USB2.0 muistitikut

10 kommenttia

TERVE !

Voisiko joku kertoa lyhyesti USB2.0-muistitikun toiminnasta.
Olisi tarkoitus tallentaa vakokuvia (dioja) muistitikulle. Voiko kuvia poistaa ja nimetä jälkikäteen. Kaikki aiheeseen liittyvät vinkit ovat terve
tulleita...

  
  • USB-muistitikku näkyy tavallisena kansiona, joten siellä olevia tiedostoja (esim. valokuvia) voit käsitellä ihan samalla tavalla kuin kovalevyllä olevia (tuhota, muuttaa, vaihtaa nimeä jne...).
    Vai oliko tämä vedätys....

      
  • Kiitos peksak !

    Tämä ei todellakaan ollut vedätys, sillä olen nyt eläkkeelle päästyäni
    yrittäny oppia näitä atk-taitoja. Ts olen aloittelija ja ehkä ikäni puolesta
    "hieman" hidasoppinen. Olisi kiva saada nettiosoitteita joista voisi hakea
    helppotajuista tietoa ATK. ja oheislaitteiden tietoa

      
  • Hitaudesta on vain hyötyä, minun mielestä.
    Kirjastoista löytyy monia atk-alan peruskirjoja, niitä kannattaa lukea ja selailla.
    Yksittäisen asian selvittämiseen wikipedia on hyvä, wikipedia on Internetissä toimiva tietosanakirja. Google on taas hakukone, jos googleen laittaa hakusanoiksi "wikipedia usb muistitikku" niin parin mainoksen alle tulee suora linkki ko. artikkeliin. Usein wikipedian artikkelit ovat teknis-voittoisia, ts. loppukäyttäjän näkökulma on hieman vajaa. Näitä wikipedioita on useilla kielillä (jos hakusanana on Suomen kielinen sana niin linkki tulee Suomenkieliseen artikkeliin), ja tietenkin wikipedian tietoihin tulee suhtautua kriittisesti, mutta yleensä tekniset aiheet ovat ok.
    Ja kun atk-asiat kiinnostavat niin kannattaa harkita Applen tietokonetta (tuotenimiä mm; iMac ja MacBook), ne ovat paljon mukavampia ja helpompia käyttää kuin windows-koneet, vai onko jo Mac käytössä?