Tietokone pelikäyttöön ja nettiä varten

9 kommenttia

Itse haluaisin koneen jossa toimisivat kaikki uudet pelit, kuten Undergoundit tai uusimmat GTA:t. Sitten pyörisin myös netissä ja ottaisin sieltä musiikkia ja kaikkea muuta.
Mitä tuollainen kone tulisi maksamaan? Olen kiinnostunut hinnasta niin tiedän jo heti voinko hankkia sellaisen vai en? Olen todella tarkka rahoistani, epäilen kyllä että ne maksavat paljon. Eli kone jossa kaikki uudet pelit toimii, mitä maksaa? Mukana pitää olla hiiri, näppäimistö, kohtalaiset kaiuttimet ja ainakin näyttö, tietysti DVD:t ja muut pakolliset.

  
  • Reilulla tonnilla saat jo aika hyvin pelejä pyörittävän koneen näyttöineen.
    Näytönohjaimeen kannattaa panostaa (GeForce FX5200 näyttäisi olevan suht. edullinen) ja muistia kannattaa olla yli 1000Mt.

    Prosessoriksi riittää varmaan 2Ghz:en mutta kannattaa ottaa sitä uusinta mallistoa niin ei sitten joskus kun päivittää konetta tarvitse hankkia uutta emolevyä. Itse olen suosinut Athloneita.

    Jos tarvitset kaiuttimia vain peliäänien toistamiseen joku Creativen tai Logitechin 5.1 paketti riittää vallan mainiosti.

      
  • Jos itse ostaisin pelikoneen niin valitsisin FujitsuSiemensin Scaleo T :n

      
  • Lainaus:
    18.12.2004 klo 19:48 koff90 kirjoitti
    Jos itse ostaisin pelikoneen niin valitsisin FujitsuSiemensin Scaleo T :n

    '
    Jos viitsit niin pistä tarkempaa tietoa. (nyt kysyn tietoja itselleni koneista, aikaisemmin pyysin tutulleni)

      
  • jatkoa edelliseen . painoin vahingossa "Lähetä"-painiketta. Siis valitsisin Scaleo Ta A64:n . Löytyy täältä :http://tuotteet.expert.fi/product.php?id=495, koneessa on tarpeeksi tehoa tämän hetken peleihin, ja jos ostaisi vaikka 256 mt RAM m-uistikamman, niin pelit pyörisi varmasti. Näytönohjain koneessa on todella hyvä (Ati Radeon 9600/256 mt näyttömuistia) Hintaan ei kuulu näyttö, mutta nykyisin semmoisen saa halvalla. Pelikoneessa kannattaa olla ehdottomasti CRT- näyttö , koska TFT-näyttö päivittää kuvaa ja vaikka kone pyörittäisi pelejä hyvin, niin se saattaa pätkiä pelkän näytön takia. Kaiuttimista en osaa sanoa mitään.

      
  • Lainaus:
    18.12.2004 klo 19:55 koff90 kirjoitti
    jatkoa edelliseen . painoin vahingossa "Lähetä"-painiketta. Siis valitsisin Scaleo Ta A64:n . Löytyy täältä :http://tuotteet.expert.fi/product.php?id=495, koneessa on tarpeeksi tehoa tämän hetken peleihin, ja jos ostaisi vaikka 256 mt RAM m-uistikamman, niin pelit pyörisi varmasti. Näytönohjain koneessa on todella hyvä (Ati Radeon 9600/256 mt näyttömuistia) Hintaan ei kuulu näyttö, mutta nykyisin semmoisen saa halvalla. Pelikoneessa kannattaa olla ehdottomasti CRT- näyttö , koska TFT-näyttö päivittää kuvaa ja vaikka kone pyörittäisi pelejä hyvin, niin se saattaa pätkiä pelkän näytön takia. Kaiuttimista en osaa sanoa mitään.


    En tajua, miksi ihmisen jolla näemmä on tietotekninen asiantuntemus surkealla tasolla, on pakko esittää asiantuntijaa.

    Ensinkin, tähän kuten toiseenkin ketjuun sanon, että ostamalla suuren valmistajan pakettikoneen jostain kodintekniikka-liikkeestä tai vastaavasta, saas usein maksaa itsensä kipeäksi + myyjien asiantuntemus on yleensä lähellä. On kuulkaas olemassa ihan alalle keskittyneitä liikkeitä, joista saattaa jopa saada asiantuntevaa palvelua ja laitteita kilpailukykyisiin hintoihin.

    Tuohon koneeseen olisi täysin järjetöntä iskeä 256MB lisämuistia, koska silloin ei pystyisi hyötymään dualchannel muistiväyläystä (olettaen emosta löytyy tuki sille) ja muutenkin hyöty olisi marginaalinen. Joko ei mitään tai sitten 512 tai enemmän. Radeon 9600XT on tällä hetkellä ihan perustason näytönohjain, paljon parempaakin on saatavilla. 256MB muisti tuossa ohjaimessa on lähinnä houkuttelemassa tyhmiä kuluttajia, nopeusero on täysin olematon - hintaero ei.

    Tajuan kyllä mitä yrität hakea TFT ja CRT-vertailulla, vaikka näköjään tietosi tuostakin asiasta ovat täysin nolla. TFT-näyttöön liittyy pieni viive (luokkaa 10-25ms), kun taas CRT:ssä viive on lähinnä fosforin jälkihehkua ja siten huomaamaton. Uudet laadukkaat TFT-näytöt ovat niin nopeita, että sokkotesteissä tuskin arvon koff90 huomaisi mitään eroa CRT:hen. Itselläni olisi käytettävissä sekä CRT että TFT näytöt, enkä todellakaan vaihtaisi enää takaisin CRT:hen edes pelikäyttöä varten. Vai että peli pätkisi, et näemmä ole ikinä käyttänyt TFT:tä, edes vanhaa, sillä aikoinaan ongelmana oli tosiaan hitaus - nopeassa liikkeessä kuvaa seurasi ikään kuin huntu, mihinkään pätkimiseenhän pieni latenssi ei vaikuta. TFT:n kanssa saa nauttia täysin virheettömästä ja aina oikean kokoisesta kuvasta kun käyttää DVI:tä, puhumattakaan muista eduista. Oikeastaan ainoastaan raha puoltaa CRT:tä, eikä sekään liene ongelma jos on varaa tuhlata rahaa tuollaiseen ylihintaiseen koneeseen...

      
  • Lainaus:
    17.12.2004 klo 14:10 Tuomas kirjoitti
    Sitten pyörisin myös netissä ja ottaisin sieltä musiikkia ja kaikkea muuta.


    Ei kannata yleisellä foorumilla mainostaa "warettamista"...

      
  • Katsohan. Oli kerrankin oikeassa dumo. En tosiaankaan olekaan käyttänyt ikinä TFT-näyttöä, mutta olen kuullut tuttaviltani jotka käyttävät paljon tietokonetta näistä TFT:hen liittyvistä asioista. Mutta jos tiedät oikesti noin paljon aiheesta etkä esitä kaikki tietävää niin ehkä saatatkin olla oikeassa. Mutta en jaksa riidellä tietämyksistä. Minä esitin vain oman näkemykseni asiasta. Ei enää tällä pilata Tuomaksen palstaa.

      
  • Lainaus:
    18.12.2004 klo 20:13 dumo kirjoitti
    Lainaus:
    17.12.2004 klo 14:10 Tuomas kirjoitti
    Sitten pyörisin myös netissä ja ottaisin sieltä musiikkia ja kaikkea muuta.


    Ei kannata yleisellä foorumilla mainostaa "warettamista"...

    Kiitos. No enpä ole ottanut sieltä. :smile:

      
  • Onko Dumolla omaa ehdotusta? :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit