TM-testivoittaja, Samsung-digiboxi

9 kommenttia

Olen kokeillut kahta testivoittaja Samsung-digiboxia ja molemmat olivat
viallisia. Todennäköinen softabugi, laite hukkaa osan löytämistään kanavista ja siirtää ne eri muistipaikoille. Esim. TV1 (1) ja TV2 (2) siirtyvät itsestään muistipaikoille 70 ja 71 virrankatkaisun jälkeen. Laitetta ei voi edes itse päivittää.
Miten tällainen boxi voi voittaa TM-testin ja miten maahantuojalla on pokkaa tuoda keskeneräinen malli markkinoille. Ei ihme, että kansalla
on negatiivinen käsitys koko digi-tv:hen.

  
  • HITON HYVÄ KOMMENTTI !

    Minulla on jonkun vinkuinitalaisen tekemä digiboksi, jonka Canal + antoi kaupan päälle, kun tilasin kanavan katseluun.

    VIKOJA:

    -kaukosäätimen paristoketelon kansi irtoaa ( kahdessa sama vika)
    -kanavat jumittaa yleensä kerran illassa - virrat poikki ja päälle niin OK
    -tekstityksiä ei näe 3-5 sekuntiin, kun on vaihtanut kanavaa
    -suut käy eri tahtiin äänen kanssa
    -äänen mukana tulee vahvistimelle paljon antennihurinaa
    - kaukosäädin ei toimi, jos ei ole suoraa näköetäisyyttä boxiin(tuoli välissä)


    Mutta kuva on kyllä paljon parempi, kuin analogisella systeemillä ja korostuu, kun käyttää videotykkiä.


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    09.05.2006 klo 11:08 Tapio Taula kirjoitti
    HITON HYVÄ KOMMENTTI !

    Minulla on jonkun vinkuinitalaisen tekemä digiboksi, jonka Canal + antoi kaupan päälle, kun tilasin kanavan katseluun.

    VIKOJA:

    -kaukosäätimen paristoketelon kansi irtoaa ( kahdessa sama vika)
    -kanavat jumittaa yleensä kerran illassa - virrat poikki ja päälle niin OK
    -tekstityksiä ei näe 3-5 sekuntiin, kun on vaihtanut kanavaa
    -suut käy eri tahtiin äänen kanssa
    -äänen mukana tulee vahvistimelle paljon antennihurinaa
    - kaukosäädin ei toimi, jos ei ole suoraa näköetäisyyttä boxiin(tuoli välissä)


    Mutta kuva on kyllä paljon parempi, kuin analogisella systeemillä ja korostuu, kun käyttää videotykkiä.


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:


    Onko muuten sattumoisin merkkiä Phillips? Samoja oireita juuri Canal+:n lahjoittamassa P-boxissa! Tehty juurikin Unkarissa...

      
  • VIKOJA:

    -kaukosäätimen paristoketelon kansi irtoaa ( kahdessa sama vika)
    -kanavat jumittaa yleensä kerran illassa - virrat poikki ja päälle niin OK
    -tekstityksiä ei näe 3-5 sekuntiin, kun on vaihtanut kanavaa
    -suut käy eri tahtiin äänen kanssa
    -äänen mukana tulee vahvistimelle paljon antennihurinaa
    - kaukosäädin ei toimi, jos ei ole suoraa näköetäisyyttä boxiin(tuoli välissä)


    Mutta kuva on kyllä paljon parempi, kuin analogisella systeemillä ja korostuu, kun käyttää videotykkiä.


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:



    Mulla on ilmeisesti sama boksi. Käy sekä maanpäälliseen että kaapeliverkkoon. Käytän satelliitin kautta. Boksin hitaus on tuttu juttu ja "jumitus" mutta en nyt näe sitä niin suurena ongelmana jos missaan yhden tekstirivin telkkariohjelmasta. Tietysti jos harrastaa todellista kanavasurffailua niin asia on todellinen :sunglasses:
    Ilmeisesti olen saanut hyvän kappaleen ja olen tyytyväinen tuohon boksiin.
    Joo, tiedän et meni taas hieman off topic... :ashamed:

    [Sulo muokkasi tätä viestiä 09.05.2006 klo 16:19]
      
  • Oisko niin että uudessa tuotteessa on uuden ongelmat, eli lastentauteja. Ostin jokin aika sitten Thomson DTI 1001 digiboxin ohjelmaversiolla 6.01.19 (jos version oikein muistan). Toimii kuin unelma, nopea kanavanvaihto, ei jumiudu, hyvä kuva, hyvä äänenlaatu jne. Aikanaan kun tuli markkinoille, oli kanavanvaihto hidas, YLEn tekstitykset eivät toimineet ja mitä kaikkea vikaa olikaan. ilmeisesti ohjelmapäivitykset ovat korjanneet tilanteen. Tämän Thomson-boxin ostin lähinnä sopivien liitäntöjen vuoksi, mutta ei ole muutenkaan tarvinnut katua.

      
  • Täytyypä taas huomauttaa itse testistä. TM-testivoittajia oli kaksi: Samsung ja Topfield. Samat arvosanat, mutta S on aakkosissa ennen T:tä. Minulla on testissä olleen Topfieldin kaapeliversio, joka on toiminut moitteetta. Joskus tosin YLE:n lähetysten tekstitys viipyilee, ohjelmaa ehtii pätkä mennä ennen kuin tekstitys tulee "päälle". Johtuneeko boksista vai lähetyksestä.

      
  • Tuo (DVB)-tekstityksen näkymättömyys ylen kanavaa vaihdettaessa esiintyy myös itselleni tutuissa Kansalaisboksissa ja Handanissa, taitaa olla aika yleistä digibokseissa. Kummatkin edellä mainituista menevät välillä myös jumiin tilanteissa joissa surffataan paljon kavavilla ja katsellaan välillä teksti-tv:tä. Ei tosin päivittäin mutta ehkä kerran viikossa keskimäärin.

    [janne l muokkasi tätä viestiä 29.05.2006 klo 19:23]
      
  • Lainaus:
    23.05.2006 klo 13:01 MatLog kirjoitti
    Minulla on testissä olleen Topfieldin kaapeliversio, joka on toiminut moitteetta. Joskus tosin YLE:n lähetysten tekstitys viipyilee, ohjelmaa ehtii pätkä mennä ennen kuin tekstitys tulee "päälle". Johtuneeko boksista vai lähetyksestä.

    Toppyn softapäivitykset ovat pikkuhiljaa poistelleet noita tekstitysongelmia, tällä hetkellä viimeisin versio 2006Apr19.

      
  • Lainaus:
    29.05.2006 klo 20:47 clacson kirjoitti
    Lainaus:
    23.05.2006 klo 13:01 MatLog kirjoitti
    Minulla on testissä olleen Topfieldin kaapeliversio, joka on toiminut moitteetta. Joskus tosin YLE:n lähetysten tekstitys viipyilee, ohjelmaa ehtii pätkä mennä ennen kuin tekstitys tulee "päälle". Johtuneeko boksista vai lähetyksestä.

    Toppyn softapäivitykset ovat pikkuhiljaa poistelleet noita tekstitysongelmia, tällä hetkellä viimeisin versio 2006Apr19.

    Topfieldin 6000-malli on niin uusi, että siihen ei ole vielä julkistettu päivitystä. 6000-mallissa kanavalta toiselle siirtyminen ei aiheuta tekstitysongelmia; sen sijaan uuden ohjelman alkamisen yhteydessä DVB-teksti "tulee päälle" joskus myöhässä. Ilmiö näkyy esim. brittiläisissä TV-sarjoissa, edellisen jakson asioita kerrataan ennen alkutekstejä. Tekstitys tulee mukaan vasta kun alkutekstit alkavat. Siksi epäilin, että ongelma saattaa olla lähetyksessäkin; se ikäänkuin ei "kerro", että ohjelma on alkanut. Tosin analogialähetyksessä tekstitys näkyy.

      
  • Lainaus:
    30.05.2006 klo 08:15 MatLog kirjoitti
    Topfieldin 6000-malli on niin uusi, että siihen ei ole vielä julkistettu päivitystä.

    Enpä tosiaan tuota testiä lukenut, kun käytössä on Toppyn 5100PVRc ja siinä noita päivityksiä on tullut. Samat DVB-ongelmat on varmaan muissakin ja korjaantunevat aikanaan. 6000n tuorein päivitys näyttää olevan kuluvan vuoden tammikuulta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit