Kannettava vai ei?

5 kommenttia

Kertokaas mulle miten noi kannettavat tietokoneet toimii noin niinkuin pelikäytössä esim.Minkälainen pitää koneen olla että pystyy pelaamaan NHL 2004:ää.Niin ja onko niihin mahdollista vaihtaa parempia osia esim.Näytönohjainta.

  
  • Kyllä esim. HP 7000 sarjan kannettavalla pystyy ihan kummasti pelailemaan muistia 512 Mt ja näyttömuistia 128 Mt :wink:

      
  • Jos olisin pelikonetta ostamassa, niin katselisin kyllä pöytäkonetta hinta/laatu-suhteen takia. Kannettavaan ei pääsääntöisesti pysty vaihtamaan näytönohjainta, joten kannattaa suosiolla ostaa riittävän hyvällä varustettu jo heti kättelyssä. Useimmat pelit kyllä sinänsä pyörivät kannettavissa, jos olet valmis tinkimään kuvanlaadusta. (Puhun nyt halvemmista kannettavista).

      
  • Kolmatta vuotta käytössä kannettava. Ostin pöytäkoneen korvaajaksi ja olen erittäin tyytyväinen.
    Pelejä en tosin pelaile, joten en oikein voi tuohon ottaa kantaa. Uudet kannettavat ovat kuitenkin jo melkoisia tehopakkauksia ja pelitkin varmasti pyörivät.
    Itse olen ihastunut todella pieneen tilan tarpeeseen pöytäkoneeseen verrattuna. Muutenkin on mukavaa siirtyä vaikkapa pihalle, jos työpöytä alkaa ahdistamaan...

      
  • Pidä myös mielessä uudet Applen iBook- ja Powerbook-kannettavat. Tämä siis sillä edellytyksellä, että vaadit koneeltasi hyvän tietoturvan, toimivuuden ja viimeistellyn ulkonäön. Pelaamiseen PC on selvästi parempi, kun muistia on vähintään 512 megatavua ja näytönohjaimena jokin uusi Radeon-piirisarja.

    Vinkkejä: 2,8 GHz Pentium4 HT -suoritin 800 megahertsin väylällä, vähintään 512 Mt DDR -muistia ja Radeon 9700 -näytönohjainpiirisarja. Suoritintehosta voit tinkiä kunhan sitä on reilusti yli 2 gigahertsiä - poikkeuksena Pentium-M, jolle riittää vähempikin.

    Pelit pyörivät varmasti ja hinta pysyy esmes Dellillä alle 2000 euron. Katsasta myös Fujitsu-Siemensin Amilo-sarja läpi.

    Toivottavasti tästä oli selkeää apua.

    terveisin,

    Veijo

    [Veijo muokkasi tätä viestiä 29.04.2004 klo 13:41]
      
  • Ihan vinkkinä sanoisin, että kannettavan tai pöytäkoneen sijaan osta Xbox :smile: Ainakin itse pitäisin pelailu- ja työkoneet visusti erillään. Ja konsolia käyttäen se onnistuu mainiosti. Ja Xbox on huomattavasti halvempi kuin mikään tietokone... :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit