Pakkomyyntiä

14 kommenttia

Kun aiheelle ei oikein ole hyvää osiota, niin koitetaan tehdä aiheesta osion otsakkeen mukainen.

"Kö"Yhtyneet Kuvalehdet aikoo tuoda markkinoille TM:n, Veneen ja Erän mukana jaettavan Miesten Maailman. Lisääntyneet kulut katetaan nostamalla tilausmaksuja:

http://www.taloussanomat.fi/etusivu/4650422.asp

"Kö"Yhtyneet Kuvalehdet on aiemminkin yrittänyt tuoda markkinoille erilaisia miesten lehtiä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Joku on ilmestynyt vain yhden kerran!!! Ilmeisesti lehdet ovat poikenneet liiaksi perinteisistä miestenlehdistä.

Mikä kumman tarve on tuoda markkinoille tuotetta, jolle ei ole ostajia?
Miksi tuollainen tuote, jota kukaan ei tunnu haluavan, tuodaan markkinoille siten, että asiakkaalla ei ole mitään mahdollisuutta valita, haluaako hän tuotteen vai ei? Maksavan asiakkaan osaksi jää vain maksaa enemmän.
Eikö tekniikka mahdollista sitä, että liitteen haluavat sen saavat, ja maksavat siitä, ja ne jotka eivät sitä halua eivät sitä saa, eivätkä maksa?

Ei ymmärrä tavallinen ihminen rahanahneen lehtikustantamon aivoituksia ei.

  
  • No ei tosiaankaan kiinnosta tuollainen pakkosyöttö - varsinkin jos siitä vielä aiheutuu tilaajille lisäkustannuksia. Lehden toimialaan selvemmin kuuluva rakennusmaailma-liite on kyllä ollut erittäin tervetullut "kylkiäinen".

    Vielä kun tuntemukseni ovat samansuuntaiset, kuin tuossa "jotenkin tuntuu" -ketjussa, niin täytynee kohta laittaa kestotilaus uudelleen harkintaan.

    Edit

    Lähetin saman tien mielipiteeni myös toimituksen tietoon palautelomakkeella. Eiköhän pistetä palautekampanja pystyyn, jos vaikka moinen hölmöily saataisiin estetyksi.


    [Dom muokkasi tätä viestiä 13.10.2005 klo 14:21]
      
  • Vanhana TM:n tilaajana olen kyllä miesten mailman tavannut jo vuosia sitten, enkä mitenkään voinut toilausta silloinkaan ymmärtää.
    Jossain varastoissanin ne kyllä on tallellakin mutta en viitsi haeskella.Muistan kyllä muutenkin ,että olin lähellä peruuttaa tilaukseni,niin tarpeeton ja täynnä sontaa se oli silloin.
    TM:n toimituksessa tuntuu kuitenkin idea säilyneen yli omistajanvaihdoksenkin jonkinlaisena pakkomielteenä.
    Lähetin myös palautetta toimitukseen vastauspyynnön kera,saas nähdä siirrynkö tilaamaan jotain muuta lehteä?

    [salo-m muokkasi tätä viestiä 15.10.2005 klo 18:22]
      
  • Yli 30 vuotta olen ollut TM-kestotilaaja. En halua mitään miesten maailma-lehteä. Laitoinpa palautteen minäkin. Siinä kerroin etä tulen irtisanomaan kestotilaukseni jos miesten maailma-lehdestä tulee totta.

    [Rape muokkasi tätä viestiä 17.10.2005 klo 11:48]
      
  • Voihan se olla, että haluavatkin meidät irtonumeroasiakkaiksi perinteisen TM:n osalta ja näin parantavat katteitaan!

      
  • Paitsi että jätin palautteen TM-palutesivuille, tein palautteen myös Yhtyneiden Kuvalehtien palautesivulle:
    http://www.kuvalehdet.fi/tilaajapalvelu.jsp

    Jos tämän takia joudun irtisanomaan tilaukseni, en suinkaan siirry itonumero-ostajaksi, vaan aion lukea TM:n kirjastossa,

    [Rape muokkasi tätä viestiä 17.10.2005 klo 12:15]
      
  • Minä olen lopettanut kestotilaamisen ja siirtynyt määräaikaistilaajaksi ajat sitten. Huomattavasti edullisempaa lehden lukemista kun ei tarvitse maksaa turhista "lisäeduista".

      
  • Lähetin seuraavan palautteena "lehteemme". Toivottavasti kaikki heräävät torjumaan vihulaista.

    Olen etupäässä tyytyväinen TM:aan, mutta jos aiotte taas aloittaa M. Salon jo aikanaan lanseeraman "Miesten Maailma"-pefletin jakelun lehtenne kylkiäisenä, lopetan kyllä tilauksen heti.

    "MM" oli jo silloin joskus tolkuttoman snobistinen ja pinnallinen, Gloria hallelujah. Ja samaa tuubaa se tulisi taas olemaan. Oikea miesten maailma ei ole silkkikrakaa, konjakkia ja käsintehtyjä loistoautoja, bagin asettelua ruumaan ja puttaamista. Vaan enemmänkin perhettä, töitä ja hikeä. Ja sitten kyyneliäkin, jos väkisin puserratte läpyskänne levitykseen.

      
  • Älkää nyt sitten vaan minua M.Saloon (Mauri Salo,ent. TM päät.)sekoittako,vaikka tavattu kyllä on!!Hänhän se taisi olla sen MM hölmöilyn takana.
    Toisaalta en muista yhtään hänen autotestiänsä jossa ei olisi mitattu tavaratilaa golfbägeillä ja etteikö olis rantabulevardilla kerääntyny innokas uteliaiden joukko koeautoonsa ihailemaan.Rohkenen epäillä vai olisiko esim hesalaiset niin "bakom flötet" että jotain goggomobiiliä isoin joukoin pysähtys tuijottaan ,saati sitten jossain isommilla paikoilla.
    HAHHAH,vähän aikaa löi fefletin kohdalla tyhjää,on rantasavolaiselle uudenpuoleinen sanan käyttöyhteys,hyvä Suami!

    [salo-m muokkasi tätä viestiä 17.10.2005 klo 13:15]
      
  • Onko kellään tarkempaa tietoa Miesten Maailman sisällöstä ja hintojen noususta?

    Lehti saa lennokkaan alun jos Marika Fingerroos poseraa ensimmäisen numeron kannessa. :sunglasses:

    Periaatteessa olen kyllä sitä mieltä ettei mikään hinnankorotus saa minua luopumaan TM:stä, kunhan lehden taso säilyy.

      
  • Tarkkaa tietoa et varmaan saa ennenkuin lehti on kädessäsi.
    Jos vanhaa kaavaa nuodatetaan on luvassa muistaakseni
    parranajokoneiden,föönien,golfvarusteiden, ym miehen elämän välttämättömyyksien vertailuja ja esittelyjä deodorantteja ym unohtamatta.

      
  • Palaute lähetetty myös!
    Oletteko muuten seuranneet kuinka älyttömästi tilaushinnat ovat nousseet sitten markka-aikojen?
    Maksan laskuni useammassa erässä ja siihen aikaan laskun summa oli n. 175mk ja nyt lähemmäs 40€ eli vajaa 240mk!!! :frowning:

      
  • Joo, ja jos satut olemaan kaikkien kolmen lehden tilaaja, joudut maksamaan lehdestä, - jota et halua etkä tarvitse - kolmeen kertaan

    Törkeää pakkomyyntiä !
    Kyllä tähän pitäisi löytyä kuluttajasuojaa.

      
  • Samaa mieltä muiden kanssa. Rakennusjuttu on ihan ok, mutta jos hinta nousee pahasti menee TM irtsarikastiin. Tilaan kestona TM, MB, TL:ää ja ostan n. kaksi muuta kuukaudessa.

    Irtsarit kilpailee lujaa, kestotilaaja ei ole niin tarkka, mutta irtsarien ostaja ostaa esim. kolme lehteä kuussa SISÄLLYSLUETTELON perusteella.

    Joutuu kovaan kilpailuun, itsepähän sen päättävät

      
  • Mikä kumman tarve on tuoda markkinoille tuotetta, jolle ei ole ostajia?
    Miksi tuollainen tuote, jota kukaan ei tunnu haluavan, tuodaan markkinoille siten, että asiakkaalla ei ole mitään mahdollisuutta valita, haluaako hän tuotteen vai ei? Maksavan asiakkaan osaksi jää vain maksaa enemmän.



    Samaa mieltä olen. Toivottavasti TM. ei lähde vastaavaan hölmöilyyn jatkossa mukaan. Kestotilaajana uutuus lehtien mainoksen voisi vielä hyväksyä TM:n sivuilla, jos se ei lisää kustannuksia tilaajalle.
    Mainosten tuomien lisävarojen tarkoitushan on parantaa TM:n sisältöä. Olenhan tilannut vain TM:n.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit