Ongelmia DNA Mokkulan ja DNA:n asian hoidon kanssa

3 kommenttia

Tarina meni väärälle osiolle.



Tämä lienee se oikea.



Eli



Ongelmia DNA Mokkulan ja DNA:N asianhoidon kanssa

Laitan tämän tarinan tännekin.

Eteenkin, kun uusimmassa lehdessä oli aiheeseen liittyvä artikkeli.



Hankimme DNA:n Mokkula nettiliittymän suurin odotuksin myyjäliikkeen puheiden kannustamana.



Kaikki on kuitenkin osottautunut juuri päinvastaiseksi, mitä lupaukset antoivat odottaa.



Mokkula ei meillä toimi odotusten mukaisesti ja DNA ei suostu sopimusta (24 kk) purkamaan.





Olen kirjoitellut tarinaa Volvo Landian sivuille alusta alkaen.



http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=26909.0



Kelatkaa ketjua eteenpäin, niin pääsette itse asiaan.



Nimimerkki, jolla kirjoittelen, selviää aika pian...





Virallinen valitus asiasta lähtee Kuluttajariitalautakuntaan.



Ainoa seikka, mihin olen tyytyväinen tässä tapauksessa, on liittymän myyneen liikkeen

(DNA Ideapark Lempäälä myyjän asenne asian suhteen.



Siellä asian eteen on yritetty tehdä jotain.



Itse asenne ja asian hoitaminen DNA:n taholta on käsittämätöntä.





Tästä tulee vielä pitkä prosessi, mutta kaikki loppuu aikanaan...

  
  • Jaa-a. Mokkula tuli aika vastikään hankittua. Tähän saakka olen erittäin tyytyväinen. Nopeudessa en huomaa eroa entiseen 512kbs laajakaistaan (Mokkula 384kbs). Testattu on parilla eri paikkakunnalla ja hyvin toimii.



    Toimintahan on kyllä TÄYSIN riippuvainen paikasta. Eli kuuluvuus ja alueellinen käytön tiheys.



    Itse laite, asennuksen helppous ja jouhevuus ansaitsee kyllä hyvän arvosanan. Kuuluvuus eri alueilla on toinen juttu.

      
  • kyllä se toimii jos vain on muutamakin tolppa mutta voi olla melko hidas ja koska se on määräaikainen sopimus niin sitä ei saa helposti purettua

      
  • Niin kysymyksessä on siis mobiililaajakaista. Kuten todettua, niin niiden toimivuus on todellakin riippuvaista sijainnista. Vaikka kuuluvuuskartat antavatkin osviittaa, niin kannattaa aina sopia myyjän kanssa, että voi kokeilla ensin ja sitten tehdä lopullisen päätöksen. Myyjät toki aina lupaavat kaikkea maan ja taivaan väliltä. Myös määritelmä laajakaista, alkavaksi on sidottu teoriassa lukemiin 256 b/s (bittejä per sekunti). Maaseudulla valitettavasti on harvoin tarjolla nk. 3G-verkkoa ja tarkoittaa sitä, että nopeus on käytännössä valitettavan huono, usein vain n.5b/s. Se tarkoittaa suunnilleen samaa nopeutta kuin vanhalla puhelinlankamodeemilla. Joten ostakaa mielummin (maaseudulla/hajaseutualueella asuvat) WLL tekniikkaan tukeutuvia ratkaisuja, kuten esim. Wi-Max. Myös digitan 450 toimii hyvin. Molemmat ovat vähän kalliimpia ja vaativat n. 200€ alkuinvestoinnin. Näillä molemmilla päästään teoriassa ns. laajakaistalukemiin (Suomessa naurettaviin 1/2 - 2 megan yhteyksiin. Ruotsissa miniminopeus kansalaisille on 4 megan yhteys, mutta tämä on taas toinen juttu). Esim. nimimerkki asensi naapurin Elisan ("vodafonen mokkulan&quot:wink: ja latasi virustorjunta/palomuuri ohjelman, kokonaislataus aika oli noin. 8 tuntia ilman katkoksia.



    Eli maaseutujen asiakkaat(2G -mobiililaajakaistan piirissä asuvat)eivät voi hyödyntää Internetpalveluita mobiililaajakaistaa käyttäen, nippa nappa pankkiasiat ja sähköpostinsa saanee hoidettua, jos niitäkää edes siedettävästi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit