TM:n keskusteluosion bugeja korjattu - mitä korjaisimme seuraavaksi?

3 kommenttia
Toimituksen kommentti

Tekniikan Maailman keskusteluosiolla on alkuvuoden aikana ollut useita bugeja, jotka ovat häirinneet osion toimintaa tai näyttäneet muuten vain hassuilta.

Olemme korjanneet joitakin ongelmista - mitä korjaisimme seuraavaksi?

Alla hieman lisää tietoa.

https://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikka/korjasimme-bugeja-tmn-keskusteluosiossa-mita-pitaisi-korjata-seuraavaksi/

yst terveisin
Sami Rainisto / Tekniikan Maailma

  
  • Kiitos Sami infostasi ja mielenkiinnostanne TM:ssä kehittää Keskustelupalstan toimivuutta.

    Minun viimeisin esitykseni on koskenut bugia joka myös näyttää hassulta tähän tapaan:

    Kun olin (HUOM!) tätä kirjoittaessani etusivulla, osiossa olivat seuraavat otsikot nostettuina
    1. Poimintoja sanomalehdistä – osa 3
    2. Volvo S/V90
    3. TM:n keskusteluosion bugeja korjattu – mitä korjaisimme seuraavaksi?
    4. Bluetooth-urheilukuulokkeet TM 11/2017
    5. Pelkällä polttomottorilla varustetut autot ovat tulleet tiensä päähän

    Aiemmin huomasin, että klikatessani jotakin otsikoista, oikean laidan keskustelunaiheet vaihtuivat joka kerta tykkänään toisiksi.

    Nyt olette yrittäneet jollakin tavalla nähtävästi korjata tuota tilannetta?

    Vaan kuinka ollakaan, jotenkin työ on vielä kesken. Vain klikatessani etusivutasolta em. otsikoista 2,3 ja 5 niin otsikot eivät vaihdu arvonnassa millä lie logiikalla.

    Mutta kun klikkaan otsikoita 1 ja 4, saan (aina) seuraavat tulokset arvonnassa, joista 3 poimittu malliksi
    1. ("Poimintoja")
    -Automaatti vai manuaali?

    • Raskaan kaluston rengasmääräykset muuttumassa
    • Passiivitalo huuhaata?
    1. ("Bluetooth")
    • Tilanteita liikenteessä
    • Uusien autojen öljynkulutus
    • Hypridiautot vertailu

    Eli ei tuo nyt ihan kunnossa vielä ole, sillä minun logiikallani myös niissä pitäisi otsikkovalinnat pysyä vaihtumattomina, että niitä voi sitten seurata - käymättä lähtöruudun kautta (kuten nyt on ollut jonkun "parannuksen" jälkeen talvella).

    Minusta on aika mielenkiintoista ohjelmointiteknisesti, ettei yhtä itsenäisen oloista osioita saada jätettyä rauhaan, kun tekee perusvalintoja toisaalla sivulla. Mainoksethan eivät muut miksikään, eli siihen on selvästi panostettu, vaikka ovatkin samassa, eli oikeassa laidassa...

    ps. Kun näen tämän kirjoitukseni lukutilassa, niin otsikot ovat ajantasalla kyllä, eli ihan pienestä vielä olisi kiinni.

    ps2. Jos teillä ei 1 ja 4 natsaa, kuten minun testissäni, niin tehkää perässä vaan: aloita pääsivulta ja tarkista otsikkosetti, klikkaa järjestyksessä, tai epäjärjestyksessä otsikoita. Palaa välissä aina pääsivulle ja toista. Tarkista otsikon valittuasi, muuttuiko sarakkeen otsikkosetti ja jos, niin mihin arvonta osui sillä kertaa viidestä vaihtoehdosta.

      
  • Toimituksen kommentti

    Kiitos kommentista.

    Minulla otsikkonostot etusivulla olivat jo hieman muuttuneet, mutta onnistuin kyllä toistamaan virheen, jossa yhtä otsikkoa klikkaamalla oikeaan reunaan ilmestyivät eri (ja aika vanhat) otsikkonostot.

    Otetaan asia selvitykseen! Epäilen, että kullakin keskusteluaihepiirillä on oma sivupohjansa, ja jo(i)llakin niistä on jäänyt päivittämättä sivupohja niin, että se poimisi oikeaan reunaan kaikkien aihepiirien tuoreimmat kommentit. Jos näin on, asian korjaaminen pitäisi olla mahdollista suhteellisen helposti.

    yst terveisin
    Sami Rainisto / TM

      
  • Kuvien linkitys on kömpelöä, tai sitten en vaan osaa?

    Onnistuuko kuvan liittäminen tekstiin ilman että lataa sen kuvan ensin jonnekin muualle nettiin ja sitten lisää tekstiin linkin?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit