Uusi BMW 5-sarja G30

1244 kommenttia
1192022242542
  • Luulisi että kyselyn tulos on toteutettu ja luettavissa koeajajien lausunnoista. Tai sitten toteutuksessa on epäonnistuttu, ei kai kukaan ole toivonut urahärkää keskialueen epämääräistä ohjausta.

      
  • Tuskin BMW:n tekemät tällaiset sisäiset selvitykset mitään julkista tietoa ovat. (Kysely osoitettiin vitossarjan ja tämän kanssa kilpailevien mallien omistajille; ei varmaan kahdelle miljoonalle henkilölle mutta kait tuo kyselty joukko on riittävän kattava ja edustava). Kysely tehtiin asiakkaitten toiveiden selvittämiseksi.

    Sen sijaan siteeraan ohjauksesta vastaavan johtajan haastattelua lehdessä Car and Driver.

    "Kistler responded: “We surveyed both current BMW 5-series customers and owners of competitive models, asking, ‘What are your wishes?’ We have two million customers around the globe who’ve purchased the 5-series during the past five years, which results in a broad spread of demands. Our job is to fulfill those mainstream needs. “There was a clear request for less steering effort. No one wants bad feedback—such as a steering wheel that vibrates in response to bumps in the road.”

    Eli kyselyssä tuli ilmi se että ohjaamisen tulisi olla kevympää, mikäli nyt oikein tulkitsin nuo sanat "less steering effort".

    Vielä toinen sitaatti samasta asiasta, tämä haastateltu Kistler on siis BMW:n ohjauksesta vastaava johtaja.

    “My personal opinion is, we’re providing enough feedback to our mainstream customers. Some drive 30,000 miles per year in their BMWs, including long trips at high speeds. So the strongest demand we heard was, ‘Please reduce the steering effort.’ They seem to want more isolation.”

    Linkin juttuun laitoin tuohon toiseen ketjuun. Omassa jutussaan Tuulilasi-lehti viittasi tähän Kistlerin haastatteluun Car And Driverissä.

      
  • Kyllä BMW:n vertailuvoittoja löytyy ihan tältä vuosikymmeneltäkin, joskaan ei 5-sarjassa: Pienet premiumautot TM 19/2013 ja Talviauto TM 4/2014

    Juuri näin eli voittoja tulee silloin, kun siihen on syytä. Näihin tuoreempiin voittoihin ei näköjään enää löytynytkään selitystä ja sama tuttu virsi jatkuu seuraavasta säkeestä. Jotenkin on vaikea ymmärtää, miksi jotku sepittävät satuja tukeakseen tarinaansa.

      
  • BMW on jälleen kerran onnistunut tekemään hyvän auton tästä uusimmasta 5-sarjasta ei sitä joidenkin negatiiviset mielipiteet miksikään muuta.
    Toisaalla jotkut Sulo Vilenit koittaa selittää että hyvää saisi halvalla, kun kovaan ääneen toitotetaan kiinalaista osaamista ja halpaa hintaa. Ja jottei kenellekkään jäisi epäselväksi se mitä tarkoitan niin uutta Volvoa mitä nyt sitten ruvetaan kasaamaan Kiinassa yhä enenevässä määrin. Ruotsalaisuus jäänee pikku hiljaa vähemmälle ja vähemmälle. Harakkakin tietää että kaikki ei ole kultaa mikä kimaltaa vai tietääkö sittenkään. Ainakin hyväuskoiset hölmöt luulee tosiaan, että kun Audin vaihtaa Volvoon niin saa vähintään yhtä hyvää kuin ennen ja halpaan hintaan tietenkin. Ei voi muuta sanoa kuin että aika näytää miten pässiä viedään narussa edelleen kun se vaan on mahdollista ja näitä hyväuskoisia piisaa aina vaan jymäytettäväksi. Mutta mitä väliä kun toiset ei ota opikseen edes omista virheistään, mutta fiksut onneksi kaukaa viisaasti jo toisten tekemistä virheistä. Näin tämä on aina mennyt ja tulee ikävä kyllä aina menemään.

    Ihmiset tilaa kaikenlaista tavaraa halpamaista käsittämättä sitä tosi asiaa, että halpaan hintaan ei saa hyvää tuotetta. Jokainen järkevä ihminen tietää, että kalliimpaan hintaan sisältyy takuu ja tuote kestää kun se tehdään kestämään. On toki tuotteita mitkä on jopa ohjelmoitu kestämään tietyn ajan kuten TM on viime aikoina kertonut omissa tutkimuksissaan ja testeissään. Ja nekin tuotteet tulee tietyistä maista ja voi vaan miettiä miksi näin on. Olen aina ostanut tuotteita jotka ovat kalliimmasta hintaluokasta ja en ole koskaan katunut päätöksiäni, kun tietäää mitä saa. Halvalla kun ei saa mitään kestävää sen tietää jokainen järkevä ihminen. Halpaa tuotetta saa ostaa heti alkuun useamman kappaleen että nämä kestäisi saman mitä laadukas ja kalliimpi tuote. Tämä totuus pätee aina ja ei tule hyväuskoisten hölmöjen vakuuttelusta huolimatta koskaan kääntymään toisin. Hyvää ja halpaa ei ole olemassa.

      
  • Hyväuskoiset hölmöt luulee että tuotteen korkea hinta on laadun tae.

      
  • tracktest:
    Halpaa tuotetta saa ostaa heti alkuun useamman kappaleen että nämä kestäisi saman mitä laadukas ja kalliimpi tuote. Tämä totuus pätee aina ja ei tule hyväuskoisten hölmöjen vakuuttelusta huolimatta koskaan kääntymään toisin.

    Tuossa siis vertaillaan Bemaria Volvoon, näin se täytyy tuo tracktestin vuodatus tulkita!

    tracktest:
    Olen aina ostanut tuotteita jotka ovat kalliimmasta hintaluokasta ja en ole koskaan katunut päätöksiäni, kun tietää mitä saa.

    Tuossa siis vertaillaan Bemaria Volvoon, näin se edelleenkin täytyy tuo tracktestin vuodatus tulkita!

      
  • Tracktest et ole vieläkään kertonut, mihin mielipiteesi uudesta 5-sarjasta, 90 Volvosta ja E Mersusta perustuvat. Aina toitotat, että et luota testeihin, vaan omiin kokemuksiisi ja toisaalta et ole yhdelläkään näistä autoista ajanut. Mielenkiinnolla odotan vastausta.

      
  • BMW 5-sarjan tuntemus ja tieto perustuu kokemukseen. Muiden merkkien osalta, kun on elämää ja ystäviä ja tuttuja jotka ajavat Audeilla, BMW:llä ja MB:llä saan heiltä kyllä riitävästi suodattamatonta tietoa. Ja onhan noita päteviä ammattilaisia jotka autojen parissa tekevät töitään päivittäin joilta tietoa saa, kun ymmärtää kysyä ja kattavaa tietoa tulee, näin pysyy kartalla aika hyvin. Täältäkin saa tietoa kun osaa suodattaa ensin kaiken paskan pois, ihan mukavasti. Kerroin tuossa taannoin hieman väärin yhdellä tutulla on vuoden 2015 MB joka on erinomainen peli ainakin omistajan mukaan joka vastaa kaikkea sitä mitä hän omalta merkiltään odottaa. Eikä ole neliveto mutta seuraava on, ihan kokemuksena se pitää hänen mukaan testata vaikka takavedolla pärjää aivan mainiosti.

    Mitä tulee näihin uutukaisiin mitä nyt on nähty ja kommetteja testien, että uusien omistajien taholta kuullut ja lukenut voi sanoa että valitsee saksalaisita minkä hyvänsä saa varmasti rahoilleen vastinetta ja hyvän auton siitä ei ole epäilystäkään. Ja testit menee marginaalisilla eroilla joskus jopa ristiin eikä yksi merkki vie ja muut vaan vikise niin homman voi vetää vaikka nopalla mikä vie voiton. Eikä siinä mitään kukin tehköön kuten haluaa, mutta minä valitsen BMW:n ja siihen yksipuoliseen valintaani on teidän tyytyminen. Ja sinä joka tivaat minulta tietoa eihän sinullakaan
    ole tietoa uudesta Volvosta, kun tuo korttelin kierron verran jotenka ei silläkään kannata kovin paljon lesoa. Kun tyyppiviat ja kaikki muut tulee kokemuksen myötä tietoon. Ja kaikki tämä ajan kanssa sinunkin kohdalla ei yhtään aikaisemmin. ?

      
  • tracktest:
    Täältäkin saa tietoa kun osaa suodattaa ensin kaiken paskan pois, ihan mukavasti.

    ...uskonnollishenkiset höpinätkin pitää suodattaa luonnollisesti kanssa pois. Jonkun toisen otsikon alla, samalla tavalla hekumoiden, olisit nimittäin saanut uskovaisen leiman alta aikayksikön...

    Muiden merkkien osalta, kun on elämää ja ystäviä ja tuttuja jotka ajavat Audeilla, BMW:llä ja MB:llä saan heiltä kyllä riitävästi suodattamatonta tietoa.

    Et muuten voi sanoa "muiden merkkien osalta", jos rajoitat ne vain noihin kolmeen merkkiin... Varsin rajallista kokemusta edustat(te). Koeajoja voi tehdä kuka vaan laajalla otannalla merkkejä, joten täällä kirjoittavilla on monella parempaa ja todellisempaa kokemusta kun teidän lössillä.

    Saati työkseen koeajavilla, kuten toimittajilla esimerkiksi.

    Ja varmuuden vuoksi: tuossa(kaan) ei oteta kantaa siihen, mihin ostokseen olet päätynyt. Omistamisessa on vielä omat kommervenkkinsä, joihin ajo-ominaisuuksien ja varustelujen, saati paremmuuden arviointi (subj./obj.) ei liity.

      
  • Kumppani noista merkeistä on kokemusta ja ne kiinnostavat edelleen joskaan eivät enää omistamisen mielessä mutta kuitenkin. En luota toimittajien puolueettomuuteen joten siksi pienin varauksin suhtaudun kaikkeen mitä siltä suunnalta tulee. Omat mieltymykset ja kokemukset ratkaisevat. Voin toki ottaa Audin tai MB:n harrasteautoksi vielä se ei ole mitenkään poissuljettu ajatus.

      
  • No niinhän sinä yrität kertoa itsestäsi ja kavereistasi. Teidän pikku piirinne arviot eivät vastaa lehtitoimituksien (laajoja tai yksittäisiä) koeajoja ja vertailuja siltikään, monestakaan syystä.

    Ovatko edes muut pikkuisessa "MB/Audi/BMW"-piirissänne avarakatseisempia ja/tai hankkineet vertailutietoa, vai ovatko kukin yhtä yhden-automerkin-friikkejä? Varsin rajallista kokemusta edustat(te) sitten, yhdessä ja erikseen.

    Siispä siihen monipuolisesti valikoituun valintaan on sinun tyytyminen lehtien testien osaltakin, vaikka Bemu ei kärkeen pääsisikään.

      
  • Kannattaisiko sinun tracktest mennä jonnekin toiselle palstalle keskustelemaan noin 10-15 vuotiaista romuista. En oikein ymmärrä miksi vaahtoat täällä uusista autoista, kun sinulla ei ole niistä mitään tietämystä tai kokemusta, ei edes BMW:n osalta.

    Volvon tyyppivioista minulla ei ole tietoa, eikä sinullakaan ole uuden 5 sarjan tyyppivioista tietoa, joten mitä yrität kertoa? Kun uuden auton ostaa, niin tyyppivioista ei oikein kauheasti voi olla tietoa, oli merkki mikä tahansa. Toisaalta eipä se ihan kauheasti haittaa, kun takuu on voimassa ainakin pari vuotta.

    Olen kyllä ajanut Volvolla enemmän kuin korttelin ympäri, kuten myös monilla Volvon vaihtoehdoilla. Sinä et ole ajanut metriäkään yhdelläkään näistä autoista ja "kaverisi" Mersukin on vanhaa korimallia. Silti sinä kirjoitat täällä kuin paraskin asiantuntija ja jopa tiesit ennen kuin uusi 5 BMW tuli edes markkinoille, että se on luokkansa paras auto ja ylivoimainen Volvoon verrattuna kaikilla osa-alueilla. No eipä nyt sitten ollutkaan ihan niin ylivoimainen.

    Puhut aina omasta kokemuksesta ja sen tärkeydestä, mutta korostan vielä kerran, että sinulla ei ole MITÄÄN kokemusta keskustelun autoista. Silti kehtaat täällä jopa inttää vastaan useiden testaajien kommentteja esimerkiksi uuden 5 BMW:n ohjauksesta.

      
  • Käytetyn tuonti bmw:n loukkuun jäänyt mies höpisee mahdollisesta harraste Audista.
    ????????

      
  • Kyllä on hauskanen ukkeli tämä "putput kakkonen". Kohta hän vetäisee taas nessun täyteen herneitä, on pari viikkoa hiljaa ja sitten alkaa saman toisto uudelleen. Kuinkahan mones kerta?

      
  • Trollit vaahtoaa suu vaahdossa ilman mitään älyllistä sisältöä itse keskusteluun. Ei kai näitä keskusteluja käydä sen perusteella millä merkillä ajaa tai minkä ikäisellä autolla ajaa. Yhdelle näyttää olevan tärkeää vain se että ajaa uudella autolla. Millään muulla ei tunnu olevan mitään väliä. Kauhea kitinä millä ja minkä ikäisellä autolla ajaa. Olisiko se hyväksyttävämpää jos omistaisin uuden auton. Olen vain valinnut sen saman tavan miten esimerkiksi 740 GLE toimii ostaa muutaman vuoden käytettyjä tuontiautoja jossa tyyppiviat on selätetty ja hyvin tiedossa johon voi näin etukäteen varautua joten nämä ei pääse yllättämään. Teillä kaikilla näyttää olevan yhteisenä piirteenä samankaltaiset ongelmat joita koitetaan täällä helpottaa, vaikka psykiatrilta saisitte varmasti lääkityksen vaivoihinne ihan kertakäynnillä. Kukahan täällä raivoaa ja kuka vetää herneet nenään vähälahjaiset trollit sanon minä. Ette tuo ainakaan mitään sisältöä keskusteluun, jotta näitä voisi pitää mitenkään mielenkiintoisena. Moninimimerkki on käynyt kimppuun siitä asti kun ilmoitin millä merkillä ajan. Viesteissä on ollut havaittavissa viha alusta alkaen.

      
  • Osta Toyota hybridi siitä on tyyppiviat hiottu jo 20v sitten.

      
  • Oletko pelkkä kiusanhenki vai vain tynnyrissä elävä trolli joka täyttää tyhjääkin tyhjempää elämäänsä netissä roikkuen? Vaikutat täydeltä idiootilta joka ei ymmärrä oikein mistään mitään.

      
  • Minulla on aina niin tuore auto että takuut on voimassa. Parissa volkkarissa on ollut takuukorjauksia mutta aina on saanut auton tilalle kuluitta.

      
  • Jätetään lapselliset provoilijat ja trollit omaan arvoonsa ja keskitytään olennaiseen. Niin ja Californian tissiposket (CD) eivät ole löytäneet BMW:stä koskaan mitään positiivista sanottavaa, omistaan kyllä.

    2017 BMW 540i (G30) test-drive

      
  • http://www.caranddriver.com/comparisons/audi-a6-vs-bmw-540i-cadillac-cts-v-sport-jaguar-xf-s-mercedes-amg-e43-comparison-test-final-scoring-performance-data-and-complete-specs-page-7

    Niin tässä vielä tosiaan tämä Car and Driverin testi, jossa BMW kokee rökäletappion jopa vanhalle Audille. Mutta onhan se fiksua, että BMW tekee autoja kiinalaisille ja kiinalaiseen makuun, koska siellä niitä myydään.

      
  • Provoile "Mersut palavat keskustelun avauksissasi" älä pilaa ihan kaikkia keskusteluja, vaikka vihaisit BMW merkkiä kuinka paljon ja niiden kuljettajia. Ei voi kuin ihmetellä ihmisen aivojen toimintaa tai toisaalta aivojen toiminnan puutetta. Lapsellista provoilua ja trollausta mitä olet kaiken aikaa harrastellut yhtä ja samaa merkkiä kohtaan. Todella ala-arvoista toimintaa.

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/mersut-palavat/#post-746556

    "Keskustelun avaus oli sinänsä ala-arvoinen ja lapsellinen provo. Tämän myönnän heti ja tein sen ihan tahallani."

    Miksi ihminen joka kutsuu itseään ajattelijaksi provoilee ja trollaa tyylillä jota itsekkin ihmettelee? Eikö ihminen omaa mitään itsehillintää toimiessaan näin? Ja nyt tämä viimeinen trollaus ja provoilu "BMW 5:lle taas turpiin" ei voi, kuin ihmetellä jälleen kerran niin absurdia avausta vain ja ainoastaan dissatakseen monien arvostamaa merkkiä. Kiinalaisuus on hyve Volvon kohdalla, mutta BMW:hen yhdistettynä nyt irvailun kohde, ristiriitaista ja kummallista. Mutta mitä muuta tyylilleen uskolliselta provoilijalta voi odottaa ei ainakaan mitään asiallista, kun siihen ei eväät näytä riitävän mitenkään.

      
  • Eipä tuo Volvon(kaan) Kiinalaisuus tai Kiinassa valmistaminen ole tuotu kovinkaan positiivisena esille. Mutta niin Volvon kuin BMW:n kuin muidenkin osalta, jos siellä suunnalla kauppa käy, niin sehän on hyvä.

    Sen verran olen yrittänyt miettiä tuota BMW:n uuden 5-sarjan testitilannetta ja asioita, jotka on tuotu negatiivisena esille kyseisen auton osalta. En jaksa uskoa, että BMW on vahingossa tehnyt uuteen mallisarjaan vaikkapa vähemmän urheilullisia ja dynaamisia ominaisuuksia. Olisiko Baijerin suunnalla ajateltu valmistettavan paremmin globaalisti kelpaava ajokki- eli ei niin paljon BMW:tä kuin mihin on totuttu. Ja toisaalta, mallisarjassa on paljon vaihtoehtoja ja vanhojen fanien haluamia totuttuja ominaisuuksia saa sitten rahalla- varusteiden ja kalliimpien (M) mallien kautta. Ja näin saataisiin lisää hyväkatteista volyymia myyntiin- vaikka joku tosifani Euroopassa hiukan pettyisi "perusmallien" osalta.

    Ja kiinnittäkääpä huomiota kuinka BMW on tuonut hybridejä markkinoilla, kun moni isokin valmistaja on vasta lähtökuopissa.Ja BMW aikoo pysyä varmasti hyvissä asemissa myös sähköautojen kehityksessä ja valmistuksessa. Ja tämähän tietää laajaa ja myyvää mallistoa, siellä Kiinankin suunnalla.

    No tämmöistä spekulointia tuli vain mieleen BMW:llä taivalta taitettaessa, tosin vain 2- pyöräisellä...

      
  • Vuonna 2016 Kiinassa myytiin vitossarjaa 147.000 kpl ja Euroopassa sitä myytiin 86.000 kpl. Ei kai tarvitse pahemmin ihmetellä sitä miksi kiinalaisilla on yhä enemmän sananvaltaa autojen ajo-ominaisuuksien suhteen.

      
  • Erityistä plussaa tuossa BMW:ssä on tuo todennäköisesti markkinoiden paras viimeistelyn taso.

      
  • Sama täällä mietiskelyä on täälläkin harrastettu, mutta näyttää siltä että joku pitää asiaa hyvänä ja joku kavahtaa että ei perkele. Moni tekee arvioita pelkästään luetun perusteella, omalta kohdaltani päätelmiä tehdään kun autoa on kunnolla ajettu joskus tuonnenpana kiirettä ei ole. Näyttää siltä että kompromissia on urheilullisuuden ja mukavuuden osalta haettu ja myös osittain toteutettu. Itse olen ajanut molemmilla kevyeksi tehostetulla ohjauksella ja hieman jäykemmällä. Pidän jälkimmäistä enemmän omanani. Kuten sanottu kaikkeen tottuu, kun totuttaa. Ajettavuuden osalta on haettu ja myös toteutettu siihen suuntaan mihin markkinat määrää, tätä on johdon osalta selkiytetty jossain määrin. Ei kai tuo ihan puskista vedettyä ole. Urheilullisuutta hakevalle perinteiselle mutkafriikille muutos saattaa olla pitkään nieleskeltävissä. On totta että malleja löytyy joissa tämä perinteinen urheilullisuus on tallella jos sitä haluaa vaalia vaihtoehtoja siis löytyy. Erikoista tässä keskustelussa on se, että 7-sarja tuli jokin aika sitten myyntiin, mutta sen suhteen ei ajettavuutta ole jurikaan moitittu. Uuden 5-sarjan kohdalla jotkut moittivat ja jotkut kehuvat. Mieltymyksistä on kuitenkin kaikkien kohdalla kyse.

    Kuten jo ennemmin mainitsin "Kerroin vuoden 2004 koeajoista joissa Audia, BMW:tä ja MB:iä moitittiin heikosta ohjaustuntumasta ja samaan hengenvetoon myös tuon vuoden Maybachia samasta syystä. Ja nyt tämän uuden BMW 5-sarjan G30:ä moititaan ohjauksen tunnottomuudesta, kuin toistaen 2004 vuoden tarinoita. Onko niin että jotain pitää moittia vain moittimisen ilosta, kun tämäkin menee mielipide asioiden kansioon? Joku pitää ja joku ei." Mikä lienee kevennyksen osuus noin sata kiloa kevyempi kuin F10 lienee tässä spekuloinnissa joskus selkiytyvän kun aikaa kuluu? Sen verran tuoreesta autosta on kuitenkin kyse, jotta malttakaa vielä hieman kuin että totaalisesti tyrmäätte ennen parempaa tietoa. Provosoijat ja trollit ovat toki tyrmänneet kaiken uuden täysin kelvottomaksi kuten edellä on nähty.

    Tässä muistin virkistämiseksi Moottorin arvioita uuden 5-sarjan alustasta.

    Erinomainen alusta

    Viitossarjan alusta jaksaa hämmästyttää aina vain uudelleen. Perusratkaisut on toteutettu aivan kuten edeltäjässä tai kilpailijoissa, edessä kaksoistukivarret ja takana monivarsituenta. Kuitenkin vain BMW osaa rakentaa alustasta yhtä aikaa sekä urheilullisen että mukavan. Nyt ajettu tiukin M-sport -urheilualustakaan ei ole liian kova, jopa meidän roudan pahoinpitelemät päällysteemme siliävät alla.

    Ohjaus on nopea ja tarkka, vaikkakin turhan kevyeksi tehostettu. Liukkaalla pinnalla jää kaipaamaan parempaa tuntumaa tiehen. Tehostusta voi säätää ajotilavalinnalla ja myös alustaan on tarjolla säädettävä iskunvaimennus, aktiivinen kallistuksenvaimennus ja nelipyöräohjaus.

    Inspektor70 on aina asiallinen ja Derrick pidä tämä nykyinen linja, sillä asiallista keskustelua ei ole koskaan liikaa.?

      
  • Tässä muistin virkistämiseksi Moottorin arvioita uuden 5-sarjan alustasta.

    Ohjaus on nopea ja tarkka, vaikkakin turhan kevyeksi tehostettu. Liukkaalla pinnalla jää kaipaamaan parempaa tuntumaa tiehen.

    Niin ja Californian tissiposket (CD) eivät ole löytäneet BMW:stä koskaan mitään positiivista sanottavaa, omistaan kyllä.

    Moottori-lehtikin näkyy siis havainneen saman kuin muutkin autoa ajaneet: ohjaus on liian kevyt ja tunnoton.

    Väitteesi on Kalifornian tissiposkista on valheellinen.

    http://www.caranddriver.com/comparisons/bmw-540i-page-8

    http://www.caranddriver.com/comparisons/2014-bmw-328i-xdrive-sports-wagon-page-4

    http://www.caranddriver.com/comparisons/2015-bmw-m4-page-3

    http://www.caranddriver.com/comparisons/2014-bmw-i3-page-3

    http://www.caranddriver.com/comparisons/2015-bmw-m3-vs-2015-mercedes-amg-c63-s-2016-cadillac-ats-v-comparison-test-2015-bmw-m3-page-4

    http://www.caranddriver.com/comparisons/2016-audi-q3-quattro-vs-2016-bmw-x1-xdrive28i-2017-infiniti-qx30-awd-2016-lexus-nx200t-f-sport-awd-2016-mercedes-benz-gla250-4matic-comparison-test-2016-bmw-x1-xdrive28i-page-6

      
  • Alustasta nämä moitteet tulevat järjestään joten en valehtele. Olihan tämä 540i muissa osioissa edellä, mutta alustasta tulee aina näiltä tissiposkilta se ratkaiseva mielipide joka tiputtaa BMW:n hännille. Mieltymys joka saa merkit heille sopivaan järjestykseen. BMW i3 on ainoa joka saa näiltä kelvollisen maininnan alustastaan ja jopa lyö siinä verrokkina olevan MB:n.

      
  • Kannattaako yrittää selittää mustaa valkoiseksi? Kun niin moni uutta 5-sarjaa ajanut on kokenut asian samalla tavalla ja BMW:n kehitysjohtaja on tämän kaiken vahvistanut, niin on melkoisen naurettavaa yrittää aina selittää havainnot vääriksi ja testaajat puolueellisiksi. Varsinkin kun et omaa mitään kokemusta kyseisstä autosta, niin selityksesi on vailla mitään yhteyttä todellisuuteen.

    Kun yrittää perustella muunneltua totuutta, niin argumentit menee helposti aika heikoiksi. i3 ei suinkaan ole ainoa kiitosta kerännyt. Tuossa alhaalla on pari pätkää linkittämästäni vertailusta, jossa BMW, joka sattumalta sattuu olemaan vieläpä 540i malliltaan, saa varauksetonta suitsutusta kaikesta alustaan ja ajettavuuteen liittyvästä noilta "tissiposkilta".

    Praise was effusive for the 540i after a series of passes through a long stretch of undulating curves with rough surfaces. With the traction control turned on or off, the Bimmer negotiated the nasty bits with amazing aplomb at speeds as quick as or quicker than any of the competition.

    "Fun to drive" is a hopelessly overused cliché in the car business and in reality applies only to a handful of automobiles. The BMW 540i qualifies in spades. For anyone who does not respond to the tactile euphoria provided by this machine, we suggest a subscription to Consumer Reports and a lifetime pass on the nearest form of public transit.

    But in this test, driving satisfaction was a paramount consideration, and there was little debate early on that the 540i was an overwhelming favorite to win. And so it did.

      
  • BMW:n kehitysjohtaja on asian vahvistanut en kiistä tätä, mutta pisteytys menee aina niin että BMW putoaa hännille vaikka saisi alustastaan ja ajettavuudestaan minkälaista suitsutusta näiltä tissiposkilta.

      
  • Täytyy muistaa, että tracktestin kaverilla on vanhakoppainen E Mersu, joten tracktest kyllä tietää näistä autoista kaiken, vaikka ei ole metriäkään yhdelläkään niistä ajanut.

    Minulle ei ole vieläkään auennut se logiikka, että kaveri joka omien sanojensa mukaan luottaa vain omiin kokemuksiin eikä testeihin, selittää täällä suu vaahdossa autoista, joista hänellä ei ole lainkaan kokemusta. Tällä pohjalla on sitten hyvä arvostella testejä. Testaajien puolueellisuus on sitten siitä kiinni, pärjääkö BMW testissä.

    Hienosti vedät tracktest.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit