Liian nopea netti

6 kommenttia

Hävisi se vanha ketju, joten laitetaan uudestaan. Eli edelleen on se "ongelma", että Wivanetin 512/512 WLAN on liian nopea. Kun teoreettinen maksimilatausnopeus pitäisi olla 64 Kt/s, niin se kohoaa helposti lukemiin 300-400 Kt/s. Kuten silloin arvelin, niin syy luultavasti on se, että verkko toimii nyt täydellä teholla, mutta ei ole vielä levinnyt niin laajalle kuin on suunniteltu, eli nyt kaistaa on enemmän käytössä kuin pitäisi.

[J R muokkasi tätä viestiä 25.10.2004 klo 10:34]
  
  • Muistaakseni käsiteltiin aika kattavasti mahdollisia syitä miksi sulla on liian nopea, en ainakaan nyt jaksa enempää spekuloida. Ihan vinkkinä, ei välttämättä kannata näyttää julkisesti että jakaa ilmeisesti tekijänoikeuksilla suojattua tavaraa...

      
  • Selvä se. Tämä asia on siis loppuunkäsitelty enkä siihen enää jatkossa palaa. Olkoon syy mikä tahansa, niin ei minua haittaa, että netti on liian nopea. :sunglasses: Poistin sitten sen kuvan linkin ihan vaan kaiken varalta.

      
  • Minulla on käytössä Wangate, hitain nopeus 512 Mbs, nopein 1 Mbs riippuen kuormituksesta ja lähettävän koneen kapasiteetista. Ainoat sivut jotka joskus "tökkivät" ovat nämä TMnet keskustelusivut.

      
  • Lainaus:
    28.10.2004 klo 21:46 SixPack kirjoitti
    Minulla on käytössä Wangate, hitain nopeus 512 Mbs, nopein 1 Mbs riippuen kuormituksesta ja lähettävän koneen kapasiteetista. Ainoat sivut jotka joskus "tökkivät" ovat nämä TMnet keskustelusivut.


    No se nyt on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että nämä sivut tökkivät ja kaatuilevat. Kumma homma kun ei ole laitettu sivuja jollekin vakaalle palvelimelle :cry:

      
  • Semmoinen väliaikatiedoitus, että netti on edelleen aivan liian nopea. Uudet ennätykset ovat nyt 550 KiB/s :sunglasses: Kuvan linkin voin laittaa, jos sitä pyydetään.

      
  • No nyt sitten tapahtui se, että Elisa osti Wivanetin ja vauhti on pudonnut sille tasolle, millä sen kuuluukin 512/512 -liittymässä olla. Harmittaa niin vietävästi, että näin tapahtui, koska tykkäsin siitä vanhasta Wivanetin liittymästä todella paljon juuri siitä syystä, että nopeutta ei oltu rajoitettu. Nyt ilmeisesti Elisan miehet vaan painoivat nappia ja netti hidastui. :cry:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit