topfield

8 kommenttia

Mitäs mieltä porukka nyt oikeesti näistä kahdesta, eli Toppyn 5100:n kaapeliin vastaan Handan DVBC6000. Itseä kiehtoisi 170e säästö mutta Handanin kohdalla kaipaisin käyttökokemuksia / valintaperusteita sellaisen hankkineilta.

  
  • Handanista en valitettavasti tiedä, mutta Topfieldistä on todella hyvät kokemukset. Kuvanlaatu on hyvä ja laite toimii kuin unelma

      
  • Lainaus:
    23.10.2006 klo 07:43 hhe kirjoitti
    Handanista en valitettavasti tiedä, mutta Topfieldistä on todella hyvät kokemukset. Kuvanlaatu on hyvä ja laite toimii kuin unelma


    Unelma ja unelma..., niitähän taitaa olla erilaisia:
    http://topfield.portbb.com/
    http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=158
    http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/192

    Lue näitä nyt ensin.

    Jos hankit Topfieldin, niin älä tyydy "maanantaikappaleeseen". Ole tiukkana myyjäliikkeeseen ja maahantuojaan päin, että saat laitteesi toimimaan kuten käyttöohje ja mainokset lupaavat. Älä jää pelkästään "rutisemaan" keskustelupalstoille ja etsimään "kikka kuutosia".

    Tänä päivänä ei Dolby Digital ääni toistu ilman "kananvavoimistelua", eikä kaikki tallennukset onnistu, eikä aina voi katsoa toista kanavaa kun tallentaa toista, eikä voi olla varma ettei laite yht'äkkiä "jäädy", eikä laite toimi täysin kaikissa kaapeliverkoissa (vaikka laitetta mainostetaan Cable Ready -laitteena), eikä voi olla varma että Canal+ kanavan tekstitykset näkyisivät, eikä...

    Jos auto toimisi samoin kuin Topfield tallentava digiboksi, se merkki poistuisi markkinoilta äkkiä.

      
  • Itsellä on kolmas Topfield kohta menossa (tai no ensimmäinen oli Procasterin nimellä, mutta sama laite).
    Ensimmäisen palautin kun ei toiminut kunnolla ja sain täyden hyvityksen - verkkokauppa.com ei ollut ostanut pidempää tukea tuolle laitteelle firmware valmistajalta ja vikoja ei tullut koskaan korjatuksi, hyvittivät minulle 1,5v vanhasta laitteesta täyden hyvityksen takaisin, joten olin tyytyväinen :smile:

    Ostin sitten Topfield 5100PVRC Masterpiecen jossa ei vikoja ole enää ollut samaan malliin kuin Procasterissa, lähinnä sen vuoksi, että Topfieldiin saa uudempia firmwareja. Kaksi vikaa ainoastaan enää vaivaa - laite ei aina toivu virtakatkosta (eli ei lähde tallentamaan ajastuksia ennen kuin on käytetty virrat päällä - korjasin tämän itse laittamalla laitteen UPSin perään) ja satunnaisesti joku ajastuksista korruptoituu kun ajastuksia on 40-50kpl ja suurin osa niistä on toistuvia. Jälkimmäinen on loistanut poissaolollaan jo koko syksy, vaikken ole päivittänyt firmwarea keväästä, jolloin ongelma oli akuutimpi. Eli tuntuisi jääneen tuo toinenkin ongelma taka-alalle.

    Niin meinasi unohtua, että tuo Masterpiece oli aluksi todella äänekäs. Maahantuoja kuitenkin eristi hieman laitteen kiintolevyä ja itse asentelin laitteeseen TAPin joka pudottaa kiintolevyn äänimaailman hieman rauhallisemmalle tasolle. Lisäksi laite on superloonin tassujen päällä. Samaa kikkaa olen käyttänyt aikanaan ulkoisien kiintolevyjen ja DVD/CD asemien kanssa, jotteivat rummuta pöytätasoa vasten niin rajusti.

    Nyt on taas uusi (kolmas) Topfield tilattu, kun muutetaan kaapeliverkon alueelta pois ja pitää vaihtaa antenniversioon :smile:

    Sen mitä itse olen Handanin bokseja kavereilla testaillut, niin 170€ säästö ei ole hintansa arvoinen. Handanissa toiminnot olivat (ainakin testaamissani malleissa) niin monimutkaisia verrattuna Topfieldiin ja osaa toiminnoista ei pystynyt tekemään lainkaan - esim. mainoksia ei voinut poistaa tallennuksista millään tai muutoin tallennusta editoida. Näistä ongelmista osa voi olla muuttunut ja voi olla Handanin mallista riippuvaisia, joten kannattaa itse testata laitteita myyjäliikkeessä miltä ne itsestä tuntuvat.

    [mla muokkasi tätä viestiä 23.10.2006 klo 17:12]
      
  • Minulla ei tosiaan ole ollut mitään ongelmia, ainakaan tähän asti. Kaikki tallennukset ovat onnistuneet ja olen myös pystynyt katsomaan toista kanavaa tallentaessani toista. Myös kahden kanavan yhtäaikainen tallennus on onnistunut.

    Tietenkin kannattaa huolehtia, että laitteessa on asennettuna aina uusin ohjelmaversio. Uusin versio löytyy ainakin Topfieldin (suomenkielisiltä) kotisivuilta

      
  • Lainaus:
    23.10.2006 klo 13:03 hhe kirjoitti
    Minulla ei tosiaan ole ollut mitään ongelmia, ainakaan tähän asti. Kaikki tallennukset ovat onnistuneet ja olen myös pystynyt katsomaan toista kanavaa tallentaessani toista. Myös kahden kanavan yhtäaikainen tallennus on onnistunut.

    Tietenkin kannattaa huolehtia, että laitteessa on asennettuna aina uusin ohjelmaversio. Uusin versio löytyy ainakin Topfieldin (suomenkielisiltä) kotisivuilta


    Ihanko osaa myös teksti-tv:n alasivutkin, se uusin sw?

      
  • Lainaus:
    23.10.2006 klo 13:19 peksak kirjoitti
    Lainaus:
    23.10.2006 klo 13:03 hhe kirjoitti
    Minulla ei tosiaan ole ollut mitään ongelmia, ainakaan tähän asti. Kaikki tallennukset ovat onnistuneet ja olen myös pystynyt katsomaan toista kanavaa tallentaessani toista. Myös kahden kanavan yhtäaikainen tallennus on onnistunut.

    Tietenkin kannattaa huolehtia, että laitteessa on asennettuna aina uusin ohjelmaversio. Uusin versio löytyy ainakin Topfieldin (suomenkielisiltä) kotisivuilta


    Ihanko osaa myös teksti-tv:n alasivutkin, se uusin sw?


    Ok, myönnetään. Kun menet jollekin teksti-tv -sivulle, laite ei suostu heti selaamaan alasivuja, vaan vasta hetken odottelun jälkeen. Mutta kuten sanoin tallennusten kanssa ei ole ollut mitään ongelmia

      
  • Lainaus:
    23.10.2006 klo 13:03 hhe kirjoitti
    Minulla ei tosiaan ole ollut mitään ongelmia, ainakaan tähän asti. Kaikki tallennukset ovat onnistuneet ja olen myös pystynyt katsomaan toista kanavaa tallentaessani toista. Myös kahden kanavan yhtäaikainen tallennus on onnistunut.

    Tietenkin kannattaa huolehtia, että laitteessa on asennettuna aina uusin ohjelmaversio. Uusin versio löytyy ainakin Topfieldin (suomenkielisiltä) kotisivuilta


    Ja hardisviat (kiintolevyn ja emolevyn ongelmat) selvinnevät myös...?
    Eikä tuota päivittämistä kai tarvitse tehdä, jos laite toimii OK.

    Sääli vaan, että kun tekivät firmikseen päivityksiä, joilla pyrittiin saamaan mm. Canal+:n tekstit näkyviin, niin mukana näyttää tulleen uusia ongelmia (tekstien "jäätyminen" maksukanavilla, maksukanavien "jäätyminen", maksukanavien nykiminen, sopimattomuus Welho verkkoon,...). Eikä sitä Dolby Digital ääntä korjattu tässä viime päivityksessä. Tultaneenko koskaan edes korjaamaan...

    Laite lienee myös aika herkkä lämpiämiselle ja "kuormittamiselle" (esim. tallennettaessa käytetään aktiivisesti EPG:tä, kanavanvaihtoja, salattujen kanavien katselua...).

    En halua sanoa, että älä osta (ainakaan vielä, ennen kuin saavat, tai eivät saa omani kuntoon), mutta muista olla aktiivinen. Kerro kauppaan ja maahantuojalle heti, jos/kun huomaat ongelmia. Älä hyväksy laitetta, joka ei toimi kuten on luvattu. Käytä oikeuksiasi kuluttajana. Ne ovat omaksi hyväksesi.

    Muista, että ongelmatilanteissa pelkällä valittamisella keskustelupalstoille asia ei etene yhtään mihinkään. Kauppa tai maahantuoja ei tule sitä laitetta sinulta kotoa hakemaan, eikä tule tarjoamaan kotiisi korjauksia.

      
  • Joko meillä kuluttajilla olisi sen verran itsetuntoa, ettei hyväksyttäisi myyjien (maahantuojien jne.) selityksiä. Vaan aidosti uskallettaisiin vaatia toimivia laitteita.

    Tässä ote kuluttajaviraston sivulta:
    "ESIMERKKEJÄ TYYPILLISISTÄ MYYJÄN VASTUULLE KUULUVISTA VIRHETILANTEISTA:

    Tekstitykset eivät näy tai toimi Ylen kanavilla.
    Digisovittimen on toimittava siinä käyttötarkoituksessa, johon se on tarkoitettu. Sillä on siis voitava katsoa normaalisti kaikkia yleisessä käytössä olevia televisiokanavia, myös Ylen kanavia, joilla on käytössä ns. dynaaminen tekstitystekniikka. Kuluttajalla on oikeus odottaa, että tällä hetkellä myynnissä olevat digisovittimet toimivat Ylen käyttämän standardin mukaan. Jos tekstiä ei näy lainkaan tai laite ei osaa synkronoida kuvaa ja tekstiä, siinä on kuluttajansuojalain tarkoittama virhe. Sen sijaan virheenä ei voi pitää sitä, että esimerkiksi kanavaa vaihdettaessa kuva ja teksti ovat hetken eritahtisia, mutta asettuvat pienen viiveen jälkeen oikein.

    Kuva ja ääni kulkevat eri tahdissa.
    Digisovittimissa kuva saattaa tulla äänen edellä tai perässä tai kuva ja ääni ovat vuorotellen jälkijunassa. Jos kuvan ja äänen synkronointiongelmat ovat jatkuvia, kyseessä on digisovittimen virhe. Asiasta ei ole toistaiseksi olemassa ratkaisukäytäntöä."

    Linkki: http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=15351&lmf=18587&id=18587&mode=readdoc

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit