Testit ja muut höpinät.

1 kommentti

Aikani kuluksi luin vähän tarkemmin Rakennusmaailmaakin.
Artikkelissa s.22-23 puuliiteri saunaksi löysin ihan uuden pesukonetyypin;"sivusta täytettävä" .Kuvasta selvästi näkyy ihan tavallinen edestä täytettävän pesukoneen yläosa ,vai olisiko mahdollista, että kone täytetään sivulla olevan pyykkikorin (?) takaa?
Toiseen kertaan artikkelia lukiessani takertui saunan vaakasuora paneeli ja kuivaustelineen kolme tankoa "seulaan".Artikkkelin kuvista voi kuka hyvänsä nähdä että saunan paneeli on pystyssä niinkuin pitääkin ja kuivaustelineessä on neljä tankoa.
On ihan hauskaa lukea erilaisista remonteista ja rakentamisesta mutta jonkunverran pitäisi kirjoittajienkin olla asiosta selvillä jos TM haluaa lukijoiden luottamuksen säilyttää.
Ja jos kirjoittaja ei muista missä on käynyt , voisi artikkeliin liittettävistä kuvista muistia virkistää.
Rakennuksen yksityiskohdista pisti silmään sähkökeskuksen sijainti pesuhuoneeseen johtavan oven yläpuolella.Mitähän siihen olisi sähkötarkastajalla sanottavaa?Näin maalaisjärjellä ajateltuna olisin vaihtanut sähkökeskuksen paremmin kosteaan höyrypilveen sopivaksi (väh.IP54) ja muoviseksi.Silmiin ei osu maavirtasuojaa
joka käsittääkseni on pakollinen lattialämmityksen yhteydessä ja tässä tapauksessa voisi suojata koko rakennuksen sähkölaitteet.


[salo-m muokkasi tätä viestiä 07.10.2005 klo 11:07]
  
  • Tuota artikkelia en ole lukenut, mutta tiedän, mitä tarkoitat. Toisaalta latistaa tunnelmaa kun BMW:n bokser on toimittajan mielestä rungossa poikittain ja HD:n V2 pitkittäin, toisaalta taas tulee hyvä mieli kun tuntee asiaa paremmin kuin ammatikseen asiasta kirjoitteleva.

    Koneopin kirjan lukaiseminen olisi paikallaan useimmilla toimittajilla, sillä jatkuvasti törmää siihen että moottorin teknisissä tiedoissa ilmoitetaan esimerkiksi vain nokka-akseleiden kokonaismäärä. Näin ilmoittamalla annetaan tieto aika sekavassa muodossa, sillä OHC V-moottori ja DOHC rivimoottori vaikuttavat venttikoneistoltaan samanlaisilta jos ilmoitetaan, että koneessa on kaksi yläpuolista nokka-akselia. Rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan niissä voi silti olla iso ero.

    Kirjoitin kerran TM:n nettipalautelaatikkoon, että olisi selvempää kertoa moottorista sylinteriluku ja yhden sylinterin venttiilimäärä eikä koko masiinan venttiilimäärää. Vanha venäläinen sotilaskuormurikin on "16-valve", jos niikseen tulee. En tiedä oliko kirjeelläni mitään tekemstä asian kanssa, mutta TM muutti kirjoitustyyliä lähes heti sen jälkeen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit