Volvo S/V90

1685 kommenttia
1394042444557
  • Mp-autoilija-trolli, älä anna lapasen lähteä käsistä. Mainitsin vaan ettei joku Kaara ? saitti ihan ole sama kuin TM, puhumattakaan kansainvälisistä medioista. Voisi tässä kuka tahansa perustaa oman saitin ja fanittaa omaa merkkiään miten huvittaa. Katso ajovalo.fi saitilta järjestys autoissa!

      
  • Näköjään Volvossa on hieman isompi tavaratila kuin Mersussa, mitä epäilin alunperinkin. Volvossa on varapyörä, Mersussa on pelkkä renkaan paikkaussarja.

      
  • Nimimerkeissä on nyt niin vähän eroa, että onko tämä enään järjellisen toiminnan hengessä mitenkään sopivaa? Fiksua tämä nimimerkkien kopiointi ei ole.

      
  • Ei yhtään yllätä nämä nimimerkkien vaihdot. Ko. nm. Ajattelija, Ajattlija 20xx, A-utoilija, Mp-autoilija, Anti-WC, Auto-m, ym. Sopii Volvo-fanien tyyliin?? Vai onko sama henkilö takana trollaamassa? Säälittävää Anti-WC.

      
  • Tässä on tämä narsistisen persoonallisuushäiriön määritelmä.

    "Henkilöitä, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö arvioidaan olevan noin 1 % väestöstä ja 2-16 % potilasaineistosta. Narsistinen persoonallisuushäiriö on oireyhtymä, johon kuuluvat muun muassa seuraavat piirteet: itsekeskeisyys, manipuloivuus, hallitsevaisuus ja tunteettomuus. Tunnetasolla tällainen ihminen on pinnallinen, impulsiivinen, kateellinen, toisia omiin tarpeisiinsa käyttävä, ihailua vaativa, itsestään ja ominaisuuksistaan suuria kuvitteleva, vastuuton, ei koe syyllisyyden tuntoa ja lisäksi hänellä on empatian puute. Hän ei ota riittävästi huomioon muita ihmisiä tai heidän tarpeitaan ja oikeuksiaan, vaan käyttäytyy ylimielisesti ja röyhkeästi. Hänellä ei ole kykyä tai halua myötäeläytyä toisen tilanteisiin tai tunteisiin. Narsismin avulla hän suojautuu pienuutta, avuttomuutta, keinottomuutta, kateutta ja riippuvuutta vastaan."

    Vaikuttaisi siltä, että eräällä henkilöllä tällä palstalla on tämä narsistinen persoonallisuushäiriö. Vihjeenä se että tämä henkilö on provoillut samasta automerkistä vuositolkulla nimimerkin suojista.

      
  • Kopionimimerkki: "Vaikuttaisi siltä, että eräällä henkilöllä tällä palstalla on tämä narsistinen persoonallisuushäiriö. Vihjeenä se että tämä henkilö on provoillut samasta automerkistä vuositolkulla nimimerkin suojista."

    Ja näköjään lisäksi harrastaa muiden nimimerkkien kopioimista. Säälittävää pelleilyä!

      
  • Nyt oikeasti kuka nimimerkin kopioikaan (AntiWhatCar?), niin yritä nyt rauhoittua äläkä ole aivan totaalinen idiootti.

      
  • Toistan ehdotukseni
    Tekniikan Maailman kannattaisi harkita että nimimerkin osana olisi esim. neljä pakollista numeroa tilauksesta se rajaisi näitä monilla nimimerkeillä esiintyviä viihdekirjailijoita.

      
  • "Tekniikan Maailman kannattaisi harkita että nimimerkin osana olisi esim. neljä pakollista numeroa tilauksesta se rajaisi näitä monilla nimimerkeillä esiintyviä viihdekirjailijoita."

    Meinaat, että palstasta pitäisi tehdä tilaajien keskinäinen kerho. Monikohan tämän palstan noin 10 keskustelijan piiristä jäisi jäljelle, jäisikö puoletkaan? Onhan täällä harvinaisen huono ilmapiiri, mutta ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa olisiko palsta tilaajien oma pikku piiri vai nykyinen myös ei-tilaajille sallittu pikku piiri.

    Uusia keskustelijoita tänne pikemminkin tarvittaisi ja ennen kaikkea myös muitakin kiinnostuksen aiheita kuin ainainen Volvo-vastaisuus vastaan BMW-ihannointi, joka on pilannut koko palstan.

      
  • Mp-autoilija et sitten ole huomannut tai paremminkin huomioinut teidän BMW-vastaisuutta olisi syytä noteerata myös se ettei mene tämäkin yksipuolisesti ns ohi. Tämä tarvitsee asenne-korjauksen ei muuta kyllä terve järki laittaa keskustelun asialliseen muotoon jota se parhaimmillaan on. Älkää helvetissä luovuttako niin helposti kun asenteen korjaus lähtee meistä jokaisesta itsestä.

      
  • Kuollut palstahan tämä on, muutama tyyppi väittelee autojen paremmuudesta kuin pikkupojat. Sinänsä Audi/BMW/ Mercedes -linja on ollut melko loogista keskustelua isolla budjetilla kehitetyistä premium-autoista ja innovaatioista.

    Ymmärrän, että Volvo-fanit haluavat haastaa, mutta hyvä olisi ottaa faktat huomioon. Volvot ja Saabit ovat aina olleet pienellä budjetilla kehitettyjä autoja. Kun Volvon omistaja on nyt kiinalainen, rahaa on saatu enemmän kehittelyyn. Vaarana on, että Volvo siirtyy kaikkine karvoineen Kiinaan (ei kuorma-autot, jolla nimestään huolimatta ei ole mitään tekemistä Volvo-autojen kanssa).

    Uudet Volvot s/v/xc90 ovat ottaneet todella ison harppauksen premiumin suuntaan, hattua tästä täytyy nostaa. Silti saksalaisiin on vielä matkaa kurottavana. Yksi ja sama 1,9-litrainen 4-pyttykone, iso televisio keskikonsolissa, siis ulkoa hyvä, mutta sisältä vanhanaikainen. Tarvitaan kojelautaan modernia luukkia ja turvallista näyttöä kuskin näkökenttään. Monilla em. alueilla VW Passat tai Skoda Superb on perempi valinta.

    Eli odotellessa seuraavaa s/v/xc90 -generaatiota, taas voidaan kiriä eroa saksalaisiin jos Kiinan kommunisti-Geely antaa rahaa.

      
  • "Kuollut palstahan tämä on, muutama tyyppi väittelee autojen paremmuudesta kuin pikkupojat. Sinänsä Audi/BMW/ Mercedes -linja on ollut melko loogista keskustelua isolla budjetilla kehitetyistä premium-autoista ja innovaatioista.

    Ymmärrän, että Volvo-fanit haluavat haastaa, mutta hyvä olisi ottaa faktat huomioon. Volvot ja Saabit ovat aina olleet pienellä budjetilla kehitettyjä autoja. Kun Volvon omistaja on nyt kiinalainen, rahaa on saatu enemmän kehittelyyn. Vaarana on, että Volvo siirtyy kaikkine karvoineen Kiinaan (ei kuorma-autot, jolla nimestään huolimatta ei ole mitään tekemistä Volvo-autojen kanssa).

    Uudet Volvot s/v/xc90 ovat ottaneet todella ison harppauksen premiumin suuntaan, hattua tästä täytyy nostaa. Silti saksalaisiin on vielä matkaa kurottavana. Yksi ja sama 1,9-litrainen 4-pyttykone, iso televisio keskikonsolissa, siis ulkoa hyvä, mutta sisältä vanhanaikainen. Tarvitaan kojelautaan modernia luukkia ja turvallista näyttöä kuskin näkökenttään. Monilla em. alueilla VW Passat tai Skoda Superb on perempi valinta.

    Eli odotellessa seuraavaa s/v/xc90 -generaatiota, taas voidaan kiriä eroa saksalaisiin jos Kiinan kommunisti-Geely antaa rahaa."

    Kun otetaan huomioon että narsistinen persoonallisuushäiriö on olemassa jo syntymästä lukien, niin keneltä olet WhatCar tämän narsistisen persoonallisuushäiriön oikein perinyt ?

      
  • Derrick DE: Kun otetaan huomioon että narsistinen persoonallisuushäiriö on olemassa jo syntymästä lukien, niin keneltä olet WhatCar tämän narsistisen persoonallisuushäiriön oikein perinyt ?

    Jälleen taas kerran tämä Derrick DE, AWC, Ajattelija, ym. nm:jä menee henkilökohtaisuuksiin. Tällä alueella on syytä olla varovainen mahdollisista seurauksista.

      
  • Psykopaatin käyttäminen herjaamis mielessä on siinä rajoilla jolla mennään jotta hieman jäitä hattuun.

      
  • "Jälleen taas kerran tämä Derrick DE, AWC, Ajattelija, ym. nm:jä menee henkilökohtaisuuksiin. Tällä alueella on syytä olla tietoinen mahdollisista seurauksista."

    Tässä on tuo narsistisen persoonallisuushäiriön määritelmä.

    ”Henkilöitä, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö arvioidaan olevan noin 1 % väestöstä ja 2-16 % potilasaineistosta. Narsistinen persoonallisuushäiriö on oireyhtymä, johon kuuluvat muun muassa seuraavat piirteet: itsekeskeisyys, manipuloivuus, hallitsevaisuus ja tunteettomuus. Tunnetasolla tällainen ihminen on pinnallinen, impulsiivinen, kateellinen, toisia omiin tarpeisiinsa käyttävä, ihailua vaativa, itsestään ja ominaisuuksistaan suuria kuvitteleva, vastuuton, ei koe syyllisyyden tuntoa ja lisäksi hänellä on empatian puute. Hän ei ota riittävästi huomioon muita ihmisiä tai heidän tarpeitaan ja oikeuksiaan, vaan käyttäytyy ylimielisesti ja röyhkeästi. Hänellä ei ole kykyä tai halua myötäeläytyä toisen tilanteisiin tai tunteisiin. Narsismin avulla hän suojautuu pienuutta, avuttomuutta, keinottomuutta, kateutta ja riippuvuutta vastaan.”

      
  • tracktest:
    "Mp-autoilija et sitten ole huomannut tai paremminkin huomioinut teidän BMW-vastaisuutta olisi syytä noteerata myös se ettei mene tämäkin yksipuolisesti ns ohi. Tämä tarvitsee asenne-korjauksen ei muuta kyllä terve järki laittaa keskustelun asialliseen muotoon jota se parhaimmillaan on. Älkää helvetissä luovuttako niin helposti kun asenteen korjaus lähtee meistä jokaisesta itsestä."

    BMW-kuskit tuntuu olevan niitä kaikkein herkkänahkaisimpia. BMW-vastaisuutta on jo se, kun ajaa jollain muulla automerkillä, eikä ole harkitsemassa BMW:n ostamista.

    Miten suhtautuisit, jos joku tulisi BMW-keskusteluketjuihin suoltamaan tarkoituksellista provokaatiota BMW:stä, samaan tyyliin kuin täällä yksi nimimerkki tekee koko ajan Volvosta.

    Vaikkapa näin:
    "Uusi BMW 5-sarja on ottanut todella ison harppauksen premiumin suuntaan, hattua tästä täytyy nostaa. Silti muihin premiumeihin on vielä matkaa kurottavana. Muotoilultaan siis ulkoa hyvä, mutta sisältä vanhanaikainen ei edes isoa kosketusnäyttöä. Tarvitaan kojelautaan modernia luukkia ja turvallista näyttöä kuskin näkökenttään. Monilla em. alueilla VW Passat tai Skoda Superb on perempi valinta.

    Eli odotellessa seuraavaa 5-sarjan-generaatiota, taas voidaan kiriä eroa muihin premiumeihin, jos vaan tuotekehittely antaa rahaa."

      
  • Niin, eihän tuo istu BMW:n määritelmään mitenkään siksi se ei ole uskottava millään muotoa.

      
  • Meinaatko sitten, että nämä tänne suolletut tekstit olisi aina täysin uskottavia ja vailla minkäänlaista tarkoituksellista provokaatiota? Voidaan sanoa ihan sama eli, että useimmiten eivät ole uskottavia millään muotoa.

      
  • Mielestäni osan tekstistä mitä tänne kirjoitetaan kannattaa laittaa jonkinlaisen suodattimen läpi. Osa kirjoittajista on mukana vain provosointi mielessä ja olen saanut osani tästä paskasta täysin aiheetta. Puolustaudun kyllä tarvittaessa jos näen sen aiheelliseksi. Itsehillintäni yleensä pitää, mutta joskus kaipaisi moderaattorin apua kun häiriköinti on puhdasta trollausta.

      
  • Mp-autoilija, säälittävää kirjoittelua. Tiedetään että Audi/BMW/Mercedes ovat premiumia. Kuten kirjoitin Volvolla on pyrkimys myös sinne, kakku kaunis päältä, mutta iso töllö keskikonsolissa ja 1,9-litr. 4-pyttykone vaativat vielä töitä.

    Ja Mp-autoilija, BMW:een ei tarvi kiriä yhtään mitään ollessa paras premium ja kehitysbudjetit noin 10x Volvon vastaaviin. Mitä tästä seuraa.. paras teknologia, turvallisuus, varustelu ja ennen kaikkea LAATU. Ovet ja sovitukset paikallaan.

      
  • WhatCar:
    Jospa keskittyisit noihin BMW-asioihin vaan ja jättäisit tämän Volvo-ketjun jo rauhaan. Ymmärtääkseni kyse on kuitenkin aikuisesta ihmisestä sinunkin osaltasi, vaikka ei siltä aina vaikutakaan.

      
  • Mp-autoilija, jälleen droppaa, ei ilmeisesti mene perille. Volvo on hyvä auto, ei Mercedeksen haastaja mutta hyvin haastaa Passattia ja Superbia. Katso TM:n viimeinen vertailu 1/17, Mersu oli täysin ylivoimainen Volvoon nähden ja Audi A6, 6 vuotta vanhana mallina jakoi uuden Volvon kanssa about 2-sijat. Maaliskuussa tulee uusi A6, mites sitten suu pannaan?

    Tässä Volvolle mietittävää:
    http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kian-uusi-huippumalli-jahtaa-saksalaisia-premium-kilpailijoita/PhsGUv8V

      
  • "Ja Mp-autoilija, BMW:een ei tarvi kiriä yhtään mitään ollessa paras premium ja kehitysbudjetit noin 10x Volvon vastaaviin. Mitä tästä seuraa.. paras teknologia, turvallisuus, varustelu ja ennen kaikkea LAATU. Ovet ja sovitukset paikallaan."

    Sähkötyön laatukin on huipussaan, mitä nyt silloin tällöin on pieniä oikosulkuja niin että koko auto palaa poroksi.

    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005053810.html?ref=og-ref-search.yahoo.com

      
  • Jos Kia Stinger kiinnostaa, niin miksi et avaa siitä uutta ketjua. Täällähän on pulaa keskusteluaiheista, kun kaikki on pelkkää Volvon dissausta ja BMW:n ylistystä.

    Hyvähän se on, että vaihtoehtoja riittää, mutta tuossa on jotenkin vähän liikaa muotoilullista yritystä. Sellainen Volvon tapainen rauhallinen tyylikkyys puuttuu. Kai sitä suorituskykyä yritetään korostaa kaiken maailman helmalevityksillä edessä ja takana ja menee vähän jo överiksi. Hyvää on 5-ovisuus, mutta sekin on osittain pilattu surkean pieneltä näyttävällä lastausaukolla. Sisällä on jotain Alfa yhtäläisyyksiä, mutta aika rauhaton tunnelma ja pelkästään mustaa ja harmaata sisältävä sisusta on synkkä. Jos ominaisuudet on kohdallaan, niin toki se pelastaa paljon.

    Miksi jankkaat tuota Volvoa ja Mersua koko ajan? Oma mielipiteeni on pitkälti sama kuin Antti Liinpäällä linkittämässäni Kaaran vertailussa. ”Jos ei rahalla olisi väliä, niin Mersu, mutta koska rahalla on väliä ja Volvossa saa vähemmällä rahalla todella paljon hienoa autoa, niin Volvo.”

    Tämän hetken tyylikkäin malli luokassaan on S90/V90 ja turha siitä on jänkätä, koska se on minun mielipiteeni. Tuo on vaan liian iso minulle ja turhan kalliskin bensamoottorilla, joten odottelen Volvolta V60 ja uutta Opel Insigniaa sekä VW Arteonia. Tuossa kiinnostavin joukko omalta kannaltani tällä hetkellä, mutta kaikki vaan ovat tulevia malleja, Insignia tosin jo esitelty. Varmaan kannattaa odotella autoveron mahdollista poistumistakin ennen autovalintaa, joten mitään kiirettä ei asian suhteen ole, kun on hienosti toimiva, erinomainen auto nytkin alla.

      
  • Volvo S/V90:lle historian paras törmäystestitulos Euro NCAPissa:

    http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/jenkki-ikoni-ford-mustang-floppasi-tormaystesteissa-volvolle-ennatystulos/

    Jotkut ovat epäilleet Volvon törmäyksenestojärjestelmiä. Tässä vastaus epäilijöille.

    "Mainio passiivinen törmäysturvallisuus sai tukea loistavasti toimineesta automaattisesta hätäjarrutusjärjestelmästä, joka esti törmäyksen kaikissa testitilanteissa – myös jalankulkijatilanteissa. Volvon arvosana aktiivisesta turvallisuudesta oli 93 prosenttia."

      
  • Auto-m: "Volvo S/V90:lle historian paras törmäystestitulos Euro NCAPissa"

    Älä vääritele tulosta. Otsikossa sanotaan tarkasti näin: "Volvon uusi S/V90 ylsi Euro NCAP –törmäystestiohjelman historian parhaimpiin pisteisiin." Siis menee parhaiden kanssa samaan luokkaan.

    Eli kun tuloksia katsoo:

    • Volvo jakaa aikuisten suojatason Mersun kanssa (95%), mutta Alfa Romeo Giulia (98%) on näitä parempi
    • Mersu (90%) on Volvoa (80%) parempi etenkin lapsiturvallisuudessa sekä jalankukijatörmäyksessä (77% - 76%)
      -Volvon turvavarustelu vakiona on selkeästi kattavampi kuin Mersussa vakiona (93 - 62%).
      
  • S90 on testattu jo aikapäiviä sitten jenkkien IIHS:n testissä.
    Siihen on tullut ajovalot ja lastenistuimen kiinnitykset uutena kohtana. Törmäystesteistä Volvolle kaikista kohdista Good ja kokonaisarvosana Superior. Valoista arvosana Marginal Inscription-mallille ja peräti Poor Momentum-mallille. Eiköhän noin tiukan arvosana-asteikon myötä ala vähetä ajovalojen jatkuva huonontuminenkin. Lastenistuinten kiinnitykset sai arvosanan Acceptable.

    IIHS testi on ollut jo pitkään paljon tiukempi kuin EuroNCAP, kun siinä on osittainen etutörmäys, katon vahvuustesti ja sivutörmäys korkeampaa SUV-autoa mukaillen.

    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/s90-4-door-sedan

    2016 vuoden BMW 5-sarja ei selvittänyt osittaista etutörmäystä kuin arvosanalla Marginal, joka on nippa nappa hyväksytty.

    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/5-series-4-door-sedan

      
  • Näin Euro Ncapin turvallisuusjohtaja kommentoi Volvon koko tulosta.

    "Volvo har investerat i säkerhet och gjort avgörande teknik standardutrustning över hela modellprogrammet. Resultatet talar för sig själv – en mycket imponerande femstjärnigt betyg, säger Michiel van Ratingen, säkerhetschef vid Euro NCAP."

    http://www.vibilagare.se/nyheter/hogsta-betyg-volvos-sakerhet

      
  • Ruotsin Automotorsportin mukaan Volvo XC 90, Volvo S90 ja Volvo V90 ovat EURO Ncap-testin historian kolme turvallisinta autoa.

    "Men om tar dagens betyg för Volvo S90 samt systermodellen V90 och lägger ihop de med krocktestet av suvmodellen XC90 (som testades 2015) så har Volvo de tre säkraste bilarna som testats av Euro NCAP."

    Tässä koko artikkeli.

    "Om det flyger champagnekorkar över Hisingen så är det helt i sin ordning. Den europeiska säkerhetsorganisationen Euro NCAP ger nämligen Volvo S90 och V90 fem stjärnor och de högsta betygssiffrorna som man uppmätt.

    Betygssiffrorna som Euro NCAP delar ut moderniseras och blir strängare, år för år. Men om tar dagens betyg för Volvo S90 samt systermodellen V90 och lägger ihop de med krocktestet av suvmodellen XC90 (som testades 2015) så har Volvo de tre säkraste bilarna som testats av Euro NCAP.

    Den kategori som Volvo S90 och V90 sorteras in i av Euro NCAP är "Premium Car". För att hitta något i samma kategori som går att jämföra med får vi titta på krockbetygen av Mercedes E-klass, som testades under 2016. E-klass fick bättre betyg för passagerare (90 mot 80 procent) medan S90/V90 överglänste när det gäller förarassistanssystem (93 procent mot E-klassbetyget 62 procent).
    Generellt verkar det inte finnas några direkt svaga punkter hos Volvo S90 och V90, enligt Euro NCAP. Däremot lyfter man fram förarassistanssystemen som får beröm och de högsta betygen som getts, enligt de senaste kraven. Volvos "City Safety" fungerar bra i alla de miljöer som det testas och kan på egen hand bromsa bilen, upptäcka fotgängare och hålla bilen på rätt kurs.

    Även fotgängarskyddet på Volvo S90/V90 bedöms som bra, med betygssiffran 76 procent. Volvo använder ett system som detekterar påkörning och då skjuter upp motorhuven i bakkant, vilket ger ett extra säkerhetsavstånd ner till motorn. De olika testmomenten går att se i Euro NCAP:s video som finns längre ned på sidan."

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20170125/euro-ncap-volvo-s90-och-v90-far-fem-stjarnor-och-toppbetyg-i-sakerhet/

      
  • "Älä vääritele tulosta. Otsikossa sanotaan tarkasti näin: ”Volvon uusi S/V90 ylsi Euro NCAP –törmäystestiohjelman historian parhaimpiin pisteisiin.” Siis menee parhaiden kanssa samaan luokkaan."

    Riittämättömät turvavarusteet vakiona on se E-sarjan suurin puute, kun arvosana oli vain 62 % Safety Assist - osiossa. Ero on todella suuri Volvoon nähden koska Volvo sai Safety Assist-osiossa pistelukeman 93 prosenttia. Tämä on se ratkaiseva ero autojen välillä.

    Tässä taannoin yritin painottaa törmäyksenestojärjestelmien tärkeyttä turvallisuuden kannalta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit