Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

1091 kommenttia
1272830323337
  • Ohjelmointi menee kai CAN-väylän kautta? Ei ajovalot aina päällä, jos automatiikka on valittu niin päivävalojen kanssa takana ledit aina päällä.

    Voi olla, että BMW:ssä ei voi enään 'pakottaa' takaledejä päälle?

      
  • No nyt on julkaistu kattavan tyytyväisyyskyselyn tulos Ruotsissa, tässä Top10, joka on kyllä saksa-painotteinen:

    • 3x Porche
    • 2x Audi (Q7, A6)
    • 2x BMW (3,5)
    • Mercedes E

    Volvojakin löytyy jo keskiarvo-tasolta, eli ok on tavalliselle tallaajalle. Iso ero on esim. Audi Q7 ja Volvo XC90 välillä. Tässä Audi Q7 aivan omaa luokkaansa.

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20180109/agarna-har-sagt-sitt-har-ar-bilmodellerna-som-lasarna-alskar-och-hatar/

      
  • Kertoohan se melko paljon saksalaisen VW-konsernin tuotteista ja niiden laadusta kun viidentoista huonoimman auton joukossa on peräti kahdeksan VW-konsernin tuotetta. Jos otetaan vertailuun 20 huonointa automallia, niin tässä joukossa VW - konsernin automalleja on 10 kappaletta.

      
  • Mitäs tämä kertoo vw konsernin autoista=
    10 suosituinta työsuhdeautomallia Suomessa vuonna 2017 (suluissa sija vuonna 2016)
    1. Škoda Octavia (1.)
    2. Volkswagen Passat (2.)
    3. Audi A4 (4.)
    4. Skoda Superb (3.)
    5. Volvo V90 (-)
    6. Volkswagen Golf (6.)
    7. BMW 3-sarja (9.)
    8. BMW 5-sarja (5.)
    9. Skoda Kodiaq (-)
    10. Ford Mondeo (7.

      
  • Ei kai se että auto on suosittu työsuhdeautona välttämättä mittaa sitä kuinka tyytyväinen autoonsa on sellainen henkilö joka ostaa autonsa ihan omalla rahalla. Autonostajan kriittisyys on kai huipussaan tilanteessa jossa auto on ostettu omilla säästöillä tai autovelalla taikka näiden yhdistelmällä.

      
  • Työsuhdeautot hinnoittelevat alan ammattilaiset, joita kiinnostavat ainoastaan eurot. Trolli tunkee jokaiseen keskusteluun levittämään omia mutuilujaan ja vedätyksiään, vaikka se ei edes liity yhtään millään tavalla keskustelun aiheeseen.

      
  • Ei sellaiset merkit pärjää varsinkaan työsuhdeautona mihin ei olla tyytyväisiä.

      
  • Intelligenstest, tästä oli kysymys:
    No nyt on julkaistu kattavan tyytyväisyyskyselyn tulos Ruotsissa, tässä Top10, joka on kyllä saksa-painotteinen:

    – 3x Porche
    – 2x Audi (Q7, A6)
    – 2x BMW (3,5)
    – Mercedes E

    Volvojakin löytyy jo keskiarvo-tasolta, eli ok on tavalliselle tallaajalle. Iso ero on esim. Audi Q7 ja Volvo XC90 välillä. Tässä Audi Q7 aivan omaa luokkaansa.

    Älä tuo tähän omia juttujasi!

      
  • Itseäni kiinnostaisi tietää kuinka TM sai Mersun E - sarjan lataushybridin viiden tähden autoksi vaikka toimintamatka sähköllä on vain 20,6 km Teknikens Världin mukaan.

      
  • Mercedes E on 5 tähden auto koska se on niin pirun hyvä!

      
  • Hyvä että sähköllä pääsee edes lähimmälle bensa-asemalle, onhan tuokin jo jotakin. Ehkä viisi tähteä oli tähän nähden liian vähän, olisi pitänyt ehkä antaa 5 tähteä ja vielä plussa bonuksena päälle.

      
  • Jos ei nyt sitten poiketa otsikosta.
    Kuinka moni täällä kirjoittava BMW:n omilla rahoilla ostanut ei ole autoonsa tyytyväinen, veikkaan että 100% on tyytyväisiä.

      
  • Tuli vaan mieleen että voidaanko tieteellisenä tutkimuksena pitää lehden eli Automotorsportin lukijoilleen esittämää kyselyä. Varsinkin kun kyseessä on Saksan Automotorsportin alajulkaisu.

      
  • Niinpä niin, Derrick(intelligenstest)nyt uskottelee, että koska Volvo jäi kauaksi saksalaisista, esim. Audi Q7 v XC90, AMS suosii saksalaisia. Totta on kuitenkin, että AMS suosii Volvoa noin yleensä.

      
  • Luotan enemmän Autoindexin (Vi Bilägare) tutkimuksiin kuin saksalaisen Automotorsportin ruotsalaisen sisarjulkaisun kyselyihin.

    Autoindex 2017

    1. Lexus: 892
    2. Subaru: 874
    3. Honda: 873
    4. Volvo: 861
    5. BMW: 861
    6. Mercedes: 853
    7. Toyota: 849
    8. Audi: 847
    9. Mazda: 837
    10. Citroën: 829
    11. Mini: 828
      MEDEL: 824
    12. Ford: 823
    13. Kia: 822
    14. Skoda: 821
    15. Opel: 818
    16. Peugeot: 810
    17. Hyundai: 801
    18. Volkswagen: 801
    19. Nissan: 800
    20. Dacia: 797
    21. Renault: 795
    22. Mitsubishi: 794
    23. Suzuki: 786
    24. Seat: 773
    25. Fiat: 760
      
  • @Whatcar:

    Mitä tarkoittaa "kattavan tyytyväisyyskyselyn tulos Ruotsissa"?

    Mitä tarkoitat tällä: Volvojakin löytyy jo keskiarvo-tasolta, eli ok on tavalliselle tallaajalle.?

      
  • Minusta termeissä "suosituimmat" ja "tyytyväisimmät" on jokin merkityksellinen ero. Mitäs mieltä muut ovat?

      
  • "Minusta termeissä ”suosituimmat” ja ”tyytyväisimmät” on jokin merkityksellinen ero. Mitäs mieltä muut ovat?"

    "Tyytyväisimmät" viittaa siihen että omistetusta automerkistä annetaan arvio. "Suosituimmat" on taas sama kuin "halutuimmat."

      
  • Palstan viemäriosaston päivystäjä lainaa Vi Bilägaren merkkien "paremmuustutkimusta" ja haukkuu samalla erästä toista kirjoittajaa idiootiksi sillä perusteella, että tämä luottaa erään toisen lehden vastaavaan tutkimukseen. Hyvin sä vedät...

      
  • intelligenstest:
    Tyytyväisimmät viittaa siihen että omistetusta automerkistä annetaan arvio. Suosituimmat on taas sama kuin halutuimmat

    Kaikki ovat myös eri termejä kuin luotettavuus saati paremmuus. Mitäs mieltä muut ovat?

      
  • "Palstan viemäriosaston päivystäjä lainaa Vi Bilägaren merkkien ”paremmuustutkimusta” ja haukkuu samalla erästä toista kirjoittajaa idiootiksi sillä perusteella, että tämä luottaa erään toisen lehden vastaavaan tutkimukseen. Hyvin sä vedät…"

    Kohta varmaan väität että Ruotsin Automotorsport ei ole Saksan Automotorsportin alajulkaisu, eli ettei näillä lehdillä ole mitään tekemistä keskenään. Väität myös ilmeisesti, ettei näiden kahden lehden toimituksellisessa linjassa ole mitään eroa.

    Ruotsin Automotorsportin tehtävänähän on edistää esimerkiksi BMW:n myyntiä Ruotsissa. Tässäkin on laaja BMW:n mainos, joka on lehdessä naamioitu normaaliksi autojutuksi. Ei tällaisia mainoksia löydy jotakuinkin puolueettomista autolehdistä kuten Tuulilasi, Tekniikan Maailma, Vi Bilägare ja Teknikens Värld. Näiden neljän lehden tehtäviin ei kuulu tiettyjen automerkkien myynninedistäminen.

    NHB:n ihailema WhatCar jopa postasi tämän jutun palstalle, vaikka kyseessä siis on BMW:n mainos.

    "BMW:s överlägsna avgasrening införs på allt fler dieselmodeller"

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/partner/20171128/bmws-overlagsna-avgasrening-infors-pa-allt-fler-dieselmodeller/

      
  • Kohta varmaan väität että Ruotsin Automotorsport ei ole Saksan Automotorsportin alajulkaisu, eli ettei näillä lehdillä ole mitään tekemistä keskenään. Väität myös ilmeisesti, ettei näiden kahden lehden toimituksellisessa linjassa ole mitään eroa. Tuulilasi, Tekniikan Maailma, Vi Bilägare ja Teknikens Värld. Näiden neljän lehden tehtäviin ei kuulu tiettyjen automerkkien myynninedistäminen. NHB:n ihailema WhatCar jopa postasi tämän jutun palstalle, vaikka kyseessä siis on BMW:n mainos.

    Kaikki nuo lehdet ottavat korvausta vastaan avosylin vastaan mainoksia miltä merkiltä tahansa. Linjoissa voi olla eroja, mutta nuo samat lainalaisuudet pätevät ihan jokaiseen lehteen. Sinun linjahan on se, että riippumatta siitä, onko lehti tuolla "luotettavien" lehtien listallasi, niin alat etsimään parempaa totuutta aina, jos lehden vertailussa väärä merkki pärjää liian hyvin. Vaikka nyt tässä yhteydessä listaat nuo lehdet luotettaviksi, niin lukemattomia kertoja olet yrittänyt kääntää näiden lehtien mittauksia epäluotettaviski.

    Nuo minusta kirjoittamat väittämäsi sopivat oikein hyvin yhteen pyyhkimien käyttövaikeuksiesi kanssa.

      
  • KL: Maailman suosituin auto on tuttu, TOP10 mullistui muuten
    1. (1.) Toyota Corolla/Auris, 1,1 miljoonaa
    2. (3.) Ford F-150, 707 000
    3. (6.) Hyundai Elantra/i30, 652 000
    4. (9.) Chevrolet Silverado, 648 000
    5. (2.) VW Golf, 599 000
    6. (-) Wuling Hong Guang (SAIC), 593 000
    7. (-) VW Lavida, 545 000
    8. (-) Toyota Hilux/Vigo, 482 000
    9. (-) Buick Excelle, 460 000
    10. (5.) Toyota Camry, 446 000

    ps. missä luuraa mersu ja bmwee

      
  • ps. missä luuraa mersu ja bmwee

    Pitääkö aikuiselle ihmiselle tosiaan selittää syys siihen, miksi premium-autot eivät ole lukumääräisen myyntilistan kärjessä?

      
  • Kauppalehti kirjoitti (lainasi jostakin tilaston) siis, että maailman suosituin auto on tuttu....

    Oikeampi termi lienee ostetuin? Suosituin oli sama kuin halutuin - tai jotakin...

      
  • Kyllä audi, mersu, bmw valmistaa tähänkin top 10 listalle sopivia "kansanautoja"

      
  • ”BMW:s överlägsna avgasrening införs på allt fler dieselmodeller”

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/partner/20171128/bmws-overlagsna-avgasrening-infors-pa-allt-fler-dieselmodeller/

    Tällaista lehtiartikkelin muotoon puettua automainontaa en ole nähnyt Tuulilasissa, Teknikens Världissä, Vi Bilägaressa enkä Tekniikan Maailmassa. Nimimerkki NHB:n mielestä tällainen automainonta on kuitenkin ihan normaalia.

      
  • Kyllä audi, mersu, bmw valmistaa tähänkin top 10 listalle sopivia ”kansanautoja”

    Listallasi ei ole yhtään premium-brändiä - ihan hemmetin ymmärrettävästi. Ne eivät ole kansanatuoja vaan tuotteita, jotka ovat huomattavasti harvempien rahapussilla saavutettavissa.

      
  • Mielenkiintoista että audi, bmw, mersu hinnat alkaen on niin vahvoja (ylihinnoiteltuja) premium merkkejä ettei niitä näy maailman top kympin joukossa.

    Tässä on yksi premium merkin saavutus:
    Yllätys jenkkien autojen tyytyväisyyskyselyssä: Mercedeksen GLA jäi viimeiseksi

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit