Videokamera

4 kommenttia

Olen ollut ostamassa (olen aina ostamassa mutta ostan kumminkin harvoin :wink: ) digikameraa, mutta nyt haluaisin videokameran jolla voisi kuvata liikkuvaa kuvaakin ja laittaa videon pätkiä koneelle. Eli voiko näillä videokameroilla ottaa ihan kuviakin ja miten katselen näitä videonpätkiä koneelta? Käykö se yhtä helposti kuin tavallisella digikameralla.

  
  • Siis meneekö se samalla tavalla videokameran kanssa kuin tuolla digikamerakeskustelussa minulle neuvottiin... :confused:

      
  • Kyllähän nykyisillä dv-kameroilla voi ottaa still-kuvia videon ohessa. Kameran mukana tulee varmasti joku softa tietokoneelle, jolla näiden otosten katselu sujuu vaivatta.
    Itsekin mietin digivideokameraa kun olin uutta kameraa ostamassa, mutta päädyin kuitenkin tavalliseen digikameraan, jossa on myös mahdollisuus ottaa videota. Päädyin tähän, koska videokamerat ovat niin isoja ulkomitoiltaan verrattuna tähän ostamaani kameraan (Sony T3), jotta mielummin tämä. Tällä kameralla saa minulle kelpaavaa videota ihan täysin, ja vielä kun on tarpeeksi iso muistikortti, niin sitä saa ihan kohtuullisen paljonkin.
    Mutta kyllä jos nimenomaan tuo videon laatu on tärkeää, ni silloin varmasti kannattaa kallistua oikean videokameran puolelle.

      
  • Kiitos Reiska! :smile:

      
  • Tuleeko kameroiden mukana jotain ohjelmia jolla voisi muokata niitä videon pätkiä?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit