Korjaaminen!

7 kommenttia

:warning: Oletteko panneet merkille,ettei nykyaikana kannata korjata oikeestaan mitään vehjettä mikä menee rikki,olipa kyseessä mikä laite tahansa.

Auto taitaa olla niitä harvoja joita juuri kannattaa korjailla. :snotty:

Caveat emptor!
  
  • Kyllä kannattaa korjata pienlaitteitakin.

    Sitävastoin tuskin kannattaa korjauttaa, koska työ maksaa.



    Jos osaa itse korjata ja ostaa netistä varaosat, tulee se yleensä huomattavasti halvemmaksi kuin uuden ostaminen. Edellyttää ettei laske omalle työlle kustannuksia.



    Olen tänä vuonna korjannut useita laitteita rikkaimurista mönkijään ja osien hinnat maailmalta on murto-osa kotimaan hintoihin verrattuna, toimituskuluineen.

      
  • Penteles:

    Kyllä kannattaa korjata pienlaitteitakin.
    Sitävastoin tuskin kannattaa korjauttaa, koska työ maksaa.

    Jos osaa itse korjata ja ostaa netistä varaosat, tulee se yleensä huomattavasti halvemmaksi kuin uuden ostaminen. Edellyttää ettei laske omalle työlle kustannuksia.

    Olen tänä vuonna korjannut useita laitteita rikkaimurista mönkijään ja osien hinnat maailmalta on murto-osa kotimaan hintoihin verrattuna, toimituskuluineen.


    Sorry huolimaton kysymyksen asetteluni,olet oikeassa noitten mekaanisten vehkeiden osalta.

    Tarkoitin elektroonisia laitteita kuten TV,kännyt,radiot,kellot,yms.

    Jos vehkeella on 5:kin vuotta ikää, on jo siinä ja siinä kannataako viedä korjattavaksi.


    Caveat emptor!
      
  • Korjattavaksi ei kannata viedä jos takuu on loppunut, mutta itse voi kokeilla harrastuksena jos varaosat on halvempia kuin uusi vehje.

      
  • Laitoin juuri 7 v vanhaan parranajokoneeseen uudet Lidlin akut ja kolvasin riskillä - ylikuumeneminen - porakoneen akkupaketin sisältä yhden irronneen kennon kiinni.

      
  • Metsähaka:

    Korjattavaksi ei kannata viedä jos takuu on loppunut, mutta itse voi kokeilla harrastuksena jos varaosat on halvempia kuin uusi vehje.


    Saakos näitä sähkölaitteita mennä itse edes korjailemaan, voi käydä tosi hassusti!

    :ashamed:

    image

    Caveat emptor!
      
  • Reca:

    Metsähaka:
    Korjattavaksi ei kannata viedä jos takuu on loppunut, mutta itse voi kokeilla harrastuksena jos varaosat on halvempia kuin uusi vehje.

    Saakos näitä sähkölaitteita mennä itse edes korjailemaan, voi käydä tosi hassusti!
    :ashamed:
    image




    Voi korjata omia romppeita jos osaa.

    Joihinkin hommiin tarvitaan tekstin mukaan ammattilainen, mutta ei kerrota minkä alan?

    Joihinkin hommiin tarvitaan määräysten mukaan lupa?

    No, minä kysyn vaimolta ja jos lupaa korjata jonkun resun vehkeen, niin korjaan, helppoa kuin "heinän teko"? :hug:

    Olen korjannut lähes "kaikkia sähkövempeleitä", mutta mikroaaltouunit, kylmälaitteet, mankelit ja sähköliedet on jäänyt korjaamatta koska ei ole ollut tarvetta! :tongue:

      
  • Reca:

    :warning: Oletteko panneet merkille,ettei nykyaikana kannata korjata oikeestaan mitään vehjettä mikä menee rikki,olipa kyseessä mikä laite tahansa.
    Auto taitaa olla niitä harvoja joita juuri kannattaa korjailla. :snotty:




    Kannattaa korjata ja korjauttaakin, jos laite on sen arvoinen. Eli halpoja laitteita ei tietenkään kannata, jos samalla rahalla saa uuden. Tosin nimenomaan halvat laitteet menevät jostain syystä helposti rikki... Eli kannattaa miettiä tarkkaan, mitä ostaa. Halpa laite saattaa pitkällä aikavälillä tulla hyvinkin paljon kalliimmaksi, kuin hieman kalliimpi laite, joka kestää pidempään ja jossa on yleensä myös parempi takuu!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit