Roomba:sta kokemuksia?

2 kommenttia

Mietin tässä Roomba "pölynimuri"robotin (enemmän taitaa olla lakaisija) hankkimista. Ulkomaisia aiheelle pyhitettyjä keskustelupalsotja on, mutta... Onko kellään täällä kokemusta?

Olisi muuten mahtavaa jos TM testaisi nämä kaikki (Trilobite, Roomba, Kärcher...)

Nicci

  
  • Kokemusta on: Laite toimii kohtuullisen hyvin, mutta ainoa miinus on siinä että luvattua toiminta-aikaa ei saavuteta. Käyttöohjeessa puhutaan 60-90min akun kestosta. Käytännössä laite ei toimi puolta tuntiakaan. Silloin puhdistustulos jää kovasti keskeneräiseksi.

      
  • Vastaan nyt itse, kun olen ollut roomba SE (uudempi Discovery sarja) omistaja 5 kuukautta. Ja lisäksi tuli hankittuya Scooba tuossa pari kuukautta sitten.

    Roomba toimii yllättävän hyvin, vaikka onkin edullisemmasta päästä automatti-imureita. Käyntiääni on suht kova, mutta kun käynnistän laitteen aamulla töihin lähtiessä, niin se ei haittaa. Roomba putsaa joka toinen-kolmas päivä n 60 neliön alueen, ja tulos on hyvä. Käyntiaika on tähän asti ollut hyvä, noin 80min MAX-asetuksella. Lukemani mukaan jollakin erällä oli ongelmia akun kanssa, olisikohan näin edellisellä kirjoittajalla? Lisäksi akku valmistajan nettisivujen mukaan täytyy välillä käyttää tyhjäksi, ja muutoin säilyttää aina latauksessa :o

    Olen erittäin tyytyväinen Roombaan, ainoa miinus on ettei se luonnollisestikaan ylety nurkkiin. Joillekin saattaa törmäily haitata, mutta minulla ei ole herkkiä huonekaluja, joten se ei minua haittaa.

    Ihastuin Roombaan sen verran, että tilasin Scooba-lattianpesimenkin (saman valmistajan, ja se tulee tietojen mukaan ensi vuonna euroopan markkinoille). Mikäli joku sen ulkomailta tilaa: se tarvitsee erillisen (230-110V) muuntajan, mutta pesuaineeksi käy etikka tai Kiilton Kaino, ei tarvitse valmistajan omaa ainetta välttämättä (omalla vastuulla käytätte, mutta jos itse tuo ulkomailta niin siinä ei kuitenkaan ole valmistajan takuu voimassa) Scoobaankin olen tyytyväinen, pesee huoneen kerrallaan.

    [Nicciww muokkasi tätä viestiä 11.11.2006 klo 22:00]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit