Hyvä taulu tv

7 kommenttia

Olen suunitelli tauluteeveen hankintaa. Onko kokemuksia mikä olis hyvä merkki ja malli? Olis ehkä kokoa 32 tai vaikkapa 37. Katselu etäisyyttä olis 2-5m

  
  • Muistaakseni mm. Panasonic, Sony ja Pioneer ovat pärjänneet testeissä. Katseluetäisyytesi haarukka on niin suuri, että oikeaa kokoa on vaikea suositella. Rohkeasti vaan kauppaan tutustumaan, mutta muista että hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa.

      
  • Oletko plasma vai LCD TV:tä hommaamassa? 37-tuuman koossa taitaa olla pääsääntöisesti plasmoja, 32 tuuman taasen LCD-töllöjä.

      
  • Panasonicin TH-37PV60 on nyt todella edullinen laatuunsa nähden, Suomestakin alkaa saada noita alle 1400 euron. Kyseessä siis 37" plasma, jossa on todella hyvä kuva myös nykyisillä digilähetyksillä.

      
  • Plasma on vaan huono jos käyttää pelikäytössä tai tietokoneen näyttönä tai katselee vaikkapa valokuvia...se kun ei oikein tykkää pysäytetystä kuvasta, kuulemma.

    Itse pähkäilin muutama viikkositten samaa, kannoin kirjastosta testilehdet kotiin ja päädyin Hifi-lehden ja mikroPC:n testivoittajaan SONY KDL32S2000. Enpä ole vielä katunut valintaani, kuva väreineen on todella hyvä ja käyttöominaisuudet kohdallaan. Suosittelen !

      
  • Tuota taulu-TV:n kokoa kannattaa puntaroida suhteessa sijoitushuoneen kalustukseen. Parasta olisi, josliikkeestä voisi saada TV:n sovitukseen kuten mm. huonekalujen kohdalla on mahdollista.
    Viime viikolla hurahdimme nimittäin taulu-TV:oon, jonka koko on 40". Liikkeessä se oli kooltaan ok, ja kuva olihyvä. Mutta kun se tuotiin kotiin, niin jopahan tuli tilaa dominoiva laite. Entinen 29" Finlux oli kalustukseen sopiva eikä tullut "silmille". Järkevintä olisi meidänkin tapauksessa ollut valita 32, ehken 37.
    Uutuus on "full HD". Katselemme sitä 2...4 m:n etäisyydeltä, mutta jopa 8m:n päästä kuva on ok. HDMI-kytkentäjä en ole vielä ehtinyt kokeilemaan DVD:n kanssa. Tällä hetkellä parhaalta näyttävä kuva tulee DVD:ltä S-VHS:n kautta. Seuraavana on satelliitin kautta tuleva kuva ja vasta sitten T-verkon kuva.

      
  • Olen tässä parin viikon ajan vertaillut noita tauluja ja plasmat on jo poissuljettu vaihto-ehto virrankulutuksen vuoksi ja merkit karsittu Samsungiin ja Sonyyn. Mutta valinnanvaikeus on vielä melkoinen esim Sonyen 32" hintahaitari on 1000- yli2000€ ominaisuuksien kirjosta puhumattakaan... eli kai se mentävä kauppaan vaan ja siellä katottava että ton mä otan ja murjotetaan jälkeenpäin että ai mikä HDTV? ai miten vaan 2000:1 kontrasti eikä ees HDMI:tä eikä DVI:tä... niii ja mullahan pitäs olla kaapelidigiviritin ni eihän tää prkl. Että näin, ni mitenköhän nuo "maallikot" narutetaan sekaisin kun "toi 42" näyttää tosi pieneltä" (vierellä 70" projektio-kaappi) So HUH HUH..

      
  • Minulla on vielä tyhjä paikka TV:lle komeroiden välissä olevalla tasolla. Tilan leveys on 120cm.
    Olen ajatellut Sonyn taustaprojektio TV:tä, KDF-mallia, mutta nyt ne on kasvaneet niin isoiksi (pienin 50") etteivät ne sovi ko. tilaan. Pienin, 50" leveys on tosin 119cm, mutta kun sivuille ilmeisesti pitäisi jättää ilmaraot tuuletusta varten.

    Onko tietoa tuodaanko maahan alle 50":sia, esim. KDF-46E2000 -mallia?
    Ei ainakaan ole Suomen Sonyn kotisivulla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit