Poimintoja sanomalehdistä - osa IV

1418 kommenttia
1235748
  • Jään mielenkiinnolla odottamaan kuinka TeeCee:n väitteet liittyy nopeudenrajoittimeen??

    Olisi syytä keskittyä meneillä olevaan keskusteluun ja tuoda omat näkemykset/kokemukset esiin, jos ei niitä ole, ketä kiinnostaa kuukausia taaksepäin käydyt niihin keskusteluihin osuvat kommentit.

      
  • Ikävä kyllä irrationaalinen argumentointi liittyy vähän jokaiseen keskusteluusi.

      
  • Täytyy jättää väliin tällaisen karvalakkikeskustelun ajassa jälkeenjääneet kommentit jatkossakin.

    Kaksipuolinen argumentointi soveltuu perustelutavaksi silloin, kun haluaa vaikuttaa keskustelijoiden asenteisiin.

      
  • Aina tosiaan voi ohittaa joka suunnalta tulevan kritiikin ja vain jatkaa samojen virheiden toistamista.

      
  • Aivan, tässäkin keskustelussa TeeCee lähtee arvostelemaan kritiikinesittäjän nimimerkkiä, millä ei ole mitään jakoa nopeudenrajoittimen kanssa mikä alentaisi vakuutusyhtiöiden korvauksia.

      
  • Ole sitten vaikka tuota mieltä, mutta konsensus näyttää olevan tästä asiasta hyvin selkeä.

      
  • Yhteisymmärrys, yksimielisyys Jassoo

    Kyllä minulle jäi epäselväksi toiminnaltaan kyseinen nopeudenrajoitin.

      
  • HS: "kilometrin ylinopeudesta voisi saada 50 euron sakon"
    Nykyisten nopeusrajoitusten rangaistustoleranssithan on käytännössä tehnyt suurimmasta sallitusta nopeusmerkistä suositeltu suurin nopeus.

      
  • "Kyllä minulle jäi epäselväksi toiminnaltaan kyseinen nopeudenrajoitin."

    Rautalanka on lopussa.

      
  • Loppuipa rautalanka pahaan paikkaan, ylinopeudet estävä viritys olisi tehnyt kamera ja tutkavalvonnan tarpeettomaksi.

      
  • Vaikka et pyytämääsi vastausta suostukaan hyväksymään, pyytämäsi tekninen ratkaisu on silti olemassa.

    Sun kannattaa mennä rautalankakauppaan bussilla. Muilla ei kuulostaisi olevan tässä asiassa ongelmaa.

      
  • Hae itse rautalankasi. Ei kiinteät lakisääteiset nopeudenrajoittimet estä ajamasta ylinopeutta asetusta alemmilla nopeuksilla.
    Mopoautot/mopotkin ajaa ylinopeutta tuossa meidän kotikadulla missä on 30 km/h aluerajoitus.

    Toyota Hiluxin tuoreimmasta sukupolvesta, ja se on suunniteltu ja testattu yhteistyössä Valmet Automotiven kanssa.
    Haittapuoliakin on. Pidemmällä taipaleella kuorma-autossa harmina on nopeudenrajoitin, joka leikkaa vauhdin 90 kilometrin korvilla.

      
  • Mulla on autossa samassa "viiksessä" sekä nopeudenrajoitin että vakionopeudensäädin. Lisäksi on toimintona vielä erillinen varoitus nopeudesta (nopeusvaroitin).

    Rupesin tätä auton nopeudenrajoitinta käyttämään sen jälkeen kun sain poliisilta kirjallisen huomautuksen siitä että olin ajanut 70 km/h alueella 76 km/h. En saanut sakkoa koska nopeuden ylitys oli niin vähäinen. Kyseisellä tienpätkällä on kolmea eri rajoitusta: 60 km/h, 70 km/h ja 80 km/h. Saa kyllä tuolla ajella kieli keskellä suuta jos haluaa välttyä ylinopeussakoilta.

      
  • TeeCee:
    Kaiken huipuksi (Quu) on myöntänyt kirjoittelevansa samassa keskustelussa eri nimimerkeillä

    NHB:
    Missä keskustelussa tuollaista on tapahtunut? Myös Quu saa vastata.

    Eipä tuo ole vastannut. Eipä yllätä.

    Mutta komppaan TeeCeen kommenttia (29.11.2017, 11:15), joka oli taas osuva. Ketjua en muista, mahdollisesti 1-3:ssa samaan aikaankin. Eipä liene tieteellistä merkitystä.

      
  • Quu nopeudenrajoittimista:
    Haittapuoliakin on. Pidemmällä taipaleella kuorma-autossa harmina on nopeudenrajoitin, joka leikkaa vauhdin 90 kilometrin korvilla.

    Mikä mahtaa olla mielestäsi nopeudenrajoittimen tehtävä ylipäätään, jos tuollaista ihmettelet ajoneuvolle, jonka korkein sallittu nopeus on 80km/h?

      
  • Suomessa kehitettiin uudesta Toyota Hiluxista autoverovapaa malli – Valmet Automotive ja Truck Masters yhteistyössä.
    Haloo Kumppani
    Kyseisessä autossa on nopeudenrajoitin, miten se liittyy minun käsitykseen nopeudenrajoittimesta.

      
  • Kerro nyt ihan omin sanoin, mitä nopeudenrajoitin tekee mielestäsi.

      
  • Latistaa autolla ajon fiiliksen!!!!!

      
  • Rajoitusnopeuksilla ajamisen ei pitänyt olla sinulle ongelma, päinvastoin!

    Ja jos se kuorma-autossa (esim) leikkaa nopeuden, kuten on tarkoitettu, niin eikö se sinusta olekin sitten juurikin toimiva...

      
  • Juu ei ole minulle ongelma kun voin määritellä itse autossani suurimman nopeuden.

      
  • Joka on nykyään siis rajoitusnopeus korkeintaan. Niinhän olet kertonut.

    Aiemmin, kertomasi mukaan (vai olikohan se joku muu käyttämäsi nimimerkki) ajoit sakkorajalla.

    Kumpi vie vähemmän fiiliksiä, mielestäsi?

      
  • Nopeuden rajoitin vie vallinnanvapauden.

      
  • Etkö ymmärrä kysymyksiä, vai väisteletkö?

    Tiesitkö muuten mikä nopeutta rajoittava "laite" löytyy kaikista autoista? Kaasupoljin!

      
  • Tiesin.

      
  • No hyvä. Sillä voi tosiaan määritellä ihan itse suurimman nopeuden.

    Silti pitäisi mennä rajoitusnopeuksien mukaan. Sinulta ei lähde siitä fiilikset, vissiin?

      
  • Oikeassa olet ei lähde fiilikset.

      
  • No mikä on siis ongelmasi valinnanvapauden tai latistavuuden suhteen, jos ajoneuvossa olisi nopeudenrajoitin, joka leikkaa vasta +10km/h sen jälkeen?

      
  • Itsenäisen Suomen liikennelainpuitteissa fiilistellään.
    Sinä päivänä kun yhteiskunta ei luota kansalaisiinsa ja laittaa seurantapannan (kiinteä nopeudenrajoitin) niin fiilis latistuu kommunistivaltiotakin alemmalle tasolle.

      
  • Kuorma-autoissahan on ollut rajoitin jo pitkään - ei siis mitään tulevaisuutta. Taitaa olla aika monessa maassa vieläpä.

      
  • Mitä ne Toyotan koeajajat sanoikaan siitä nopeudenrajoittimesta ???

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit