iPhonen kamera

1 kommentti

Moikka, mulla on puhelin, iPhone 4S täynnä kuvia joista parista haluisin painattaa julisteita. Ne on kaverin keikalta ja he haluis että teettäisin niiden seuraavaa keikkaa varten julsteita ja jotain flaikkuja. Se vaan että nehän ei tietenkään oo tarpeeks isoja pikseleissä, koska mun painosta (print24) sanotaan että pitäis olla 300dpi... Mutta jos ne on julisteita, niin eikös vähän huonompi resoluutio kelpaa, koska sitä toijotellaan kauempaa? Näin mulle kaveri sanoi, onkohan tää totta? Minkälaista resoluutiota siis vois tulostella ja minkä kokoisia voisin siis näistä iPhonen kuvista painattaa?



Kiitos jos joku jaksaa vastata! :grin:

  
  • Niistähän voi tulostaa ihan niin isoja kuin haluaa.



    Ainut juttu on vaan se, että tietyltä etäisyydeltä pikselit alkaa jossain vaiheessa näkyä.



    300 dpi, tarkoittaa 300 pistettä tuumalle. Eli tuosta 2448 x 3264 resoluution kuvasta vajaan kymmenen tuuman kuvia saisi tuolla resoluutiolla. Eikä oikeilla kameroilla otetuista kuvista tällä logiikalla älyttömän paljon suurempia tulisi.



    Loppujen lopuksi se riippuu kuvien todellisesta laadusta, koska kännykänkin kuvassa on hämärässä helposti niin paljon kohinaa ja muita kuvanlaadullisia ongelmia, ettei se todellinen resoluutio muutenkaan ole tuota 8 megapixeliä mitä se teoriassa voisi olla optiimi oloissa.



    Kokeilemalla selviää, voithan tulostaa kotona kokeeksi pienempiä kuvia ja katsoa miten äkkiä alkaa näyttää huonolta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit