Uusi BMW 5-sarja G30

1244 kommenttia
1161719212242
  • Derrick keskustelun pilaavat nämä (2016 ja Quu,) trollit. Ja todennäköisesti nämä molemmat trollaavat samasta IP-osoitteesta, sen verran yhteneväisiä ja typeriä näiden vastaukset ovat. Mitään sisältöä ja asiantuntemusta noissa huuteluissa ei ole.

    Ikävää on että näitä perunapeltoa muistutttavia teitä on Suomessa ja niissä paljon ajavat harkitsevat aivan varmasti katumaastureita jos eivät jo ole sellaista hankkineet. Hyviä teitä kun ajelen ei tuota katumaasturia ole vielä tarvinnut vakavasti ajatella. Kokeilumielessä olisi BMW X5 katumaasturi joskus mukava omistaa, huonojen teiden varrella jos asuisin olisi tuo varmasti jo toteutunut.

      
  • Kyllähän noita leveitä ja ylileveitä renkaita näkee aika paljon kesällä, eikä näiden hyötyjä sinänsä voi kai kiistää.

      
  • Quu: "Minkä toisen bmw viitosen verokin ensiasennusrenkaat joudutaan vaihtamaan Suomen teiden kunnon takia?"

    Minkä toisen auton kuljettaja on autonsa ajettavuudesta yhtä tarkka kuin BMW Viitosen ostaja?

      
  • Quu: "on vaan autoja mitkä ei ole niin pikkutarkkoja rengas valinnoista."

    Mikä niistä ei-pikkutarkoista on samanlainen ajettava kuin BMW siihen sopivilla renkailla?

    Minäkään en pidä oman autoni käytöksestä renkailla, joita en siihen asenna. Osaatko sanoa, mistä jään paitsi, kun en itse sitä hoksaa? Jos joku muu haluaa ajaa erilaisin renkain, kannattanee varmaan koeajaa auto sillä rengastyypillä, joka itseä miellyttää.

      
  • Hetken ehdin jo innostua näistä TM:n keskusteluista mutta fiksumpaa juttua autoista löytyy niin monelta saitilta, että tämä jääköön viimeiseksi postaukseksi tähän läävään. Ei vaan pysty ymmärtämään miten jotkut jaksaa tällaista paskaa suoltaa - oma veikkaus on, että kortittomat finninaamat. Nimimerkki 2016 vaikuttaa kyllä ajoikäiseltä mutta taitaa olla 10 vuotta vanha anjovis alla? Toisaalta 2016 sai kyllä viimeisellä postauksellaan aikaan spontaania huutonaurua, kiitos siitä ja näkemiin!

    "Sen tiedän kokemuksesta että samanlaisilla ja kokoisilla renkailla toinen auto lähtee vesiliirtoon herkemmin kun taas toinen ei välitä pätkääkään urissakaan olevasta vedestä. Autojen painossa ei ole suuria eroja."

      
  • Mikkelin Erikoissanomat... Nyt on niin timanttinen asiantuntija lähteenä, että sisälämppäreidenkin mainosmiehet jäävät pahasti varjoon. Hijattain AM&S:n vertailussa muuten V90 havaittiin jousitusmukavuudeltaan paremmaksi kuin V90 CC ja XC90. Erääseen toiseen keskuteluun liittyen samassa vertailussa havaittiin myös CC normifarkkua meluisammaksi.

      
  • Pidän kyllä kiinni siitä väitteestäni, että esimerkiksi Ford S-Maxilla ajettaessa huonolla tiellä auto täristää todella pahasti. Kun hyppää keskikokoisen citymaasturin puikkoihin ja ajaa tällä samaisella tiellä niin meno on huomattavasti tärinättömämpää. Kummassakin autossa on ihan tavanomainen vakiojousitus. Toki myönnän sen että on varmaan olemassa sedaneita/tila-autoja/farmareita joissa on parempi jousitus kuin tässä Fordissa.

    En ole edes yrittänyt kiistää sitä että sedan-auto on varmaankin parempi ajaa sileällä mutkatiellä ja sedan-auto sopiikin erityisen hyvin sellaiselle henkilölle joka haluaa maksimoida ajonautinnon hyvissä olosuhteissa.

    Ei liioin pitäisi olla kovin vaikea ymmärtää sitä että kummassakin autotyypissä on hyviä ja huonoja puolia, ja minkä takia asiat pitää nähdä niin mustavalkoisina ?

    Miksi muuten citymaasturien suosio kasvaa koko ajan ? Suosiota tuskin voi selittää pelkästään sillä että autoon on helpompi nousta.

      
  • Akustoista ja niiden sijoittelusta kun on ollut puhe, niin esimerkiksi GLC Coupessa akut on sijoitettu niin että vievät tavaratilaa. Luulisi että sijoituspaikkoja löytyisi muualtakin autosta. Plussaa on se että sähkömoottori 116 hp on ilmeisesti melko tehokas.

    http://www.iltalehti.fi/autot/201703192200087952_au.shtml

      
  • Jotain tiloja nuo ladattavien hybridien akut tyypillisesti syövät. Näinhän se on myös esimerkiksi BMW:n, Volvon ja VW:n ladattavissa hybrideissä.

    Roskalehti kirjoittaa taas tuttuun tapaan roskaa:
    "Sellaiset 300 kiloa akkukalustoa hybridiauton lattian alla ei tuhoa ajettavuutta, mutta ei ajettavuutta parannakaan."

      
  • Roskalehti kirjoittaa taas tuttuun tapaan roskaa:
    ”Sellaiset 300 kiloa akkukalustoa hybridiauton lattian alla ei tuhoa ajettavuutta, mutta ei ajettavuutta parannakaan.”

    Raskasta tuntuu olevan mersun akkukalusto (vai oliko tuo se roskajuttu mihin viittasit?). Vaikkakin tuolla 300kg taidetaan viitata koko sähköisen voimalinjan tuomaan lisäpainoon, ei pelkästään akkujen tuomaan lisään, mutta siltikin kuulostaa kohtuuttoman painavalta.

    Kun kerran bemari keskusteluun liitetään, niin mainittakoon että bemarilla näyttäisi tuo hybridivoimalinjan tuoma painonlisäys olevan luokkaa 150-200kg (verrattuna vastaavantehoiseen pelkkään polttomoottorikäyttöiseen ajoneuvoon) - ja tuostakin akkujen osuus on n. puolet.

    Käsittääkseni MB käyttää tässä hybridiratkaisussaan vielä nk. "korkeajännite"-tekniikkaa (~300V), eikä kehitteillä olevaa 48V tekniikkaa, jossa painoa tekniikkaan tullee kasvaneina kaapelipaksuuksina verrattuna "korkeajännite" ratkaisuun.

    "korkeajännite" siksi lainausmerkeissä, koska lehdistö tuntuu tätä termiä viljelevän. Itse olen kyllä oppinut, että
    0-50VAC/0-120VDC = pienoisjännite
    50-1000VAC/120-1500VDC = pienjännite
    1kVAC/1.5kvDC ylöspäin = suurjännite
    keskijännitettäkin (1kvAC-36kVAC) käytetään yleisesti sähköalan termistössä.
    ...Vaikkakin meni vähän ohi aiheesta.

      
  • TM:n video koeajosta on julkaistu ja negatiivinen fiilis jäi. Positiivista jokin viihde- ja eleohjaus ja sen toiminnot. Miinusta melut ja vain yksi koukku ostoskasseille tavaratilassa.

    Odotin kyllä kansainvälisen lehdistön koeajojen perusteella parempaa tulosta, mutta TM:n pohjaltla meluisuus herättää kysymysmerkkejä. Toivotaan, että TM valottaa meluavaa 5-sarjaa tulevassa numerossa.

      
  • No et näköjään ole sitten lukenut tuota E 220dA:n TM koeajoa?
    Mese oli BMWn tapaan varustettu leveillä RunFlat renkailla melumittauksien aikana.
    Molempia moitittiin rengasmelusta. Näin se vaan on meidän surkeilla teillä.
    Normikumeilla ongelmaa ei ole.

      
  • "Raskasta tuntuu olevan mersun akkukalusto (vai oliko tuo se roskajuttu mihin viittasit?). Vaikkakin tuolla 300kg taidetaan viitata koko sähköisen voimalinjan tuomaan lisäpainoon, ei pelkästään akkujen tuomaan lisään, mutta siltikin kuulostaa kohtuuttoman painavalta.

    Käsittääkseni MB käyttää tässä hybridiratkaisussaan vielä nk. ”korkeajännite”-tekniikkaa (~300V), eikä kehitteillä olevaa 48V tekniikkaa, jossa painoa tekniikkaan tullee kasvaneina kaapelipaksuuksina verrattuna ”korkeajännite” ratkaisuun."

    Akkujen paino ja sijainti molemmat ovat jotain roskatoimittajan omaa keksintöä. Esimerkiksi Passat GTE:n akut painavat 125 kiloa.

    48 voltin tekniikalla tullaan tekemään vain kevythybridejä, ladattavat hybridit tehokkailla sähkömoottoreilla tuleva jatkossakin käyttämään tuota korkeampia jännitteitä.

      
  • "Onhan ne puutteet noteeranneet suomalaiset kuluttajat.
    Kolmenkymmenen myydyimmän automallin listalla on useita Mersun ja Volvon mallia muttei yhtään Bemaria."

    Muuten hyvä, mutta viime vuonna Bemarilla oli tuolla listalla kaksi mallia ja kuluvana vuotena vain yksi - eniten myydyn mallin eli 5-sarjan sukupolven vaihtumisen vuoksi. Voinet olla rauhallisin mielin kuitenkin tuon suhteen. 5-sarja tulee nousemaan kyllä listallesi hyvin pian.

      
  • Juha:
    "No et näköjään ole sitten lukenut tuota E 220dA:n TM koeajoa?
    Mese oli BMWn tapaan varustettu leveillä RunFlat renkailla melumittauksien aikana.
    Molempia moitittiin rengasmelusta. Näin se vaan on meidän surkeilla teillä.
    Normikumeilla ongelmaa ei ole."

    Run Flat renkailla pilataan ajoelämys BMW:llä ajetttaessa Suomen karheilla ja uraisilla teillä se on selvä. Melu ja uraherkkyys lisääntyy leveillä ja matalilla Run Flat renkailla. On käsittämätöntä että maahantuoja ei varusta koeajoon menevää BMW:tä normaaleilla renkailla jotka sopivat BMW:hen kuin nenä päähän. Tasoitusta annetaan kerta toisensa jälkeen tässä kohtaa jossa toimittaja antaa pyyhkeitä urissa ajosta kyseisillä renkailla (Run Flat) ja meluisuudesta joka johtuu renkaista. Toimittajista osa ei tätä asiaa tuo esille vaikka tietää kyllä asiayhteyden. Miksi tätä asiaa ei tuoda esille koeajon yhteydessä kun alla on puhkeamattomat, rakenteeltaan jäykät joustamattomat renkaat?

    Tekniikan Maailman koeajon suorittanut Volvomies ei tunnetusti löydä mitään hyvää BMW:stä, se ei tosin tullut yllätyksenä. Negatiivisuus mikä jutusta paistaa päin näköä on siitä outo, että ylistäviä kehuja uusi BMW 5-sarja G30 on saanut ympäri maailmaa. Kumotakseen yhden TM:n toimittajan tunteella tekemät päätelmät lähtee sillä, kun lukee muitakin julkaisuja ja katsoo muutamat videot miten hyviä puolia löytyy ja edistksellistä tekniikkaa arvostetaan. Ajettavuutta ja ajo-ominaisuuksia arvostetaan myös samaan hengenvetoon, voi tämän yksittäisen teilauksen saman tien unohtaa.

    Volvon BMW:hen vaihtaneet näkevät erot selvemmin ja BMW ajajan auto on elämys jota haluaa jatkaa ja auton erinomaisuus on sitä ajamisen iloa joka pitää sisäistää jotta siitä voi täysin siemauksin nautiskella. Mukavaa olisi saada uusi keskustelija mukaan joka on vaihdon suorittanut ja löytänyt BMW:stä niitä hyviä puolia jotka ovat vahvistuneet mitä pitempään on BMW 5-sarjalla matkaa taittanut. Ja on hyvä muistaa että eivät Suomen tiet ole kaikkialla kelvottomassa kunnossa vaan hyvääkin tietä on ja tulevaisuudessa varmasti enenevässä määrin kaikkien kuljettajien ajamisen ilona.

      
  • Jälleen on Bemari väärin testattu.Ongelmallinen ajettavuus johtuukin tiestä.
    Hohhoijaa.

      
  • Renkaista "hyvä veli" renkaista. Lue vastaukset moneen kertaan et munaa itseäsi muiden trollien tapaan joka ainut kerta. Näin vinkkinä vaan kun luet tiettyjä vastauksia kuin piru raamattua.

      
  • tracktest:
    Mukavaa olisi saada uusi keskustelija mukaan joka on vaihdon (Volvosta Bemuun) suorittanut ja löytänyt BMW:stä niitä hyviä puolia jotka ovat vahvistuneet mitä pitempään on BMW 5-sarjalla matkaa taittanut.

    Jos sellaisia ei ole? Jos on vain vaihtanut ja todennut, että ihan kiva, vaikka olisi kuinka pitkään matkaa taittanut. Tai jo heti alussa.

    Ja mukavaa olisi myös saada uusi keskustelija mukaan joka on vaihtanut BMW:n Volvoon, eikö vain? Sitten vasta saataisiin tasapuolista kommenttia.

    TM-koeajon suorittanut Volvomies ei tunnetusti löydä mitään hyvää BMW:stä, se ei tosin tullut yllätyksenä.

    No jos noin olisi, niin olisiko se vaarallisempi "tauti" kuin se, että BMW-mies koeajaisi Volvon, eikä löytäisi mitään hyvää?

      
  • Kumppani kun vaihdetaan parempaan se menee kuvaamallani tavalla. Miksi hitossa pitäisi sikari vaihtaa sätkään?

      
  • Makuasia. Ja sikareitakin on aika lailla erilaisia.

      
  • Timo:
    "Takana on kolmen kuukauden ”koeajo” uudella V90 D4 Inscription -mallilla. Edeltävinä autoina MB E-sarja, BMW 5-sarja ja Audi A6. Kaikki 2 litran dieseleitä automaatilla, kuten on tämä minulle ensimäinen Volvo.

    Olenko tyytyväinen vai olisiko sittenkin pitänyt toimia toisin?

    Ulkonäkö, sisätilat, istuimet, näytöt ja viimeistely on sitä mistä on halunnutkin maksaa. Ajo-ominaisuudet matka-ajossa ovat hyvät, ja jatkokeskustelu aiheesta on hiusten halkomista eroja haettaessa.

    Ajan myös paljon kaupungissa, ja tässä sävyni muuttuu negatiiviseksi. Huomio kiinnittyy voimalinjan kulmikkaaseen ja ei-johdonmukaiseen toimintaan hidasajossa. Ajo-ohjelmasta riippumatta vaihteiden 1-3 vaihdot ovat hitaita ja kierrosten sallitaan nousta reilusti yli optimialueen. Ohjelmointi ei hyödynnä moottorin jykevää vääntöä, vaan huudattaa sitä. Tämän seurauksena kaupunkiajossa keskinopeudella 38km/h Volvo kuluttaa 7,3 – 7,6 l/100 km ja edellinen Audini 6,6l/100km. Luonnollisesti Volvon mittapenkin CO2 tulokset ovat mairittelevat, mutta realiteetti on toinen.
    Pysäköintialueilla ja parkkihalleissa mieluusti ottaa manuaalivaihdon käyttöön, niin paljon mukavampaa liikkuminen on silloin.

    Kun autolla ajaa 20-40 km/h ja haluaa tehdä terävämmän kiihdytyksen, kuten esim. rampilta liikennevirtaan, polkaistaessa kaasua reilusti – eikä hetkeen tapahdu yhtään mitään! Kyse ei ole millisekuntien viiveestä, vaan todellisesta verkkaisuudesta, jonka seurauksena valot ovat vilkkuneet ja keskisormea heiluteltu. Rauhallisempi kaasuttaminen yli 60 km/h -nopeudessa tuottaa sen sijaan hienon tunteen, mennään eikä meinata.

    Ongelmat jatkuvat Aisinin laatikon kelatessa pykäliä alaspäin. Tämän hintaisen auton ei pitäisi tuntua saatikka nyökkiä kaupunkiajon toistuvissa moottorijarrutuksissa. Lisäksi omitusta on auton tapa vaihtaa alamäessä aina pykälää suuremmalle, jolloin tapahtuu odottamatonta kiihtymistä.

    Joudun siis toteamaan, että on ikävä edellisten autojen automaattien ominaisuuksia. Volvon mainosmiesten lause ”silkinpehmeästä voimalinjasta” kaipaa vielä kovasti hiontaa."

    Tässä Kumppani sitä palautetta nyt on kuvaamallasi tavalla. Tuli kuin tilauksesta kuten huomaat.

      
  • Kiitos, sepäs kävikin nopeasti!

    Aivan: (Timo kirjottanut jossakin vaiheessa että) Ulkonäkö, sisätilat, istuimet, näytöt ja viimeistely on sitä mistä on halunnutkin maksaa. Ajo-ominaisuudet matka-ajossa ovat hyvät, ja jatkokeskustelu aiheesta on hiusten halkomista eroja haettaessa

    Vähän niin kuin ajattelin ja odotinkin. Sinun vertauskuvia käyttääkseni Timo vaihtoi sikarin sikariin.

      
  • Makuasioita kuten totesit. Totean saman sillä erolla etten vaihtaisi BMW 5-sarjaa mihinkään kilpailijaan. Ei ole tarvetta eikä pienintäkään halua vaihtaa merkkiä, sillä tykkään edelleen BMW:n konservatiivisesta muotoilusta se on kuin luotu juuri minua varten. Ajettavuudesta ja muusta puhumattakaan.

      
  • Pääasia on luonnollisesti se, että itse oletkin juuri tyytyväinen!

      
  • Juuri näin.

      
  • TM:n toimittajat olisivat siis niin sanottuja Volvomiehiä ja Run Flat - renkaiden käyttäminen BMW:ssä perustuisi näiden salaliittoon.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit