Uusi BMW 5-sarja G30

1244 kommenttia
1131416181942
  • "BMW 530e. Tässä ei akusto vie tavaratilasta tilaa vaan akusto on sijoitettu takapenkin alle."

    Paljonko tuosta on sitten iloa, kun tankki on siirretty akun tieltä ylemmäksi viemään takakontin tilaa? Siinä samalla kontin tilavuus pienenee 530 litrasta 410 litraan ja tankin tilavuus 68 litrasta 46 litraan.

      
  • Tiedän hyvin missä BMW 5-sarjan polttoainetankit sijaitsee, mutta tuosta kuvasta en pysty tankin sijaintia määrittämään. 50:50 weight distribution lienee määräävä tekijä tässäkin tapauksessa minne akusto, polttoainetankki on sijoitettu ja minkä kokoisena. Ne jotka hybridiä 530e odottavat tuskin miettivät pitkään riittääkö 46 litran tankki tai 410 litran tavaratila. Tuskin hankinta tuohon kaatuu vaan siinä painaa kyllä vaakakupissa ihan muut asiat.

    BMW TwinPower Turbo -moottori on toteutettu kevytrakennetekniikkaa hyödyntäen. TwinScroll-turboahtimensa avulla se kehittää voimakkaan 225 kW:n (306 hv:n) tehon. Siitä saadaan 400 Nm:n vääntömomentti ja huippunopeudeksi 250 km/h. Kiihdytyksen nollasta sataan BMW ActiveHybrid 5 suorittaakin vain 5,9 sekunnissa. Ja kaiken tämän saat vaikuttavan alhaisilla kulutus- ja päästöarvoilla: 7,0–6,4 l/100 km ja 163–149 g/km CO2 (kaikki arvot ovat EU-testiajosyklin mukaisia, ja ne riippuvat valituista renkaista).

    Toinen Performance Hybridin komponentti on 40 kW:n tehoinen sähkömoottori. Sen avulla auto pystyy kulkemaan jopa 60 km/h:n nopeuteen saakka pelkällä sähköllä. Ohituksissa, ylämäissä ja muissa spontaania kiihdytystä vaativissa ajotilanteissa sähkömoottori on polttomoottorin tukena. Tehonsa sähkömoottori saa taka-akselin yläpuolelle sijoitetusta litiumioni-suurtehoakusta.

    BMW ActiveHybrid 5 täyttää vakiovarusteisena pakokaasun päästönormin EU6.

      
  • "Ne jotka hybridiä 530e odottavat tuskin miettivät pitkään riittääkö 46 litran tankki tai 410 litran tavaratila. Tuskin hankinta tuohon kaatuu vaan siinä painaa kyllä vaakakupissa ihan muut asiat."

    Toisessa ketjussa puhuttiin akkujen sijoittamisesta ja siitä, pienentävätkö akut tavaratilaa. Ilmeisesti tämän innoittamana tulit tänne kehumaan, että BMW:n akut eivät pienennä tavaratilaa. Mahtavaa!! Sitten kun käy ilmi, BMW:n hybridissä onkin pienempi tavaratila niin yllätys yllätys, asialla ei olekaan väliä, eikä se kiinnosta ostajia! Siis asia jolla tulit tänne "kerskailemaan", muuttuukin heti merkityksttömäksi, kun se ei ollutkaan BMW:n vahvuus.

    Olet sinä tracktest tavallinen vempula. :)

    Voin muuten kertoa, että kyllä kiinnostaa jopa minua, vaikka en takakopan tila ei ole mikään tärkein kriteeri itselleni. Etenkin jos takakoppa madaltuu, kuten useissa malleissa käy (en tiedä miten Bemarissa), vaikuttaa se tilan käytettävyyteen huomattavasti.

    Ja vielä, BMW 5 hybridin teho ei todellakaan ole yli 300 hv, kuten tuossa väität, vaan yhteisteho maksimissaan on luokkaa 250 hv.

    "BMW TwinPower Turbo -moottori on toteutettu kevytrakennetekniikkaa hyödyntäen. TwinScroll-turboahtimensa avulla se kehittää voimakkaan 225 kW:n (306 hv:n) tehon. Siitä saadaan 400 Nm:n vääntömomentti ja huippunopeudeksi 250 km/h. Kiihdytyksen nollasta sataan BMW ActiveHybrid 5 suorittaakin vain 5,9 sekunnissa"

    Tracktest, onko vielä jotain, mitä haluaisit tietää BMW:stä? Kyllä me kerromme, jos vain uskallat kysyä.

      
  • Auto-m:
    "
    Voin muuten kertoa, että kyllä kiinnostaa jopa minua, vaikka en takakopan tila ei ole mikään tärkein kriteeri itselleni. Etenkin jos takakoppa madaltuu, kuten useissa malleissa käy (en tiedä miten Bemarissa), vaikuttaa se tilan käytettävyyteen huomattavasti.

    Ja vielä, BMW 5 hybridin teho ei todellakaan ole yli 300 hv, kuten tuossa väität, vaan yhteisteho maksimissaan on luokkaa 250 hv.

    ”BMW TwinPower Turbo -moottori on toteutettu kevytrakennetekniikkaa hyödyntäen. TwinScroll-turboahtimensa avulla se kehittää voimakkaan 225 kW:n (306 hv:n) tehon. Siitä saadaan 400 Nm:n vääntömomentti ja huippunopeudeksi 250 km/h. Kiihdytyksen nollasta sataan BMW ActiveHybrid 5 suorittaakin vain 5,9 sekunnissa”

    Tracktest, onko vielä jotain, mitä haluaisit tietää BMW:stä? Kyllä me kerromme, jos vain uskallat kysyä."

    Mitä helvettiä julli (kokovartalomu....) oikein sönkötät? Virallisilta BMW Group sivulta näet tämän. Vi...... siinä elvistelet, kun et mitään tiedä.

    http://www.bmw.fi/fi/mallisto/5-sarja/activehybrid-5/2013/yleisesittely.html

      
  • "Mitä helvettiä julli (kokovartalomulkku) oikein sönkötät? Virallisilta BMW Group sivulta näet tämän. Vi…… siinä elvistelet, kun et mitään tiedä.

    http://www.bmw.fi/fi/mallisto/5-sarja/activehybrid-5/2013/yleisesittely.html"

    Nyt sitten googlailet jotain vanhan jo kuopatun mallin lapsellisen huonosti kirjoitettua markkinointijargonia. Mitähän mahdat yrittää sillä kertoa? Yritätkö tuolla todistella tietäväsi missä Bemmin polttoainetankki sijaitsee, vaikka kirjoituksesi paljasti sinun olevan täysin tietämätön tuosta?

      
  • "Nyt sitten googlailet jotain vanhan jo kuopatun mallin lapsellisen huonosti kirjoitettua markkinointijargonia. Mitähän mahdat yrittää sillä kertoa? Yritätkö todistella tietäväsi missä Bemmin polttoainetankin sijaitsevat, vaikka kirjoituksesi paljasti sinun olevan täysin tietämätön tuosta?"

    Sanoin etten tiedä tuon kuvan perusteella missä polttoainetankki sijaitsee. Oliko vielä jotain mitä et ymmärtänyt ensi kertaa lukemalla? Millä perusteilla sinä kyseenalaistat tuon sivuston tiedot? Koitappa alkaa selostamaan jos siihen kerta tunnet kykeneväsi.

      
  • tracktest:
    Mitä helvettiä julli (kokovartalomulkku) oikein sönkötät?

    No niin, palstan korrektein ja aina asiaa kirjoittava nimimerkki - ja sellaista muiltakin havaittuaan aina heitä asiasta kiittävä - tässä näyttää mallia taasen.

      
  • Kumppani palstapooliisi vauhdissa taas. Eikö rikasta kieltä saa käyttää? Käytettyä sanastoa hieman rajumpaan tyyliin ei voine kieltää. Mitään ei poistettu eikä siihen ole mitään tarvetta.

      
  • Viestisi ei voisi olla kauempana rikkaasta kielestä.

    Tuo akkujen sijoitus ei muuten tule mistään weight distributionista (suomeksi ihan vain painonjakauma). Kun painonjakaumaltaan tasapainoisen 5er:in taka-akselille laitetaan arvoilta reilu sata kiloa akkua, joudutaan tekemään töitä sen eteen, ettei autosta tule liian takapanoinen. Normaalissa perinteiselle voimalinjalle suunnitellussa autossa paikkoja, jonne tuollaisen akupaketin voi laitaa, on vain hyvin rajallinen määrä.

      
  • tracktest:
    Eikö rikasta kieltä saa käyttää? Käytettyä sanastoa hieman rajumpaan tyyliin ei voine kieltää.

    Niinpä. Tuo palstapoliisi -termi oli hauska. Täytyy muistaa seuraavan kerran, kun olet esittämässä niitä "ollaan asiallisia, niin on kivempi kirjoittaa ja lukea" -juttujasi, heh. Niihin minä viittasin...

      
  • "Viestisi ei voisi olla kauempana rikkaasta kielestä.

    Tuo akkujen sijoitus ei muuten tule mistään weight distributionista (suomeksi ihan vain painonjakauma). Kun painonjakaumaltaan tasapainoisen 5er:in taka-akselille laitetaan arvoilta reilu sata kiloa akkua, joudutaan tekemään töitä sen eteen, ettei autosta tule liian takapanoinen. Normaalissa perinteiselle voimalinjalle suunnitellussa autossa paikkoja, jonne tuollaisen akupaketin voi laitaa, on vain hyvin rajallinen määrä."

    Ja mikä oli epäselvää? Tämä on puhdasta saivartelua mitä mielellään harrastat. Josta en pidä. Painojakauma 50:50 on BMW:n tavaramerkki jos kyseenalaistat sen voit toki yrittää selittää miksi näin?

      
  • Kumppani harvoin minä lämpiän, mutta kun näin tapahtuu lanka palaa nopeasti. Itsehillintäni on kyllä normaalisti hyvä luonne on vain hieman lämminveristä joten joskus sattuu ja tapahtuu.

      
  • Heh, no mitäpä tuosta! Jatketaan, enkä suinkaan vastusta asiallista keskustelua itsessään ja onnistuuhan se sinulta kyllä 99,9% tarkkuudella.

      
  • Kumppani kiitos ymmärryksestä. Jatketaan vaan.

      
  • "Ja mikä oli epäselvää? Tämä on puhdasta saivartelua mitä mielellään harrastat. Josta en pidä. Painojakauma 50:50 on BMW:n tavaramerkki jos kyseenalaistat sen voit toki yrittää selittää miksi näin?"

    Luehan toiseenkin kertaan viestini. Ei siinä otettu mitään kantaa BMW tavaramerkkeihin, vaan siinä kerrottiin perustellusti se, miksi 50/50 painonjakauma ei ole syy akkujen sijoitukseen.

      
  • BMW 530e ei tee poikkeusta siihen, että painojakauma 50:50 on tässäkin tapauksessa se mihin pyritään. Se miten akusto ja kaikki muu sijoitellaan liittyy aivan varmasti myös painojakaumaan jos pystyt kumomaan tämän teorian vääräksi niin siitä vaan kertomaan. Syy akkujen sijoitukseen, että ne ovat juuri tuolla missä ovat ei ole minulla selvillä, mutta jos sinulla on niin kerro hyvä mies.

      
  • Selvitinkin jo tilanteen, mutta et näköjään ymmärtänyt. Kokeillaan paksumpaa rautalankaa. Yritä keksiä ensin jokin toinen paikka mihin akulle. Jos et sitä keksi, niin selitys on siinä. Myös etuvetoisissa käytetään samaa sijoitusta, vaikka niissä painonjakauman suhteen asiat menevät toisin.

    Valmiiksi tasapainoiseen autoon massa lisääminen pitäisi tehdä akselien väliin eikä taka-akselille, jos homma tehtäisiin painonjakauman ehdoilla.

    Bemareissa painonjakauma vaihtelee malleittain. Joskus se on 50/50 ja toisinaan tuon yli tai alle.

      
  • "Bemareissa painonjakauma vaihtelee malleittain. Joskus se on 50/50 ja toisinaan tuon yli tai alle."

    Tiedossa on. Painojakauma on 50:50 tai hieman yli tai alle.

    Hybridit ovat itselleni uusi juttu eikä ne minua ole kiinnostaneet sen takia, että hankin isolla bensiinimoottorilla olevia autoja myös tulevaisuudessa kuten tähänkin asti. Bensiiniturbomoottoreilla ja nelivedolla siis nykyisin hieman tarkennettuna.

      
  • Taas nähtiin minkälainen pelle tracktest on. Muilta hän vaatii "asiallista" keskustelua, mutta itse alkaa heti puhumaan mulkuista, kun BMW:ssä havaitaan jotain "negatiivista" ja tracktest on muutenkin täysin pihalla.

    Ensin tracktest tulee itse tänne elvistelemään, että akut eivät syö hybridin tavaratilaa ja kun sitten fiksummat kertovat, että kyllä syövät, niin tavaratila ei sitten kiinnostakaan ketään, vaikka vain viestiä aikaisemmin se kiinnosti niin paljon, että piti oikein erikseen mainostaa. Eli jos Bemarin akut eivät söisi tavaratilaa (kuten tracktest fantasioi), niin se olisi mahtavaa BMW:n edistyksellistä huippuosaamista, mutta kun ne nyt syövätkin tavaratilaa, niin eihän se ketään kiinnosta. Ja sama pelle kutsuu muita merkkifanaatikoiksi. :)

    Sitten tracktest ei edes tiedä 530ie:n hybridin tehoja ja haukkuu vielä minua mulkuksi, kun kerron tosiasian, eli kyseisessä Bemarissa on noin 250 hv. Ei kai se minusta mulkkua tee, jos BMW:llä on hieman mopo hybridi?

    Aika huvittavaa on se, että tracktest ei näköjään tiedä Bemarista yhtään mitään. Olen monta kertaa kertonut tracktestille faktoja Bemarista, joiden kanssa tracktest on ollut aivan kahvilla. Aika usein myös olen trolli tai mulkku, kun näitä tosiasioita kerron. Samahan oli nimimerkin JEV2 kanssa, joka ei osannut edes Bemarin hinnastoa katsoa. Ovatko nämä tyypit BMW-faneja vain siksi, että eivät itse tiedä BMW:stä, saati muista merkeistä yhtään mitään? Ehkä eivät pitäisi Bemaria niin jumalautona, jos tietäisivät kyseisestä merkistä jotain.

    Mulkusta puheenollen loppukevennykseksi tuli mieleen vanha vitsi: Mitä yhteistä on BMW:llä ja kondomilla?

      
  • Auto-m: " Samahan oli nimimerkin JEV2 kanssa, joka ei osannut edes Bemarin hinnastoa katsoa. Ovatko nämä tyypit BMW-faneja vain siksi, että eivät itse tiedä BMW:stä, saati muista merkeistä yhtään mitään? Ehkä eivät pitäisi Bemaria niin jumalautona, jos tietäisivät kyseisestä merkistä jotain."

    Käypä kokeilemassa uudestaan miten vastaaminen viestiin #735497 https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/volvo-sv90/page/82/ onnistuu tänään. Kehottaisin kohteliaimmin kiinnittämään huomiota etenkin kohtaan kaksi ja rautaiseen Volvon hinnaston osaamiseesi :)

    Kokeile myös vastata viestin muihin kohtiin asiallisesti, kun tammikuussa et saanut kuin kiukuteltua: "Kaveri tulee tänne haukkumaan muiden tietämystä, kun itse ei osaa edes oman merkkinsä hinnastoa lukea. Ehkä kannattaa siis jättää nämä vaikeammat asiat meille muille."

    :D

      
  • JEV2, enpä jaksa enää lukea,mutta muisti kyllä pelaa. Olit aivan kuutamolla BMW:n varusteiden hinnoista (joka on sekavuutensa vuoksi ihan ymmärrettävää asiaan perehtymättömälle), mutta ehkä vielä huvittavampaa olivat selityksesi Volvon säästöstä sillä, että automaatti ei ole vakio, vaikka oikeasti se ei vakio ole Bemarissakaan (520d). En kyllä vieläkään tajua, miten jossain mallissa oleva manuaali liittyy turvajärjestelmien hyvyyteen. No mutta, ehkä uskomme sinua mielummin kuin EuroNcap testaajia, sillä hehän kiittelivät Volvon VAKIONA olevia turvavarusteita, jotka muuten uuden päivityksen myötä paranevat entisestään.

    Kivasti leikkasit kirjoitukseni "kiukutteluksi". Jätit pois aika oleellisen kohdan, eli sen jossa kerroin, miten sinä tulit asialliseen keskusteluun uutena mukaan ja heti ensimmäisessä viestissäsi haukuit kaikki muut tietämättömiksi idiooteiksi (en muosta tarkkoja sanoja mutta tuohon suuntaan).Hyvä tuon avauksen jälkeen vaatia asiallista keskustelua muilta, etenkin kun itse olit tietoinesi aivan pihalla kaikesta - vaikka haukkusit juuri muiden tietämystä. Näyttää olevan tyypillistä BMW-fanaatikoille.

      
  • Kymmenien nimimerkkien ajattelija ajatusten tonava kertoo täällä kuin suurikin tietäjä kuinka hän tietää kaikesta kaiken ja muut erityisesti BMW:n omistajat eivät tiedä mistään mitään. Tietäisitpä kuinka tyhmäksi teet itsesi, kun kaiken aikaa ylistät itseäsi ja muita mollaat sen kun kerkeät. Olet itseäsi täynnä oleva kerskailija joka ei arvosta muita ihmisiä pätkän vertaa. Se että olet nyt imenyt tietoa hybridistä ei todellakaan tee sinusta mitään sen kummempaa kuin olet, mitätön lässyttäjä joka saa turpaan joka suunnassa ja siviilissä noilla puheilla ja hyökkäävyydellä varmasti ihan oikeasti. Saat jokaisesta keskustelusta aikaan riidan ja ei varmasti ole yhtäkään keskustelijaa joka sinua oikeasti arvostaa. Olet hyökkäävä anarkisti joka ei siedä muita ihmisiä jotka eivät yhdy mielipiteisiisi ja jaa ajatuksiasi. Kirjoitat usein monikossa kuinka me muut olemme sitä ja tätä mieltä kuin suuren ryhmän johtaja. Näin käyttäydyt etkä edes huomaa mitäään erikoista käytöksessäsi. Elät varmasti omassa kuplassasi tyhjää elämää johon ei kuulu perhettä eikä ystäviä miten tuolla tyylillä niitä voisi edes saada. Ja jos lipas on täynnä puupäitä jää tämä täällä nähty fantasiointi ja itsensä kehuminen ainutkertaiseski kokemukseski meille muille, jatkuvuutta kun tuolle sekoilulle ei onneksi ole luvassa.

    On käsittämätöntä että ihminen vihaa pelkän automerkin (BMW) takia ihmisiä joita ei edes tunne. Ja viha on todella aitoa ei mitään teeskentelyä.

      
  • Toisinaan ajattelija: "Sitten tracktest ei edes tiedä 530ie:n hybridin tehoja ja haukkuu vielä minua mulkuksi, kun kerron tosiasian, eli kyseisessä Bemarissa on noin 250 hv."

    Olet luultavasti ainoa, joka tuon tietää, koska 530ie mallia ei tietääkseni ainakaan BMW:llä ole ohjelmistossa.

      
  • Helpottiko? Näiden jälkeen sinun on hyvä vaatia asiallista keskustelua muilta.

    No siltähän se valitettavasti vaikuttaa, että teidän tietämyksenne edes omasta merkistä on kovin vähäistä. Silti olette jatkuvasti puuttumassa muidenkin merkkien keskusteluihin ja jakamassa neuvoja ja "tietoa" niistä. Minäkin olen "mulkku", kun korjaan sinun esittämiäsi vääriä tietoja BMW:stä.

    En minä kaikkea tiedä, enkä edes paljoa, mutta en myöskään kirjoittele faktoina asioista joista en tiedä ja hauku vielä päälle mulkuksi niitä, jotka korjaavat virheeni.

    Ja onhan se aika huvittavaa, miten kehut BMW:n ominaisuutta ja kun käykin ilmi, että tietosi on väärää, niin kyseinen ominisuus onkin aivan yhdentekevä. Mutta eihän tässä mitään uutta ole. Samaa sarjaa sen kanssa, että kun Audilla ajetaan radalta ulos, niin auto on huono ja kun BMW:llä ajetaan ulos, niin kuski on huono. :)

      
  • "
    FARwd
    Toisinaan ajattelija: ”Sitten tracktest ei edes tiedä 530ie:n hybridin tehoja ja haukkuu vielä minua mulkuksi, kun kerron tosiasian, eli kyseisessä Bemarissa on noin 250 hv.”

    Olet luultavasti ainoa, joka tuon tietää, koska 530ie mallia ei tietääkseni ainakaan BMW:llä ole ohjelmistossa."

    BMW 5 hybridistä puhutaan, kuten kaikki tietävät, oli sitten virallinen merkintä mikä hyvänsä.

      
  • Kirjoitin kertaalleen tuon sanan mulkku nyt hoet sitä kuin perverssi ikään. Mikä sinun aivoissasi mättää on pakko kysyä? Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kuin tuon sanan mainitsin ja nyt hoet sitä kuin dementikko joka toistaa asiaa uudestaan ja uudestaan.

      
  • Teet tietämyksestäsi suuren numeron ja aliarvioit esimerkiksi minun tietämykseni BMW 5-sarjasta joka on aika kattava (30 vuotta). Voin todeta sen että tietämykseni tästä uudesta BMW 530e:stä on vähäinen koska autona se ei minua kiinnosta ainakaan tällä hetkellä joskus tulevaisuudessa asia voi olla toisin, kun nämä hybridit yleistyvät. En väitä tietäväni kaikesta mitä BMW tekee läheskään kaikkea, mutta BMW kiinnostaa minua autona ja kaikki siihen liittyvä on mielenkiintoista luettavaa. BMW 5-sarja on ollut minulle sopiva valinta kun viisihenkinen perhe tarvitsi tilaa ja 5-sarja tarjosi sitä ja turvallisuus on yksi tärkeä tekijä myöskin ja tietenkin luotettavuus. Koskaan ei jääty välille missä sitten liikuttiinkin.

    Pakko kysyä lopuksi Auto-m nautitko kun pilkallisesti aliarvioit erityisesti BMW merkillä ajavia ja saatko tyydytystä solvaavista kommenteista mitä viljelet tähän suuntaa niin kovin mielelläsi? Onko tarkoituksesi savustaa täältä ulos sinun mielestäsi epämiellyttävät BMW-kuljettajat?

      
  • Auto-m: "JEV2, enpä jaksa enää lukea,mutta muisti kyllä pelaa".

    No minäpä autan, kun tämä näyttää valikoituneen pois muistista:

    Auto-m "2) BMW:n 3500 euron varustepaketti siis muuttuikin silmänräpäyksessä 5000 euron varustepaketiksi, koska pakettia ei voi tilata ilman navigaattoria. Toki vaadittiin, että Volvon tilannut henkilö kertoo tämän Bemarifanaatikoille."

    Pahoittelut virheestä, mutta pointtini ei näköjään mennyt edelleenkään perille. Samalla logiikalla Volvon Intellisafe Surround (Blis ja Cross Trafic Alert) varusteen hinnaksi muodostuu n. 4500-5000 euroa. Harmi, että minun piti tämä tulla sinulle kertomaan.

    Miten tällainen virhe nyt pääsi Volvon hinnaston ulkoa osaavalle käymään?

    Auto-m: "Heti ensimmäisessä viestissäsi haukuit kaikki muut tietämättömiksi idiooteiksi (en muosta tarkkoja sanoja mutta tuohon suuntaan)"

    Virkistetäänpä muistia jälleen. Rastitin avuksi tuohon mennessä keskustelussa esitetyt "faktat".

    "Yhteenvetona:

    [x] Muilla ei tällaista järjestelmää ole lainkaan (paitsi, että on ollut jo pitkään)
    [x] Jos onkin, ovat liian kalliita (vaikka ominaisuuksia onkin paljon enemmän)
    [x] Volvossa se sentään on vakiona
    [x] Vaikka ominaisuuksia onkin paljon enemmän, ne ovat huonoja, turhia tai ainakin vaarallisia
    [x] Volvon eläinten tunnistustoiminto ehtii kerätä automaattijarrutukseen tarvitsemansa kuvat eläimestä useasta kuvakulmasta ja jarruttaa auton pysähdyksiin puolen sekunnin etäisyydeltä kohteesta
    [x] Tiellä kulkeva kevyt liikenne ja eläimet kaatuvat toistuvasti autojen eteen häikäistyessään. Tätä ei jostain syystä tosin tapahdu normaalisti pitkillä vastaan ajettaessa

    Objektiivisuus ja älykkyys suorastaan säkenöi tällä palstalla"

    Onko "se koira älähtää, johon..." sanontana tuttu? Tunnistatko omia väitteitäsi yltä?

    Joko sinussa on miestä vastata viittaamaani viestiin asiallisesti? Viime päivinä avaamiesi keskustelujen laadun perusteella en tosin taida odotellessani pidättää hengitystä.

      
  • 600 euroa autoverottomana näyttäisi maksavan tämä Volvon lisävaruste. Otin tiedon Volvo XC 90 hinnastosta.

    "0603 • Intellisafe Surround, Blis ja Cross Traffic Alert (vaatii automaattisesti himmenevät ulkopeilit/ kräver yttre backspeglar med automatisk bländning"

      
    1. Päivitetyssä muodossaan Blind Spot Detection ohjaa auton pois kolaritilanteesta siis jos joku kuolleessa kulmassa on ajamassa päälle (vertaa BMW).

    2. Lisäksi auto osaa nyt väistää automaattisesti kaikissa kolaritilanteissa, siis jollei automaattinen jarrutustoiminto riitä ehkäisemään kolaria.

    3. Tämän lisäksi on jotakin uutta liittyen nokkakolarin ehkäisemiseen, taisi olla se että jos auto ajautuu vastaantulevien kaistalle, niin auto ohjaa takaisin omalle kaistalle.

    http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc60-styr-automatisk-undan-for-faror-403017/

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit