BMW X2

7 kommenttia

Maaliskuussa 2018 tulee myyntiin BMW X2. Autotyyppi on SAV (ei siis SUV). Autoa on kutsuttu myös nelioviseksi coupeksi.

Lehtitietojen mukaan BMW sDrive 20i maksaa Ruotsissa 373.500 SEK ja Suomessa 50.253 euroa. Aika kovalta sinänsä kuulostaa tuo Suomen hinta melko pienestä etuvetoisesta, 436 senttiä pitkästä ja 152,6 senttiä korkeasta autosta (pituuseroa BMW X1:een on 8 senttiä ja korkeuseroa on 7 senttiä.). Tehoja on 192 hp tuossa mallissa sDrive 20i.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tassa-bmw-x2-ja-talla-hinnalla-sen-saa

http://teknikensvarld.se/bmw-x2-officiell-fakta-bilder-och-pris-544276/

  
  • BMW tuo pienimmänkin katumaasturinsa rinnalle urheilullisemman ”coupémaisella” korilla varustetun vaihtoehdon.

    https://tekniikanmaailma.fi/bmw-x2-sai-hinnat-suomessa-harva-jattaa-business-paketin-ottamatta/

      
  • Onkos tuo etu- vai takavetopohjainen ratkaisu eli käytännössä pohjautuuko X1 tekniikkaan?

      
  • Naurettava tuo Tuulilasin "uutinen". Hyvä esimerkki siitä, miksi en itse enää lehteä tilaa. Jokainen autouutinen tai koeajo lehdessä tuntui olevan referoitu jälleenmyyjän esitteestä. Nykyään kun esitteet saa pdf:na netistä, niin ne saa itsekin luettavaksi helposti. Ei siihen Tuulilasia väliin tarvita.

    "Auton urheilullinen muotoilu yhdistyy aitoon maastokelpoisuuteen"

    "bensiinimallissa on urheilullinen kaksoiskytkimellä varustettu 7-portainen Steptronic-vaihteisto."

    "Sisätiloiltaan sekä M Sport että M Sport X -malleissa on Micro Hexagon -kankaan ja Anthracite-Alcantaran -nahkan yhdistelmä, minkä kontrastina toimii keskikonsolin ja kojelaudan tikkaukset."

    "Urheilullinen jousitus välittää BMW X2:n dynaamisen voimansiirron ketteryyden tien pintaan."

    "Keulan ilme korostaa BMW X2:n urheilullista luonnetta."

      
  • Etuvetoinenhan tuo on. Seuraava ykkössarja on etuvetoinen myös, mutta jos vielä kolmossarjan menevät muuttamaan etuvetoiseksi, niin siinä meni kunnoitukseni merkkiä kohtaan ikuisesti.

      
  • Ole huoleti, Kolmonen pysyy taka/ nelivetoisena.

      
  • Peesaan Juhan veikkausta, mutta maailmankuvani ei romahda, vaikka olisin väärässäkin.

    Perusteena se, että jos vaikkapa Volvon DNA:ta kantaa puhtaimpana iso farmariauto ja Mercedeksen dieselmalli, on 300-sarja BMW:n lipunkantaja.

    Arvelen BMW:n pitävän kiinni 3-sarjan takavedosta puhtaasti perinnesyistä. Ja samoista mielipidesyistä, joista itsekin pidän kiinni takavedosta. Nyt kun koko takavetoisen voimalinja voidaan koota yhtenä klimppinä, on monien tuotantovaiheidenkin rasite vähentynyt ajasta, jolloin etuveto oli selkeä kustannusetu. Toisekseen, kuljettajat haluavat yhä enemmän automaatteja, ja BMW:n käyttämä ZF on alan johtava valmistaja, joten energiatehokkaita ja hienosti toimivia automaatteja on käytettävissä.

      
  • ”bensiinimallissa on urheilullinen kaksoiskytkimellä varustettu 7-portainen Steptronic-vaihteisto.”

    No tuo oli uutta, vai onko kyseinen laatikko ollut jo muissa BMW:n etuvetopohjaisissa malleissa? BMW on tietääkseni käyttänyt AW:n samaa 8-portaista kuin Volvo näissä etuvetopohjaisissa. Mikähän tuon kaksoiskytkinlaatikon valmistaja mahtaa olla ?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit