Varokaa nk. viritys- yms. ohjelmia!

3 kommenttia

Tervehdys kaikki tietokonefanit!

Olen harrastanut IT-alaa jo pitkään ja sen aikana olen törmännyt mitä moninaisimpiin nk. viritysohjelmiin (PC speed-up programs, Registry optimizers, PC tune-ups). Kehottaisin kaikkia, jotka haluavat pitää koneensa käyttöjärjestelmän ja muut ohjelmat kunnossa, välttämään niitä 99%.sesti. Ne ovat useimmiten täyttä humpuukia. Softafirmat mainostavat itseään netissä varsin suruttomasti, sillä kilpailu alalla, varsinkin USA:ssa on todella kovaa.
Itse käytän, kokemuksista viisastuneena (heh-heh!) vain paria kolmea ohjelmaa: tunnettua ja ammattipiireissä hyväksi kehuttua virusohjelmaa, hyvää spy- ja malwareohjelmaa, yhtä erinomaista rekisterin puhdistajaa ja luotettavaa uninstall ja shredding-ohjelmaa. Äskettäin hankin erään työkalun, joka suorittaa turvallisesti ja tehokkaasti kaikki mahdolliset optimoinnit, puhdistukset, systeemiasetukset jne.
Jos joku on kiinnostunut näistä ohjelmista, voin kertoa niiden nimet.
Hyvää syksynjatkoa kaikille!
Rixxu :)

  
  • Kannattaa muutenki kattella missä internaatin sivuilla pyörii.
    Nyrkkisääntönä kannattaa pitää joka sivulla jossa olet joko voittanut vähintään miljoonan, mainostetaan peniksen suurentavia nappeja tai sivuston sisältö aivan ohi aihe piirin (esim. Etsit ohjelmaa millä poistat rekisterin ylijäämä merkinnät, on samalla sivulla ilmainen auto tarjolla napin painalluksella tai saat siivet jos laitat email osoitteesi tähän.)

      
  • Lainaus:
    02.10.2007 klo 23:58 Rixxu kirjoitti
    ----Jos joku on kiinnostunut näistä ohjelmista, voin kertoa niiden nimet.
    Hyvää syksynjatkoa kaikille!
    Rixxu :smile:


    Kerro ihmeessä, yksityisviestillä varmaankin parmepi ettei mene mainostamisen puolelle - en nyt muista tämän foorumin sääntöjä... Olen itse etsiskellyt varsinkin luotettavaa registryn puhdistajaa :smile:

      
  • Nicciww:

    02.10.2007 klo 23:58 Rixxu kirjoitti:

    ----Jos joku on kiinnostunut näistä ohjelmista, voin kertoa niiden nimet.
    Hyvää syksynjatkoa kaikille!
    Rixxu :smile:



    Kerro ihmeessä, yksityisviestillä varmaankin parmepi ettei mene mainostamisen puolelle - en nyt muista tämän foorumin sääntöjä... Olen itse etsiskellyt varsinkin luotettavaa registryn puhdistajaa :smile:

    spywaresta pääsee melko helposti eroon Spybot nimisellä ohjelmalla. Tuommoiset "optimointiohjelmat" sopii tosiaankin jättää asentamatta kuten alkuperäinen postaaja jo kertoikin... Toimiva palomuuriohjelma toki on tärkein edellytys tietoturvalle.



    edit: Rekisterin muokkaamiseen CCleaner on ainakin itsellä pelannut hyvin, pystyy helposti määrittämään esim. mitä ohjelmia käynnistyy windowsin yhteydessä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit