Tiedoksi vaan kaikille, ettei tule yllätyksenä, jos sattuu omalle kohdalle:
Kolme viikkoa sitten digiboxi, Philips DTR 2000 ostettu toukokuussa, meni laakista mykäksi. Laite oli valmiustilassa ja laitoin sen päälle, jolloin koko hoito pimeni. Täysin mykkä. Vein laitteen myyjäliikkeeseen, joka lähetti sen huoltoliikkeeseen.
Ja tämä tiedoksi: SE REISSU KESTI KOLME VIIKKOA!!!
Huoltoraportissa luki: CORRUPT SW -> OHJELMISTON PÄIVITYS, TEST OK.
Vaikka tämä olikin takuuhomma, niin jokainen voi arvata, ettei korjaustyöhön, uusi softa sisään ja testi, mennyt purku- ja pakkaushommineen tuntia enempää.
Kolmen viikon odotus tunnin työn takia. Ja mitään et voi, olet myyjä- ja huoltoliikkeiden armoilla. Kysymykseen lainalaitteesta ko. ajalle sain vastaukseksi vain vinon virnistyksen ja pään pyörityksen. Tiedustellessani vikaantumisen yleisyyttä, vastauksena oli, että tässä mallissa niitä on muita vähemmän, muissa merkeissä on ollut enemmän harmia.
Kun tuo digiTV tuntuu vielä olevan raakile tässä maassa tekniikan osalta, niin hirvittää kuvitella, minkälainen rumba on koko ajan käynnissä huoltopuolella. Tämäkään ei käsittääkseni ollut mikään harvinainen yksittäistapaus ja paljonko laitteita on jo myyty...
Ja kuluttaja tietysti maksaa kaiken!
Luuletko että huollossa on jokaiselle koneelle oma huoltomies?
Ensin joka hemmetin tuote täytyy saada mahdollisimman halvalla ja sitten vielä huolto ja korjaus "odottaessa"... voi hemmetti - en paremmin sano. Eihän tässä maassa edes ole koulutusta RTV-huoltomiehille! Ole iloinen, että joku edes viitsii vaivautua korjaamaan risan koneesi.
terveisin "entinen huoltomies".
En ole iloinen mainitusta syystä. Kysymys oli valmistajan virheestä ja vastuusta. Parempi olisi ollut, jos olisin saanut heti uuden laitteen tilalle. Vaivautuuko joku korjaamaan laitteen vai ei, on valmistajan ja myyjän päänsärky, ei minun. Jos takuuasioiden hoito nykyaikana on tuota tasoa, niin kyseisen valmistajan tuotteita en enää osta.
Tietokoneeni monitorin vikaantuessa se vaihdettiin uuteen alle 24 tunnin, kotiin kuljetettuna. Järjestelystä olisi monella valmistajalla opittavaa.
Tietokoneeni monitorin vikaantuessa se vaihdettiin uuteen alle 24 tunnin, kotiin kuljetettuna. Järjestelystä olisi monella valmistajalla opittavaa.
Mielestäni myyjäliike sinänsä toimi ihan oikein ja hyväksyttävästi. Jos laite on ollut käytössä 4-5 kuukautta, myyjäliikkeellä ei ole mitään velvollisuutta, mielestäni ei edes moraalista, vaihtaa laitetta uuteen. Korjaaminen on järkevämpi vaihtoehto. Kyllähän valmistaja virhevastuunsa kantaa, kun se hoitaa homman kuntoon veloituksetta takuun puitteissa. Näinhän se lakikin menee. Eri asia olisi ollut, jos laite olisi poksahtanut 1-2 viikon kuluttua ostamisesta, jolloin tuotteen vaihtaminen uuteen olisi ollut hyvä vaihtoehto. Näin toimittiin mm. ostamani Sonyn videon kohdalla, joka tosin oli viallinen uudesta alkaen. Merkki vaihtui samalla.
Siinä olet oikeassa, että huoltopalveluissa olisi parantamisen varaa ja paljonkin. Sain kuvan, että huollatit laitteen myyjäliikkeen kautta. Olisit todennäköisesti saanut laitteen korjatuksi nopeammin, jos olisit toimittanut sen itse suoraan huoltoon, etkä siis myyjäliikkeen kautta. Tosin aina se ei ole mahdollista, jos omalla paikkakunnalla ei ole ko. merkin valtuutettua huoltoa.
Operaatioon tulee väkisinkin useamman päivän viive, kun laite matkustaa sinne&tänne ennen kuin se päätyy huoltoliikkeeseen ja sieltä takaisin myyjäliikkeeseen.
Monitorisi "Onsite" takuu on hyvä ominaisuus. Minkä ikäinen monitorisi oli, kun se piti vaihtaa?
Noin puolitoista vuotta.