hitachi lcd-näyttö "pimeä"

5 kommenttia

Saisin edullisesti (rikkinäisen) lcd näytön mutta en tiedä saisiko / kannattaako korjata...? Käynnistettäessä heittää kirkkaasti ruutuun noin 1 sekunnin ajaksi "no singal" tekstin, mutta sitten pimenee, kuva kyllä näkyy todella himmeänä kun oikeasta kulmasta katsoo. Jotta onko kellään kokemusta mikä vikana ja tulisiko liian kalliiksi korjata ?

  
  • Taustavalo taitaa olla rikki. Et maininnut näytön kokoa mutta jos on pienempi kuin 19", minusta ei kannata korjata. Korjaus maksaa vähintään 150 EUR. Uuden saa 300 EUR ja mikäli kyseessä on muutaman vuoden ikäinen tuote, tekniikka on ajanut sen ohi jo kovaa vauhtia.
    Itse avaisin näytön ja tarkistaisin liitokset mikäli päätät olla korjaamatta. Ainahan voi olla että olisi löysä liitos jossain jonka puolivahingossa löytää.

      
  • Näyttö on jo yli 2v vanha joten taidan kokeilla sitä liitosten kiristelyä, jos ei auta niin onpahan ainakin pelukopassa täytettä... Olisikohan muuten mitenkään mahdollista vaihtaa taustavalo itse ja jos on niin mistähän sen voisi hankkia...? :sunglasses:

      
  • Moi

    kannattaa samalla ottaa selvää onko Hitachin monitoreilla 3v takuu niin kuin yleensä, vai onko se lygyempi, meinaan että jos takuu on voimassa niin ei tarvitse itse tehdä tuolle mitään.

      
  • Minulla on reilun kaksi vuotta vanha Hitachin 17" littunäyttö (CML174SXWB) ja ainakin tässä on 3-vuoden on-site takuu.

      
  • Itse asiassa vika ei ole taustavalossa, koska tuo "no signal" näkyy normaalisti!
    Sinuna tarkistaisin kytkennät ja piuhan kunnon. Näyttö sammuttaa taustavalon (menee virransäästö tilaan) aika pikaisesti, jos ei saa tietokoneelta "näytettävää". Onko näytönohjain kunnossa =toimiiko toisella näytöllä?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit