Skoda Octavia III ja maali/sinkki ongelmat

2 kommenttia

Tervehdys.

Lähipiirissä neljä (4) kolmoskorista octaviaa MY15-MY17 20-55tkm ajettuja.
Jokaisessa yksi tai useampi sinkkikukkanen.
Jokaisessa autossa vähintään yksi näppylä kuskin ovessa, alareunan ylimmän pokkauksen alapuolella, kolmessa autossa nämä ovat 5cm säteellä toisistaan.
Yhdessä autossa kaksi kukkaa takarekisterikilven molemmin puolin.
Kukkasia ollut myös takaovissa.
Autoja tutkittu satunnais otannalla myös kauppakeskuksen pysäköintialueella sekä vaihtoauto rivissä. Äkkiseltään en muista kun yhden 2000km ajetun josta ei olisi kukkasta löytynyt.
Työkaverin autosta Helkama-autolla käynnin jälkeen maalattiin kuskin ovi, tosin näppylää väitettiin kiveniskuksi loppuun saakka ja vielä korjauksen jälkeen.
Yhden auton tiedän josta maalattu takuuseen kolme (3) ovea. Ja lisäksi toisen foorumin kautta löytyi muutama auto.
Omaa autoani kävin näytämässä, pajalla oli tiedossa että ongelmia on ollut.
Helkama-autolta tuli tästä huolimatta vastaus "kivenisku".
Ongelma on myönnetty ainakin metro-auton, Vehon ja Autokeskuksen korikorjaamon edustajan toimesta allekirjoittaneelle.
Helkama-auton "33 vuotta mä oon näitä katsellut" -henkilön mukaan kun näppylä on kärjestä puhki on kyseessä selvästi kivenisku.
Erikoista, ettei konepellissä olevat kiveniskut turpoa samalla tapaa tai, että kiveniskuja tulee myös takakontin luukkuun.
Saman konsernin toisen merkin osalta täysin samanlaiset näppylät on selvästi sinkkikukkia ja ne on korjattu mukisematta.
Työkaverin farmarissa patteja takaluukussa, nämä eivät (vielä) ole kärjestä puhki ja tästä huolimatta Helkama-auto totesi ne kiveniskuiksi :)

Täältä varmaan löytyy kohtuullisesti ko.kulkuneuvojen omistajia.
Tutkikaa ovet ja luukut omista ja tuttujen autoista.

  
  • Täältä muutama heikohko kuva "kiveniskuista".

    https://klomtsa.1g.fi/kuvat/octavia/

      
  • "Ongelma on myönnetty ainakin metro-auton, Vehon ja Autokeskuksen korikorjaamon edustajan toimesta allekirjoittaneelle."

    Ovatko metro-auto, Veho ja Autokeskus Skodan virallisia jälleenmyyjiä?

    Jos ovat, niin Helkama-auton ”33 vuotta mä oon näitä katsellut” -henkilön toiminta kuulostaa ihan vakuutuslääketieteen opinnot suorittaneen toiminnalta.

    Onko Skodan (maali)takuu alunperin autonvalmistajan vai maahantuojan myöntämä lisäetu?

    Jos se on autonvalmistajan myöntämä, niin olisikohan tuo maahantuoja ja hänen edustajansa ohitettavissa jotenkin?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit