Valtio on rikollinen

18 kommenttia

Varas vie 11 600 € kädenkäänteessä: Saksassa BMW 120i maksaa 23 600 €. Täällä hyvinvointivaltiossa sama bilikka maksaa 35 200 €. Tuolla hintaerolla ostaisi Suomessa jo uuden auton!

Tarkoittaako termi hyvinvointivaltio sitä, että valtio voi hyvin mutta kansalaiset huonosti? Ja jos valtio voi noin hyvin niin kai sen pitäisi näkyä kansalaistenkin hyvinvoinnissa?

Kaiken lisäksi saksalaisten palkat ovat suuremmat ja veroprosentti alhaisempi kuin täällä! Jos se Suomen hinta olisi vaikkapa pari tonnia korkeampi niin sen voisi vielä jotenkin ymmärtää johtuen pienistä volyymeista ja kuljetuskustannuksista ym, mutta että eroa löytyy 70 000 mummonmarkkaa Golf-luokan autosta, niin on se jo täysin varkauteen verrattava asia!

Ei ihme, että viina maistuu Pohjolan perillä ja puukko heiluu elämän niukkuudessa ja kurjuudessa! Verottaja kuristaa työkansaa niin ettei meinaa henki ja happi kulkea aivoihin asti! Ei suomalainen synkkyys ole syy vaan SEURAUS!!!

  
  • Elämä on epäreilua...

      
  • Valtio olemme me.

      
  • Yksityisautoilijat ovat kaikkein pahimmassa asemassa. Kukaan ei pidä heidän puoliaan. Valtion on todella helppo rahastaa heitä. Katsos näin se menee: "Jos et maksa, et myöskään aja!" Ja maksu voi olla mikä tahansa...

      
  • Lainaus:
    13.10.2004 klo 15:48 Tuomas kirjoitti
    Elämä on epäreilua...


    Niimpä niin Valtio olemme me. Kuinka ollakaan eräät viranhaltijat katsovat olevansa viisaampia kuin kansa tietävänsä paremmin kuin kansalaiset mikä heille on hyväksi.
    Nyt joku tietysti sanoo että onhan vaalit tulossa, eipä vain ole autoilijoiden kuristaminen loppuunut vaan päinvastoin olemme aina puuttuvan rahan maksumiehiä.
    Täällä Suomessa vaikuttaa eräs, niinsanottu autoilijoiden etujärjestö joka käyttää nimeä Autoliitto?? hohhoijaa mikä vitsi eipä turhempaa ry:tä ole maailma päällään kantanut per#?!le.
    Ranskassa paikallinen autoliitto pisti ELF:in kuriin kun yritti nostaa polttoainehintoja, palasi muutamassa päivässä ruotuun kun ei tankkaajia näkynyt.
    Yritin taannoin virittää jonkinlaista protestiliikettä näitä monopoleja kohtaan, mutta keskustelun pilasivat alta aikayksikön suomalaiset maailmanparantajat ja besserwisserit jotka auliisti jakelevat äänestys yms. neuvoja.
    Kyllä autoverotus saataisiin loppumaan kun autoilijat yksimielisesti päättäisivät olla ostamatta uusia autoja muutamaan kuukauteen.

      
  • No minä nyt voin ainakin luvata etten osta UUTTA autoa vähään aikaan....

      
  • Itsehän me olemme eduskuntamme valinneet... Meistä jonkun pitäisi mennä ehdokkaaksi eduskuntaan ja ajaa meidän TMnettiläisten asioita... Joo...

      
  • Lainaus:
    15.10.2004 klo 11:36 Tuomas kirjoitti
    Itsehän me olemme eduskuntamme valinneet... Meistä jonkun pitäisi mennä ehdokkaaksi eduskuntaan ja ajaa meidän TMnettiläisten asioita... Joo...


    Mitä se hyödyttäisi siellähän on ryhmäkuri voimassa. Taitaa olla niin että päättäjien pään, voi kääntää vain käyttäytymällä siten, että heidän toivomansa lopputulos vesittyy. Suomessa tarvitaan vallankumousta oli se sitten kohdistettu vaikka autoverotukseen tai ylinopeusveronkantoon, eli eikö voitaisi olla ostamatta autoja esim. puoleen vuoteen, pistämällä tietyt valtion omistamat öljyyhtiöt ostoboikottiin, jättää nopeussakot maksamatta jne.!!!!

      
  • Tietysti on sellainen juttu että olemme äänestäneet jotakin joka on luvannut vaikka verojen laskemista autojen osalta mutta kumminkin eduskunnassa hän vain nostaa veroja autojen osalta.

      
  • Mistä me otamme verorahat jossa autoveroa alennetaan? "Autovero" on korkea. Tosin Volvo täällä maksaa 36000 euroa ja Norjassa 60 000 euroa, jos Hesariin on luottamista. (en ihan tarkkoja lukuja muista, mitä Hesarissa oli)

      
  • [quote title="18.10.2004 klo 13:09 Tuomas kirjoitti"]
    Mistä me otamme verorahat jossa autoveroa alennetaan? "Autovero" on korkea. Tosin Volvo täällä maksaa 36000 euroa ja Norjassa 60 000 euroa, jos Hesariin on luottamista. (en ihan tarkkoja lukuja muista, mitä Hesarissa oli)

    Eiköhän Norjalaiset pärjää koska palkkataso on Suomeen verrattuna ilmeisesti 2-3 kertainen. Uutisoinnissa on kovasti mainostettu Suomen olevan maailman kilpailukykyisin valtio maailmassa. Miten se näkyy autoilijoiden taloudessa, tietysti niin että SixPack:n mainitsema 5,9miljardin € vuotuisesta potista riittää teollisuudelle ja muille kärkkyjille mukavasti tulonlisää, per#?kele!! rahoittaisivat kilpailukykynsä itse ansaitsemillaan rahoilla!!

      
  • Mielenkiintoista syttää valtiota rikolliseksi demokraattisessa valtiossa. Tunnetko itsesi ulkopuoliseksi, ts. syrjäytyneeksi?

      
  • Mikä tekee valtiosta demokraattisen?
    Vapaat vaalit! Muuta ei tarvita, jotta jokin valtio täyttäisi demokratian kriteerit. Tämä oikein TV-uutisissa jossa haastateltavan useita yhteiskunnan vaikuttajia, ja alan tutkijoita.

    Demokraattisessa maassa, tai valtiossa voi, saa, ja tehdään lähes mitä vain. Määritelmä on kyllä laaja. Ryöstöverotus joka kohdistuu tiettyyn ryhmään on yksi sortotekijä. Ei tarvitse kuin verrata Suomen ja Ruotsin verokäytäntöä vaikka autoissa, verotuskäytäntö on aivan jotain muuta kuin meillä. Myös käytetyn ajoneuvon tuominen toisesta EU-jäsenvaltiosta hoituu vain hakemalla auto ja rekisteröimällä se Ruotsiin. Käsite "Yhteisen hyväksi" ymmärretään eri tavalla Ruotsissa, ja koko muussa Euroopassa toisenlailla kuin Suomessa, jossa ylellisyyshyödykkeestä on säädetty ankara vero.

    Ymmärrän, että entisessä DDR:ssä ja Neuvostoliitossa tehtiin näin, jotka olivat suljettuja maita, kuten nykyään Pohjois-Korea. Eikö Suomen olisi jo syytä ottaa etäisyyttä tämänkaltaisiin muinaisjäänneasioihin ja pyrkiä vanhanaikaisesta järjestelmästä irti.

      
  • Lainaus:
    18.10.2004 klo 13:35 misar kirjoitti
    Eiköhän Norjalaiset pärjää koska palkkataso on Suomeen verrattuna ilmeisesti 2-3 kertainen. Uutisoinnissa on kovasti mainostettu Suomen olevan maailman kilpailukykyisin valtio maailmassa. Miten se näkyy autoilijoiden taloudessa, tietysti niin että SixPack:n mainitsema 5,9miljardin € vuotuisesta potista riittää teollisuudelle ja muille kärkkyjille mukavasti tulonlisää, per#?kele!! rahoittaisivat kilpailukykynsä itse ansaitsemillaan rahoilla!!



    Olisi kai minunkin palkkani norjalaista tasoa, mikäli ylitöistä saisi sen, mitä niistä kuuluisi saada. Mutta kun ei saa. Onhan se Kiina-ilmiönkin aikana mukavaa, kun Suomi näkyy tilastoissa korkealla, vaikka toisenlaisiakin lukuja on ollut esillä. Hieman kuitenkin voi katkeroitua, kun kokee edistävänsä kilpailukykyä tekemällä eräänlaista kuutamokeikkaa eli palkatonta ylityötä. Vaikka verovapaa auto tulikin hankittua ulkomaan komennuksen ansiosta, ei muut vuotuiset kulut ilahduta 12 tuntisia päiviä 8 tunnin palkalla tekevää.

    No, saapahan hyvän tekosyyn kirjoitella tänne työaikana tällaisia valitusvirsiä...

      
  • Lainaus:
    14.10.2004 klo 11:51 misar kirjoitti
    Yritin taannoin virittää jonkinlaista protestiliikettä näitä monopoleja kohtaan, mutta keskustelun pilasivat alta aikayksikön suomalaiset maailmanparantajat ja besserwisserit jotka auliisti jakelevat äänestys yms. neuvoja.
    Kyllä autoverotus saataisiin loppumaan kun autoilijat yksimielisesti päättäisivät olla ostamatta uusia autoja muutamaan kuukauteen.


    Yksimielisen protestin edellytys on yksimieliset vaatimukset. Yksi tahdot autoveron alas, toinen tahtoo bensiiniveron alas, kolmas tahtoo käyttömaksun alas...

    Minkä takia Sinä olettaisit, että Minä yhtyisin protestiin, jonka tarkoitusperät eivät ole erityisen lähellä sydäntäni? Lähdetkö ajatuksesta, että "puhalletaan yhteen hiileen" ja avustetaan vähän muitakin tarkoitusperiä osallistumalla kaikkiin protesteihin jotka ylipäätään liittyvät autoihin?

    OK. Lähdetään mielikuvaharjoitteluun, että minä lähtisin mukaan johonkin sellaiseen protestiin jonka tavoitteet eivät varsinaisesti olisi minulle elämän ja kuoleman kysymys --- lähtisitkö sinä vuorostasi protestoimaan esimerkiksi museoikäisten autojen vuotuisia käyttömaksuja vastaan, jos et omistaisi yhtäkään yli 30-vuotiasta autoa? Pelkään, että "yhteen hiileen puhaltaminen" taitaa tässäkin asiassa rajoittua siihen omaan hiileen.

      
  • Suomalaisethan ovat maailman ahkerimpia valittajia, mutta kun pitäisi ajaa omia etuja niin vapaaehtoisia ei löydy. Tulkitsin Whiic sinun kommenttisi myös valitukseksi, oletit autumaattisesti etten olisi puolustamassa käyttömaksun poistamista museoautoilta. Olit väärässä olisin kyllä aina mukana kun on kysymys valtiorikollisuudesta. Ps. eihän Suomalaiset tähän mennessä ole olleet yksimielisiä kuin Talvisodassa ja taitaa myöskin jäädä viimeiseksi, sen verran flegmaattiselta porukalta tämä vaikuttaa.

      
  • Lainaus:
    18.10.2004 klo 21:14 SixPack kirjoitti
    Mikä tekee valtiosta demokraattisen?
    Vapaat vaalit! Muuta ei tarvita, jotta jokin valtio täyttäisi demokratian kriteerit. Tämä oikein TV-uutisissa jossa haastateltavan useita yhteiskunnan vaikuttajia, ja alan tutkijoita.

    Demokraattisessa maassa, tai valtiossa voi, saa, ja tehdään lähes mitä vain. Määritelmä on kyllä laaja. Ryöstöverotus joka kohdistuu tiettyyn ryhmään on yksi sortotekijä. Ei tarvitse kuin verrata Suomen ja Ruotsin verokäytäntöä vaikka autoissa, verotuskäytäntö on aivan jotain muuta kuin meillä. Myös käytetyn ajoneuvon tuominen toisesta EU-jäsenvaltiosta hoituu vain hakemalla auto ja rekisteröimällä se Ruotsiin. Käsite "Yhteisen hyväksi" ymmärretään eri tavalla Ruotsissa, ja koko muussa Euroopassa toisenlailla kuin Suomessa, jossa ylellisyyshyödykkeestä on säädetty ankara vero.

    Ymmärrän, että entisessä DDR:ssä ja Neuvostoliitossa tehtiin näin, jotka olivat suljettuja maita, kuten nykyään Pohjois-Korea. Eikö Suomen olisi jo syytä ottaa etäisyyttä tämänkaltaisiin muinaisjäänneasioihin ja pyrkiä vanhanaikaisesta järjestelmästä irti.


    Mielestäni paljon autoveroa suurempia ongelmia Suomessa ovat mm.:

    - ruoan ALV, joka koskettaa jokaista kansalaista
    - pääomatuloverotus, joka rankaisee säästämistä/sijoittamista
    - työnteon korkea verottaminen, joka on este työllistämiselle ja pienentää ostovoimaa. Tosin ulkomaisille asiantuntijoille ym. annetaan helpotuksia, jotta heitä edes saataisiin Suomeen...
    - yritysverouudistus, etenkin SDP:n ajama katto yrittäjän nostamille osingoille

      
  • Lainaus:
    19.10.2004 klo 09:47 Tuota kirjoitti

    Mielestäni paljon autoveroa suurempia ongelmia Suomessa ovat mm.:

    - ruoan ALV, joka koskettaa jokaista kansalaista
    - pääomatuloverotus, joka rankaisee säästämistä/sijoittamista
    - työnteon korkea verottaminen, joka on este työllistämiselle ja pienentää ostovoimaa. Tosin ulkomaisille asiantuntijoille ym. annetaan helpotuksia, jotta heitä edes saataisiin Suomeen...
    - yritysverouudistus, etenkin SDP:n ajama katto yrittäjän nostamille osingoille

    Tottakai on monia asioita johon tulisi kiinnittää huomiota, mutta olemme auto-ja-liikennepalstalla niin yritän kiinnittää huomion silloin niihin ensisijaisesti. Kuitenkin ennenpitkää Suomi joutuu taipumaan verojen harmonisoimisessa. Ongelma valtiolle/verottajalle on kaikenlaisten verojen aleneminen. Meidän verotus on ajat sitten ylittänyt kipukynnyksen. Alas voi enää vain tulla, ja sekin aina EY-tuomioistuimen kautta! Mitä siitä seuraa? Tulot valtiolle vähenevät, jolloin valtion organisaatiota on kevennettävä. Toivon, että asia valtionhallinnossa myös tiedostetaan. Olisikin mielenkiintoista nähdä kansainvälinen vertailu minkä maan hallinto-byrokratia-eduskunnat jne. nielevät eniten rahaa? Siitä voi melko yksinkertaisesti päätellä verotusaste tärkeimmissä kulutustuotteissa. Sekin voisi näkyä palkkina.

      
  • Ja sitten vielä lisäys Tanskassa on muistaakseni suunnilleen yhtä kalliit autot kuin Norjassa. Eihän Tanska mikään niin rikas ole...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit