Volvolla menee lujaa

591 kommenttia
1246720
  • "Tavoite oli antaa sinulle vain esimerkki Volvon hinnoittelusta vanhenevien mallien suhteen, mutta tapasi mukaan sinä et pysty suhtautumaan asiallisesti asialliseen faktapohjaiseen tietoon, vaan alat ulostamaan pelkkää lapsellista leukojen louskutusta vastaukseksi."

    Olisihan se ollut hyvä mainita että kyseessä on neljän istuimen Excellence-malli isolla takakonsolilla. Ehkä kyseessä on ollut valmistajan virhe-arvio pitää varastossa tuollaisia erikoismalleja. Ilmeisesti tuollainen auto on ajateltu jonkinlaiseksi "johtajan" autoksi.

      
  • Olit NBH mielestäni aika tarkoitushakuinen ja kuitenkin esimerkkisi oli hyvin rajatuksi osoittautuva. Osin huomaan kommentoineeni myös Whatcar:kin.

    Alennetun hinnan suhteen voidaan olla montaa mieltä, mutta en minä tuota sen kummempana tulkkaa kuin nämä Volvon "Classic" -mallit: saat edullisemmin paremmin varustellun mallin, juuri niin kuin jutussakin mainitaan, eli myydän alta pois, että uutta mahtuu tilalle. Toki, nakertaja voi nähdä sen johtuvan alentuneista myyntiluvuista

      
  • Niin mitä annoin ymmärtää ja millä sanamuodoilla? Et mielestäni vastannut kysymykseeni.

    Nuo lisävarustetarjoukset ovat tosiaan tuikitavallisia ikääntyville malleille. Tässä meillä on kuitenkin vielä varsin tuore malli verrattuna edeltävään malliin vuonna 2013, jonka alennuksia ainakin yksi kirjoittaja ei suostu uskomaan.

    Kiellätkö sen, että näiden vanhojen mallien erikoisgarjoukset eivät liittyisi heikentyneeseen menekkiin? Jos XC90 menisi kaupaksi kuten edeltäjänsä, niin tuskinpa olisi tuollaisia 30 prosentin tarjouksia, vaan Volvo ottaisi ilolla vastaan varmasti enemmänkin dollateita.

    Yksi huomionarvoinen asia tässä on se, että jotku kirjoittavat myynnin laskun johtuvan toimitusvaikeuksista ja sinä kirjoitat varastoihin kertyneiden mallien alemyynnistä.

      
  • Annoit ymmärtää Volvolla ja XC90 menevän huonosti löytämällä yhden rajatun Volvo -mallin kalliimman ja varustelultaan erikoisemman mallin (ja edellistä) versiota koskevan tarjouksen, NHB. Minusta poiminta ei vaan vastannut kuin nimeksi mielikuvaa, jota yrität maalata. Vastasin kyllä.

      
  • NHB, Volvon tiedotteessa alkuvuodesta luki näin.

    "Bolaget skriver i ett pressmeddelande att den starka globala efterfrågan på modellen XC90 har påverkat tillgången på den amerikanska marknaden, och att en ökad produktion är att vänta under det andra kvartalet."

    Tuskin tämä voi täyttä palturia olla.

      
  • "Annoit ymmärtää Volvolla ja XC90 menevän huonosti löytämällä yhden rajatun Volvo -mallin kalliimman ja varustelultaan erikoisemman mallin (ja edellistä) versiota koskevan tarjouksen, NHB. Minusta poiminta ei vaan vastannut kuin nimeksi mielikuvaa, jota yrität maalata. Vastasin kyllä."

    Sama vaikutelma jäi minulle. Kyse siis oli Excellence-mallista jossa on vain neljä istuinpaikkaa ja takaistuimien keskellä on valtava konsoli juomalaseilla.

      
  • "Annoit ymmärtää Volvolla ja XC90 menevän huonosti löytämällä yhden rajatun Volvo -mallin kalliimman ja varustelultaan erikoisemman mallin

    "Toistettakoon nyt vielä:"

    Tilastojen mukaan Volvon myynti jenkeissä luokassa ” Total Light Trucks” on tammi-heinäkuussa laskussa lähes 20% verrattuna 2016. Ja tämä on siis XC90, jotain on yritettävä. Varsinkin kun samaan aikaan Audi ja BMW kasvattavat myyntiä runsaat 10%.Molemmat Audi ja BMW myyvät noin 2-3 kertaa enemmän kappalemääräisesti SUVeja jenkeissä kuin Volvo.

    Ei ole Volvo XC90 mikään menestys jenkeissä, päinvastoin iso pettymys, uusi auto ja myynti sen kun laskee!

      
  • XC 90:n toimitusajat ovat kuulemma pitkiä USA:ssa. Miten muuten tämä pelkkä USA:n tilanteen vatvominen liittyy kysymykseen siitä meneekö Volvolla lujaa kokonaisuutena ? Ja erityisesti verrattuna lähtötilanteeseen vuonna 2010 ?

    "Men i USA fortsatte Volvo Cars att visa minustal. Jämfört med första halvåret i fjol backade försäljningen med 7 procent.

    Det beror på långa leveranstider på XC90, som är en populär modell på flera marknader. För att kunna komma tillbaka till tillväxt i USA behöver vi lansera den nya bilen XC60, säger vd Håkan Samuelsson till TT.

    Generellt sätter vd:n hög tilltro till den nya versionen av XC60, SUV:en i mellanklass som introducerades på bilmässan i Geneve i mars och som började tillverkas i Torslandafabriken i april. Efter modellerna i 90-serien XC90, S90 och V90 tillverkas nu XC60 i Volvo Cars egenutvecklade SPA-plattform i stället för genom Fords teknik.

    Enligt Samuelsson kommer XC60 inte bara att bidra till en återhämtning i USA, utan även leda till en ny rekordförsäljning för helåret 2017."

    https://www.svd.se/volvo-cars-vaxer--nya-xc60-inger-hopp

      
  • Annoit ymmärtää Volvolla ja XC90 menevän huonosti löytämällä yhden rajatun Volvo -mallin kalliimman ja varustelultaan erikoisemman mallin (ja edellistä) versiota koskevan tarjouksen, NHB. Minusta poiminta ei vaan vastannut kuin nimeksi mielikuvaa, jota yrität maalata. Vastasin kyllä.

    En minä maalannut mitään mielikuvia. Hyvin vähällä maalilla jaoin linkin uutiseen, josta jokainen näkee faktat sellaisina kuin ne ovat. Ongelmasi taitaa olla se, että kun en kääntänyt koko uutista suomeksi sinulle ja trollille, niin mielikuvituksenne pääsivät valloilleen ja loitte vilkkaissa mielissänne jos jonkinlaisia kuvitelmia siitä, mitä NHB tarkoitta sanoilla, joita hän ei kirjoittanut. Ikävä kyllä tämä on vähän turhankin tuttua tällä palstalla.

    XC90:n myyntiluvut ovat ihan julkista tietoa, eikä niistäkään tarvitse luoda mitään mielikuvia. XC90:n myynti on laskenut selvästi.

    Saahan Saksassa myös suuria alennuksia.
    https://www.auto-per-mausklick.de/eu-neuwagen/bmw/bmw-x1-reimport/

    Linkkiä avaamatta väitän, että nyt nimenomaan ei puhutan Saksan alennuksista.

      
  • Olisihan se ollut hyvä mainita että kyseessä on neljän istuimen Excellence-malli isolla takakonsolilla. Ehkä kyseessä on ollut valmistajan virhe-arvio pitää varastossa tuollaisia erikoismalleja. Ilmeisesti tuollainen auto on ajateltu jonkinlaiseksi ”johtajan” autoksi.

    Mikä ongelma sinulla on lukea uutisesta tuo sama tieto? Toki lähes pelkän linkin postaaminen jätti päljon liikkumatilaa niille, jotka haluavat lisäillä fiktiivistä sisältöä viesteihini, mutta eipä tuossa mitään uutta ole. Tilannetta kuvaa hyvin se, että kun esimerkiksi multinickiajattelija sai päähänsä XC90:n olevan X5:ttä 20 000 dollaria halvempi kalleimman ja vähiten myydyn mallin perusteella sivuuttaen halvemmat volyymimallit, niin sinä ja kumppani vaikenitte. Nyt kun postaan linkin, josta jokainen heti näkee tilanteen, niin käytte heti päälle siitä, että olisi pitänyt mainita kyseessä olevan kalleimman mallin.

      
  • "Linkkiä avaamatta väitän, että nyt nimenomaan ei puhutan Saksan alennuksista."

    Ainakin kieli on saksa ja alennusprosentti on 22,1 %. Auto on BMW X1.

      
  • "Mikä ongelma sinulla on lukea uutisesta tuo sama tieto?"

    Ei minulla ole mitään ongelmaa asian suhteen mutta tällä palstalla on toinen kirjoittaja jota kiinnostaa lähinnä Volvo-propagandan levittäminen. Sen vuoksi tulee olla täsmällinen kaikessa kirjoittelussa.

    Miksi muuten Volvo on punainen vaate näille Saksan Helga-neideille TM:n palstalla ? Täyttä tuubaa pitää kirjoitella ihan asiallisten artikkeleidenkin johdosta, mitä asiallisuutta nuo avauksen artikkelit edustavat. Onko viime kädessä kenties kysymys pienen mulkun kompensoinnista autoilla ?

      
  • Tässä vielä tuo Automotive Newsin juttu jonka johdosta NHB rupesi heti kitisemään siitä että hintavertailu koski 2013 malleja. Ei tässä hintavertailussa muuten vertailla mitään kalleimpia malleja keskenään vaan tekstissä mainitaan sanat "on average" mikä tarkoittaa sitä että BMW on ollut keskimäärin 20.000 USD Volvo XC 90:ta kalliimpi. Kovin vaikeata ei pitäisi olla ymmärtää kahta sanaa "on average."

    ”Once considered a ”near-luxury” brand, Volvo is now being cross-shopped with BMW, Audi and Mercedes and is achieving similar transaction prices, according to figures from TrueCar. For example, the XC90 large crossover was selling in the U.S. for more than $20,000 below the BMW X5 midsize crossover on average back in March 2013. In March this year, the XC90 was just $2,300 behind at $59,600.”

      
  • Tässä vielä nuo Volvo XC 90:n myyntierot 2016 versus 2017.

    Tammikuu 2017: - 34,50 %

    Helmikuu 2017: -45,80 %

    Maaliskuu 2017: - 44,30 %

    Huhtikuu 2017: - 21,90 %

    Toukokuu 2017: - 4,30 %

    Kesäkuu 2017: + 2,1 %

    Heinäkuu 2017: - 12,70 %

    Vaikea kuvitella että Volvo XC 90:n kysyntä USA:ssa yhtäkkiä laskisi melkein puoleen pelkästään luonnollisista syistä, varsinkin kun muualla kuin USA:ssa Volvo XC 90:n myynti pysyy entisellään tai kasvaa.

      
  • Ainakin kieli on saksa ja alennusprosentti on 22,1 %. Auto on BMW X1.

    Kuten arvelinkin, homma kävi selväksi jo linkkisi viimeisestä sanasta. Tässä lainaus löytämältäsi sivustolta:
    Auf der Such nach einem wirklich günstigen Angebot, suchen immer mehr Menschen über das Medium des Internets. Genau darauf hat sich die Firma EU Neuwagen Knott spezialisiert. Sie kaufen im Ausland EU-Neuwägen zu günstigen Konditionen und verkaufen Sie an dann an deutschen Kunden weiter

    Tässä vielä tuo Automotive Newsin juttu jonka johdosta NHB rupesi heti kitisemään siitä että hintavertailu koski 2013 malleja. Ei tässä hintavertailussa muuten vertailla mitään kalleimpia malleja keskenään vaan tekstissä mainitaan sanat ”on average” mikä tarkoittaa sitä että BMW on ollut keskimäärin 20.000 USD Volvo XC 90:ta kalliimpi. Kovin vaikeata ei pitäisi olla ymmärtää kahta sanaa ”on average.”

    Kirjoitin Ajattelijan vertailusta, jossa hän vertaili kalleinta eli V8-moottorista mallia. Sinun on aika turha alkaa opettamaan minulle englantia, varsinkin kun et ymmärrä edes sitä, mistä puhutaan.

      
  • NHB:
    En minä maalannut mitään mielikuvia. Hyvin vähällä maalilla jaoin linkin uutiseen, josta jokainen näkee faktat sellaisina kuin ne ovat.

    Varmaan ne ovat faktoja tuon yhden varusteluversion kohdalla. Mutta juuri muuta siitä on vaikea repiä muuten kuin maalaamalla.

    Ongelmasi taitaa olla se, että kun en kääntänyt koko uutista suomeksi sinulle ja trollille, niin mielikuvituksenne pääsivät valloilleen ja loitte vilkkaissa mielissänne jos jonkinlaisia kuvitelmia siitä, mitä NHB tarkoitta sanoilla, joita hän ei kirjoittanut. Ikävä kyllä tämä on vähän turhankin tuttua tällä palstalla.

    Aivan yhtä tuttua tällä palstalla on poimia mansikoita jostakin tekstistä omaa näkökulmaa tukemaan. Juuri siksi minä kommentointikin sinulle, koska luin sen linkin. Jota et tosiaan sen kummemmin referoinut. Aivan kuten Derrickille, minullakin käväisi saman tien mielessä "no just niin"...

      
  • Varmaan ne ovat faktoja tuon yhden varusteluversion kohdalla. Mutta juuri muuta siitä on vaikea repiä muuten kuin maalaamalla.

    Ja tuo kaikki muu onkin sitten sinun ja nimimerkinvaihtajan repimää.

      
  • Näitä Excellence-malleja on alennusmyynnissä 45 kpl koko maassa.

    "Cars.com lists 45 copies of the T8 Excellence in dealer inventory at the moment, leaving little opportunity for prospective customers to get their hands on a Volvo flagship that’s discounted by 22 percent. Those customers will truly have a hankering for high-end content, as the powertrain is not just available in the $69,895 T8 R-Design but the identically priced T8 Inscription, the latter of which is the highest trim level for non-hybrid 316-horsepower XC90s."

      
  • Voi voi Derrick, laitetaan tähän kerran taas:

    Tilastojen mukaan Volvon myynti jenkeissä luokassa ” Total Light Trucks” on tammi-heinäkuussa laskussa lähes 20% verrattuna 2016. Ja tämä on siis XC90, jotain on yritettävä. Varsinkin kun samaan aikaan Audi ja BMW kasvattavat myyntiä runsaat 10%.Molemmat Audi ja BMW myyvät noin 2-3 kertaa enemmän kappalemääräisesti SUVeja jenkeissä kuin Volvo.

    Ei ole Volvo XC90 mikään menestys jenkeissä, turha vedota tiettyyn malliin, päinvastoin iso pettymys, uusi auto ja myynti sen kun laskee!

      
  • Hurjat tappiot tulossa tuosta 45 auton erästä ?

      
  • On ihme, ettei mene Derrickillä jakeluun. Turha puhua toimitusvaikeuksista ja 45 kpl alennus-erästä. Myönnä nyt ettei Volvo ole jenkeissä onnistunut, XC90 myynyt 1-7/17: runsas 28.000 kpl, viime vuonna samaan aikaa lähes 35.000 kpl. Mikä on kun uusi malli ei myy? Kiinalaisuus-tausta, vain 1,9-litrainen 4-pyttykone, vai mikä?

    Samaan aikaan Audi Q7 kasvattaa myyntiään...

      
  • EIkös uusi XC90 tullut viime vuonna vai edellisen vuoden aikana?
    Yleensä kokonainen eka vuosi myy hyvin ja sen jälkeen tasaantuu alemmalle tasolle. Moni jää odottamaan uutta mallia ja niinpä niitä tilataan ekana vuonna (yleensä puolikas vuosi) hullun kiilto silmissä. Toimitukset pääasiassa seuraavana (konaisena toimitus vuotena). Näinhän se tuppaa menemään kaikkien merkkien kanssa.

      
  • Tuulilasihan nimenomaan kirjoittaa että 90-sarjan autojen korkea kysyntä nosti Volvon ensimmäisen puolivuotiskauden liikevaihdon noin 10 miljardiin euroon (XC 90 on oikein erikseen mainittu).

    Vaikka siis USA:n myynnissä on notkahdusta tuolla aikajaksolla (oma lisäys).

    "Volvo Car Group on kertonut, että se on tehnyt eniten voittoa ja voittomarginaalia kuuteen vuoteen. Ruotsalaismerkin kehityskäyrä on ollut positiivinen siitä asti, kun kiinalainen Geely osti Volvon Fordilta vuonna 2010.

    Volvon voitto kasvoi 21 prosenttia 6,8 miljardiin Ruotsin kruunuun eli 711 miljoonaan euroon. Lisäksi XC90- ja S- ja V90-mallien korkea kysyntä nosti ensimmäisen puolen vuoden aikana merkin liikevaihdon 99 miljardiin kruunuun eli 10,3 miljardiin euroon ja autojen myynnin kahdeksan prosentin kasvulla 277 641 autoon. Volvon autojen myyntimäärät ovat nousseet nyt neljä vuotta putkeen."

      
  • http://carsalesbase.com/us-sales-2017-first-half-premium-large-suv-segment/

    "After a nightmarish Q1 when it lost 42% of its volume due to limited availability, the Volvo XC90 slightly improves to a loss of just 8% in Q2, but it remains the segment’s biggest loser for the first half, down almost a quarter on last year."

      
  • Volvo tekee 850 miljardin euron suuruisen investoinnin USA:n tehtaaseensa.

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volvo-tekemassa-myyntiennatyksensa-iso-satsaus-yhdysvaltoihin

      
  • Edelleenkään US ei luota kiinalaiseen Volvoon. Myynti senkun hiipuu vaikka uusia malleja on tarjottu xc90, etc. Siis -7,3% Volvo myy vähemmän amerikoissa nyt kuin viime vuonna samaan aikaan. Toivotaan että tehdas auttaisi, mutta ei ihmiset tyhmiä ole, jos on kiinalainen tausta niin se on eri kuin esim aito saksalainen BMW tai MB.

      
  • Aito US ei tiedä kuin hikisesti missä Eurooppa on.
    Uudessa kiinalaisomistuksessa Volvo on saanut myyntinsä selkeään kasvuun. Tänä vuonna se on tekemässä maailmanlaajuisesti myyntiennätyksensä.

      
  • Tottahan toki Jenkki ostaa Bemarin citymaasturin, se kun on aito made in USA. Ei niitä muualla oikein taideta tehdäkään :-)

    Mutta onpa hieno paketti se Volvon XC40. Onkin itseasiassa mielenkiintoista miten kaikkien merkkien on tuotava kokoajan pienempiä malleja kun jatkuvasti kasvattavat olemassa olevia mallittyyppejä. Kahdeksan vuoden välein voikin aina siirtyää pienempään ja silti auton koko pysyy samana... mutta vain ulkoa.

      
  • Seuraavan sukupolven XC 90:tä aletaan valmistaa tässä uudessa USA:n tehtaassa.

    http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc90-kommer-2021-byggs-i-usa-535498/

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit