Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

1091 kommenttia
1131416181937
  • Englantilaisen Telegraphin koeajossa E-sarjan farmari sai seuraavat moitteet (191 hp diesel).

    "It's impressively luxurious and grand, but very expensive, has an inconsistent ride quality and it isn't as track-stopping as the saloon, or in this 2.0-litre diesel form, as Volvo's new V90."

    Eli auto oli liian kallis ja jotakin häikkää oli ajettavuudessa. Omasta mielestäni on plussaa tuo E-sarjan farmarin muotoilu, vaikka edelleen on vähäistä hautausauto-lookia havaittavissa.

    http://www.telegraph.co.uk/cars/mercedes-benz/mercedes-e-class-estate-review/

      
  • Vuonna 2016 näin se vaan on, 740 GLE, hinnaston mukaan https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_V90.pdf
    on todellakin kuusivaihteinen/ sexstegad. Niinpä ja moottorit 1,9-litraisia.

      
  • Anti-WC, Telegraph-lehteä voi verrata Metro-lehteen. Toinen kysymys liittyy jatkuvaan trollaamisesi, jotain yksittäisiä lauseita Mercedestä kohtaan. Laita mieluummin linkki artikkeliin. Niin mistä tämä viittauksesi löytyy?

      
  • "Anti-WC, Telegraph-lehteä voi verrata Metro-lehteen. Toinen kysymys liittyy jatkuvaan trollaamisesi, jotain yksittäisiä lauseita Mercedestä kohtaan. Laita mieluummin linkki artikkeliin. Niin mistä tämä viittauksesi löytyy?"

    Linkki on tässä. Perehdy artikkeliin äläkä keksi juttuja omasta päästäsi. Ja kyllä kai englantilainen julkaisu on puolueettomampi kuin ruotsalainen tai saksalainen.

    http://www.telegraph.co.uk/cars/mercedes-benz/mercedes-e-class-estate-review/

      
  • Tässä vielä Telegraphin loppulausuma V90 Volvosta (eri koeajo).

    "The V90 proves once and for all that boring Volvo estate cars are a thing of the past. It looks fantastic and, provided you are happy to prioritise comfort over fun, is a delight to drive. The Mercedes E-class has a bigger boot and an even more impressive interior, but the V90’s keen pricing and ability to stand out from the crowd make it very tempting indeed."

    Tästä lausumasta ilmenee se että Mersun farmarin etuja ovat iso tavaratila ja hieno sisustus.

    http://www.telegraph.co.uk/cars/volvo/volvo-v90-review/

      
  • Mielenkiintoinen testi tulossa, hienoa.

    Tulos riippuu taas paljon siitä, kuinka paljon mitäkin ominaisuuksia painotetaan, joten etukäteen on turhaa voittajaa pohdiskella, eikä sillä edes suurta merkitystä ole. Veikkaan, että lopputuloksessa todetaan (jälleen) kaikkien olevan erinomaisia autoja. Jokainen sitten pisteyttäköön ominaisuudet haluamallaan tavalla, jolloin eri ihmisillä voi olla eri voittajat.

    Itseäni kiinnostaa etenkin melutasot Suomen huonoilla teillä, muutoin tässä tuskin mitään kovin uutta ja ihmeellistä ilmaantuu. Olettaisin, että Mersu on hieman Volvoa ja Audia hiljaisempi, mutta saa nähdä. Toivottavasti testissä myös mainitaan, onko autoissa äänieristelaseja.

    Eiköhän noissa kaikissa ole melko suuret pyörät alla, ainakin jos kesärenkailla vielä ovat. Audissa ja Mersussa luultavasti 19" vanteet, Volvossa jopa 20" kuten lähes kaikissa Inscription varustelluissa esittelyautoissa on ollut.

    Ei Volvossakaan välttämättä taka-akselin ilmajousitusta ole ja Audissa taas saattaisi olla täysi ilmajousitus, jos Audi olisi miedompi 3.0 l tdi, mutta eiköhän se vain 2,0 litrainen ole, joten ilmajousitusta ei saatavilla.

      
  • 740 GLE:
    "Onko V90 automaatti vielä vanha 6-vaihteinen A-W?"

    WhatCar:
    "Vuonna 2016 näin se vaan on, 740 GLE, hinnaston mukaan https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_V90.pdf
    on todellakin kuusivaihteinen/ sexstegad. Niinpä ja moottorit 1,9-litraisia."


    Ei edes auttavasti ole faktat tiedossa palstan Volvo-trollilta, eikä lukeminenkaan tunnu onnistuvan vaikka itse linkittää hinnaston. Trollauksen abc -tietämys on hukassa eli perustiedot edes pitäisi hankkia kohteestaan.
    Eli on syytä auttaa, ei tuosta trollauksesta muuten mitään tule. :)

    S90/V90 Automaattivaihteisto:
    D3: Kuusivaihteinen Geartronic
    Muut mallit: Kahdeksanvaihteinen Geartronic

    Toinen juttu on, että miksi jankkaat tuota 1,9 litraista, kun 1,969 = 2,0 l. Audilla vastaavasti 1,984 = 2,0 l.

      
  • Mp-autoilija, on heti joku Volvo-trolli jos kertoo 6-vaihteisesta Volvon automaatista. Itse tuossa kerrot, että S/V90 -automatti on 6-vaihteinen alkaen. BMW lähtee 8-vaihteisesta ja Mercedes 9-vaihteisesta.

    Lienee kustannuskysymys, BMW ja Mercedes eivät tee kompromisseja laatikon suhteen. Volvo hakee huokeampaa hintaluokkaa, täysin ymmärrettävää, lisää myyntiä haetaan. Volvo haastaa tässä myös Passatteja ja Mondeoita kun premiumiin pyrkii. Mersun ja BMW:een ie tarvitse haastaa ketään.

      
  • Eihän tuo Mercedeksen ysilovinen automaatti välttämättä edes toimi kunnolla. Motortrendin vertailussa vaihteisto vaihtoi ajoittain tarkasti, mutta ajoittain sattui tilanteita jolloin vaihtamisessa oli erittäin suuri viive. Vaihteisto pysähtyi ikäänkuin miettimään.

    Joskus vaihtamiset olivat todella kovia. Lisäksi vaihteiston logiikassa oli toivomisen varaa.

    Myös sellainen havainto tehtiin että epätarkoituksenmukaiset vaihtamisvälit haittasivat ohituskiihtyvyyttä.

    "Although stellar at the track, the E300 left a majority of our judges wanting a little more refinement on the road. The nine-speed auto is hit and miss, quite literally; sometimes it shifts quickly and with precision, other times it clunks between gears and takes a good two-Mississippi count before shifting. “This transmission seems to get discombobulated and gave me some very hard shifts; its logic wasn’t terribly great, either,” Markus said. The E300’s engine feels plenty powerful at lower speeds, but it feels as though it runs out of steam at highway speeds while passing, likely the result of poor choice in transmission ratios. Thanks to that Sport package our E-Class came with, the Merc was pretty fun to fling around corners. But the same package hurts its ride quality and cabin noise, as the E300 both rode worse and was louder inside than the Volvo or Cadillac."

    Motortrendin mukaan Volvon kasilovisessa automaattivaihteistossa ei ole merkittäviä puutteita. Vaihtaminen on pehmeätä, mutta dynaamisessa ajoasennossa vaihteisto ei pidä prässäämisestä.

    "On the road, the S90 is a sweetheart. “Excellent power delivery from this twin-charged engine,” Evans said. “It’s not wanting for power.” The Volvo’s engine is smooth, powerful, and refined—everything a luxury buyer could ask for. The S90’s eight-speed automatic doesn’t enjoy being rushed in Dynamic mode, but it shifts smoothly in normal driving. The Volvo handles well but isn’t as sporty as the other two. Its suspension, which features a Corvette-like transverse leaf spring in back, irons out most bumps rather well and minimizes roll, but the optional 20-inch wheels transmit more harshness and noise into the cabin than we’d like."

      
  • Joo Anti-WC, yleisesti on todettu Mersun uusin 9-pykäläinen laatikko tosi surkeaksi. Miettiminen? 9 pykälän välillä??? Ihan sama onko 6 vai 7 silmässsä, mersu kun edustaa alalla viimeistä huutoa! Peukkuja, loistava kommentti taas Anti-WC!

    Anti-WC. Suosittelisin sinulle myös Englannin kielen peruskursseja..

    PS: Anti-WC: Olet sitten editoinut noita aikaisempia viestejäsi??

      
  • AntiWhatCar: "boring Volvo estate cars are a thing of the past."

    Tuossa se vika kiteytettynä onkin. Lisää ulkomittoja, kiloja, kääntösädettä ja vähemmän tilaa. 90-luvun Kartanoautoa on toki syytäkin nuorentaa, mutta nykyajan SportWagonit tekevät sen Kartanoauton parhaista puolista tinkien.

    7G-Tronicia olen ajanut sen verran, että tunnistan kesken vaihtotapahtuman tulevan uuden komennon ja vaihtamisen viiveet ainakin tuossa vanhassa Mersun tomaatissa. Osa niistä on toteutusasioita, osa päällekkäisten komentojen ristiriitoja, jotka Mersua paremmin suunniteltu automaatti piilottaa paremmin. 9Gee pitäisi vissiin käydä koeajamassa tietääkseen mistä nykyisin puhutaan?

    Mutta nyt en tarkoittanut näitä automaatin ongelmia, vaan sitä, että nykyaikaisen automaatin pitää kiihtyä paremmin ja kuluttaa vähemmän kuin manuaalivaihteinen. Aiemmin ei Aisin-Warner ole tätä nykyajan mittaa saavuttanut ja siksi odotankin mielenkiinnolla, mihin AW8 pystyy?

      
  • Muuten, jos Autoexpessin juttuun on uskominen, niin E-sarjan farmarin kääntösäde on 11,6 metriä ja Volvo V90:n kääntösäde on 11,4 metriä.

    http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/e-class/97526/mercedes-e-class-estate-vs-volvo-v901

    740 farmari-Volvon kääntösäde on 9,8 m. Onhan tuossa eroa.

      
  • Katos vaan, joko takavetoistenkin kääntösäde on saatu sössityksi noin piloille? Volvomies rohkenee epäillä syyksi nelivetoa, mutta vähänpä se vajaavetoisen kuskia auttaa parkkihallissa, kun puolet vetoakseleista puuttuu ja silti on kömpelö auto? Huono!

    Volvo S/V70 sarjassa 1998-2000 oli vielä hyvä idea, kun maltillisin tehoin ja normaalilla rengaskoolla kulkevalla tekniikalla sai ajaa lähes takavetoisen ketterää etuvetoista. Vasta tehoa ja renkaan leveyttä lisättäessä napsautettiin paikalleen kääntökulmien rajoittajat, etteivät leveät renkaat raavi alustarakenteita.

    Nyt ne rajoittajat on ilmeisesti hitsattu paikalleen myös Suomeen sopivilla renkailla ajavien kiusaksi?

    Odotetaan mielenkiinnolla, kuinka paljon uusi A-W automaatti pudottaa kulutusta manuaalivaihteiseen verrattuna 50.000 - 100.000 km keskiarvona?

      
  • Mitä väliä kääntösäteellä on Pohjanmaalla asuvalle?

      
  • "Mitä väliä kääntösäteellä on Pohjanmaalla asuvalle?"

    Jos ajelee vaikkapa jossakin lähiössä, ja tekee lähiötiellä U-käännöksen, niin usein joutuu sompailemaan kahteen kertaan jotta saisi auton pidettyä ja käännettyä tämmöisellä lähiötiellä tai esimerkiksi kapealla maaseututiellä.

      
  • Etenkin pitkäakselivälisen auton kääntösäteellä on aika suurikin merkitys parkkihallissa. Rouvan työpaikalla vakiopaikka, joten S80:n seuraaja saisi kuulemma mielellään olla sitä ketterämpi.

    Perinteinen U-käännös aiheuttaa niin huonon näkemän väistettävään suuntaan, ettei se kuulu fault tolerant ajotapaani lainkaan. Käännän joko risteyksestä ulos ja liikenteenjakajan ympäri tai pienempään liittymään perä edellä ja liityn takaisin hyvällä näkemällä.

      
  • Olen koeajanut 5-sarjan varusteella aktiiviohjaus etu- ja takapyörille. Eli taka-akselisto voi ohjata autoa ohjauspyörän ja nopeuden pohjalta. Aivan mainio varuste, auto on ketterä kuin pikkuauto parkkihallissa (takapyörät kääntyvät vastakkaiseen suuntaan kuin etupyörät.

    Moottoritienopeuksissa mennään silleen, että takapyörät kääntyvät lievästi etupyörien mukaan helpottaen ohjautuvuutta.

    Uuden 5-sarjan myötä tämä on myös tarjolla xDriveen, joten hyvä suunta. Hinta, 1500€, on todella rahan arvoinen.

    Ajattelijalle, auto-m:lle tiedoksi, että 530e hybridi tulee myös xDrivenä, tätähän olet odotellut?

      
  • Eli WhatCar on siis BMW:n myyjä/edustaja. No nyt alan ymmärtämään...

    Olen tuosta 5 Bemarin nelivetoisesta hybridistä lukenut ja tännekin kirjoittanut jo aikaisemmin. Olen kuitenkin jo uuden autoni tilannut, eli BMW on nyt minun osaltani myöhässä. BMW:n kannalta kuitenkin hyvä uutinen, sillä tässä hintaluokassa useimmat suomalaiset vaativat jo nelivetoa ja se on useimmista hybrideistä puuttunut. Mielenkiintoista kuitenkin nähdä, miten BMW saa hybridinsä hinnoiteltua.

      
  • Näköjään Tuulilasi tarjoaa uuden E:een koeajon ilmaiseksi lukijoilleen, eli E220d ja 9-vaihteinen automaatti. Eipä tuosta moitteen sijaa löydy, mielenkiintoista on nähdä miten uusi 5-sarja ja keväällä uusiutuva Audi A6 pärjää Mersulle. Toivottavasti TM ottaa kolmikon vertailutestiin kesällä kun myös A6 on rantautunut Suomeen. Tuohon voisi vielä vertailun vuoksi ottaa halvemmat autot, vaikka Passat ja Volvo S90. Nähtäisiin riittääkö eväät premiumiin.

    https://luettavaa.a-lehdet.fi/lue/tuulilasi/09-2016/koeajo-mercedes-benz-e220-d/18-19

      
  • Ainakin BMW-kauppias näyttäisi olevan erittäin huolissaan Volvosta ja Volvon hinnoittelusta, kun jatkuvasti täällä Volvosta vaahtoaa. Enkä yhtään ihmettele. Kuulemma myös Suomen Mersun leirissä ollaan huolissaan uusista Volvoista.

      
  • Taas samaa vääritelyä Auto-m, missään ei mainittu huolista hinnoittelun suhteen, omia juttujasi. Myöskään en ole autokaupan alalla, omia juttujasi. Passat ja Volvo ja miksei Skoda Superb voisivat olla testissä mukana halvempina haastamassa MB, BMW ja Audia. Nähtäisiin riittääkö eväät sekoittaa tuota kolmen premiumkoplaa.

    Auto-m: "Kuulemma myös Suomen Mersun..." Turha laittaa tuollaisia kuulemma-juttuja, jos referoit muiden ajatuksia, niin mikä on lähde? Näyttää usein oleven omia ajatuksiasi, uskottavuutesi alkaa olla aika mitätön.

      
  • Onpa BMW-kauppias pahalla päällä heti vuoden ensimmäisenä päivänä. Eikö loppuvuoden myynti sujunut?

      
  • Sama jatkuu, jos vaan vaivautuisit tarkistamaan faktat, niin ei tarvisi koko ajan oikoa väärää tietoa. Googlaamalla tietoa löytyy helposti, esim. BMW-myyntiluvut ja tässä totuus:

    Marraskuun loppuun mennessä BMW on myynyt n. 1.825,000 autoa, kasvua edellisvuodesta 5,6%. Eli 2016 myynti tulee olemaan noin 2 miljoonaa autoa, lisäystä runsaat 100.000 auto edelliseen vuoteen. Eli kysymyksesi 'ettei myynti sujuisi' on pelkkää trollausta.

    Ja LÄHDE: "BMW Group sales achieve record November".
    https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0266559EN/bmw-group-sales-achieve-record-november

      
  • Mitä sinä sekoilet? Suomen hinnoittelusta ja sinun myynnistä tässä nyt puhutaan. Kun Volvon hinnoittelu ja myynti eivät sinua lainkaan huoleta, niin miksi vaahtoat siitä vuodesta toiseen enemmän, kuin useimmat Volvosta oikeasti kiinnostuneet potentiaaliset asiakkaat? Jostain tuo jatkuva Volvosta vaahtoaminen kertoo.

    Kerrotko vielä missä olet uutta 5 Bemaria koeajanut, jos et ole BMW:n myyjä/edustaja?

      
  • Taas sekoilua, sanoin että olen koeajanut 5-sarjan varusteella aktiiviohjaus etu- ja takapyörille. Olisi kai pitänyt korostaa, poistuvan generaation mallia. Kaikki tietävät ettei uutta 5-sarjaa ole vielä koeajossa.

    Mistä ihmeen myynnistä puhut ja Volvon hinnoittelusta. Minusta kiinnostavaa olisi jos TM tekisi vertailun jossa tuleva A6, uusi 5-sarja ja E-sarja joutuisi halvempien Passatin, V90 ja Superbin kanssa kisaan. Nähtäisiin haastaako VW, Volvo ja Skoda nuo tunnutetut premiumit halvemmalla hinnalla.

    Mikä tässä sinulle on vaikeaa?

      
  • Kaipa nyt lähtökohtaisesti oletan, että tässä ketjussa kimenomaan uudesta 5 sarjasta puhutaan, jos ei erikseen muuta mainita.

    Ei tuollaisessa testissä minulle mikään ole vaikeaa. Ihmettelen vain, miksi kirjoitat jatkuvasti Volvosta, kun kyseinen merkki ei sinua kiinnosta. Samaa ihmettelin joskus niistä, jotka kirjoittivat jatkuvasti Audista ja Volkkarista, vaikka eivät kuulemma niistä olleet kiinnostuneita.

      
  • "Jostain tuo jatkuva Volvosta vaahtoaminen kertoo."

    Johtuisiko siitä että kyseessä on äärimmäisen yksinkertainen henkilö ?

      
  • Ketjun otsikko keskittyy BMW/MB premium-keskusteluun. Tässä Volvoa sivutaan vain sinun kommenttiesi pohjalta.

    Kukaan ei vaahtoa. Miksi herne nenään jos TM vertaisi tulevaa A6, uusi 5-sarja ja E-sarjaa premiumeja näihin halvempiin Passat, Volvo V90 ja Superb ??

      
  • Ei kai Skodassa ja BMW:ssä mitään merkittävää eroa ole, kummassakin on kori, moottori, neljä pyörää ja ratti. BMW:ssä ehkä vähän enemmän pintakiiltoa.

      
  • http://teknavi.fi/autot/vertailu-bmw-5-mercedes-benz-e-skoda-superb-ja-vw-passat-laatuluokassa-uudet-valtiaat

    "1. Volkswagen, 2699 pistettä
    Passat todistaa olevansa paitsi ylemmän keskiluokan myös laatuluokan valtias. Voiton takeina ovat auton hyvät tilat, miellyttävä matkustusmukavuus sekä suvereeni moottori ja vaihteisto. Myös laatuvaikutelma vakuuttaa.

    1. Skoda, 2624 pistettä
      Superbin parhaita ominaisuuksia ovat sen tilat – etenkin väljä takamatkustamo sekä suuri kontti. Voitto karkaa Skodalta ennen kaikkea sen hieman heikomman mukavuuden sekä Passatia huonomman ajettavuuden takia.

    2. BMW, 2618 pistettä
      5-sarjalaisen voimalinja viehättää, ja se on myös erinomaisen mukava matkakumppani. BMW:ssä on paras ohjaus, mutta muiden ajo-ominaisuuksien osalta se ei pysty vastaamaan VW:n eikä Skodan vauhtiin.

    3. Mercedes-Benz, 2581 pistettä
      E-luokka on mukavuutta arvostavan valinta – ja etenkin pidemmälle matkalle. Voimalinjan ja ajo-ominaisuuksien osalta se jää kuitenkin perän pitäjäksi. Myös ohjaamossa näkyy se, että Eemeli on tulossa elinkaarensa päähän."

    Toivotaan, että uusi 5-sarja ja E-luokka pärjäävät paremmin VW Passatia ja Skoda Superbia vastaan. :-)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit