamaan koeajamalla. Jos ei yhdestä löydy, niin toisen liikkeen koeajovalikoimasta ehkä. Sama täytyy olla merkillä kun merkillä, jota harkitset. Sopiva muu varustus joko voi jo osua, tai sitten ei osu kohdilleen, mikä toki on vähän hankalampaa, mutta mitä sitä ei tekisi perstuntuman saamiseksi arvailun sijaan. Kyllä siinä kuule on sotku on helposti valmis! Tai sitten joudut myöntämään, että mutulla menet todellisen koetun sijasta aika merkittävällä asialla kuin jousituksen valinnalla.

    Miten siis sinulle voi yllättäen riittää tällainen?
    Tuo muuttaakin tilanteen täysin, jos vain ilmajousituksella varustetussa autossa on säädettävä iskunvaimennus. Sitten on aivan selvää, että autoissa on eroa ja itsekin tulen luultavasti ilmajouset valitsemaan.

    Miten voi olla että nimenomaan omalla perstuntumalla testaamatta luultavasti valitsisit ilmajousitukset? Jos ei pääse toteamaan oikealla rengastuksella, pyydätkö liikkeessä vaihtamaan sopivan rengastuksen alle? Jos sillä on merkitystä ja jos ovat mielestäsi väärät, eikä liike vaihda, niin miten ratkaiset niiden vaikutukset sitten muka, ettei sitten luovutuksessa haluamallasi rengastuksella tuleva auto ole pettymys?

    Pointti vain oli, että erilaisia vaihtoehoisia alusta ja rengasvaihtoehtoja on (tässä oli automerkki) niin monia, että kaikkia ei mitenkään pääse kokeilemaan. On normaali alusta, sporttisempaa alustaa, korkeampaa maavaraa, säädettävää iskaria, mahdollisesti vielä ilmajousitusta….käy sitten kaikki läpi samalla rengastuksella.

    Niinpä, ei ole helppoa ei.

    Toyotaa ostettaessa ei tällaisia asioita tarvitse miettiä, kun maahantuoja on valinnut ehkä kaksi tai kolme varustelua ja niillä mennään.

    Mikäs olikaan Volvolla ensimmäinen malli, missä joutuu tuskailemaan sitä, onko tulkinnut testejä oikein ilmajousituksen suhteen? Onko edes testattu oikein vielä ja päälle kimurantit koeajoepämääräisyydet, joista ei tiedä, onko nyt ollut kokeiltaessa ne optimaalit, tai haluamasi renkaat edes alla. Jos ilmajousitus vaikuttaisi sinusta epävarmalta valinnalta, niin ketä uskot: itseäsi vai testiä/testejä, vai nopan tuloksia?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit