Televisio näyttönä?

3 kommenttia

Toimivatko nykyiset taulu-TV:t hyvin tietokoneen näyttönä?



Niissä näkyy olevan resoluutiota ja liitäntöjä valmiina, mutta onko itse näyttöruutu jotenkin muuten liikkuvalle tv-kuvalle optimoitu ja mahdollisesti jotenkin ei-optimaalinen tietokonenäyttönä?



Onko esim. kontrasteissa tai värisäädöissä eroja?



  
  • Itse olen muutaman elokuvan kaatsonut tietokoneelta television kautta, ok. Pojalla onkin sitten 32" televisio tietokoneen näyttönä, on kuulemma tosi hyvä varsinkin autopeleissä. Uudehkot tv:t varmaankin hyviä, vanhemmat epäillyttävät, jos on edes sopivia liitäntöjä.

      
  • Parhaillaan käytössä 46" Full HD telkkari tietokoneen jatkeena ja oikein mainiosti toimii. Värit ja kontrasti ovat paljon paremmat kuin tyypillisissä 22-24" TN-paneelisissa tietokoneen näytöissä. Myös mitään haamuja tai lageja en ole havainnut. Katseluetäisyyttä käytössä on n.2m niin pikselit eivät hypi silmille kokonsa puolesta. Tältä etäisyydeltä vielä nettisivut ovat täysin luettavia (ilman kiikareita), joten nojatuolin rahi ylös ja näppäimistö sylissä kirjottelemaan :sunglasses:

    Joskus aiemmin kokeilin HD Ready laitteeseen kytkeä tietokonetta, mutta resoluution pienuus näkyi ärsyttävästi internetin sivustoja selatessa. Kuvaan ei paljoa mahtunut tavaraa pystysuunnassa, joten koko touhun sai jättää sikseen.

      
  • Kannattaa käyttää HDMI piuhaa jos mahdollista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit