VW konsernin TFSi koneet ja laatu kaikekn kaikkiaan

38 kommenttia
2»
  • Eihän tässä ole kyse yhdestä jutusta, vaan oikein itse leuhkit usein käyttämälläsi nimityksellä.

      
  • Se on vaan mukavan helppoa olla selittämättä omin sanoin omia kirjoituksiaan ja vihjailla vastauksen löytyvän sieltä jostain. Näin välttyy myös ristiriitaisilta väitteiltä, kun ei edes väitä mitään.

      
  • 07.09.2017, 13:33

      
  • NHB:
    Jos joku ostaa auton, käsilaukun tai parranajokoneen markkinoinnin luomien mielikuvien perusteella, niin mitä sitten?

    Saahan sitä ostaa, eikä kukaan ole estämässäkään. Kysehän on siitä kuitenkin, vastaako mielikuva sitä, mitä tuli ostettua.

    Mitäs näissäkin ollaan ostamassa?
    http://www.is.fi/autot/art-2000000622580.html

    Miksi markkinoijia pitäisi halveksua pilkkanimillä?

    Pahimmat ammattikunnan edustajat eivät juuri kummempaa ansaitse. Ei mitään henkilökohtaista siis. Eikös nuo aika pellemainoksia ole tuossa IS:n jutussa?

    Mielikuvat, brändien seksikkyys ja monet muut vastaavat asiat ovat monille ratkaiseva tekijä. Mitä väärää siinä on?

    Pitää toistaa näköjään, ettei ole kyse siitä onko oikein tai väärin. Saahan sitä markkinoida seksikkyyttä, mielikuvia ja brändejä. Kysehän on siitä kuitenkin, vastaako mielikuva sitä, mitä tuli ostettua sen takia.

    Jos sinun tavoin edellistä mielestäsi valveutuneempi asiakas ostaa roinaa pihalle omien kokemusten perusteella, niin pitääkö silloin haukkua häntä pelleksi, joka on omien kokemustensa orja?

    En ihan ymmärtänyt ajatustasi.

    Jos palataan tuohon linkkisi pohdintaan markkinoinnin luomien mielikuvien ja luotettavuuden välisestä suhteesta, niin itse en luotettavuutta yrittäisi päätellä mainoksista tai omista kokemuksista.

    No toki.

    Itselläni tuskin koskaan tulee olemaan omaa kokemusta sellaisesta toteutuksesta, jonka uutena ostan. Siinä vaiheessa kun jonkin toteutuksen luotettavuus on omakohtaisesti selvillä, niin se on jo vanhaa tekniikkaa, mistä en suostu uuden hintaa maksamaan.

    Aika haipakkaa kiertoa, jos ajatellaan vaikka just käsilaukkua ja partakonetta. Miksei autoakin. Mahdatko nyt ihan tosissasi olla kaikkien suhteen...

    Vielä pahempi ongelma omissa kokemuksissa on se, että luotettavuutta monesti aletaan arvioimaan aivan toisen toteutuksen perusteella ja johtopäätökset ovat pelkkiä arvauksia.

    No mielikuva ja brändäyskö sitten ovat parempi tie onnistuneeseen hankintaan

      
  • Saahan sitä ostaa, eikä kukaan ole estämässäkään. Kysehän on siitä kuitenkin, vastaako mielikuva sitä, mitä tuli ostettua. Mitäs näissäkin ollaan ostamassa? http://www.is.fi/autot/art-2000000622580.html

    Monet mielikuvat ja arvostukset syntyvät ja elävät vain siellä asiakkaan päässä, joten tuo mielikuva ruokkii itse itseään.

    Ei kai noissa mainoksissa mitään osteta, vaan niissä markkinoidaan autoja.

    "Miksi markkinoijia pitäisi halveksua pilkkanimillä?" Pahimmat ammattikunnan edustajat eivät juuri kummempaa ansaitse. Ei mitään henkilökohtaista siis. Eikös nuo aika pellemainoksia ole tuossa IS:n jutussa?

    Sinä viljelet kyllä tuota ivaavaa nimitystäsi sen verran aktiivisesti, ettei sen käyttö kyllä mitenkään rajoitu joihin "pahoihin" yksilöihin. Mitä tuo pahuus on ja mistä tunnistat pahat edustajat? Itse kyllä pidin varsinkin tuosta Mersun mainoksen huumorista. Mitä "pelleä" siinä mielestäsi on?

    En ihan ymmärtänyt ajatustasi.

    Jos mielikuviinsa painottuen ostopäätöksensä tekevä on mielikuviensa vanki, niin onko samalla logiikalla kokemuksiaan painottava kokemuksiensa vanki?

    Aika haipakkaa kiertoa, jos ajatellaan vaikka just käsilaukkua ja partakonetta. Miksei autoakin. Mahdatko nyt ihan tosissasi olla kaikkien suhteen…

    Kirjoitin autoista. En näe jo useamman vuoden markkinoilla ollutta mallia vaihtoehtona itselleni, jos siitä pitää maksaa uuden hinta.

    No mielikuva ja brändäyskö sitten ovat parempi tie onnistuneeseen hankintaan

    Jos ostajalle brändi on tärkeä, niin miksipä ei olisi. Auton voi ostaa esimerkiksi luotettavuuden, takakontin tilavuuden, pienen kulutuksen, suorituskyvyn tai seksikkään brändin vuoksi, enkä pysty pitämään noista perusteista yhtään toista arvostettavampana.

      
  • NHB:
    Monet mielikuvat ja arvostukset syntyvät ja elävät vain siellä asiakkaan päässä, joten tuo mielikuva ruokkii itse itseään.

    Minusta tuollaista ei saisi päästää kyllä vallalle päässään ainakaan. Entä sinusta?

    Ei kai noissa mainoksissa mitään osteta, vaan niissä markkinoidaan autoja.

    Kyllä, mutta katsojan odotetaan reagoivan ostamalla... Mielikuvia vissiin?

    Sinä viljelet kyllä tuota ivaavaa nimitystäsi sen verran aktiivisesti, ettei sen käyttö kyllä mitenkään rajoitu joihin ”pahoihin” yksilöihin. Mitä tuo pahuus on ja mistä tunnistat pahat edustajat?

    Mitkä yksilöt? Edelleen kirjoitan kyllä ammattikunnasta yleisesti, enkä edelleenkään mistään pahuudesta. Eihän markkinoinnista eroon pääse, mutta ei se mikään tasalaatuinenkaan olio ole, höh.

    Jos mielikuviinsa painottuen ostopäätöksensä tekevä on mielikuviensa vanki, niin onko samalla logiikalla kokemuksiaan painottava kokemuksiensa vanki?

    Vähän on väkisin väännettyä asetelmaa...

    Samaa logiikkaa ei tarvita, joten vastaus on ei. Kokemuksia painottavan luulisi tajuavan jotakin siitä, mitä mielikuvat ovat yrittäneet kertoa, eikö vain. Kokemusta voi oikeasti hyödyntää, kun ko. hankinta tulee uusittavaksi: oliko väärti, jatkanko vai vaihdanko johonkin muuhun. Ja luulisi myös huomaavan, että markkinamielikuvilla ei ole asian kanssa tekemistä. Aika simppeliä viime kädessä.

    En näe jo useamman vuoden markkinoilla ollutta mallia vaihtoehtona itselleni, jos siitä pitää maksaa uuden hinta.

    Sinun rahasi ja sinun valintasi tietysti! Vaikka olenkin vähän skeptinen esittämääsi "olen aikainen omaksuja" -rooliin.

    Mitä mahdat tarkoittaa usealla vuodella (vrt mallien elinkaari). Mitäköhän teknistä ihmettä sen muutaman vuoden aikana ehtii autoissa syntyä, jota pitää päästä ihmettelemään?

    Edelläkävijyyttä voisi olla se, että sinulla olisi kokemusta jo hybridi-/lataushybridi-/sähköautoista. Toivottavasti et siis tarkoittanut faceliftauksia syyksi uusia auto pelkästään? (Noh, toki kulloisenkin autosi pitoajan takaraja voi osua sellaisen tuloon sinänsä)

    Jos ostajalle brändi on tärkeä, niin miksipä ei olisi. Auton voi ostaa esimerkiksi luotettavuuden, takakontin tilavuuden, pienen kulutuksen, suorituskyvyn tai seksikkään brändin vuoksi, enkä pysty pitämään noista perusteista yhtään toista arvostettavampana.

    Olen huomannut. Kysehän on kuitenkin siitä, millä on painoarvoa ja missä suhteessa. Kuka lähtee mihinkin kelkkaan, sitä voi kyllä ihan aiheesta puntaroida. Ei markkinointi, tai ala joka sitä tuottaa, ole arvostelun ulkopuolella, saati sen käyttämät keinot. Miksi yrität sitä esittää?

    Vai lähdetkö siihen typerään logikkaan, jota Quu (taas vaihteeksi) esittää ja jonka mukaan suunnilleen jo se, että laitat oveesi tai postilaatikkoon "Ei mainoksia" muuttaa sinut kapitalismin vastustajaksi, kommariksi tai vast?

      
  • "Monet mielikuvat ja arvostukset syntyvät ja elävät vain siellä asiakkaan päässä, joten tuo mielikuva ruokkii itse itseään." Minusta tuollaista ei saisi päästää kyllä vallalle päässään ainakaan. Entä sinusta?

    Mun puolestani jokainen saa tehdä valintansa juuri niillä perusteilla kuin haluaa. En näe mitään syytä nostaa omia perusteitani kenenkään muun perusteiden yläpuolelle.

    Mitkä yksilöt? Edelleen kirjoitan kyllä ammattikunnasta yleisesti, enkä edelleenkään mistään pahuudesta.

    Kirjoitit nimenomaan ammattikunnan pahimmista yksilöistä. Ehkä tarkoitit sitten jotain muuta.

    Vähän on väkisin väännettyä asetelmaa… Samaa logiikkaa ei tarvita, joten vastaus on ei. Kokemuksia painottavan luulisi tajuavan jotakin siitä, mitä mielikuvat ovat yrittäneet kertoa, eikö vain. Kokemusta voi oikeasti hyödyntää, kun ko. hankinta tulee uusittavaksi: oliko väärti, jatkanko vai vaihdanko johonkin muuhun.

    Ihan samoin voisi väittää, että mielikuviakin painottavan luulisi huomioivan myös kokemukset.

    Vaikka olenkin vähän skeptinen esittämääsi ”olen aikainen omaksuja” -rooliin. Mitä mahdat tarkoittaa usealla vuodella (vrt mallien elinkaari). Mitäköhän teknistä ihmettä sen muutaman vuoden aikana ehtii autoissa syntyä, jota pitää päästä ihmettelemään? Edelläkävijyyttä voisi olla se, että sinulla olisi kokemusta jo hybridi-/lataushybridi-/sähköautoista.

    Johan olen jo toista vuotta ajellut sähköllä lähes kaikki lähiseutuajot. Silloin kun ostin tuon, niin malli oli varsin tuore. Riittääkö tämä arvon skeptikolle? Parasta ennen aika voisi olla vaikka kaksi vuotta täysin uudelle mallille ja vuosi faceliftatulle.

    Tällä hetkellä esimerkiksi akut, hybriditeknologia yleisemmin ja infotainment kehittyvät sellaista tahtia, että auton puolikkaankin elinkaaren aikana ehtii tapahtua paljon.

    Toivottavasti et siis tarkoittanut faceliftauksia syyksi uusia auto pelkästään?

    Faceliftaus ei ole este eikä syy. Jos faceliftin yhteydessä tulee riittävästi uutta ja mielenkiintoista tekniikkaa, niin voin kyllä harkita. Mieluimmin kylläkin täysin uusi malli, mutta toisinaan nekin perivät paljon vanhaa tekniikkaa. Tapauskohtaista.

      
  • NHB:
    Mun puolestani jokainen saa tehdä valintansa juuri niillä perusteilla kuin haluaa. En näe mitään syytä nostaa omia perusteitani kenenkään muun perusteiden yläpuolelle.

    En minäkään yläpuolelle nosta mitään.

    Mainos-/markkinointimaailman kritisoiminen ja sen mukana kuluttajan aseman välillinen arvioiminen ei ole sen kummempaa kuin sinä ihmettelet, millä eväin automaattivaihteisella pääsee parkkihallin rampista ylös, tai joku onko kojelauta ämpärimuovia vai jotakin muuta. Vain toinen näkökulma auton hankinnassa, eikä liity tekniikkaan.

    Jos asialla "ei-olisi-mitään-väliä", niin mainittua ammattikuntaa ei ehkä olisi. Sen takia myös kuluttajankin toimintaa saa myös tarkastella eri näkökulmista. Kukaanhan ei tietysti tunnusta olevansa mainonnan vietävissä, eihän?

    Kirjoitit nimenomaan ammattikunnan pahimmista yksilöistä. Ehkä tarkoitit sitten jotain muuta.

    No joo, hyvä ehkä tarkentaa: vaikka siten, että tarkoitin ammattikunnan pahimpia toimijoita. Sen saa ymmärtää laajasti, ei yksilöt kampanjoita tee näissä mittakaavoissa, joista nyt puhutaan (ei siis ihan lähikaupan ilmaisjakelulehti-ilmoituksista ole kyse).

    Ihan samoin voisi väittää, että mielikuviakin painottavan luulisi huomioivan myös kokemukset.

    Kokemuksiaan mielikuvista ja niiden osumisesta? Se olisi kyllä oikeastaan suotavaa.

    Edellisellä sivulla kerrotaan Audi-miehestä jolla oli karvaita kokemuksia Audista. Jos SKP:n viesti pitää paikkansa, olisi hauska tietää, mikä painoi vaakakupissa. Joku muu ottaisi ehkä välimatkaa - ainakin joksikin aikaa. Aihetta voi ihmetellä markkinoinnin näkökulmastakin!

    Johan olen jo toista vuotta ajellut sähköllä lähes kaikki lähiseutuajot. Silloin kun ostin tuon, niin malli oli varsin tuore. Riittääkö tämä arvon skeptikolle?

    Mainiosti! Onnittelut valinnalle.

    Faceliftaus ei ole este eikä syy. Jos faceliftin yhteydessä tulee riittävästi uutta ja mielenkiintoista tekniikkaa, niin voin kyllä harkita. Mielummin kylläkin täysin uusi malli, mutta toisinaan nekin perivät paljon vanhaa tekniikkaa. Tapauskohtaista.

    Asia klaari.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit