TM nettipalvelujen kehittymättömyys

3 kommenttia

Yritin tänään kirjautua useaan otteeseenTekniikan Maailma digilehteen IE 9.0 selaimella: seurauksena ilmoitus, ettei käyttäjää tunnisteta. TM asiakaspalvelu pääsi G Chromella tunnuksillani kyllä kirjautumaan.

Kuitenkin IE 9.0 mainitaan tuetuksi selaimeksi ohjeissa. Ilmeisesti kukaan ei ole vaivautunut tarkistamaan onnistuuko asia käytännössä.

Tätä viestiä kirjoittaessani totesin, että toiseen välilehteen välillä siirtyessäni jo kirjoittamani viestin osa hävisi, varsin turhauttavaa, jos tarvitsee tietoja muista selaimen sivuista.

Toinen merkittävä puute on arkiston hakusanoissa: vain otsikon tekstin sanojen mukaan voi hakea. Kun toimittaja esim. kirjoittaa Torqeedo sähköperämoottereista artikkelin, eikä otsikossa ei ole sanaa Torqeedo, ei artikkelia tällä asiasanalla löydy. Luulisi, että yleistekniikan asiantunja lehtenä itseään pitävän lehden toimituskunnalla olisi itsekunnioitusta laittaa hakukone kuntoon tilaajiaan palvellaakseen. Sinällään ihmettelen miksi koko sähköistä tekstiä ei voitaisi hakea, usein haut kohdistuvat tiettyihin asiasanoihin, tavallisimpana esim tuotemerkit, jotka voivat siis uupua toimituksellisista syistä otsikoista.

Jos painettu media haluaa pysyä kilpailukykyisenä, digitaalisesti tuotetun ja luettavan aineiston pitää olla helpppokäyttöistä, saatavuuden olla hyvä ja käytettävyyden huippuluokkaa.

  
  • Samaa mieltä tuosta hakukoneesta.

    Eikä tämän TM:n sivuston ulkoasuakaan voi sanoa kovin houkuttelevaksi. Täällä ei ole tapahtunut mitään havaittavaa edistystä.

      
  • Olen täysin samaa mieltä. Hakukoneen lienee suunnitellut joku neuvostoliittolainen 80-luvulla.

      
  • Voin sanoa että vähintään 10 vuotta tämä Tekniikan Maailman nettisivusto on pysynyt samana, tuntuu ainakin jo niin tutulta. :sleepy:



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit