Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

1091 kommenttia
1181921232437
  • Aikoinaan meno täällä oli aika paljon rajumpaa kuin nyt. Tämä on puuhastelua siihen nähden kun ketjuja lyötiin moden toimesta kiinni harva se viikko.

    Auto-m taisi sinunkin takiasi mennä muutama ketju aikoinaan kiinni, kun Julle85 pisti kasettisi täysin jumiin.

      
  • Kyllä tracktest tiedät ettei tälläistä humpuuki pastaa mihin pääsee vapaasti nimimerkillä kertomaan satuja suljeta jos joku yrittää puhkaista sinun unikuplan bmweestä.

      
  • Quu = trolli.

      
  • Kiitosta vaan tittelistä, se taitaakin olla korkein arvonimi minkä ei bmw:n ystävä saa.

      
  • Annan vinkin älä ota osaa sellaiseen keskusteluun mistä et tiedä etkä ymmäärrä mitään. Ei silti millään pahalla.

      
  • Kyllä minäkin osaan kopioda kuvia ja omia mieltymyksiä tukevia testejä lehdistä.

      
  • Derrick: "740 GLE, en näistä ajamisen asioista välttämättä kaikkea ymmärrä. Sen voin kuitenkin todeta että tässä Vi Bilägaren testissä E-sarjan ajokäytös normalisoitui vasta kun 20 tuuman vanteiden tilalle vaihdettiin pienemmät pyörät, taisi olla 18 tuuman pyörät jotka laitettiin alle. Sellaista luin että alustaa ei ollut sovitettu toimimaan 20 tuuman pyörien kanssa. Kai tässä Vi Bilägaren havainnossa on jotakin perää, vaikka vähän uskomattomalta tänä kuulostaakin tämmöiselle maallikolle."

    En missään tapauksessa lähde kiistämään tuota, etenkään kun ei ole omakohtaista kokemusta, enkä edes ymmärrä, mitä noiden rengaskokojen toiminnasta pitäisi odottaa? Mutta hyvä kun tuli esille, koska jos tarvii 20" vanteita, on tämä havainto syytä ottaa huomioon valinnassaan.

    Oman Avantgardeni minulle sopimattoman suuret 17" vanteet on vaihdettu käyttötilanteessani paremmin toimiviin 16-tuumaisiin, joten jätän suosiolla isot rengaskoot asiasta ymmärtävien kommentoitavaksi.

    Minun rengasvalinnassani näkyy se, että ajan nopeat ratakierrokseni moottoripyörällä ja meidän mökin pihalla hinataan naapurin katumaasturia ennen kuin minun takavetoistani. Näistä arvostuskysymyksistä on turha kilpailla. Valitaan mieluummin itse kukin omaan käyttötilanteeseensa sopivat pelivehkeet.

      
  • Jokeri: "Samaa ilmenee matkailussa, ei sinne kanarialle ainakaan mennä kun siellä ei ole muita kuin Suomalaisia!"

    Niinpä. Itse asiassa vielä all-inclusive on loistava valinta kolmen sukupolven lomalle. Keskimmäinen sukupolvi joutuu käydä kädestä pitäen näyttämässä nuoremmille ja vanhemmille(en) mistä mitäkin löytyy. Lopun voi sen jälkeen delegoida koululaisten kieliharjoitukseksi ja saa itsekin vähän lomaa joutumatta kokopäiväiseksi matkaoppaaksi muille.

    Päätilaa en voi valitettavasti jättää rauhaan, ja syy on tällä kertaa pääni sisäpuolella. Jotkut eivät oikeasti näytä ymmärtävän vaikka kuinka nätisti yritän sanoa, että eri ihmiset tarvitsevat tilaa eri suuntiin. Minua ei nappaa pätkääkään, vaikkei kukaan muu tykkäisi minun autostani, tai saman automerkin eri malliversiosta. Mutta myönnän ottavani nämä ehkä vähän liian henkilökohtaisesti, koska minua harmittaa aiheeton valehtelijaksi leimaaminen, perustelulla "pakkohan sinne on 20 painoindeksillä pitkäselkäisen mahtua, kun kerran lyhytselkäinen paksu äijäkin mahtuu"?

    Minusta tuossa väitteessä ei ole mitään logiikkaa, mutta sitä minulle silti tarjotaan jatkuvasti.

      
  • Moottori lehdessä oli sellaiset kehut että Trollikin alkaa lämpenemään.
    Volvo ja Mersu tippui kuin ellunkanat Audin kassa joutuu vielä arpomaan.
    Aikaisemmat kokemukset Audin ohuista kolhualttiista pelleistä ei kyllä oikein miellytä.

    Koeajo: huippuunsa jalostettu seitsemäs sukupolvi – BMW 520d A
    xDrive Business M-Sport

    BMW:n viitossarjan uudistuminen on aina tapaus. Koeajossamme esiintyi edukseen BMW 520d A. Hyvää: ajettavuus, mukavuus, kuskin paikka, viimeistely, taloudellisuus. Huonoa: rivikuutosten hintalisä, elekielen vaikeus.

      
  • 740 GLE olet enemmän kuin oikeassa rengaskokojen suhteen. Olen itsekkin pienentänyt tälle talvelle rengaskokoja (leveyksiä) ja aion tehdä niin myös kesärenkaiden kohdalla kun ostan keväällä uudet renkaat autooni. Mitä lähempänä ollaan autonvalmistajan suosituksia rengaskokojen suhteen sen parempi ajettavuus saavutetaan.

      
  • Derrick:"Volvon tilojen moittimista en ymmärrä lainkaan, koska tässä KaaraTV:n videossa 190-senttinen Antti Liinpää mahtuu istumaan takapenkille hyvin sekä korkeussuunnassa että pituussuunnassa.
    Sehän on hyvä, jos on taksikuskin vartalo. Jos taas vartalo on enemmän kestävyysurheilijan muotoinen, voi käydä kuten tälle kuvan 181-senttiselle mannekiinille:

    http://www.mese.fi/forum/userpix/6676_V90_takana_1.jpg

    Ja ettei tarvitse kuitata, että kuvassa vain (lyhyet) hiukset hipovat kattoa, niin varmistan vielä asiayhteydenkin. Kuvan 181-senttinen hukkapätkä istuu FARMARIVOLVON takapenkillä. S90:ssa saman koehenkilön päälaki olisi ulkona kattoluukusta.

    Usko tai ole uskomatta, minun puolestani tämä riittää nyt. Jos ei aio istua takana, se on ihan OK. Jos omat lapset ovat pieniä Volvo käy varmaan hyvin. Mutta älkää viitsikö enää valehdella, että auton sisätilat ovat vain jalkatilaa ja leveyttä, koska kaikille meistä se ei ole totta.

    Eri ihmiset tarvivat tilaa eri suuntiin.

    Derrick: "Lisäksi hän kertoo, että Volvon takapenkille mahtuu hyvin istumaan kaksi isokokoista aikuista."
    Liinpää ja Arhinmäki varmasti mahtuvatkin. Minullakaan ei ole leveyden eikä jalkatilan suhteen mitään valittamista. Ellei päätilaa tarvi paljon, S90 takapenkki on ihan hyvä.

    P.S. miten saan kuvan näkymään suoraan tässä testin seassa ilman että lukijan pitää klikata linkki auki?

      
  • 740 GLE kymmenen pistettä äskeisistä vastauksista.

      
  • Onhan tuosta korkeudesta jauhettu jo tarpeeksi. Tässä lienee hyvä loppukaneetti. AutoGefuhlin V90 esittelyvideossa 186 cm toimittaja istuu takapenkille. Tilaa on hyvin korkeussuunnassa, mutta autossa on panoraamakattoluukku. Kommenttien mukaan pääntilaa on saman verran kuin S90:ssä ilman kattoluukkua. Max pääntilan haluava valitsee V90:n ilman panoraamakattoluukkua. Omat kommentit on, että normaali 2 m pitkä mahtuu V90:n takapenkille pääntilan puolesta, jos ei ole kattoluukkua, koska itselläni oli V90:ssä niin reilusti pääntilaa 190 cm pitkänä ja myös melko pitkäselkäisenä. Jokainen autoa valitseva tehköön oman testinsä takapenkin riittävyydestä.

    Videosta kohdasta 24:15

    Kohdassa 23:07 testaaja kertoo pituutensa.

    P.S Tämä HD-tasoinen, yli tunnin video on hyvä myös tracktestille Volvon sisätilojen laatuvaikutelmaan tutustumisessa.

      
  • Mopoautoilija: "Täältä puuttuu kokonaan muista kuin premiumluokan automerkeistä kiinnostuneet keskustelijat. Ja ne on karanneet kun heille ei ole mitään keskusteltavaa täällä. Itsekin tällä hetkellä olisin kiinnostuneempi Opelin ja VW:n tietyistä malleista kuin mistään premium-merkeistä, mutta minkäs teet, ei täällä niistä keskustella."

    Miksi sitten kiukuttelet väkisin täällä? Olisiko tuossa sinulle sopivampia foorumeita:

    https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=5&t=254528

    http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34236.msg588757;topicseen#new

      
  • FARwd:
    Sinullekin sitten tervemenoa BMW foorumeille kiukuttelemaan.

      
  • Kiitos vain, seurannassa ovat viikottain, eikä mitään syytä kiukutella. :)

      
  • Tämän nelikon erot joutuu ratkaisemaan makuasioilla.
    Ainoa vaihtoehto on pappamalli ja Volvon lituska vaikutelma sekä korin sovitusten vaihteleva laatu tiputtaa sen pois. Volvon pitää myös huolen siitä ettei Suomen epätasainen tien laatu pääse unohtumaan.
    Mersun jykevä etupää ja suippo takapää on kuin eri autosta.
    Kuskinpaikalta auton pitää olla auto ei sähkölaitoksen valvontakeskus.
    Jäljelle jää siis BMW ja Audin parkkipaikka allergia tulikin jo mainittua.

      
  • 740 GLE

    Jokeri: ”Samaa ilmenee matkailussa, ei sinne kanarialle ainakaan mennä kun siellä ei ole muita kuin Suomalaisia!”

    Niinpä. Itse asiassa vielä all-inclusive on loistava valinta kolmen sukupolven lomalle. Keskimmäinen sukupolvi joutuu käydä kädestä pitäen näyttämässä nuoremmille ja vanhemmille(en) mistä mitäkin löytyy. Lopun voi sen jälkeen delegoida koululaisten kieliharjoitukseksi ja saa itsekin vähän lomaa joutumatta kokopäiväiseksi matkaoppaaksi muille.

    Osapuilleen näin!

    Olet monta vuotta ansiokkaasti omia tilantarpeitasi täällä perustellut.
    Kuitenkin tasaisin väliajoin ihmetellään, että kuinka paljon ilmaa pään yläpuolelle tarvitaan. Samojen kirjoittajien toimesta. Ihmettelen.

      
  • 20 tuuman vanteilla E-sarja pomppi kuin sammakko Vi Bilägaren testin mukaan. Älkää ostako E-sarjaa 20 tuuman vanteilla.

    "Men den stora frågan så här långt fram i testet gällde varken Volvo eller Audi. Vad hela testlaget istället började fundera över var: hur kan E-klass prestera så dåligt när det gäller köregenskaper och fjädringskomfort? Det är inte likt Mercedes, som brukar vara på topp när handlar om dynamiska egenskaper. Vi bestämde oss för att låta Mercedes undersöka testbilen (de hittade inget fel) och samtidigt plocka ut en annan E-klass och köra om vissa av proverna. Det ”nya” Mercan hade exakt samma chassisättning, komfort med 15 mm sänkt markfrigång, som den första bilen.Skillnaden var hjulen. Istället för 20-tumsfälgar med 245/35-däck fram och 275/30 bak var utbytesbilen försedd med 18-tumsfälgar med 245/45-däck runt om. Och vips, så blev körupplevelsen en helt annan. Undanmanövern klarades med glans, nästan lika bra som Volvo. Vi gjorde även en ny tur på vår speciella chassitestarsträcka med fullt godkänt resultat. Även komforten över korta, tvära gupp blev bättre. Slutsats: undvik de extrema 20-tumshjulen om du köper en E-klass. De funkar inte alls ihop med chassit. Märkligt förresten att Mercedes släpper iväg bilen med den däckuppsättingen. Slarv med utprovningen eller? En sak till som kan vara bra att veta om nya E-klass är att 220 d SE Edition under resten av året säljs till ett kampanjpris – 375900 kronor – som ligger en bra bit under det riktpris vi använt oss av i våra testkalkyler."

      
  • MP-autoilija: "Kommenttien mukaan pääntilaa on saman verran kuin S90:ssä ilman kattoluukkua."

    Minun painollani ero on selvä ja V90 eduksi, luukulla tai ilman. Kattoluukullisenkin V90 takapenkillä voin istua ihan kuten haluan auton kuorista välittämättä, vain päätä kääntäessäni huomaan hiusten jossain tilanteessa hipovan kattoa. S90 on selvästi matalampi. Tilanne saattaisi tosin muuttua, jos simuloisin aikamiehen painoa ottamalla vaimoni syliini?

    Semmoisen vihjeen voisin antaa minkä tahansa tämän kokoisen auton omistajille, että kokeilkaa edes joskus ihan huviksenne vähän pidempi matka takapenkillä. Kuten jo osoitettiin, useimmille myös tämän tyylilajin matalimmat ovat täysin riittävän tilavia ja takana saa näissä autoissa yllättävän mukavaa ja stressitöntä kyytiä.

      
  • 740GLE:
    Jos ei aio istua takana, se on ihan OK.

    Jos sinä et aio istua takana. Siitähän tässä on kyse.

    Jos omat lapset ovat pieniä Volvo käy varmaan hyvin. Mutta älkää viitsikö enää valehdella, että auton sisätilat ovat vain jalkatilaa ja leveyttä

    Ehkä valehtelu on väärä termi, mutta liioittelua sinä ainakin tuossa harrastat.

    Pienet lapset ja 181(+) senttinen ei ensinnäkään ole sama asia. Siihen väliin mahtuu vaikka mitä ja kyllähän tämä mallinukke Liinpää todistaa että aikuinen mahtuu taakse.

    koska kaikille meistä se ei ole totta. Eri ihmiset tarvivat tilaa eri suuntiin.

    Kokonaispituutta ("181" jne) ja takatiloja arvioitaessa ei voida tosiaan tarkastella kuin yleistasoa. "Tasamittasuhteisilla" vartaloilla varmasti tilat Volvossakin riittää. Siksi pitäisikin katsoa asiaa vaikkapa selän pituuden mukaan: jos laitetaan vaikkapa 1 kpl 181cm:n ja 1 kpl 205cm istumaan taakse, niin ei olisi mahdotonta, että ensimmäisellä voi tosiaan päätila loppua kesken ja olla hulppeat jalkatilat, mutta toisella päätila riittää ja vain jalkatilat loppuvat!

    Mikä on siis totuus? Ei ainakaan se, että "lapsille varmaan ihan OK", eihän? Etenkin jos jonkun kolmannen tapauksen mukaan (190cm:n?) mielestä tilat on riittävät sekä että. Sen takia spekseissä ilmoitetaan takatiloista juurikin useita eri mittoja. Mukana on kuin onkin sentit istuimesta kattoon, eikö vain.

    En tiedä että autojen takatiloja tehtäisiin "pitkäselkäisille ja lyhytjalkaisille" tai "pitkäjalkaisille ja lyhytselkäisille". Saati "pitkille", "lyhyille", tai "aikuisille" ja "lapsille". Pitäisikö valmistajien ilmoittaa vielä, että "taakse mahtuu 2 keskimittaista lihavaa ja 3 samanmittaista laiheliinia"?? Mikä on keskimitta? Mikä on lihava tai laiha?

    Italian standard ape on sinullekin varmaan tuttu vanhastaan?

      
  • Kumppani: "Jos sinä et aio istua takana. Siitähän tässä on kyse."
    Ei ole. Itselleni minä sitä tilaa olen vailla. Tähän mukavaan matkustustapaan silloin kun en aja itse totuin jo aikanaan uudehkon 740 GLE:n takapenkillä. Älä heijasta omia ennakkoluulojasi minuun:

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

    Kumppani: "Ehkä valehtelu on väärä termi, mutta liioittelua sinä ainakin tuossa harrastat.
    Sitaatti esiin, missä liioittelin? Se 181-senttinen olen minä, eikä sillä mitalla pääse edes perheen pisimmäksi.

    Kumppani: "Pienet lapset ja 181(+) senttinen ei ensinnäkään ole sama asia. Siihen väliin mahtuu vaikka mitä ja kyllähän tämä mallinukke Liinpää todistaa että aikuinen mahtuu taakse."
    Juuri siksi en niin väittänytkään, luitko sinä ollenkaan mitä kirjoitin? Tässä selvennys: Jos, toisin kuin minä, ei itse istu takana ja jos, toisin kuin minulla, lapset ovat pieniä, silloin voi takapenkin tilat jättää arvostelematta, koska ne riittävät kuitenkin.

    Jos Volvon takatilat riittävät, sellaisen voi ostaa aivan huoletta piittaamatta siitä, että vanha Volvomies ei nyky-Volvoon mahdu. Kun omaksuu jo ehdottamani "mä halusin tällasen" valintaperusteen, ei tarvitse todistella itselle sopivan valinnan riittävyyttä universaalisti kaikille muillekin.

    Liinpää todistaa että Liinpää mahtuu. Myös keskimittaa pidempi keskimääräisillä vartalon mitoilla mahtuu. Mutta niillä, joilla tulee korkeussuunnassa ahdasta, tässä vertailussa pää kolahtaa kattoon ensimmäisenä Volvossa.

    Kumppani:"Pitäisikö valmistajien ilmoittaa vielä, että ”taakse mahtuu 2 keskimittaista lihavaa ja 3 samanmittaista laiheliinia”?? Mikä on keskimitta? Mikä on lihava tai laiha?"
    Miksi ihmeessä? En minä ainakaan mitään mittausnormia tarvitse, kun istumapaikkojen tilat saa selville helposti istumalla autoon. Jos sinä tarvitset tuollaista normia, niin perusteletko? Jos et, niin polta olkiukkosi itse, koska minä en tuota ole ollut vailla.

    Joo, ISA on tuttu kaveri, eikä edes taruolento. Siksi ohjaamonkin säädettävyys on hyvä asia.

      
  • Jos olisin WhatCar, niin listaisin näin BMW:n puutteet.

    • BMW ei kulje suoraan Suomen teillä

    • takavetoisen BMW:n etenemiskyky on surkea syvässä lumessa, jos ostaa BMW:n, niin auton tulee olla nelivetoinen

    • BMW on huonoimpia autoja moottoririkko-tilaston mukaan, espanjalaisen Seatin tasoa

    • 520d:n kulutus on litran korkeampi kuin vastaavassa Mersussa

    • BMW:n lisävarustehinnat ovat järjettömän korkeita

    • kosketusnäyttö on liian etäällä kuljettajasta, näyttöön joutuu kurottamaan, tämä vaarantaa liikenneturvallisuutta

    • jos hankkii pimeänäköjärjestelmän lisävarusteena, niin näyttöä joutuu ainakin jossain määrin seuraamaan, mikä heikentää liikenneturvallisuutta varsinkin jos näyttöä ei saa mittariston kohdalle

    • 5-sarjan BMW näyttää tila-autolta linjakkaan Volvo S90:n rinnalla

      
  • Seuraava TM sisältää talvitestin, sittenhän sen nähdään pääseekö takavetoisella lumessa yhtään mihinkään ja toimiiko urealaittesto pakkasessa?

    Jo ennen sitäkin lienee kohtuullista liittää suoraan kulkemattomuus ja heikko etenemiskyky BMW:n ohella myös Mersun ominaisuudeksi 20" renkailla.

    OM654 dieselin pitkästä ketjusta ei ole vielä näyttöjä, mutta omat epäilykseni olen jo esittänyt tällä foorumilla.

      
  • 740GLE:
    Kumppani: ”Ehkä valehtelu on väärä termi, mutta liioittelua sinä ainakin tuossa harrastat. Sitaatti esiin, missä liioittelin? Se 181-senttinen olen minä, eikä sillä mitalla pääse edes perheen pisimmäksi.

    En minä tuota kuvaa tarkoittanutkaan. Minusta seuraavassa on jo liioittelun makua:
    Jos ei aio istua takana, se on ihan OK. Jos omat lapset ovat pieniä Volvo käy varmaan hyvin.

    Ei tämäkään pidä laajasti ottaen ihan paikkansa:
    luitko sinä ollenkaan mitä kirjoitin? Tässä selvennys: Jos, toisin kuin minä, ei itse istu takana ja jos, toisin kuin minulla, lapset ovat pieniä, silloin voi takapenkin tilat jättää arvostelematta, koska ne riittävät kuitenkin.

    Voidaanhan ne arvostella, vaikka ei olisi lapsia ollenkaan. Aikuisia sinne mahtuu myös. Tosin rajansa on kaikilla autoilla.

    Mutta älkää viitsikö enää valehdella, että auton sisätilat ovat vain jalkatilaa ja leveyttä, koska kaikille meistä se ei ole totta

    Ei minusta kukaan varsinaisesti valehdellut, jos väittävät että pitkäkin mahtuu autoon. Mutta jos haluat puhua ruumiinosien mittasuhteista kokonaispituuksissa ja niiden vaikutuksesta etu- ja takatiloihin, niin sitten ei vaan saa puhua pelkästä pituudesta päästä varpaisiin. Se tosiaan hämää, olen samaa mieltä ja se taisi hämärtyä siksi joillekin kommentoijillekin.

    En minä ainakaan mitään mittausnormia tarvitse, kun istumapaikkojen tilat saa selville helposti istumalla autoon.

    Aivan! En ole havainnut kenenkään kiistävän, että aina löytyy poikkeuksia mittasuhteissakin. Oletko sinä?

    Jos sinä tarvitset tuollaista normia, niin perusteletko? Jos et, niin polta olkiukkosi itse, koska minä en tuota ole ollut vailla.

    Joku tuolla juurikin taisi olkinukkeilla, että älkää viitsikö enää valehdella, että auton sisätilat ovat vain jalkatilaa ja leveyttä, koska kaikille meistä se ei ole totta

    Niin, en tiedä mitä eroa on kirjoitella siitä sinun tyyliisi (täsmällisemmin ilmaistuna) istuinkorkeutta ajatellen pelkästään. Ihan yhtä hyvin jonkun "leveän" vartalon omaava voisi sitten kirjoitella vähän liioitellen, ettei valehdeltaisi, että S90:n tai MB E olisivat leveitä, koska kaikille meistä se ei ole totta, koska tämä ja 2 samavartaloista lasta eivät mahdu takapenkille ja vähän ahistaa kaksistaankin. Eikä kirjoittaja "olisi edes perheen levein". Jne.

      
  • 740 GLE; "Seuraava TM sisältää talvitestin, sittenhän sen nähdään pääseekö takavetoisella lumessa yhtään mihinkään ja toimiiko urealaittesto pakkasessa?

    Jo ennen sitäkin lienee kohtuullista liittää suoraan kulkemattomuus ja heikko etenemiskyky BMW:n ohella myös Mersun ominaisuudeksi 20″ renkailla. "

    Renkailla on pilattu monta hyvää autoa vetotapaan katsomatta. Itse asiassa Suomen talveen sopimattomat leveät renkaat ja mahdollisesti vielä rungoltaan sopimattomat kyseiseen autoon, pilaavat sen "ajettavan" takavetoisen ja "hyvän vetopidon ja suuntavakaan" etuvetoisen. Mutta on se vaan niin hienoa leveät hakkapeliitat komeilla vanteilla...

    Jos nuo urealaitteistot eivät ole kehittyneet viime vuosista, niin ei ne toimi moitteitta missään autossa. No, saahan siinä lisää huollettavaa.

      
  • Juuri näin, tämä rengaskoko-ralli on saanut aivan omat piirteensä. Aikanaan vannekoko oli 14 - 15" aika standardi, sitten alkoi tulla 16" ja nyt lähdetään 17":sta. Mitään ongelmaa ei ole jos kumia on riittävästi vanteen ympärillä. Viimeiset 5-sarjan bemarit näyttävät suorastaan naurettavilta 17" -vanteilla. Oikea koko on vähintään 18-19". Tällainen kommentti visuaalisuuteen.

      
  • WhatCar kyllä se hieman naurettavalta näyttää, kun kesäpyörien vannekoko on 19" ja nämä sitten vaihtuu alkutalvesta nastarenkaisiin. Kummasti siihen vaan on silmä jo tottunut ja alla oleva vannekoko 17" nastarenkaineen näyttää jo siedettäviltä. Silmää miellyttävät vanteet tietysti auttaa asiaa melkoisesti.
    Kun kevät koittaa laitan alle toiset 18" kesäpyörät hieman korkeammalla profiililla ja kapeammilla kumeilla.

      
  • Jarrut senkuin vain kasvavat autojen nopeuksien ja nopeusominaisuuksien mukana. Ja ulkonäkövaatimuksien (markkinoiden) mukana vannekoko ja rengasleveydet ovat kasvaneet koko ajan. Se huono sopivuus tuleekin näistä meidän olosuhteista ja huonontuvista teistä- autojen alustojen kehittymisestä huolimatta. Se mikä tuntuu hyvältä Keski-ja Etelä-Euroopan teillä, ei tunnukaan täällä kovin hyvältä- varsinkaan talvirenkailla. Ehkä kehitys menee toiseen suuntaan sitten jossain vaiheessa lopullisesti sähköautojen mukana, kun tulee korkeita ja kapeita/ rullaavia renkaita...

      
  • Uudesta 5-sarjasta tulee myyntiin 520dA Efficient Dynamics. Mielenkiintoista nähdä onko alla 195-17/70 rengaskoko. :)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit