hiljaisin pölynimuri ?

12 kommenttia

Noniin, nyt on iso ropleema. Muutto edessä, mutta uudessa kämpässä ei ole keskuspölynimuria, ja nyt on imurin osto edessä. Ongelmana on löytää mahdollisimman hiljainen peli, sillä mikään ääni maailmassa ei ole niin hermoja raastava meteli, kuin pölynimurin ääni. Edes liitutaulun raapiminen kynsillä ei ärsytä yhtä paljon. :smile:
Että hiljainen imukone pitäs saada, ettei tarvitse aina asunnosta poistua, kun vaimo alkaa siivota !!

  
  • Electrolux oli ainakin jossain vähän vanhemmassa TM:n testissä hiljaisin. Itselläkin on Electrolux ja se on imuriksi pirun hiljainen.

      
  • Elektoluksusta meilläkin on ja oli uutena hiljainen. Nyt käytön myötä ujellus on jollain tapaa kasvanut...saattaa olla jotain vikaa. Myös Miele on aika hiljainen imurimerkki.
    Mutaa paras kikka on tässä. Tulpat korviin niin imurointi on aika vaivatonta eikä kaikki kissaa pienemmät roinat haittaa vaikka mennä kolisevatkin pölyn mukana :smile:

      
  • Pölynimuri (partakone, hiustenkuivaaja...) voitaisiin tehdä varsin hiljaiseksi, vaan silloinpa se ei olisikaan kuluttajien mielestä tehokkaan oloinen. Valmistajilla on äänisuunnitteluosastot, jotka määrittelevät "oikean" äänen kullekin laitteelle ja se oikea ääni ei useinkaan ole hiljaisin mahdollinen.

      
  • Mun imurissa on säädettävä imun voimakkuus sitä myötä se äänikin muuttuu. Kovimmallakin imulla se on aika hiljainen ja pienellä imuteholla voi jo kuiskailla siltikin kuulee.

      
  • Mun imurissa on säädettävä äänenvoimakkuus, tosin sillä on myös vaikutusta imutehoon.

      
  • Minulla on nykyisin Electrolux Oxygen jotakin mallinen imuri ja vehje on kyllä hiljainen. Tämä äänitaso oli myös ainoa hankintaperusteeni ja sen tein jonkun testin perusteella.

    Mutta kuten jo joku mainitsi, niin nyt kun imuri on ollut käytössä kohta kolme vuotta, niin sen äänitaso on mielestäni selvästi noussut. Ei se vielä hirveän kova ole mutta saas nähdä miten se tuosta kehittyy.

    Sama ilmiö tapahtui myös entisessä Electrolux pölynimurissani, joka ei edes uutena ollut hiljainen. Noin 3-5 vuoden kuluttua se kiljui kuin suhkuturpiini ja vaati kunnon kuulosuojaimien käytön. Olisiko noissa moottorin laakerit niin heppoisia, että alkavat kiljumaan muutaman vuoden kuluttua?

      
  • Lainaus:
    18.02.2005 klo 19:45 kaarle kirjoitti
    Minulla on nykyisin Electrolux Oxygen jotakin mallinen imuri ja vehje on kyllä hiljainen. Tämä äänitaso oli myös ainoa hankintaperusteeni ja sen tein jonkun testin perusteella.


    TM:ssä oli joitakin vuosia sitten pölyimuritesti, siinä ainakin oli Electrolux joka oli hiljainen.

      
  • Kaarle...meillä on sama ongelma.
    Tuo mainitsemani ulisemaan ruvennut malli on juuri kolmisen vuotta vanha Oxygen.
    Meillä oli edellinen malli excelio (meniköhän oikein) ja sille kävi noin neljän vuoden käytön jälkeen siten, että ensin se rupesi käymään piiputtamalla kuten auto kun osa pytyistä putoaa pelistä, kierrokset putosi ja lopulta se sammui. Saattoi hiilet loppua, en syventynyt vehkeeseen sen tarkempaa.

    Eli nyt tulpat korvissa seuraillaan mitä tapahtuu...tuleeko taas reissu imurikauppaan...saattaa merkki vaihtua.

      
  • Hyvä pkj. Olet varmaan jo ratkaissut ongelmasi tavalla tai toisella, mutta mieleeni tuli ehkä tulevaisuuden vaihtoehtona robottipölyimuri / siivousrobotti.

    En muista lukeneeni TM:n artikkeleista vertausta perinteisiin imureihin melun suhteen. Meilläpäin siivousmelu kuitataan stereoiden äänenvoimakkuusnupilla.

      
  • Tulppien sijaan laitan imuroinnin ajaksi langattomat kuulokkeet (radiotaajuusmalli) päähän, jolloin mielimusaa kuuntelemalla saa homma edes hieman siedettävämmäksi (ja CD:n kaukosäädin vielä taskuun) :smile:

      
  • Itse olen haavellut tällaisesta vekottimesta:
    http://www.electrolux.fi/node35.asp?ProdID=26643
    En löytänyt sen meluarvoja mutta akkukäyttöisenä arvelisin sen olevan hiljaisimmasta päästä.


    [TotAll muokkasi tätä viestiä 06.04.2005 klo 12:28]
      
  • Muistelenpa, että jollain taholla juuri kyseistä Electrolux Trilobitea moitittiin nimenomaan äänekkääksi. :confused:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit