Volvolla menee lujaa

591 kommenttia
1235720
  • "Men ännu bättre tillväxt noteras på den tidigare tröga USA-marknaden där Volvo ökade med hela 40,7 procent. Stark försäljning av XC90, S90 och nya XC60 är förklaringen."

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20171004/volvo-pa-vag-mot-nytt-rekord-gen/

      
  • Sen verran kovaa sumutusta Volvo XC 90:n myyntiluvuista tulee nimimerkeiltä NHB ja WhatCar, että pistää miettimään onko näillä kahdella nimimerkillä mitään tekemistä keskenään.

    Esimerkiksi XC 90 möi vuonna 2017 yhteensä 87.518 kpl, vaikka nämä kaksi nimimerkkiä ihan tosissaan povasivat mallille myynnin romahdusta.

    http://teknikensvarld.se/saljrekord-for-volvo-2017-572474/

      
  • Eihän tuo XC90 ole läheskään edeltäjänsä veroinen menestys - aivan kuten arvelinkin. Markkinat ovat kasvanee sillä välin valtavasti ja saksalaiset kilpailijat ovat ottaneet osansa tuosta kasvusta, mutta XC90 ei tähän ole pystynyt. Esimerkiksi USA:ssa edeltäjä kävi kaupaksi toisena kokonaisena vuotenaan 30 prosenttia paremmin kaikista valheellisista syytöksistäsi huolimatta. SUllahan oli noita salaliittoteorioita vuosi sitten, mutta niin koko vuosikin jäi miinukselle.

      
  • "Eihän tuo XC90 ole läheskään edeltäjänsä veroinen menestys – aivan kuten arvelinkin. Markkinat ovat kasvanee sillä välin valtavasti ja saksalaiset kilpailijat ovat ottaneet osansa tuosta kasvusta, mutta XC90 ei tähän ole pystynyt. Esimerkiksi USA:ssa edeltäjä kävi kaupaksi toisena kokonaisena vuotenaan 30 prosenttia paremmin kaikista valheellisista syytöksistäsi huolimatta. SUllahan oli noita salaliittoteorioita vuosi sitten, mutta niin koko vuosikin jäi miinukselle."

    Minkä verran Volvo XC 90:n siis pitäisi myydä, ottaen huomioon että se myy jo nyt 15,31 prosenttia yhtiön koko myynnistä ?

    Oletko siis sitä mieltä että yritys Volvo PV ei ole riittävän voitollinen tuolla XC 90:n myyntiosuudella 15,31 % ? Jos väität tällaista, niin lähellä on ajatus siitä että puhut pelkkää paskaa.

      
  • Minkä verran Volvo XC 90:n siis pitäisi myydä, ottaen huomioon että se myy jo nyt 15,31 prosenttia yhtiön koko myynnistä ?Oletko siis sitä mieltä että yritys Volvo PV ei ole riittävän voitollinen tuolla XC 90:n myyntiosuudella 15,31 % ? Jos väität tällaista, niin lähellä on ajatus siitä että puhut pelkkää paskaa.

    XC90 myy sen minkä se myy, eikä sen minulle ole mitään merkitystä sillä, myykö se enemmän vai vähemmän. Arvioin vain aikoinaan, että nelisylinterisiin rajattu mottorialikoima syö myyntiä varsinkin niillä markkinoilla, joissa kuluttajat ovat tottuneet ostamaan useampisylinterisiä moottoreita. Tuota sinulla ja osastosi johtajan on ollut mahdoton myöntää ja olettekin yrittäneet jatkuvasti muuttaa väitettäni muuksi. Nythän tuo on nähtävillä, että arvioni oli täysin oikea, mutta sinä olet vain kykenemätön hyväksymään faktoja. Nytkin sekoilet yhtä sun toista aivan muuta, koska arvioni on jo osoittautunut aivan oikeaksi.

      
  • Menestymistä voi toki pyöritellä myyntiluvuilla, mutta enemmän on merkitystä sillä kuinka paljon automalli tuottaa voittoa, ja oletan että tämä uusi XC 90 on huomattavasti voitollisempi tuote kuin vanha XC 90. Minkä takia muuten julkisuudessa kirjoiteltaisiin siitä, että Volvon voitollisuus johtuu nimenomaan 90 - sarjan suuresta suosiosta.

    Arvuuttelu siitä kuinka paljon myynti olisi lisääntynyt jos mallistossa olisi erillinen V8-moottorinen malli, on kyllä enemmän tällaista "jos lehmät osaisivat lentää" - argumentti.

      
  • Yrityksen puutteesta sinua ei voi kyllä syyttää, mutta ikävä kyllä luot vain valheita. Lue tuon ketjun viestit loppu, yritä ymmärtäälukemasi ja lopeta suorien valheiden keksiminen.
    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t8398/page/4/#post-187207

      
  • NHB kirjoitteli tällaista 5.3.2017.

    "XC90:n myynnin romahdus Jenkeissä tuli varsin nopeasti. Ensimmäisen sukupolven mallia Jenkkilässä myytiin noin kolmen tuhannen kuukausivauhdilla ensimmäiset viisi vuotta. Uusi malli löysi helmikuussa enää 1341 ostajaa. Kammottavan designinsa vuoksi huonosti myyvä Q7 on löytänyt alkuvuonna Jenkkilässä 4900 ostajaa, mutta XC90 on jäänyt tuostakin kauas 2900 alkuvuoden myynnillään."

    Laskin että uutta XC 90:ta myytiin USA:ssa vuonna 2017 2.583 kappaleen kuukausivauhtia (kaksituhattaviisisataakahdeksankymmentäkolme). Joulukuussa 2017 mallia myytiin peräti 4.771 kpl.

      
  • Osaako joku tältä palstalta tarkemmin selittää sitä miksi Volvon tammikuun 2018 myynnit USA:ssa kohosivat peräti 60,3 prosenttia tammikuuhun 2017 verrattuna ?

      
  • Suomessa Volvo on reilusti latvassa vaikka kilpailijoilla on reilu etumatka mallistonsa kanssa
    Suomi 1-12.2017
    Volvo 8903
    Mercsdes-Benz 6419
    Audi 5599
    BMW 5008

      
  • Suomalaisilla pultinvääntäjillä on pitkä historia Volvon tehtailla. Suomalaiset tosin kuvittelivat, että Ruotsissa olisi suomalaisilla jokin erityisasema noilla tehtailla, mutta totuus on kovin toisenlainen.

    Hyvin on Volvo pitänyt pintansa Suomessa sitä ei voi kiistää. Takavetoisilla Volvoilla on vieläkin kannattajansa ja etuvetoisilla omansa ja ei tuo kiinalaisuuskaan näytä isommin fanaatikkoja häiritsevän.

      
  • Suomen myyntimäärät ovat maailman myyntimäärissä verraten mitättömiä. Tässä esimerkiksi Kiinan marraskuun myyntimäärät 2017.

    BMW myynti nousi marraskuussa 2017 12 % yltäen näin 55 293 autoon. Audi myi 56 208, mutta sen myynti nousi vain 6,5 %. Mercedeksen myynti nousi peräti 22 % 50 813 kappaleeseen.

    Vuoden 2017 ensimmäisen 11 kuukauden aikana BMW:n myyntimäärät Kiinassa 542 362 autoa (+15%), Mercedes 539 728 (+27%) ja Audi 528 706 (-2,1%).

      
  • Suomen automarkkinat ja autokuviot ovat ainakin toistaiseksi riittäneet itselleni koska asun Suomessa. Ainoastaan suuruudenhullu henkilö tukeutuu näihin ulkomaiden myyntilukuihin.

      
  • Kiinassa myydään 24 miljoonaa autoa vuodessa.
    Kiinalaiset ovat hullaantuneet erityisesti SUV:eihin. VW Group myi viime vuonna Kiinassa 4,18 miljoonaa autoa. Kasvua edellisvuodesta oli reilut 5 %.

      
  • tracktest:
    Suomalaisilla pultinvääntäjillä on pitkä historia Volvon tehtailla. Suomalaiset tosin kuvittelivat, että Ruotsissa olisi suomalaisilla jokin erityisasema noilla tehtailla, mutta totuus on kovin toisenlainen.

    Mihin ihmeeseen tämä oikein liittyy?

    ...Kiinan marraskuun myyntimäärät 2017. BMW myynti nousi marraskuussa 2017 12 % yltäen näin 55 293 autoon. Audi myi 56 208, mutta sen myynti nousi vain 6,5 %. Mercedeksen myynti nousi peräti 22 % 50 813 kappaleeseen. Vuoden 2017 ensimmäisen 11 kuukauden aikana BMW:n myyntimäärät Kiinassa 542 362 autoa (+15%), Mercedes 539 728 (+27%) ja Audi 528 706 (-2,1%).

    Ihan häveliäisyyssyistäkö jätit Volvon vastaavat luvut pois? Jotta kirjoituksellasi olisi jotakin pontta, niin eikö olisi ollut helppo näyttää senkin luvut?

    Sinuna en edelleenkään, todellakaan heiluttelisi fanaattikkokorttia. Lasahtaa niin omaan nilkkaasi kyllä...

      
  • Joku kyseli miksi XC90 myi 2018 tammikuussa USA:ssa enemmän kuin vuosi sitten. En ole lukuja katsonut, enkä niitä muista, mutta 2017 koko alkuvuosi Volvolla oli toimitusvaikeuksia Amerikkaan. En muista sitäkään, mistä vaikeudet johtuivat, mutta tämän vuoksi rekisteröinnit laskivat voimakkaasti alkuvuonna ja tätä tuskin saatiin kurotua umpeen enää loppuvuodesta. Jotain tämän suuntaista muistan jostain autoalan lehdestä lukeneeni. Joku innokas voinee tarkastaa faktat.

      
  • 38,1% oli XC90 nousua. Ehkä siksi joku ei sitä viitsinyt linkata..

    https://www.media.volvocars.com/us/en-us/corporate/sales-volumes

      
  • Ehkä sopisi paremmin premiummaasturivertailun keskusteluun, mutta linkataan tänne hybrideistä kiinnostuneille.

    http://www.autoexpress.co.uk/audi/q7/102577/audi-q7-e-tron-vs-volvo-xc90-t8

      
  • Mikko-L käytitkö ennen nimimerkkejä Ajattelija201x, Auto-m tai Auto-Mies-1981?

      
  • AutoExpress: Verdict: First place Volvo XC90 T8

    Tuoko sinua hämmentää taas, tracktest kun tuollaisia kyselet toistamiseen? Muista nyt, että tuollaisia ne lehdet testailee ja lehdet arvioi ja lehdet valkkaa voittajan/-t. Nyt siis AutoExpress

    Mitä merkitystä aiemmilla nimimerkeillä asiassa olisi siis? Jos testissä olisi ollut BMW ja voittajana sillä kertaa, niin sinulta ei olisi kestänyt sekuntia kauempaa kopioida sitä tänne viiden linkin kera...

      
  • En ole linkittänyt tänne ainuttakaan BMW:n voittoa, joten kirjoittelet taas kerran mitä sattuu.

      
  • Tracktest on niin sekaisin ettei edes muista sitä että nimimerkin Auto-m auto on lataushybridi-farmari.

    Ja muistaakseni tracktest tarjosi nimimerkille Auto-m BMW:tä ostettavaksi.

    Ihmettelen miten tracktest on voinut unohtaa nämä asiat.

      
  • Ehkä niitä voittoja on sitten vaan vähemmän....? Et vertailun vertailua - koskaan - ikinä?

      
  • Ikävä kyllä en. Olet totaalisen väärässä tässä asiassa. NHB tietää varmasti onko BMW:llä vai Volvolla enemmän testivoittoja. Itseäni nämä testien voittajat ei juurikaan kiinnosta, mutta joillekkin nämä Volvon voitot ovat elämää suurempi juttu. Tietyt nimimerkit linkittävät näitä Volvon menestyksiä tänne kuin todistaakseen jotakin. Itse en tosin tiedä mitä näillä todistellaan oman valinnan oikeellisuutta kenties, itse en kaipaa mitään varmennuksia tai hyväksyntää omille valinnoilleni. Omat valinnat menee näin halusin tämän ja se siitä valitkoon muut miten parhaaksi näkevät.

    Derrick mitähän autoa tarkoitat? Taidat kirjoitellla täyttä potaskaa taas kerran.

      
  • tracktest:
    Ikävä kyllä en. Olet totaalisen väärässä tässä asiassa.

    Onko näin. Olisin kyllä voinut veikata... Vai oletko sitten vain viitannut kirjoituksessasi voittoihin (no, onhan niitä joskus ollut)? Jonkun videolinkin pistit kyllä jossa vertailtiin BMW:tä, Meseä ja Audia?

    Itseäni nämä testien voittajat ei juurikaan kiinnosta, mutta joillekkin nämä Volvon voitot ovat elämää suurempi juttu.

    Hehhehehe! Eivät juurikaan kiinnosta. Kiva niitä on vähintään referoida, eikö vain?

    Enkä kyllä keksi, miksi se olisi elämää suurempi juuri Volvon osalta jollekin. Aika väkisin yrität kyllä vääntää - eikä mitään uutta edes.

    Tietyt nimimerkit linkittävät näitä Volvon menestyksiä tänne kuin todistaakseen jotakin. Itse en tosin tiedä mitä näillä todistellaan oman valinnan oikeellisuutta kenties

    Niin, jos ajatellaan miten paljon sinä kirjoitat ja linkität, niin BMW:tä voi todella pitää sinulle elämää suurempana, sinä tietty nimimerkki. En tosin tiedä mitä niillä yrität todistella, jollei vaikkapa oman valintasi oikeellisuutta?

    Omat valinnat menee näin halusin tämän ja se siitä valitkoon muut miten parhaaksi näkevät.

    Tuohan ei pidä sinun osaltasi paikkansa! Ei tuollainen enää uppoa mitenkään uskottavasti. Tajua nyt.

    Et niin millään voi sulattaa sitä, että joku voi suunnilleen edes ostaa Volvoa, saati että nyt kehtaisi kirjoittaa täällä mitään. Väität mitä tahansa Volvosta kirjoittajaa heti "fanaatikoksi" ja vaikkapa tuollaista mitä tuossa edellä. Miksi?

      
  • Enemmän nämä lataushybridien testit kiinnostavat kuin tavallisten polttomoottorien testit. Kyllä kai itse kukin on sinänsä kiinnostunut Audin ja Volvon hybrideistä, olkoonkin että nämä autot eivät ole mitään kansanhybridejä, kohta näitä tällaisiakin tulee markkinoille (eli "koko kansan" lataushybridejä).

    Päivän Tekniikan Maailmassa oli muuten juttu Volvo V90 T8 - lataushybridistä.

      
  • Ei minua kiinnosta se millä joku ajaa tai ei aja. Ei BMW ole sen kummempaa, kuin hyvä valinta ja hyvää fiilistä, mukavuutta etc. Tämä tuntuu olevan vaikea hyväksyä juuri sinulle Kumppani. Keksi nyt vihdoin omiakin argumentteja äläkä toista jatkuvasti kirjoituksiani kuin papukaija. Toistat itseäsi kuin taantuva typerys joka polkee paikallaan kehittymättä lainkaan. Älytön määrä typeriä kysymyksiä kuvaa sinua parhaiten, sekoilet ja sekoitat keskustelut missä olet mukana räksyttäen milloin mistäkin boring boring...

      
  • "Derrick mitähän autoa tarkoitat? Taodat kirjoitellla täyttä potaskaa taas kerran."

    Nimimerkki Auto-m hankki itselleen Volvo V90 T8 - lataushybridin. Muistan tämän ihan selvästi eli että laittoi tällaisen auton tilaukseen.
    Itse tarjosit hänelle BMW:tä. Kaikki nämä keskustelut löytyvät tuosta S90/V90 - ketjusta.

    Mitä jos menisit kantamaan vaikka 40 kilon kahvakuulaa 500 metriä niin pahin uhosi laantuisi.

      
  • tracktest:
    Ei minua kiinnosta se millä joku ajaa tai ei aja.

    Miksi pitää haukkua ketään sitten fanaatikoksi? Siksi en usko sinua.

    Ei Volvokaan ole sen kummempaa, kuin hyvä valinta ja hyvää fiilistä, mukavuutta etc. Miksi tämä tuntuu olevan vaikea hyväksyä juuri sinulle tracktest?

    Keksi nyt vihdoin omiakin argumentteja äläkä toista jatkuvasti kirjoituksiani kuin papukaija.

    Koska niissä on osa argumenteistani. Asioita joita toistat papukaijana yms.

    Toistan itseäni kuin taantuva typerys joka polkee paikallaan kehittymättä lainkaan.

    Niin, tuollaisen vaikutelman sinusta voi tosiaan saada...

    Älytön määrä typeriä kysymyksiä kuvaa sinua parhaiten, sekoilet ja sekoitat keskustelut missä olet mukana räksyttäen milloin mistäkin

    boring boring…

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit