Paras kaukoputki

6 kommenttia

Itse en ole hankkimassa. Mutta olen katsonut lintumiesten/bongareiden kaukoputkia ja jotain Swarovskia on löytynyt. Mikä on paras lintukaukoputki ja kuinka paljon se maksaa? Kokemuksia?

  
  • höpöhöpöhpöpö

      
  • Lainaus:
    30.11.2004 klo 09:25 Moikka kirjoitti
    höpöhöpöhpöpö

    Olipas tarpeellinen kommentti :smile: . Kiinnosttaa vain, tietää sitten että kenellä on paras kaukoputki. Tai ehkä tämä oli liian vaikea kysymys.

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 13:07 Tuomas kirjoitti
    Itse en ole hankkimassa. Mutta olen katsonut lintumiesten/bongareiden kaukoputkia ja jotain Swarovskia on löytynyt. Mikä on paras lintukaukoputki ja kuinka paljon se maksaa? Kokemuksia?


    On aivan mahdoton sanoa mikä on paras lintukaukoputki, riippuu aivan käyttöolosuhteista, kiinnostuksen kohteista sekä arvostuksista.

    Jos sinua kiinnostaa ala enempi, niin kyselepä vaikkapa Helsingin Viikissä (Gardenian pihalla) sijaitsevasta Lintuvarusteesta lisää noista bongarien putkista. He myyvät mainitsemasi Swarovskin lisäksi ainakin Leica, Zeiss, Nikon, Bresser sekä Kowa kaukoputkia. Hintahaarukka on äärilaidoiltaan noin 400 - 1700 euroa ja okulaarit, jalustat ym. tarvikkeet päälle.

      
  • Kiitos Kaarle. Täytyypä kysellä alan liikkeistä jos ei muualta tietoa löydy. Tekniikan Maailma voisi järjestää pienen vertailun... Onkohan alan lehdissä vertailuja?

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 02.12.2004 klo 12:58]
      
  • Kyselepä kirjastosta lintuharrastajien lehtiä, niissä on tämän tästä aiheeseen liittyviä artikkeleita ja vertailuja.

      
  • Lainaus:
    03.12.2004 klo 10:43 Mannni kirjoitti
    Kyselepä kirjastosta lintuharrastajien lehtiä, niissä on tämän tästä aiheeseen liittyviä artikkeleita ja vertailuja.

    Olin itse asiassa tänään menossa lehtilukusaliin, täytyy sieltä sitten katsoa. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit