Topfield:n tallennus heittää 2 h

1 kommentti

Tallentava Topfield kaapeliverkossa heittää tallennuksen aikaa joskus 2 tuntia. Tallennukset laitettu epg:n kautta ja heittäminen on satunnaista, esiintyy ainakin ylen kanavilla. Ihan kuin GMT ja paikallisaika asetukset heittäisivät, mutta kyllä ne näyttävät olevan ok ja se ihmetyttää kun ongelma esiintyy satunnaisesti, Toppyssä on uusin sw (syyskuulta).
Onko muilla samanlaisia kokemuksia, entä korjausehdotuksia?
Olen lueskellut dvd-plaza:aa, mutta siellä on turhan paljon jorinaa, jotta löytäisi jyvän maasta.

  
  • Ilmiö on tuttu vaikka itse en onneksi tuohon miinaan ole ajanutkaan. Emännälle sen sijaan on pariinkin otteeseen noin käynyt ja voi sitä huutoa ja älämölöä :open_mouth: .

    Ilmeisesti ongelman perimmäinen syy on juuri tuo kahden tunnin ero GMT-aikaan. Kun EPG:n avaa, niin näyttää kestävän hetken ennekuin kellonajat asettuvat oikeiksi (lieneekö epg-lähetteessä GMT-aika). Joskus näin ei tunnu käyvän ollenkaan ja siihen on yleensä auttanut epg:n sulkkeminen ja uudelleen avaus.

    Itse tarkistan tallennusten alkamisajat aina ensin TV-lehdestä ja sitten varmistan, että epg:stä löytyy sama aika. Näin menetellen ajastukset pääsääntöisesti onnistuvat (edellyttäen tietysti, että lehden tiedot pitävät kutinsa). Pieni ylimääräinen mutka matkassa, mutta silti vielä vaivattomampaa, kuin perinteinen ShowView-koodien naputtelu VHS-nauhuriin.

    DVD-Plazan keskusteluja olen niinikään seurannut Toppyn hankittuani(onneksi en aiemmin). Sieltä tosiaan on hieman hankalaa enää löytää jyviä akanoista, kun viestiketjuja on niin paljon ja tuppaavat vielä venymään pitkiksi. Ja niiden keskustelujen perusteella Toppyn toimivuudesta saa helposti hyvinkin negatiivisen kuvan. Itse olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen tähän hankintaan pienen pienistä harmeista huolimatta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit