Uusi BMW 5-sarja G30

1244 kommenttia
1121315171842
  • Uusi A6 ei ilmeisesti sitten enää olekaan premiumia kun rullalla ohjattava käyttöliittymä väistyy kosketusnäytön tieltä ?

    "Rullalla ohjattava käyttöliittymä jää uusissa Audi-malleissa historiaan. Vanhan käyttöliittymän korvaa kosketusnäyttöteknologiaan perustuva Virtual Cockpit -teknologia."

    https://tekniikanmaailma.fi/autot/salakuvissa-audi-a6-rullalla-ohjattava-kayttoliittyma-jaa-historiaan/

      
  • Focus-lehden testissä Seat Ateca löi BMW X1:n. Eipä ollut "premiumista" kovin paljon hyötyä kun autoja arvioitiin ominaisuuksien perusteella ilman mitään premium-hömpötystä.

    http://www.focus.de/auto/fahrberichte/bmw-x1-seat-ateca-reine-ansichtssache_id_5961961.html

      
  • Focuksen jutussahan ollaan sitä mieltä, että X1 on parempi ja jää jokaisen itsensä päätettäväksi, onko X1 riittävästi parempi oikeuttamaan hintaero.

      
  • Mitkä on bmw:een sijoitus myyntiluvuissa.

      
  • "Focuksen jutussahan ollaan sitä mieltä, että X1 on parempi ja jää jokaisen itsensä päätettäväksi, onko X1 riittävästi parempi oikeuttamaan hintaero."

    Totta on että hintaero oli tuossa vertailussa 13.000 euroa. Voi kuitenkin miettiä miten esimerkiksi samanhintaiset Tiguan ja BMW X1 pärjäisivät toisiaan vastaan vertailussa.

    Tässä vielä Autozeitungin vertailu jossa olivat vastakkain 24.700 euroa maksava Ateca ja 30.800 e maksava X1. Jos ymmärsin oikein niin Ateca selviytyi voittajaksi vertailussa ihan objektiivisilla perusteilla, tehoa oli tosin vähän enemmän kuin BMW:ssä. Pointtini olikin se että VW-konsernin autot ovat niin hyviä että ne pärjäävät vertailuissa premium-merkeille. Ainakin jos on kyse "karvalakkimalleista".

    Tällaiset puheet "kansanautoista", joilla viitataan muihin kuin premium-autoihin, ovat kyllä aika merkillisiä jollei kerran mitattavia tai havaittavia eroja löydy.

    "Der Seat Ateca 1.4 TSI bezwingt den Basis-X1 im ersten Anlauf. Günstig, geräumig, spritzig und agil sichert er sich den Sieg – die Spanier haben im preissensiblen Einstiegssegment das passende Paket geschnürt. Der BMW X1 sDrive18i mit 136-PS-Dreizylinder ist schlicht zu schwach und zu teuer, um trotz besseren Komforts, variableren Innenraums und feineren Fahrverhaltens zu bestehen. Da stellt sich die Frage, ob der Seat den BMW wohl auch mit starkem Antrieb auf Abstand halten kann …"

    BMW:tä pidettiin parempana ajokäytökseltään ja mukavuudeltaan mutta toisaalta liian kalliina ja tehottomana. Vaikka ei 30.800 euroa nyt niin kovin paljon rahaa ole näin suomalaisittain tarkasteltuna.

    http://www.autozeitung.de/bmw-x1-sdrive18i-seat-ateca-1-4-ecotsi-137148.html#unser_fazit

      
  • Olihan Seat Ateca BMW:eetä parempi tässä testissä. Ja toki Seatin taustoilta löytyy melkoinen muskeli. Ei yllätä. Eikä ero tehoissa ole mainittava. Voisi hyvin valita Atecan BMW:een sijaan.

      
  • Kaaran Antti Liinpään koeajo uusi takavetoinen BMW X1. BMW:ssä on kyllä ratin säätö saatavana manuaalisena tai sähköisenä jokaiseen malliin. Tämä X1 malli on saatavana etuvetoisena, takavetoisena ja nelivetoisena siis jokaiselle jotakin. Ei taida löytyä vastaavaa autoa joka olisi saatavissa kaikilla vetotavoilla.

    *Varsinkin matalalla ajavia kuljettajia – tai niitä, jotka säätävät ratin ylimpään asentoon – ajatellen X1:n ratti saisi olla pystymmässä asennossa – nyt se on pakettiautomaisesti eteenpäin kallellaan säädöistä riippumatta.

    https://kaara.tv/project/kaara-koeajo-bmw-x1-2016/

      
  • Edelleenkään en näille Kaara-koeajoille anna mitään arvoa. Samoja videoita pystyy helposti tuottamaan. Tää X1 on sellainen Pirkka-BMW.

      
  • WhatCar ihan asiallinen video kyseessä miksi aliarvioit kyseisen Antti Liinpään asialliset arviot esimerkiksi tässä videossa?

      
  • "Tää X1 on sellainen Pirkka-BMW."

    Hinta oli kuitenkin vähän yli 42.000 euroa, en nyt ihan puhuisi pirkkahinnoista. Moottorin tehoa suhteutettuna auton tarjoamiin ajo-ominaisuuksiin hieman moitittiin. Itse kuitenkin kyllä pitäisin 150 hp dieselmoottoria ihan riittävänä Suomen oloihin, ei kai näillä autoilla mitään rallia ajeta.

    Kiihtyvyys nollasta sataan oli ihan riittävä, 9,2 s.

      
  • Ihan asiallinen video! En aliarvioi, mutta samoin kuin Volvo S/V90-sarjan suhteen, tässä vaan ei ole mitään tarjottavaa, me kaikki voidaan tehdä tällaisia videoita. Lopputulos ei ole puolueeton, edelleenkin jos istut X1:ssä, se on Pirkka-Bemari.

      
  • Derrick samaa mieltä. Aika monelle aivan riittävät tehot kaupunki pyöritykseen mihin tämä kyseinen X1 onkin suunniteltu.

      
  • WhatCar en istu X1:een, mutta BMW X5 voisi tulla kyseeseen omaan omistukseen noin kokeilumielessä tuonnenpana.

      
  • Tracktest: Derrick samaa mieltä. Aika monelle aivan riittävät tehot kaupunki pyöritykseen mihin tämä kyseinen X1 onkin suunniteltu."

    "Kaupunki-pyöritykseen" valitsisin Uudenkaupungin Suomi 100-vuotta MB Editionin, tästä ei paljon auto parane 27.000 euron hintaluokassa:

    http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/campaign/A_sarja_Suomi_100_Edition_.html?csref=_sem_google_adw_pc:A-sarja

      
  • Made in Uusikaupunki. Jees.

      
  • En kyllä ymmärrä miksi yhden ihmisen tekemä koeajo olisi jotenkin "puolueellinen" tai huono verrattuna esimerkiksi useamman henkilön tekemiin koeajoihin. Jos usean henkilön tiimi koeajaa jotakin autoa, niin haluaisin testissä nähdä kunkin testikuskin kommentit erikseen, koska on kai aika selvää, että eri ihmiset saattavat arvioida ajo-ominaisuuksia eri tavoin.

      
  • Derrick juuri näin itsekin ajattelen.

      
  • Tracktest: "Made in Uusikaupunki. Jees."

    Pirusti töitä Suomeen ja GLC tulee olemaan iso juttu. Usko nyt ettei BMW ole aina paras, Mersu kilpailee tasaväkisenä ja myös F1-ringeillä ainoana. Molemmat parhaita hieman painotuksesta riippuen.

      
  • WhatCar olet oikeassa ei vastaväitteitä.

      
  • Tuulilasin jutussa mainitaan että Euroopassa myytävät viistoperät (sedanit) ovat usein liian pieniä autoja esimerkiksi Yhdysvaltain markkinoille. Eurooppa taitaa juuri olla tällainen pikkuautojen luvattu maanosa. Autonostajat ovat kuitenkin Euroopassa kaikkein vaativimpia.

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/opelin-ja-psan-kauppa-yha-todennakoisempi-mutta-miksi-gm-jattaisi-euroopan

      
  • "Tällaiset puheet ”kansanautoista”, joilla viitataan muihin kuin premium-autoihin, ovat kyllä aika merkillisiä jollei kerran mitattavia tai havaittavia eroja löydy."

    Lueskele vaikka tuoretta TM:n talviautovertailua. Siinähän niitä mittauksia on hyvin paljon.

      
  • "En kyllä ymmärrä miksi yhden ihmisen tekemä koeajo olisi jotenkin ”puolueellinen” tai huono verrattuna esimerkiksi useamman henkilön tekemiin koeajoihin. "

    Itse en kyllä saanut mitään irti tälläkään kertaa Liinpään "tuubiklipistä". Pisttet siitä, ettei tällä kertaa sentään tarvinnut kuunnella sisätilan lämmittimen jatkuvaa mainostamista, mutta asiasisältö oli edelleen vähissä.

      
  • Voitko tehdä meidän kaikkien iloksi asiasisältöisen videoklipin omaan vapaaseen tyyliisi?

      
  • "Lueskele vaikka tuoretta TM:n talviautovertailua. Siinähän niitä mittauksia on hyvin paljon."

    Autojen hintahaitari tässä testissä oli 20.000 e - 62.000 e. Testi olisi ollut oikeudenmukainen jos hinta olisi huomioitu pisteytyksessä. Tai jos autot olisi jaettu luokkiin yli 35.000 euroa ja alle 35.000 euroa.

    Pikkasen realisimia tarvittaisiin myös näihin autokeskusteluihin koska Suomessa taitaa keskimääräinen auton hinta olla tuo 30.000 - 35.000 e.

    Seat ja VW taisivat muuten tuossa talviautotestissä jättää Jaguarin taakseen ja olivat todella lähellä Mersua. Audin jaettu ykkössija toki heijastaa premiumautojen paremmuutta sinänsä sillä Audihan ei ollut mitenkään erityisen kallis.

      
  • Verrataanpas hieman KaaraTV:tä ja Ruotsin Automotorsportia puolueettomuuden kannalta. Mitään autojen mainostamista en ole KaaraTV:ssä havainnut.

    AMS:issä taas on suora linkki Ruotsin BMW:n konfiguraattoriin, jossa kehotetaan rakentamaan oma vitossarjan auto. Mitenköhän ihmiset suhtautuisivat siihen jos vastaava viittaus BMW:n konfiguraattoriin olisi vaikka Tekniikan Maailmassa tai Teknikens Världissä ? Kuuluuko tämmöinen mainonta vakavasti otettavalle autolehdelle ?

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20170205/nu-kan-du-bygga-din-egen-bmw-5-serie/

      
  • "AMS:issä taas on suora linkki Ruotsin BMW:n konfiguraattoriin, jossa kehotetaan rakentamaan oma vitossarjan auto. Mitenköhän ihmiset suhtautuisivat siihen jos vastaava viittaus BMW:n konfiguraattoriin olisi vaikka Tekniikan Maailmassa tai Teknikens Världissä ? Kuuluuko tämmöinen mainonta vakavasti otettavalle autolehdelle ?"

    Noista uusien maalien varusteistahan kirjoittavat kaikki lehdet. Konfiguraattoristahan ne selviävät parhaiten. Mainonta kuuluu kaikkiin autolehtiin hyvin olennaisena osana.

      
  • Turvallisuus
    "BMW:n turva-ajattelu ja varustelu on erinomaista ja lisävarusteltuna loistavaa. Ajettavuus tuo siihen lisäbonuksen etenkin nelivetoisena. Auto pysyy tiellä, ellei sitä aktiivisesti aja ulos."
    "Jos haluat varustella, hanki paksu kukkaro."

    Merkittävä parannus BMW:llä kun pysyy tiellä, siinä menee kuitenkin 10-15 vuotta että nuoriso pääsee niiden puikkoihin.

      
  • BMW:n viitossarjan uudistuminen on aina tapaus. Koeajossamme esiintyi edukseen BMW 520d A. Hyvää: ajettavuus, mukavuus, kuskin paikka, viimeistely, taloudellisuus.

    Koeajo: huippuunsa jalostettu seitsemäs sukupolvi – BMW 520d A xDrive Business M-Sport.

    http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-huippuunsa-jalostettu-seitsemas-sukupolvi-bmw-520d-a/

      
  • BMW 530e. Tässä ei akusto vie tavaratilasta tilaa vaan akusto on sijoitettu takapenkin alle.

    https://www.netcarshow.com/bmw/2018-530e_iperformance/800x600/wallpaper_14.htm

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit