VAG:n päästökorjaukset muuttavat vääntökäyrää ?

72 kommenttia
13»
  • Kyse ei ole yksinkertaisesti missä otsikossa vaan kyse oli alun alkaen siitä kuinka monta kertaa vag:n autot on lehdessä esillä ja talviauto testissä oli klonkswagen-siitähän oli alun alkaen kyse että auto merkki saa palstatilaa....
    Vielä jos ihan tarkkoja ollaan jo keskustelun alussa mainitsin myös että minä en ollut lukenut nro7...mikä tulee aiemmissa jutuissa esiin(eli lehdet 2-6)...senkin asian voit tarkistaa aiemmista keskusteluista-et silloin puuttunut siihen ,vaan nyt kun huomasit itsekkin että klonkswagen oli mukana talvitestissä ja laskit väärin.
    Totuus kuiteskin on IHAN jokaisessa keskustelussasi tällä palstalla, olet aina oikeassa ja VAIN omasta mielestäsi.
    Olet narsisti.
    Lähes joka TM.n numerossa vag:n tuotteet on jollain tapaa edustettuna, kuten mainoslehdissä yleensäkin.

      
  • Kyse ei ole yksinkertaisesti missä otsikossa vaan kyse oli alun alkaen siitä kuinka monta kertaa vag:n autot on lehdessä esillä ja talviauto testissä oli klonkswagen-siitähän oli alun alkaen kyse että auto merkki saa palstatilaa….
    Vielä jos ihan tarkkoja ollaan jo keskustelun alussa mainitsin myös että minä en ollut lukenut nro7…mikä tulee aiemmissa jutuissa esiin(eli lehdet 2-6)…

    Mykistävää. Keskustelu tästä lähti liikkeelle siitä, kun laskin nimenomaan otsikoissa olleet merkit viidestä uusimmasta julkaisusta. Nyt kun tajuat, ettei listassani ollutkaan virhettä, alatkin höpisemään jostakin aivan muusta. Siirtelet maalia ensin pois uusimmista lehdistä ja nyt vieläpä siirryt pois otsikoistakin. Olet aika vempula. Samaa sarjaa on totaalinen kyvyttömyytesi perustella valitustasi TM:n vääristä testeistä. Hirvee poru, muttet itsekään tiedä mitä TM teki väärin.

    Höpinäsi alkavat mennä niin älyvapaiksi, että tämä on nyt tässä. Jään odottelemaan sitä hetkeä, että saat kirjoitettua perusteita valituksellesi TM:n testeistä. Valitustasi ja räkytystäsi en viitsi enää kommentoida.

    Alla vielä kertauksena se, mitä täällä todellisuudessa on kirjoitettu, kun lähimuisti näyttää päktivän totaalisesti.

    NHB 06.04.2017, 23:10:
    Alla vielä viiden viimeisimmän TM:n otsikoissa näkyvät automerkit.

    Lukija23054 07.04.2017, 14:54:
    P.S viimeisen viiden tm:n otsikoissa näkyvät merkit, taisit laskea aika väärin….

      
  • eiköhän mun kritiikki lähtenyt tästä:

    "Eiköhän tämä kerro kaiken mahdollisen kun TM ei vaivaudu lukemaan näitä palautteita ja vastaamaaan niihin, ehkä vastaus taas joskus tulee….muunneltua todellisuutta minkä yhdessä klonkswagwenin maahantuojan kanssa saavat aikaan.
    Suorastaan naurettavaa touhua.
    Mitä tulee ko. lehden autovertailuun joka helkutin vag:n leirin auto on lehdessä tavalla tai toisella, paljon vähemmälle on jäänyt esim. testeistä/koeajoista monet ranskan,Italian, osa japseja huomioimatta.
    Eivät saa palstatilaa.
    Nhb:lle en jaksa vastailla muuten kuin että jos jätetään nää päästöjupakat niin dsg ja jakopää ongelmiin ei ole TM:ssä juuri puututtu, toisin oli esim. Saksassa ja Ruotsissa(taidettiin esim. taksipuolella laitta dsg boikottiin vallan)
    Edelleen taitaa pädetä sinunkin kohdalla sen lauluja laulat kenen leipää…..muuten on vaikea ymmärtää näitä sinun kommenttejasi tällä palstalla"

    Eli kritisoin dsg ja jakopää ongelmien käsittelyn puutetta TM:n sivuilla, toisin kuin monen muun autolehden, samalla kritisoin sitä että erittäin paljon palstatilaa saa vag:n autot-sinun mielestä kaikki on normaalia kuten sanoit,koska volsuja myydään paljon, no eipä seattia myydä..

    edelleenkin 3-7 numeroissa oli klonkswagen 3 kertaa sanot mitä sanot ...siitä on kyse.
    Mun puolesta minäkin jätän tämän tähän , koska katsoin näitä muitakin keskusteluja ja huomasin että olit joka helkutin keskustelussa yrittämässä kääntää mustaa valkoiseksi, siksi suurin osa täällä kirjoittajista ovat lakanneet kommentoimasta sinun narsismimaisia mielipiteitä.....voit elää ominesi mielipiteinesi tästä eteenpäin, me muut nauramme sinulle tällä palstalla.
    Mutta kun ilmoitit jättäväsi keskustelun ja toivottavasti kerrankin olet sanojesi mittainen ,tosin en usko sitäkään.

    Onhan sinulla enemmän yrittää sitten aikaa haaskata niitä rahoja mitä tienaat , koska et millään siihen muuten kerkiä.
    toivottavasti sushi,lohipihvi,salaatit ym. maistuu ....:D

      
  • Eiköhän täällä naureta ihan muille?

    Miksiköhän se on niin vaikea myöntää, että oikeasti kyseinen monimerkkikonserni vain v*tuttaa ja nauttii kirjoittajan mielestä ansiotonta suosiota? Samalla unohtuu, että niistä muistakin suosituista merkeistä kirjoitetaan (Toyota, Volvo?) yhtä paljon, ellei enemmän. Lisäksi merkkien uusien mallien julkistusaikataulu aiheuttaa väkisinkin piikkejä juttujen määrään.

    Faktat tässä ei ainakaan näytä auttavan?

      
  • VW:n dieselit muuttuvat yhä enemmän kierroskoneiksi päästökorjausten johdosta, eli maksimiväännön saavuttamiseen tarvitaan aiempaa korkeammat kierrokset.

      
  • Miten NHB vakuutat kuluttajat ettei autoon tehtävistä muutoksista ole haittaa tulevaisuudessa?

    Kommentit on olleet tähän asti fanaatikoilla kuin mitään ei olisi tapahtunut ”muutkin huijaa tuli aluksi kaikkien suusta” kuin yhteen ääneen, mutta kun toisia ei löytynyt puolestapuhujat ovat tyystin kadonneet.

    Tässähän se taitaa olla se kysymys, jonka perään huutelit tuolla aikaisemmin. Minkä vuoksi minun tarvitsisi yrittää vakuuttaa ketään? Asia ei koske itseäni oikein millään tavalla, enkä viitsi edes alkaa miettimäänkään asiaa, kun tuohon sävyyn huutelet. Syyt tähän kirjoitin jo aikaisemmin.

    Volkkari ei ole edes ainoa merkki, jolla on tuomio aiheesta ja lukuisissa tiellä ajetuissa testeissä on vahvistettu se fakta, että tyypillisesti puhdistusjärjestelmät toimivat vain harvoin laboratorion ulkopuolella.

    VW:n dieselit muuttuvat yhä enemmän kierroskoneiksi päästökorjausten johdosta, eli maksimiväännön saavuttamiseen tarvitaan aiempaa korkeammat kierrokset.

    Jos tarkoitat TV:n mittauksia, niin niissä ei näytä olevan oikein mitään selkeää linjaa, eivätkä ne näytä oikein luotettavilta. Q5:ssä ja Yetissä vääntökäyrät ennen ja jälkeen muutoksia ovat hyvin samanmuotoisia, mutta niiden paikka alku- ja loppukierrokset mukaan lukien on vain siirtynyt kierrosaselilla noin 500 rpm. Siirtymä olisi tapahtunut vielä eri suuntiin. Q5:ssä pitäisi olla muutosten jälkeen rajusti enemmän voimaa alle 2000 rpm, mutta Yetissä taasen 1800 rpm kohdalla muutoksen jälkeen pitäisi olla vain puolet voimista jäljellä. Tuo 1800 on vieläpä erittäin yleisellä käytöalueella. Jos tuolla alueella voimat puolitetaan, niin sen huomaa jokainen ratin takana välittömästi, eikä kukaan hyväksyisi tuollaista korjusta.

    Jos kerta alaväännön leikkaaminen olisi se juttu, niin miksi Q5:ssä tehty asia 180 astetta toisin päin? Passat Alltrackin alkuperäinen käyrä on taasen sellaista vuoristorataa, että moottorissa pitäisi olla jotain rikki. Golfissa taasen väännöt ovat kasvaneet melkein koko kierrosalueella.

      
  • Viittaan siis vain siihen mitä Teknikens Värld kirjoitti VW Passat Alltrackin väännöstä ennen korjausta ja sen jälkeen. Tehot laskivat 176 hevosvoimasta 163 hevosvoimaan korjauksen johdosta.
    Po. auton omistaja oli erittäin pettynyt autoonsa korjauksen jälkeen.

    "Innan åtgärden fanns maximalt vridmoment på knappt 380 Nm till hands mellan 1 500-2 300 varv. Efter omprogrammeringen hos Volkswagen är vridmomentskurvan sluttande. Vid 1 500 varv ger motorn bara 220 Nm. Först vid 1 900 varv ger den maximalt 369 Nm. Eftersom det är i det varvtalsområdet man normalt kör en diesel är det en skillnad som märks nästan hela tiden.”

    Eli ennen korjausta oli käytössä 380 Nm kierrosalueella 1500 - 2300 rpm. Korjauksen jälkeen maksimivääntö saavutettiin vasta kierroksilla 1900 rpm ja vääntö oli vain 220 Nm kierroksilla 1500 rpm. Lehden mukaan muutoksen huomaa selvästi koska juuri tuo alue 1500 - 2300 rpm on ajossa eniten käytössä. Joten havaitut seikat eivät ole pelkkiä numeroita vaan korjauksen huomaa auton käytettävyydessä. Toki autoa voi korjauksen jälkeen käyttää mutta sen ominaisluonne näköjään muuttuu aika olennaisesti.

    Positiivisista korjausmuutoksista en ole voinut referoida, koska Teknikens Värld ei niistä kirjoittanut. TV tutki kymmentä VAG:n automallia, ja seitsemän kohdalla todettiin että päästökorjaus huononsi ominaisuuksia.

      
  • Tuossa muuten raportti kahdeksan VW Tiguanin korjauksesta, kaikissa havaittiin korjauksen jälkeen tehokatoa alueella 1500 - 2250 rpm ja lisäksi moottori piti tällä kierrosalueella särisevää ääntä.

    Raportin alkuteksti, jossa myös todetaan että ongelma koskee pääasiassa "post 2010 Tiguan 2.0 TDI 140 Bluemotion DSG" autoja.

    "We have now received eight reports of Volkswagen Tiguan TDIs losing power and rattling between 1,500 - 2,250rpm After the EA189 emissions software remap.

    The remapping programme for Tiguans seems to have started in early July. We are not aware of any widespread problem yet with EA189 engines in other vehicles after the remap. And the problem seems to be mainly with post-2010 Tiguan 2.0TDI 140 Bluemotion DSG automatics.

    It is manifested in a lack of torque between 1,500rpm and 2,250rpm leading to a "rattle" and the the transmissions changing down. We think the software remap reduces the fuelling so we have recommended owners to try their engines on higher cetane 'superdiesel' such as Shell V-Power Nitro Plus or BP Ultimate that generally gives more torque at low rpm and might help."

    https://www.honestjohn.co.uk/news/volkswagen-emissions-scandal/8-reports-of-volkswagen-tiguans-losing-power-after-ea189-emissions-fix/

      
  • Lukija23054:
    "Kyse ei ole yksinkertaisesti missä otsikossa vaan kyse oli alun alkaen siitä kuinka monta kertaa vag:n autot on lehdessä esillä ja talviauto testissä oli klonkswagen-siitähän oli alun alkaen kyse että auto merkki saa palstatilaa….
    Vielä jos ihan tarkkoja ollaan jo keskustelun alussa mainitsin myös että minä en ollut lukenut nro7…mikä tulee aiemmissa jutuissa esiin(eli lehdet 2-6)…senkin asian voit tarkistaa aiemmista keskusteluista-et silloin puuttunut siihen ,vaan nyt kun huomasit itsekkin että klonkswagen oli mukana talvitestissä ja laskit väärin.
    Totuus kuiteskin on IHAN jokaisessa keskustelussasi tällä palstalla, olet aina oikeassa ja VAIN omasta mielestäsi.
    Olet narsisti.
    Lähes joka TM.n numerossa vag:n tuotteet on jollain tapaa edustettuna, kuten mainoslehdissä yleensäkin."

    Mitäpä jos vaikka kanssakeskustelijan solvaamisen asemasta käyttäisit TM:n omaa hakutoimintoa selvittääksesi kuinka usein "Volkswagen" on esiintynyt artikkeleissa. Vertaa vaikka hakuun "Toyota". Olen jokseenkin varma, että Toyotasta on arkistoviittaus useammin kuin Volkswagenista.
    Pitkäaikaisena kestotilaajana sanoisin ettei Vokswagen ole millään muotoa yliedustettuna TM:n sivuilla, ainakaan markkinaosuuteensa verrattuna.

      
  • Olinko muuten verrannut toyotan esiintymistä volkkarin esiintymiseen, en tietääkseni?
    Mielestäni edelleen vag:n tuottteet saavat kovan edustuksen lehdissä, vaikka todellinen ihmetykseni oli se miten vähän TM kommentoi jakopää,dsg,päästöongelmia
    Mielestäni TM:n kannattaisi tutkiä ruotsin testiä että mikä siinä aiheutti sen eron heidän omaan testiin päästömittauksen lopputulokseen(testauseroista huolimatta)
    Luulisi ainakin monia kiehtovan kyseinen aihe, kysehän on käyttäjien edusta, samaa ihmettelin aikanaan kuinka vähän oli juttua toyotan kaasupoljinjupakasta.

    Mutta kuten sanoin en ala täällä väitellä kenenkään kanssa ....jokainen tehköön omat päätökset asioista.

    Näitä juttuja täällä lukeneena ei voi kuin nauraa näille...joillekkin esim. 0-100Km/h on elämää suurempi asia, ketä AIKUISTA kiinnostaa esim . mikä auto kiihtyy 0-100km/h nopeimmin-ei ketään !

      
  • Ehkä tuo 0-100 km/h kiihtyvyys ei ole se kiinnostavin kiihtyvyyden mittari, mutta se nyt on useimmille tutuin kiihtyvyyden arvo, joka kertoo melko paljon auton suorituskyvystä. Tuskin se kiihtyvyys elämää suurempi asia monellekaan on, mutta jokainen joka ostaa tehokkaamman kuin sen pienitehoisimman version autosta, on kiinnostunut kiihtyvyydestä. Meita on aika paljon jopa Suomessa, jossa tehoista (eli päästöistä) maksetaan aivan tolkuttomasti verotuksen vuoksi.

      
  • TV:n uutisen mukaan ohjausyksikön vaihtaminen korjaisi suorituskyvyn heikkenemisen.

    http://teknikensvarld.se/din-dieselgate-bil-kan-bli-bra-igen-aterstalls-med-ny-styrenhet-475376/

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit