Canonin monitoimitulostin.

13 kommenttia

Tuli hankittua Pixma Mp150-tulostin, jolla on tarkoitus valokuvia tulostella. Kannattaako käyttää Canonin omaa paperia vai käykö myös muun merkkiset esim. HP:n paperit. Olen kuullut kahdenlaisia mielipiteitä. Myyjä sanoi, että käytä vain Canonia ja tuttavan mukaan on aivan sama minkämerkkistä paperia koneeseen laittaa. Kyseessä on siis tavalliset kotikäyttöön tulevat valokuvat.

Olisiko jollakin komemusta tai tietoa asiasta?

  
  • Ei mitään merkitystä mitä paperia käytät.

      
  • Olen samaa mieltä, että paperilla ei ole mitään merkitystä. Taisi myyjä vain haluta lisämyyntiä :tongue:



    ostin itse ricohin monitoimilaite vuosia sitten ja siihen voi ainakin laittaa mitä paperia tahansa. aiheeseen liittyen taisi olla jokin kirjoitus osoitteessa http://www.mikava.fi

      
  • Suunnittelen monitoimilaitteen ostamista. Tahtoisin perusmallin, jossa olisi hinta-laatusuhde paikallaan. Osaisiko joku teistä suositella jotain mallia?

      
  • En ole vieläkään saanut ostettua monitoimilaitetta. Eikö kenelläkään todellakaan ole jotain suositeltavaa mallia? Vai ovatko monitoimilaitteet niin huonoja, ettei sellaisen ostamista edes kannata harkita? Eli jos joku muu vaihtoehto olisi parempi, ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä!

      
  • Valokuvien tulostaminen ei enää kotona juurikaan kannata, kun tilaamalla netistä jostain palvelusta saa halvemmalla ja vähemmällä vaivalla.



    Toisaalta, jotkut tarvitsevat kuvia heti johonkin tiettyyn tarkoitukseen, ja toisten mielestä värit pitää saada juuri oikein kohdalleen, joten se lienee ainut syy jonka vuoksi hyvää valokuvatulostinta kannattaa vaivautua käyttämään.



    En tiedä onko mitään suosituksia, homma menee perusteiltaan niin, että kalliimmat laitteet on monesti parempia.



    Halvoissa mustesuihtutulostimissa taas on sellainen huijaus, että annetaan tulostin melkein ilmaiseksi, ja sitten siihen pitää ostaa uusia ja erittäin kalliita mustekasetteja puolen vuoden välein. Eli rahastus kyseessä, usein mustekasettien uusimisen sijaan, jopa uusi monitoimilaite tulee halvemmaksi.



    Jos haluaa halvalla päästä, voi laseriin pohjautuva tulostin laite olla kätevämpi, tosin ne maksavat selvästi enempi. Ja jos hyvää kuvientulostustarkkuutta haluaa, sitten ne vasta maksavatkin.



    Eikai monitoimilaitteet sinäänsä huonoja ole. Perusmallit erittäin edullisia, alle neljänkympin halvimmat.

      
  • Tuo Canon on ollut hyvä - eikä nykyään vastaavat mallit maksa kuin muutaman kympin. Kerran-pari vuoteen pitää musteet uusia ja ne maksaa netistä tilaten n. 30,-. Se hyvä Canonissa on verrattuna ainakin vanhaan Lexmarkin mustesuihkuun, että Canonissa nuo musteet eivät taida itsekseen kuivahtaa ihan samaa tahtia kuin vanhassa Lexmarkissa.



    Tosin laserienkin hinnat ovat nykyään verraten alhaiset, joten käyttötarve ratkaisee. Mutta kyllä tuollainen Canon asiansa ajaa.

      
  • Itselläni on ollut ko. Canonin -malli, jonka ostin lähinnä WLAN -ominaisuuden vuoksi. Mihinkään satasivusten pdf:n tulostukseen se ei tietysti oikein sovi (aikaa menee ja syöttökaukalo ei ole mikään riisin vetäv&#228:wink:. Muuten olen havainnut sen näppäräksi, musteet eivät ole kuivuneet ja niiden käyttö on mielestäni kohtuullista, skanneri riittää asiakirjatasolle. Yleensäkin helppokäyttöinen ja WLAN:n takia sen voi sijoittaa oikeastaan sinne minne haluaa. Normaalipaperia olen käyttänyt paitsi valokuvien tuloksessa, johon on syytä olla erikoispaperi. Halvoissa lasereissa on se ongelma, että kun kasetti loppuu, niin sen hinnalla saa jo uuden.

      
  • Canon MP 510 on minulla toiminut erittäin hyvin. Skannasin esim. 50-luvun alussa otettuja koulun luokkakuvia koneelle ja picasan ohjelmalla kun niitä katsoo on kuvanlaatu uskomattoman hyvä! Tulostettuihin värikuviin olen myös tyytyväinen.

      
  • Kyllä ne hyviä laitteita ovat, mutta kalliita sivuja tulee jos joutuu paljon tulostamaan tai myös jos ei tulosta juuri ollenkaan ja kasetit kuivuu. :xmas:



    Canonin ja Epsonin mustesuihkuista omatkin kokemukset. Canon kyllä selvästi halvempi. Epsonissa kuivahti kasetit lyhyessä ajassa, ja maksoivat 92 euroa vaihtaa, 6kpl kasetteja. Lisäksi laitteen softassa oli sellainen typeryys, että jos yksi kasetti oli tyhjä, ei laittella voinut tulostaa, vaikkei juuri sitä väriä olisi tarvinnutkaan.



    Toki tulostusjälki ja tarkkuus varsinkin värivalokuvissa oli tuossa Epsonissa erinomaista. Pystyi myös tulostamaan suoraan cd:n ja dvd:n pintaan.

      
  • Dustwy:

    Suunnittelen monitoimilaitteen ostamista. Tahtoisin perusmallin, jossa olisi hinta-laatusuhde paikallaan. Osaisiko joku teistä suositella jotain mallia?

    Minulla on Canon MP 280 jossa myös scanneri (n.50€) kovin muovisen oloinen (paukkuu ja rutisee) olen tyrkännyt jos mitäkin paperia, kun oikein omaa Canonin GP-501 paperia käyttää tulee aika hyvää jälkeä.



    Osaako kukaan kertoa näistä alkuperäisistä väripatruunoista, onko tilavuudeltaan pienempiä kun uudet? Tyhmä kysymys :frowning:

      
  • Tapsa III:

    Dustwy:
    Suunnittelen monitoimilaitteen ostamista. Tahtoisin perusmallin, jossa olisi hinta-laatusuhde paikallaan. Osaisiko joku teistä suositella jotain mallia?
    Minulla on Canon MP 280 jossa myös scanneri (n.50€) kovin muovisen oloinen (paukkuu ja rutisee) olen tyrkännyt jos mitäkin paperia, kun oikein omaa Canonin GP-501 paperia käyttää tulee aika hyvää jälkeä.

    Osaako kukaan kertoa näistä alkuperäisistä väripatruunoista, onko tilavuudeltaan pienempiä kun uudet? Tyhmä kysymys :frowning:




    Muistaakseni niitä on yleensä mustesuihku Canoneissa kahden kokoisia.



    Katso vaikka inkClubin sivulta, millaisia patruunoita on tarjolla tulostimeesi, ja sieltä näet myös sen tarkan mallin, niin saat tietää ovatko ne niitä pienempiä vai isompia patruunoita.



    http://www.inkclub.com/ProductList.aspx?CtryNo=246&LangNo=58&Group=inkjet&Brand=canon&Model=PIXMA+MP280



    Kahden kokoisia on sinunkin tulostimeesi saatavana Canoniltakin.

      
  • Aika erikoista juttua kyllä tässäkin viestiketjussa. Siis paperi ja tulostinmusteet kyllä todellakin merkkaavat :D Ehkä enemmän kuin itse tulostin. Ei kannata kyllä foorumiketjujen juttuihin luottaa vaan mieluummin uskoa sitä myyjää.

      
  • Edellistä vastaajaa kompaten, tulostimen musteilla ja paperin laadulla on melko iso merkitys tulostimen jälkeen. Tietty se tulostminen malli ja laatukin vaikuttaa, mutta helpoiten sitä laatua pystyy parantamaam panostamalla noihin musteisiin ja papereihin, kun se tulostin on jo kerran hankittu

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit